2015/12

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Millainen maailma

Vaikka en Van Hornien fani olekaan, niin eivät nämä piirrokset nyt aivan kehnojakaan olleet. Itse tarinakin oli ihan ok. Suomentajalle kiitos Akkarin mittapuullakin harvinaisen nokkelista puhekuplista. Eräs hauska yksityiskohta: sivulla 8 Milla kylpee vaatteet päällä.

Talouskuoppa

Sekava ja epälooginen juoni. Roope olisi vain yksinkertaisesti voinut palkata työntekijät takaisin tehtaalle. Onko muuten "uudelleen käynnistäminen" varmasti oikein? Hyppäsi silmään sivulta 15.

Kivipään kepposet

Ihan jees.

Tieteen tekoa

Aika korkealle pystyi Hessu kiven heittämään, se minua paatuneena realistina jäi mietityttämään. Muuten hauska.

Viiltävä vorojuttu

Taattua Heymansia.

Onnenkantamoenen

Murretarinoille lähtee multa automaattisesti viisi tähteä. 

Kommentit (2)

Ruutitynnyri
Seuraa 
Liittynyt12.11.2012

Millainen maailma

En lukenut, koska piirrokset näyttivät liian pelottavilta

Talouskuoppa

Vaikutti aluksi ihan menevältä tarinalta, mutta loppuratkaisu oli aikamoinen antikliimaksi. 7-

Kivipään kepposet

En jaksanut lukea

Viiltävä vorojuttu

Harvinaisen raaka akkaritarinaksi ja muutenkin varsin outo. 

Ruutitynnyri - Kaikki okei!

D10
Seuraa 
Liittynyt15.2.2015

Roope-setä: Millainen maailma

Piirrokset olivat kyllä tavallaan "pelottavat", mutta ei huonolla tavalla, vaan tähän tarinaan sopivalla tavalla. Koko juonikin oli synkkä ja jännittävä, joten Noel Van Hornin omalaatuiset ja "pelottavat" piirrokset sopivat tähän. Pitkästä aikaa johtosarja, jonka idea on todella hyvä. Tarinassa viitattiin myös Carl Barksin klassikkoon, tai itse asiassa koko tarina rakentui sen ympärille. Oli kyllä yllätys, että Aku olikin Milla, vaikka vähän ihmettilinkin miksi Aku välillä virnuili ilkeästi. 9+

Roope-setä: Talouskuoppa

Tämä oli minusta juuri sitä todella hyvää Heymansien laatua. Tarina kuitenkin kulki vähän oudosti, mutta se ei paljon tarinaa haitannut. Virheen korjasi melkein sivun kokoinen ruutu ja piirrokset. 9-

Iines Ankka: Kivipään kepposet

Kun nyt vuotta 2015 eletään, niin ennustettavissahan se oli, kuten kaikkien aiempien tämän vuoden Akkareiden tapaan, lehteen oltiin saatu tungettua tietenkin myös yksi ei-niin-hyvä tarina. Ei tämä nyt mikään todellinen rimanalitus ollut, mutta Iines-sarjat eivät minua oikein nappaa. Kivipääkin oli aika outo heppu. Piirrokset huonot. 7

Roope-setä: Viiltävä vorojuttu

Tähän aika loppuun oltiin onneksi vielä saatu toisen Heymansin hupsuttelu. Verta en muista Akkarissa ennen nähneeni, paitsi jossain vuoden 2003 tai 2004 1-sivuisessa Hessu-tarinassa, jossa hän löi päänsä ja siitä roiskahti veritippa. Mukava pikku pätkähän tämä oli. 9

Tietenkin Omasta nurkasta ja murresarjiksesta plussaa. Koko lehdelle 9-. Alkaakohan Akkarin taso huonon alkuvuoden jälkeen taas nousemaan? Toivottavasti. Tämä oli muuten jo kolmas peräkkäinen lehti, jossa johtosarjan päähenkilö oli Roope!

Akkareiden 13 ja 14 arvostelu tulossa vielä pääsiäisloman aikana... Onko Akkareiden taso näissä numeroissa mielestäni keskitasoa parempi, huonompi vai jotain siltä väliltä? Se selviää aikanaan. Tarina jatkuu...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat