Visainen kysymys

Seuraa 
Liittynyt24.7.2014

Omistin lapsena taskarin Helppo Nakki ja tykästyin kovasti siinä olleeseen pitkään tarinaan joka sijoittui Keskiajalle. Tarina oli jatkoa muutamaa taskaria aiemmin olleeseen Kuningas Roope ja kolmen avaimen aarre -tarinaan(#171 Kovaa ja Korkealta).

Mietin nyt lopulta usean vuosikymmenen etsintöjen jälkeen tuon aiemman tarinan löytäneenä onko kyseiseen keskiaikaiseen maailmaan sijoittuvia tarinoita useampia?

Muutenkin minua kiinnostavat pitkät saagat mitä harvemmin taskareissa nähdään(tai ainakin silloin kun niitä itse aktiivisesti luin :) tyyliin Romano Scarpan loistokas Soulin olympialaisten aikainen erikoispitkä tarina joka löytyy taskarin erikoisnumerosta Olympiakuume, joten arvostaisin kovasti jos ehdotuksia vastaavista löytyisi :)

Kommentit (6)

Lubu7
Seuraa 
Liittynyt26.10.2011

Taskarissa 413 tähtien setä - vastaiskussa oli ainakin erään hiiren tutkimuksia, se oli aika pitkä tarina taskari tarinaksi. Muita ei nyt juolahda mieleen.

....
Seuraa 
Liittynyt19.1.2013

Helppoa nakkia löytää kyllä helposti eri antikvariaateista. Tampereen seudulla olevassa Antikvassa on ainakin joskus ollut se Olympiakuume, riippuu tietysti millä seudulla asut. Mutta jos tiedät jonkun hyvän antikvariaatin, kannattaa vaan mennä sen nettisivuille ja ottaa sitä kautta selvää. Helsingissä oleva Kulku-Katin poika on ainakin käymisen arvoinen.

Miksiköhän kukaan ei lue Valtiopelin sääntöjä, kaikki vaan tulee mukaan jollain miljardin ihmisen ydinasevaltioilla?

Ankanpää
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Taskarissa 138 (Salaperäiset kyntteliköt) on kaksi melko pitkää keskiaika tarinaa: Kaarle Suuren aarre (106 sivua), Säihkyvän säilän sankarit (62 sivua). Lyhyempiä keskiaikatarinoita on ties kuinka ja paljon, esim. Taskarissa 133 (Rahatynnyri) on hyvä keskiaikaan sijoittuva tarina, Maanpakolaiset. Ankkojen Maailmanhistoriaa 3 on keskiaikakirja 4 on renesanssiin liittyvää. Myös Ankalliskirjallisuuden klassikot kirjasarjassa on keskiaika- ja saagatarinoita.

Olen aina oikeassa! Olen oikeassa silloinkin, kun olen väärässä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat