2015/6

Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Aku Ankka: Pettämätön vainu

No niin, nyt siis kerrottin siitä Korhosen Puupää-hatusta. Tähän lehteen oltiin kuitenkin laitettu vain Korhosen uusia sarjoja, joten piirrosjälki oli melkein koko lehden huonoa. Tämä ensimmäinen tarina alkoi ihan hyvin ja paranikin vähän, kun tarinaan pääsi paremmin sisään Roopenkin tultua mukaan. Plussaa myös siitä, että Pulivari oli mukana tarinassa ja vieläpä suuressa roolissa! Jos tarinan olisi piirtänyt vaikkapa Rodriques, olisi tarinalla todella hyvä arvosana. Mutta kun sen töhersi Korhonen. Jotkin ruudut oli ihan hyvinkin piirrettyjä, mutta joissain ruuduissa hahmot olivat ihan epämuodostuneita. 8+. Ei nyt kyllä millään tunnu tämä vuosi johtosarjojen kohdalta lähtevän käyntiin vieläkään :( Eikä muutenkaan kauhean hyviä ole lehdet olleet sitten kahden ensimmäisen numeron.

Tupu, Hupu ja Lupu: Kuin kuka tahansa

Heti alussa yllättyi: Joulupukki tarinassa mukana, vaikka jouluun on vielä 10 ja puoli kuukautta? Mukava yllätys oli. Toinen yllätys oli uusi piirtäjä, Miquel Pujol, jonka töitä jo hieman Lataamossa onkin julkaistu. Hyvä, että saadaan uusia piirtäjiä! Niitä ei olekaan pitkään toviin tullut. Onko muuten tullut ketään sitten Arild Midthunin? Piirrokset Pujolilla ovat hyvät ja ne myös erottuvat muista piirtäjistä. Toivottavasti Pujolin töitä aletaan julkaista tiuhempaankin tahtiin, sen verran hyvät ne ovat. Noh, tarinan käsikirjoittajana oli Janet Gilbert, joten käsikirjoitusten osalta ei niin hyvin mennyt, mutta todella hyvin kun ottaa huomioon, että Janetin tarinat saavat yleensä minulta arvosanakseen numeron 7. Tästä tulee 8 1/2

Mummon mysteerit: Suurkaupungin valot

En edelleenkään tykkää siitä, että Mummo on rikoksien ratkoja. Muuten nämä ovat mielenkiintoista seurattavaa. Korhosen piirroksetkin olivat tässä hieman paremmat. Tähän oli ilmeisesti panostettu enemmän. Mutta jos en ole ymmärtänyt väärin, tämä oli viimeinen Korhosen Mummon mysteerit-tarina. Ei ole tullut mitään tietoa, jatkaako joku muu tätä sarjaa vai eikö kukaan jatka. Minulle on itse asiassa ihan sama. 8+

Lehden arvosana: 8+

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Kommentit (2)

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Pettämätön vainu

Nyt kun tähän Korhosen piirrosjälkeen on silmä pikkaisen tottunut, ei se enää niin ärsytä, joskaan se ei ole edelleenkään parhaasta päästä. Varsinkin ankkahahmot näyttävät monessa ruudussa aika vääristyneiltä. Mutta ei nyt juututa siihen. Itse tarina oli ihan luettava, oikeastaan sarjan olisi voinut painaa Pulivari-otsikon alle, sehän tässä oli pääosassa. Annetaan maltillinen 8.

Reilu kilpa

Ei paras lukemani Hessu-tarina, mutta hauska täyteyksisivuinen. Heitetäänpä tälle vaikkapa 7½.

Kuin kuka tahansa

Sinänsä mielenkiintoinen ajankohta julkaista sarja, jossa pääosaa vetää itse Joulupukki, joka aluksi vieläpä kiistää olevansa valkoparta vanha ukki. Piirroksissa oli jotain tuttuutta, vaikka taiteilijan nimi ei mitään minulle sanonutkaan. Joka tapauksessa menevä talvinen seikkailu, jonka loppuratkaisua ei arvannut ennen viimeistä ruutua - pääsipä Kuplavolkkarikin mukaan. Komea yhdeksikkö pamahtaa tästä. Kas näin. 9.

Monitoimimenopeli

Öö... Tämä oli kyllä rimanalitus kaikessa sananmukaisuudessaan. Jäi tunne, että tämä oli jonkin paremman tarinan ensimmäinen sivu. Tai sitten en vain älynnyt vitsiä. Kuvituspuoli oli kunnossa, idea puuttui, sanotaan 5½.

Suurkaupungin valot

Nääh. Tähän mennessä tylsin Mummo-dekkari, piirroksetkaan eivät pelastaneet, vaikka olivatkin normaalia paremmat. 6+

Ensin työ, sitten huvi

Olen yhä sitä mieltä, että tällä paikalla pitäisi julkaista vanhoja klassikkostrippejä.

//Miquel Pujol ei muuten ole uusi piirtäjä, tarinoita julkaistu jo vuonna 1979 (samalla selkisi, miksi piirrokset tuntuivat niin tutuilta): http://coa.inducks.org/creator.php?c1=date&c=MPu 

Deekymppi
Seuraa 
Liittynyt24.9.2010

Katsoin juuri itsekin Lataamosta, että Miquel Pujol tosiaan on ennenkin tehnyt tarinoita.

Ja aivan totta, johtosarjaan oltaisiin voitu laittaa Pulivari-otsikko, koska Pulivari tosiaan oli pääosassa. Egmont ei ehkä kauhean helposti anna laittaa johtosarjojen otsikoihin yleensä sivuhahmon virassa ollutta hahmoa. En ainakaan ole törmännyt muihin johtosarjojen otsikoihin, kuin "Aku Ankka", "Tupu, Hupu ja Lupu", "Roope-setä", "Iines Ankka" ja joskus harvemmin "Hannu Hanhi" tai "Sudenpennut". Joitain poikkeustapauksia kuitenkin tietääkseni on, mutta silloin siihen on ollut hyvä syy. Esim. Karhukopla oli kerran pääosassa johtosarjassa Karhukoplan juhlavuoden kunniaksi (olikohan nyt vuonna 2001) Don Rosan tarinassa "Talon kokoinen vastustaja". Pulivari-otsikon olen nähnyt vain kerran jossain vuoden 2008 lehdessä, ja se tarina oli muuten surkea että idealtaan niin myös piirroksiltaan! Hyi!

Arvostelkaa Akkareita ja nostakaa Ankka-aiheisia ketjuja!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat