2014/34

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tupu, Hupu & Lupu - Koulukarkurit

Ihan menevä tarina, joskaan ei päihitä Barksin versiota Akusta koulusalapoliisina, joka nähtiin Suomessakin jo ensimmäisen Akkarin johtosarjana. Liekö sitten Halas tehnyt käsikirjoituksen Barksin tarina mielessä vaiko ei, mutta arvosanaksi pamahtaa 8½.

Pikku-Aku - Leiviskänsä kullakin

Auts. Joudun jälleen antamaan kritiikkiä Korhoselle, en todellakaan pidä ainoan suuren suomalaisen ankkataiteilijan mollaamisesta, mutta nyt on pakko. Ensinnäkin ne piirrokset. Niistä olen jo pitkään arvosteluissani jauhanut, eikä tyyli näemmä ollut mikään ohimenevä ilmiö. Surullista, haikeana muistelen 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen Korhosen sarjoja. Eikä tässä Pikku-Aku -tarinassa juonikaan ollut mitenkään erityinen, en yleisestikään pidä Aku Ankka-sarjakuvien valitettavan yleisestä tavasta kehittää tarinoihin sivuhahmoja, jotka ovat samanlaisia jonkin päähahmon kanssa, kuten tässä tapauksessa se opettajan veli sekä hänen sukulaispoikansa ja rikas setänsä. Joudun antamaan 6-.

Viisas Kana Kananen

Klassikko. En katso olevani oikeutettu arvioimaan tätä tarinaa, sillä se on minulle ja monelle muulle paatuneelle ankistille pyhä. 

Kommentit (4)

Ruutitynnyri
Seuraa 
Liittynyt12.11.2012

Tupu, Hupu & Lupu - Koulukarkurit

Klassinen juonikuvio, olen lukenut useita samanlaisia. Tarina oli mielestäni kovin yksitoikkoinen, Aku päihitti pojat joka kerta. Itse olisin tehnyt niin, että aluksi Tupu, Hupu ja Lupu jäävät toistuvasti kiinni, mutta onnistuvat lopulta harhauttamaan Akua. Ja lopulta Aku olisi kuitenkin vetänyt pitemmän korren. Se olisi ollut parempi. Arvosana: 8

Pikku-Aku - Leiviskänsä kullakin

En ole koskaan pitänyt Pikku-Aku-tarinoista, enkä ymmärrä mitä järkeä niissä on.Tarinan juoni oli sinällään ihan hyvä, mutta tuntui kuin se olisi väkisin ahdattu kuuden sivun mittaiseksi. Enkä todellakaan pitänyt siitä possusta merimiesnutussa. Arvosana:

Viisas Kana Kananen

Klassinen klassikko. Juoni poikkesi aika tavalla alkuperäisestä animaatioversiosta, mikä oli mielestäni hyvä asia. Paljon, paljon parempi kuin se toinen Viisas Kana Kananen-sarjakuva. Tätä helmeä ei kuitenkaan tule verrata uusiin tarinoihin, joten olen laittamatta sille arvosanaa.

Ruutitynnyri - Kaikki okei!

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Tupu, Hupu ja Lupu: Koulukarkurit

Jo tarinan nimi kertoo, että luvassa on ennalta-arvattavan tylsä tarina, jossa Tupu, Hupu ja Lupu yrittävät lintsata koulusta. Yllätys, yllätys, koulusalapoliisina onkin Aku, joten tarinasta tulee entistäkin tylsempi. Miljoona kertaa kulutettu Aku Vs Pojat-sarja siis. Sitä paitsi pojat ovat kunnollisia sudenpentuja, eivätkä mitään lintsareita. Mutta olipahan se odotettavissa, että koulujen alettua nähdään taas se sama juoni. Osasin onneksi varautua, joten tarina ei ollut niin kauhea. Rodriquesin piirrokset antavat plussaa, mutta kun tarinan juoni on 6½, eivät piirroksetkaan nosta tarinaa millekkään huippu-tasolle. 7

Pikku-AkuLeiviskänsä kullakin
Tämä oli sentään positiivinen yllätys. Ellen aivan väärin muista, Pikku-Akua nähtiin viimeksi tasan kolme vuotta sitten koulujen alettua. Näin siis tänäkin vuonna. Toivottavasti homma otetaan tulevaisuudessa aktiivisempaan käytäntöön, niin se pelastaisi jo jonkin verran hirveältä johtosarjalta. Korhosen piirrokset olivat mielestäni jo paljon paremmat, kuin jalkapallo -ja Oulu-tarinassa. Tarina alkoi varsin totuttuun tapaan, näin Pikku-Aku-sajroista kun on kyse, ennen kuin edes ehti alkaa. Nimittäin tarinan otsikko oli vasta ensimmäisen ruudun jälkeen. Erkki sukulaispoikineen ja setineen olivat todella tärkeä lisä tarinaan. Korhonen teki tavallaan tällä tarinallaan historiaa, sillä tässä näytettiin syy, miksi Aku on sellainen laiskimus. Todella hyvä tarina minun mielestäni, oikeasti. 9

Hassunkuriset sinfoniat: Viisas Kana Kananen
Mitämitämitä sieltä tuleekaan? No Akun debyyttisarjis! Mahtava yllätys! Akun juhliminen ei ollutkaan vielä loppunut tähän, vaan pääsimme nauttimaan Akun ensiesiintymisestä. Juoni oli hyvä, vaikka runon muodossa olikin. Itsekään en tätä sarjaa arvostele, mutta sanoisin, että tämä yllätys nosta lehden arvosanaa puolella.

Pisteet: 8/12 + ½ Nro.
Arvosana: 8 + ½ = 8½

Johtosarja pilasi lehden keskiarvoa.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Jaahas, kaksi alapeukkua arvostelullani ja nolla yläpeukkua. Taitaa johtua siitä, että pidin Korhosen tarinaa niin hyvänä. Tai siitä, että pidin Rodriquesin tarinaa huonona. Tai sitten molemmista, tai ei mistään noista.

Ja kun tarkemmin ajattelen, arvostelen kuitenkin tuon Viisas Kana Kanasen. Sarjakuvahan sekin vain on. Ajattelen nyt siltä kantilta, että eläisin vuotta 1934 ja tuo tarina putkahtaisi jostain minulle. En tietäisi, että siitä on tulossa "pyhä". Siinä tapauksessa antaisin arvosanaksi 9+.

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Rapcat
Seuraa 
Liittynyt9.9.2013

En nyt arvostele mutta minä en ymmärrä miksi joidenkin piirtäjien pitää tunkea Pikku-Aku mummon huostaan. Ymmärtäisin Pikku-Akua paremmin jos selittäisiin miten se joutui sinne. (Itse kuvittelen että Hortensia antoi Akun Kainon huostaan.)

Tuo koulukarkurit sarja oli kyllä ihan luettava. Ja minä tykkäsin lopusta. Saivatpa Ankanpojat opetuksen.

Kuvitelkaa tässä joku hiano sitaatti

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat