2015/9

Seuraa 
Liittynyt12.11.2012

Aku Ankka - Kinos, lapio ja ankka

Oikein mallikas talvinen tarina. Löytyi hauskuutta ja tarina eteni vaivattomasti. Sopivan mittainen ja hyvä juoni. Rotan piirrosten fani en ole, mutta hienoiltahan nuo paikoitellen näyttivät (esimerkiksi sivun 11 luminen kaupunkimaisema). Siitäkin plussaa. Paras johtosarja aikoihin. 9-

Roope-setä - Valvova silmä

Tätä olivat lukijat siis toivoneet. Minä en ollut aiemmin lukenut tätä, joten oli hyvä, että se voitti äänestyksen. Nokkadamuksen kirouksen olen kuitenkin lukenut muutamaan kertaan, kun se löytyy kirjahyllyssä lojuvalta kokoelmalta. Tarinan juoni oli loistava, mutta Rosa sortui jälleen piirtämään taustoille juonen kannalta merkityksettömiä yksityiskohtia. Ne vain vievät huomiota ja häiritsevät keskittymistä juonen etenemiseen. Myös yksittäiset pienet vitsitvähän häiritsivät ja tekivät olon hieman kiusalliseksi. Muuten ihan hyvä. 8+

Roope-setä - Visukintun vihkiäiset, osa 3

Ihan mielenkiintoinen tarina, mutta hieman liian pitkäksi venytetty. Kaksi osaa olisi riittänyt minulle. Piirrokset könsysti tehty, kuten tarinan aiempia osia arvostellessa mainitsin. 7

Keskiarvoksi tulee 8, eli tämä oli melko hyvä Akkari. Jos lehden yksisivuiset olisivat olleet Barksia tai Taliaferroa, olisi numero noussut vielä hieman, mutta paras Akkari vähään aikaan. Barksia odotellessa...

Ruutitynnyri - Kaikki okei!

Kommentit (5)

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

En lähde tällä kertaa arvostelemaan yksittäisiä tarinoita, mutta sen sanon, että tämä numero hipoi kokonaisuutena täydellisyyttä. Lehdessä yhdistyivät monet seikat, joiden takia arvostan Akkaria niin suuresti, heti kannesta alkaen. Ajankohtainen aihe (viitaten Faluniin) ajattomana huumorina yksinkertaisella toteutuksella. Jo legendaarinen Uutisankka-osio sisäkannessa tuo julkaisuun monipuolisuutta. Kalevala-maininta ja yksisivuinen kalevalamittainen sarja taas vaalivat suomalaista kulttuuria, samoin kuin Ankka-sarjoissa muutenkin käytettävä värikäs kieli. Rotan ja Rosan piirrokset ovat turhankin harvinaista herkkua silmille, ja olen erityisen tyytyväinen, että juuri Valvova silmä tuli valituksi, sitähän itsekin äänestin. Niin, lukijat pääsevät vaikuttamaan lehden sisältöön, sekin on upeaa. Lehdestä löytyy vielä jatkosarjan viimeinen osakin, ja vaikka en juuri tästä tarinasta suuremmin perustanut, jatkotarinat yleensä tarjoavat verrattoman viikkojen pituisen elämyksen. Lehden päättää yksisivuinen, ja tässä kohtaa toimituksen pisteet silmissäni nousevat vieläkin korkeammiksi. Sinänsä keskinkertaiseen vitsisarjaan on mahdutettu kahdeksan yleissivistävää kysymystä, joihin tarjotaan kattavat vastaukset täällä Akkarin nettisaitilla. Takakannesta löytyy vielä Aku Ankan ja Duudsonien yhteistyöprojekti Höyhennyksen mainos, josta ilmenee, että vaikka Akkari on mitä perinteikkäin julkaisu, toimitus hallitsee myös sosiaalisen median. 

En lainkaan ihmettele, miksi kyseessä on Suomen tilatuin aikakauslehti. Enkä olisi yhtään yllättyneempi, vaikka se olisi sitä vielä vuosisadan lopussakin. 

Irvikissa
Seuraa 
Liittynyt31.1.2015

Anteeksi äskeisestä viestistäni, tietokoneeni temppuilee pahasti. Sanon nyt vain lyhyesti että lehden kaikki tarinat olivat loistavia. Juuri tämän takia tilaan Akkaria. Kiitos toimitukselle suosikkilehtemme rakentamisesta! :)

D10
Seuraa 
Liittynyt15.2.2015

Aku Ankka: Kinos, lapio ja ankka

Tänä vuonna ei oikein ole paljon ollut sellaisia johtosarjoja, jotka olisivat minun makuuni. Tämä kuitenkin oli. Terje Nordbergin käsikirjoituksia en ole nähnyt kuin Arild Midthunin piirtäminä, mutta Marco Rotakin sopi tähän todella hyvin, varsinkin kun hän osaa piirtää hienosti maisemia, varsinkin kaupunkimaisemia, ja hieno luminen kaupunkimaisema komeilikin sivulla 11. Siitä ja muutenkin hienoista piirroksista vielä hieman ylimääräistä plussaa, joten tämä oli oikein mukava johtosarja. 9

Roope-setä: Valvova silmä

Hienoa tosiaan, että lukijat pääsevät vaikuttamaan lehden sisältöön. Äänestin itsekin tätä tarinaa, joten hienoa, että se julkaistiin. Piirrokset tietysti aivan mahtavat, samoin käsikirjoitus! Tämä tarina on jotenkin päässyt menemään ohi, sillä vaikka olenkin lukenut Rosan koko Ankka-tuotannon läpi moneen kertaan, tämän olin lukenut aiemmin vain kerran. Nyt olen lukenut tämän tästä lehdestä ja Lataamostakin kerran lukaisin. Olen sellainen tyyppi arvosteluissa, että vaikka annankin aika helposti hyviä arvosanoja, kymppiä en antaisi kuin vain muutamalle tarinalle (Don Rosan). Siispä tälle 10-.

Roope-setä: Visukintun vihkiäiset, osa 3

Tämä oli edellisiä osia hieman parempi, mutta siltikin juoni oli outo ja piirrokset huonot. Gulbranssonin piirroksia en toivo enää Akkarissa näkeväni. 8-

Uutis-Ankasta, Kalevala-tarinasta ja sivun 32 1-sivuisesta vielä plussa lehdelle. Arvosanaksi lehdelle 9,125, eli vuoden ensimmäinen keskitasoa parempi lehti. Jes!

D10
Seuraa 
Liittynyt15.2.2015

Arvostelen nyt helmikuun Akkarit kokonaisuudessaan. 

Kuukauden alku ei luvannut hyvää, eikä antanut toivoa alkuvuoden lehtien suhteen. Korhosen töherryisiä melkein kannesta kanteen. Lehdelle annoin arvosanaksi aika huonon numeron, 8+. Se on Akkarille huono numero ainakin entiseen verrattuna. Samalla linjalla jatkettiin seuraavassakin numerossa. Gulbranssonin jatkis laski lehden numeron myöskin lukemaan 8+. Numero 8 oli jo hieman parempi, 8 1/2. Star Wars-tarinasarja alkoi jo kiinnostaa. Numero 9 oli ihan kuin vanhoina hyvinä aikoina, 9. Arvostellessa näitä Akkareita olin ihan liian lepsu, joten annan helmikuun Akkareille keskiarvoksi numeron 8+. Hyi! Tämä johtuu siitä, että hyvien Akkareiden jälkeen huonot Akkarit tuntuvat paljon huonommilta ja Mikkiäkään ei nähty kuin yhdessä yksisivuisessa Hessu-jutussa.

Olin menettänyt jo toivoni lähes kokonaan helmikuun Akkarit lukiessani, mutta paraniko taso maaliskuussa? Se selviää, kun luet arvosteluni Akkarin 13 kommenteista ihan pian.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat