Ajan Sormukset - Roolipeli

Seuraa 
Liittynyt26.9.2013

Olet klikannut itsesi Celduiniin, fantasiamaailmaan, jolle mielikuvituskaan ei vedä vertoja. Oletko sinä juuri se, jonka käsissä koko maan kohtalo riippuu? Astele vanhoissa ikimetsissä poluilla, joita aluskasvillisuuden seasta tuskin erottaakaan ja kävele kovaksitallattua hiekkatietä pitkin suureen rantakaupunkiin. Jää hämärään, savuntuoksuiseen tavernaan kuuntelemaan viimeisiä vuosiaan elävän, piippuapolttavan miehen kertomuksia Ajan Sormuksista ja niiden luoneista esiaikojen jumalolennoista, jotka kaikki ovat kadonneet ikuisesti. 

 

Well, olin haaveillut omasta roolipelistäni melkein vuoden verran, kunnes nyt sain tilaisuuden tehdä sen! Suunnittelut viivästyivät, kun ideoita ei oikein ollut tai niistä ei voinut sumplia sopivia ja sitten pidinkin hieman yli puolen vuoden tauon koko AA:n nettisivustolle jolloin viimeisetkin haaveet ropesta joutuivat unholaan. Mutta nyt, nyt olen saanut aikaiseksi varmasti parhaimman tai ainakin parhaimmistoon lukeutuvan roolipelin jossa sulavasti yhdistyvat sekä fantasia että suomalainen muinaisaika uskontoineen. En todellakaan halunnut tehdä ropestani tylsää tai hirveän sääntökimuranttia orjuuttavine käskyineen vaan mahtavan varhaiskeskiaikaisen fantasiamaailman jossa mielikuvituskaan ei ole rajana! Tämä peli ei taatusti jätä ketään kylmäksi!

 

Eli roolaamme Celduin-planeetalla jossa on ikuinen varhaiskeskiaika. Tämä on pahikset vs. hyvikset tuntuinen rope mutta se ei ole ihan päätarkoitus vaan ihan seikkaileminen Celduinissa ja "seurustelu".

Sivut

Kommentit (31)

Morgoth Lenovo
Seuraa 
Liittynyt26.9.2013

Celduin: 

 

Luonto: 

Ylivoimaisesti suurin osa Celduinista on muinaisaikaista ikimetsää joka on vihreän kasvillisuuden peitossa. Siellä täällä on märkiä ja reheviä soita sekä solisevia puroja. Metsissä on myös niittyjä, keroja, kukkuloita ja korkeita vuoria. Ikimetsissä on mitä erilaisimpia eläinlajeja ja kukkia jotka todellakin viihtyvät tässä idyllisessä paikassa.

 

Ilmasto: 

Celduinin kesät ovat lämpimiä ja talvet kymiä, vähän niinkuin täällä Suomessakin. Suurin osa vuodesta on kuitenkin lämmintä eikä talvi ole kovin pitkä mutta sitäkin kylmempi. Vesisateita on paljon, mikä selittääkin suuren sisävesimäärän sekä sumua, joka on useinkin hyvin sakeaa.

 

Vesistöt ja ympäristön tila: Lähes 10% Celduinista koostuu sisävesistä. Suurin osa niistä on järviä mutta myös aarnimetsien puroja, soita, lähteitä ja pohjavettä on paljon. Ympäristö on tyyntä lukuun ottamatta idässä hitaasti nousevaa hirmuvaltaa. Maanjäristyksiä on erittäin harvoin eikä tulivuoriakaan ole kuin vain muutama ja nekin kaukana etelässä.

 

Historia: 

Celduinissa eletään ikuista varhaiskeskiaikaa. Aikojen alussa jumalolennot tekivät kahdeksan sormusta, Ajan Sormusta, joilla maan hallitseminen tulisi olemaan huomattavasti helpompaa. Mutta osa heistö oli pahoja ja he yrittivät anastaa loputkin Ajan Sormuksista itselleen suunnitellen orjuuttavansa kaikki miljoonissa vuosissa kehittyneet kansat. Osa heistä oli suuria ja voimallisia olentoja, jotka surmasivat ruummiillistuneita jumalolentoja kyllästyneinä määräilyyn sekä hyvän että pahan puolen taholta. Kaikki hyvän ja pahan puolen ruumiillistuneet jumalolennot lukuun ottamatta pahan puolen päällikköä, Argachulia, päätyivät turpeen alle mätänemään maan voimallisten olentojen eliminoidessa heidät. Ajan Sormuksia voimalliset oliot eivät pystyneet tuhoamaan, joten he piilottivat vaaralliset sormukset ympäri valtavaa Celduin-planeettaa. Osa sormuksista löydettiin tuhansien vuosien kuluessa, osa ei. Kaksi sormuksista kulkeutui kääpiöiden mukana heidän pimeisiin ja synkkiin kaivoksiinsa kalliosta louhittujen jalokivien myötä syviin aarrekammioihin. Kolme Ajan Sormuksista joutui haltioiden käsiin heidän maagisiin metsiinsä. Yhden löysivät ihmiset surmaamiltaan hiisiltä ottamastaan sotasaaliista. Yksi sormuksista joutui Argachulin käsiin hänen ajan myötä vahvistuneen armeijansa tuotua sotasaalista idän linnoituksiin. Se oli ryöstetty surmatulta velholta. Mutta yksi, yksi Ajan Sormuksista, se parhaiten kätketty, löytyy tarujen mukaan juuri silloin kun kaikki muutkin sormukset on jälleen kaivettu esiin piiloistaan, kukin mistäkin.

Morgoth Lenovo
Seuraa 
Liittynyt26.9.2013

Teollisuus: Celduinissa on satoja tuhansia, ellei jopa miljoonia kaivoksia sillä maa on hyvin ravinteikasta ja mineraali- sekä metallipitoista. Luonnonvaroja löytyy planeetalta ällistyttävästi. Enimmät kaivoksista ovat kääpiöiden mutta myös ihmiset omistavat niitä jonkun verran. Jalokivet ovat yleisimmin kaivoksen pääkohde ja niitähän löytyy runsain mitoin, jos vain jaksaa kaivaa tarpeeksi syvälle maan uumeniin. Koska jalokiviä on runsain mitin ja useasti tarjonta ylittää kysynnän niin niiden arvo on tuskin puoltakaan mitä täällä IRL on. Erilaisia malmeja ja metallityyppejä löytyy toiseksi eniten. Kaivoksien yhteydessä on monesti jalostomoita jossa jalokivet hiotaan ja metallit sekä malmit erotellaan muusta aineksesta. Sieltä ne kuljetetaan suuriin "pronssikaupunkeihin" myytäväksi eri liikkeisiin.

Sepän ammatti on myös yleinen täällä Celduinissa kuten myös puukäsityöläisen tai kutojankin. 

Ammatteja on juuri niitä mitä varhaiskeskiajalla ja keskiajalla nyt olikaan, turha kaikkea edes luetellakaan. Oli luostareiden munkkeja, kauppalaivojen omistajia, sotilaita linnoituksissa, hovin väkeä jne. 

 

Rodut: 

Celduin on väestörikas planeetta. Celduinissa on satoja eri rotuja, eläinkunnassa määrä on tuhansia ja kasvikunnassa kymmeniätuhansia erilaisia. Ja pelkästään jokaista rotua on tuhansia. Onneksi kelduin on iso planeetta. Mutta tässä roolaamiseen tarkoitetut rodut. On tietysti muitakin ja näiden risteytyksiä mutta pelin kannalta on viisaampaa ettei risteytyksiä oteta. Minulle voi ehdottaa lisää rotuja mutta ei ole itsestään selvää että lisäisin ne peliin. Jotkut näistä roduista esim. metsähiset ja vetehiset voivat olla täysin käsittämättömiä joillekkin tai vaativat lisäselitystä. Tontut eivät ole mitään Joulupukin tonttuja todellakaan, vaan muinaissuomalaisia haltijoita. Huomaa j-kirjaimen ero rotuun haltia. Eivätkä demonit ole mitään tuonelassa asustavia vihtahousun palvelijoita. Jos tarvitset selvitystä tai tarkennusta joihinkin rotuihin liittyen, katso WIKIPEDIASTA. Esim. metsähisestä ja vetehisestä saat oikein oivallisen selvityksen. Vasta sitten kannattaa miettiä mikä roduista haluaisit olla. Rodun valinta vaikuttaa mm. kuvaukseen ja luonteeseen. Tontut (haltijat) ovat pieniä, joten et voi kuvata itseäsi suureksi. Luonteesi ei ole täysin sees vaan hieman äkkipikainenin. Ja tietysti rotu vaikuttaa ikään. Numerot rodun perässä ovat rodun minimi-ikä ja maksimi-ikä roolauksessa tarkoitettuna. Et voi roolata 0-vuotiaalla ihmiselä tai 300-vuotiaalla ihmisellä. 

 

 

Morgoth Lenovo
Seuraa 
Liittynyt26.9.2013

Jos kiinnostuit, sinun tarvitsee enää täyttää tämä lomake ja alkaa roolaamaan! Aktiivisuus täällä on hyve ja laitan sen merkille! :)

 

Nimi: (Pelihahmosi etu- ja valinnaisesti myös sukunimi)

Ikä: (Pelihahmosi ikä rodun sallimissa rajoissa)

Rotu: (Oletko esimerkiksi velho, peikko, demoni vai haltia?)

Kuvaus: (Pelihahmosi ulkonäkö, vaatetus, aseet ym. rodun mukaan)

Luonne: (Onko peihahmosi temperamenttinen vai ei rodun mukaan)

Ammatti: (Onko pelihahmosi esim. seppä?)

Asuinpaikka: (Missä kaupungissa, kylässä tai metsässä asut?)

Sukulaiset: (Ketkä ovat pelihahmosi vanhemmat... Pakko ei ole laittaa tähän kohtaan mitään! :) )

Muuta: (Pelihahmosi menneisyys ym. Valinnainen tämä kohta on)

 

Rotuja: 

Hyvän puolen rodut:                                     Pahan puolen rodut: 

1. Velhot                                                     1. Noidat

2. Haltiat                                                     2. Örkit

3. Kääpiöt                                                   3. Menninkäiset

4. Tontut (Haltijat)                                       4. Hirviöt

5. Metsähiset                                               5. Demonit

6. Vetehiset                                                6. Hiidet

7. Ihmiset                                                   7. Peikot

8. Jättiläiset                                                 8. Vuorenpeikot 

Ja tosiaan katso WIKIPEDIASTA jos et tiedä joistakin roduista mitään tai ne vaativat selvitystä.

Derpzilla
Seuraa 
Liittynyt9.6.2014

Tämä on taas minun tuuriani:

Käytin paljon aikaa hahmoni tietojen tekemiseen ja olin innoissani: Jee vihdoin joku roolipeli!

Sitten kännykkäni sammui ja olin jo kerennyt lähettää tietoni mutta ne eivät tulleet enkä millään jaksa kirjoittaa uudelleen tietoja.

On on sana.

Morgoth Lenovo
Seuraa 
Liittynyt26.9.2013
Tiedät kai kuka

Tämä on taas minun tuuriani:

Käytin paljon aikaa hahmoni tietojen tekemiseen ja olin innoissani: Jee vihdoin joku roolipeli!

Sitten kännykkäni sammui ja olin jo kerennyt lähettää tietoni mutta ne eivät tulleet enkä millään jaksa kirjoittaa uudelleen tietoja.

       Tuosta tulee mieleen ne miltei vuoden takaiset roolipelinlaittoni tänne. Mikään niistä ei onnistunut kun yritin ahtaa kaikki samaan viestiin ja kun painoin enteriä niin tuli että verkkosivuun ei saada yhteyttä tms. siihen se homma sitten jäikin eikä se ropeni ollut sama kuin tämä. 

 

Peliä ei ole tarkoitus pelata hutaisemalla läpi vaan rauhallisesti ajan kanssa ja mielikuvitusrikkaasti. Yksi tarkoituksista on löytää kaikki kahdeksan Ajan Sormusta vieden ne Velhojen Neuvostolle jossa hyvän puolen voimakkaimmat olennot eli päävelhot voivat hallita niillä maltillisesti ja oikeamielisesti sekä poistaa pahuuden lopullisesti Celduinista. Eikä roolipelini välttämättä siihenkään lopu. Tarkoituksena on myös ihan seikkailukin. Roolaamisen kannalta tärkeintä ovat säännöt, joten tässä säännöistä trkeimmät: 

1. Trollaaminen ja spämmääminen kiellettyä

2. Yhden sormuksen saa löytää aikaisintaan  30 päivän väliajoin suurien taisteluiden pahaa puolta vastaan. Jos kolmenentenakymmenentenä päivänä joku pahan puolen roolaajista roolaa sormuksen Argachalille se on hänelle yksi lisää eikä sitä voi häneltä enää pois saada. Jos hyvän puolen roolaaja roolaa sormuksen on se heti vietävä Velhojen Neuvostolle josta sitä ei voi enää pois saada

3. Roolaukset eivät saa olla liian lyhyitä tai tapahtua liian nopeasti esim. kuukausien siirtyminen eteenpäin Celduinin ajassa. Mielikuvitus on hienoin hyve kuten myöskin loogisuus

4. Älä roolaa radikaalisti toisen roolaajan pelihahmolla ellei hän anna siihen lupaa 

5. Oman puolesi pelihahmoja ei saa surmata ilman toisen hyväksyntää. Keksimiäsi vihollisia saat surmata vapaasti niin kuin vastakkaisen puolen roolipelihahmoja. Surmatut roolipelihahmot heräävät henkiin 

6. Saat tehdä ontakin roolipelihahmoa itsellesi ja roolata niillä. Lemmikeistä ei ole pakko tehdä hahmotaulukkoa. 

 

Tässä oman roolipelihahmoni hahmotaulukko:

Nimi: William Lubber

Ikä: 50 v.

Rotu: Metsähinen

Kuvaus: Williamilla on pitkä musta parta viiksineen joka ulottuu rintaan asti. Hän pukeutuu hyvin viikinkimäiseen asusteisiin aseineen kaikkineen. Aseina hänellä on pitkä miekka, kirves sekä jouset nuolineen. Hän on melkein puolitoista metriä pitkä, rotevarakenteinen kirkassilmäinen metsän väkeen kuuluva mies. Ulkomuoto on todella kääpiömäinen. Williamilla on mukanaan aina amuletti ja ohuita rautariipuksia. Taskut ovat täynnä ties mitä rihkamaa. Turkikset, joihin hän pukeutuu ovat tumman ruskeita ja pehmeitä. Musta tukka on palmikoitu letille. Hän on vahva ja omaa hiukan taikavoimia, kuten metsähiset muutenkin.

Luonne: Williamin jalomielisyys kätkeytyy tulisen temperamentin taakse. Hän on hyvin seikkailunjanoinen, suorastaan riippuvainen tuimeasta toiminnasta. Mutta oman sepänahjon joka on hyvin kuuluisa ja suosittu takaa hänelle päivät täyteen ruumiillista töitä josta William pitää 

Ammatti: Seppä yhdessä suosituimmista ja kuuluisimmista ahjoista

Asuinaikka: Flingirnin metsässä omassa kartanossaan. Ja totta kai lähellä paikallisia kapakoita XD

Muuta: Williamin menneisyydestä ei tiedetä juuri mitään. Hän itse on samoillut ympäri metsiä kiertäen kaupunkien tavernoja ja saapui nykyiselle asuinpaikalleen joskus viitisen vuotta sitten

Derpzilla
Seuraa 
Liittynyt9.6.2014

Nimi: August Arem

Ikä: 28

Rotu: Ihmiset

Kuvaus: Nuori mies jolla on mustat pitkät hiukset. August on noin 180 cm pitkä. Augustilla on arpi toisessa silmässä. Augustilla on smaragdin vihreät silmät. Hän pukeutuu koristelluun nahkatakkiin ja viittaan. August on komea nuorukainen. Hän kantaa aseenaan suurta kaksiteräistä kirvestä,tikaria ja hieman Mongolijousta muistuttavaa jousipyssyä. August osaa hieman loitsia. August osaa soittaa kanteletta.

Ammatti: Kalastaja

Asuinpaikka: Kylässä valtakunnan pohjoisosissa joka on rikastunut kaivostyöllä.

Muuta: Erinomainen kanteleen soittaja. August on rikastunut sotaretkillään itään.

August osaa hieman loitsia. August asuu merenäärellä ja omistaa suuren sotaveneen jolla hän hyökkäsi itään. August haluaa tulla koko Pohjolan hallitsijaksi. August on tiedettävästi surmannut peikon.

 

On on sana.

Morgoth Lenovo
Seuraa 
Liittynyt26.9.2013

Taidanpa aloittaa pelin mutta lisää väkeä kaivattaisiin vielä paljon! Mutta ensiksi vielä muutama sääntö tähän alkuun: 

Radikaali autohittaus eli toisen roolipelaajan ohjaaminen on kiellettyä. Pieni autohittaus kuitenkin suvaitaan. Muistakaahan, että toisen roolaajan ei ole pakko hyväksyä sitä mitä toinen on hänen hahmollaan tehnyt. 

Munchaus eli oman ropehahmon voittamattoana pitäminen on kiellettyä. Ensialkuun se voi tuntua itsestäsi hauskalta mutta pitemmänpäälle se väkisinkin alkaa rasittaa jopa itseäsi toisista pelaajista nyt puhumattakaan. Miltä tuntuisi jos onnistuisit aina kaikessa? Metsästyksessä, taisteluissa, liike-asioissa... Sanontahan kuuluu, että epäonnistumisien kautta oppii. 

Metapelaus eli asioiden tietäminen vaikka ne solmittaisiin kyseiseltä roolaajalta "salaa" on kiellettyä. Ethän IRL voi tietää kaikkia asioita mitä maailmassa tapahtuu syrjäisimmässäkin kolkassa.

 

Ja nyt aloitetaan itse peli vihdoin ja viimein:

 

Kostea ja sumuinen kevätaamu levittäytyi Flingirnin kaupungin ylle. William Lubber marssi kovaksitallattua hiekkatietä kohti vanhaa tavernaa, jonka ovet oli juuri avattu. Koko eilisyö oli mennyt karttojen ja kirjallisten muistiinpanojen tutkimisessa. Mutta nyt homma oli selvä, enää tarvittaisiin vain retkikunta.

William töytäisi käsillään likaiset pariovet auki astuen sisään savuiseen kapakkaan. Täältä hän saisi parhaimmat retkikuntalaiset, vaikka ensivaikutelma voisi pettääkkin. Hän asteli tiskin luo ja heitti vääntyneen pronssikolikon isännän nenän eteen. "Tuopillinen terästettyä rommia, kiitos", hän mutisi sysäten litimärän huppunsa syrjään. Hetken aikaa isäntä katsoi vääntynyttä pronssikolikkoa ja Williamin likaista naamaa suu mutrussa mutta kääntyi sitten kohti suurta pulloriviä ojentaen kätensä kohti voimakkainta alkoholijuomaa kohti. 

"Ja hyppyselliset ruutia saat ripotella itse siihen", isäntä sanoi poistuen takahuoneeseen sadatellen mielessään vääntynyttä pronssikolikkoa. Vääntyneeseen kolikkoon kuului vain pullo, ei ruudin ripottelua. William otti pullonsa ja tihrusti savun läpi vapaata pöytää, jonne mennä.

"Katsokaas kuka tänne saapui", Malcolm Brasiliano huudahti, "prinssi ruusunenhan se siinä! Sinua ei olekaan näkynyt moneen päivään. Pelkäsimme sinun lähteneen niille retkillesi!" William virnisti. Brasiliano oli yksi pahimmanlaatuisista suupalteista Celduinin pohjoisissa osissa. Hän oli pukeutunut taas niin räikeään merirosvotyyliseen asuunsa. Muutama muu tavernan väestä kerääntyi Williamin pöytään Malcolmin kanssa.

William joi nautinnolla pullonsa loppuun ja pamautti sen kuuluvasti likaiselle pöydälleen. "Juuh", hän aloitti, "Olen aikeissa lähteä etelään tulivuorien luo. Olen laatinut päivän aikana tarkat matkasuunnitelmat joilla vältämme monet hankaluudet jotka väijyvät matkan varrella. Mutta tarvitsen silti retkikunnan mukaani."

Moni pöydässä olijoista kalpeni mutta Malcolm ei. Heti kun William oli maininnut etelän ja tulivuoret, oli hän arvannut, mikä matkan todellinen tarkoitus ja kohde olisi. 

"Haa", Malcolm sanoi, "aiot siis lähteä taisteluretkelle Noitakuningasta vastaan?! Minua et voi puijata, vanha kuoma!" hän lisäsi virnistäen niin, että keltaiset hampaat välkkyivät.

 

 

D10
Seuraa 
Liittynyt15.2.2015

Nimi: "Don", oikeaa nimeä kukaan ei tiedä, paitsi Don itse.

Ikä: 32

Rotu: Ihmiset

Kuvaus: 32-vuotias komea mies, joka on pukeutunut mustiin housuihin ja siniseen paitaan, jotka kuitenkin peittyvät aika paljon suuren punaisen viitan alle. Hänellä on tummat lyhyet hiukset ja siniset silmät sekä pienet viikset. Hän käyttää usein kultaisia kenkiä, jotka on saanut löytyretkellä viitisen vuotta sitten kuolleelta isältään.

Luonne: Rehellinen ja aika rohkea, muttei kuitenkaan niin perusta löytöretekilystä kuin hänen isänsä. Hän on kuitenkin jokusen kerran ollut mukana muiden järjestämillä löytöretkillä, mutta mitään mainittavaa ei ole löytynyt. Don on välillä vähän hiljainen, kun muistelee surullista menneisyyttään. 

Ammatti: Ei ole. Kiertelee lähimetsissä ja istuu lähikapakoissa kuuntelemassa muiden tarinoita, joskus lähtee joidenkin mukana pienille löytöretkille.

Asuinpaikka: Pieni hirsimökki pienen kylän laidalla metsän reunalla.

Muuta: Äitiä hän ei ole koskaan nähnyt, isä on kuollut tippuessaan vuorelta alas löytöretkellään ja muutenkin hän on joutunut olemaan lapsena paljon yksin, kun isällä on ollut löytöretkiä niin paljon. Hänet on monta kertaa jätetty yksin kotiin jopa viikoiksi, kun hän on ollut vain joku 5-vuotias. Don on aina asunut samassa mökissä, ennen isänsä kanssa.

Ankkaiisalmelainen
Seuraa 
Liittynyt1.12.2013

Nimi: Hugo Pellier

Ikä: 28

Rotu: Ihminen

Kuvaus: Hugolla on ruskeat olkapäille yltävät kiharat hiukset. Hugo on hieman erakoituva, mutta tulee hyvin toimeen kylän "konkareitten" kanssa. Hän omistaa hirsimökin kylän laidalla ja käykin lähes päivittäin kylällä ihan vain aikaa tappamassa. Hugo ei paljoa taistele, mutta omistaa kuitenkin kaksi kevyttä miekkaa jotka hänen isänsä sai haltioilta.

Ammatti: Eräänlainen tiedemies. Tekee omia kokeita ja elättää itsensä luomillaan keksinnöillä. Joskus ihmiset saattavat sanoa häntä hieman hulluksi, mutta hän ei ole moksiskaan, koska tietää että he eivät oikeasti tarkoita sitä.

Muuta: Hugo on ollut naimisissa, mutta menetti vaimonsa eräänä talvena suuren nälänhädän takia. Hän on myös kirjoittanut joitakin kirjoja joista on tullut myöhemmin suosittuja lähialueilla.

Owls are not what they seem.

Morgoth Lenovo
Seuraa 
Liittynyt26.9.2013

Eilen kirjoitin pitkän tekstin siitä miten William Lubberin ja co. retki alkaa mutta kun painoin enter niin tuli 404 ei löydetä sivua. Olisi vain pitänyt jakaa sekin teksti kahteen pätkään eikä ahnehtia liikaa. Nyt kuitenkin olen koulussa matikantunnilla enkä voi kirjoittaa pitkästi tai joku huomaa! Sen kuitenkin huomautan että luon tänään vielä uuden roolipelihahmon itselleni. Ja roolipeleihin ja roolaamiseen liittyen ottakaa yhteyttä meilillä: morgoth.lenovo@gmail.com Ja muistakaa itsekkin rohkeasti roolailla ettei kaikki jää vastuuleni! :)

Morgoth Lenovo
Seuraa 
Liittynyt26.9.2013

Huom! Hahmotaulukkoon sellainen lisäys jota en ensiksi muistanutkaan, että laita näkyville hahmosi sukupuoli: Mies, nainen tai muu. Sehän on tärkeä ja pakollinen tieoto joskin nimen perusteella sen voi usein saada selville paitsi jos sukupuoli on muu kuin mies tai nainen. Mutta tässä toinen hahmoni:

 

Nimi: Haládril Viherlehti

Ikä: 2430 vuotta

Rotu: Haltia

Sukupuoli: Mies

Kuvaus: Haládril on haltioiden mukaisesti pitkä, noin kaksimetrinen tummanruskeahiuksinen komea nuoruikainen haltioiden mittapuulla. Hänen tummanruskeat hiuksensa ovat luonnonkiharat ja usein auki ylettyen hartioille asti. Hänen jäänsiniset silmänsä suorastaan hehkuvat urheutta ja jalomielisyyttä. Vaatteina Haládrililla on tummanvihreä asu ja kultainen vyö. Hatun tilalta hän käyttää tarpeen vaatiessa huppuansa joka peittää haltioiden tyyliin miltei kokonaan kasvot näkyvistä. Kengät muistuttavat intiaanien mokkasiineja. Haládrililla on pitkä ja hieno miekka, joka kiiltää kauniisti. Lisäksi hänellä on aseinaan muutama tikari sekä jousi ja nuolet joita hän pitää aina mukanaan, jopa useammin kuin miekkaansa. Vaikka Haládril ei sitä tietysti ihan jokaiselle myönnäkään, on hänellä myös maagisia lahjoja.

Luonne: Haládril on rohkea, aina tilanteen tasalla oleva nuori hurjapää. Hän on sisimmältään ja näkyvästikin jalomielinen. Haltioista hän ei ole todellakaan hiljaisimmasta tai syrjäänvetäytyvimmästä päästä mutta hallitsee hermonsa tarpeen tullen. Rohkeutta Haládrililta ei tosiaan puutu joskin se usein venyy jopa uhkarohkeudeksi vauhdikkaimmissa seikkailuissa.

Ammatti: Haltioilla ensinkään ei voi oikein sanoa olevan mitään ammattia paitsi hallitsijan soturit joten Haládrilin "ammatti" voi sitten olla seikkailija.

Asuinpaikka: Aarnimetsä Celduinin pohjoisosissa. Tosi Haládrililla ei ole pysyvää asuinpaikkaa mutta enimmäkseen hänet löytää juuri tuolta Celduinin yhdestä suurimmista yhtenäisistä metsistä, Aarnimetsästä, jossa Haládril on syntynyt.

Sukulaiset: Ei tiedetä, Haládril ei nimittäin puhu heistä eikä lapsuudestaan mutta sen verran hänestä tiedetään, että hän polveutuu muinaisesta mahtavasta haltiasuvusta jolla oli magiikan ylitsevuotava lahja. Todennäköisesti hän on tuon kunnianarvoisan suvun viimeinen vesa suoraan alenevassa polvessa.

Morgoth Lenovo
Seuraa 
Liittynyt26.9.2013

Kaunis laulanta kiiri Aarnimetsässä varhaisena kevätaamuna. Haládril Viherlehti käveli tuttua metsäpolkua kohti solisevaa puroa, jossa hän aina aamuisin peseytyi. Se oli kaunis paikka hänelle, olihan hän siellä huomannut omaavansa taikavoimia monta sataa vuotta sitten. Siitä lähtien häntä oli kunnioitettu haltioiden keskuudessa Valtiattaren nähdessä hänen kuuluvan muinaiseen korkea-arvoiseen haltiasukuun.

"Aahh!" Haládril huokasi astuessaan kylmän veden syleilyyn. Juuri parahultainen paikka suuren päivän aloittamiseksi täällä metsän ympäröimänä. Tänään hän lähtisi taas matkoilleen ja palaisi vasta joskus... "Joskus..." hän ajatteli sukeltaen kirkkaasenn veteen pinnan alle, "mitä väliä sillä olisi milloin hän palaisi? Pääasia oli nauttia elämästä eikä laatia etukäteen suunnitelmia minne mennä tai milloin palata. Antaa ajatusten lentää!" hän tuumi ylpeänä mielessään ponnahtaen takaisin pinnalle vettä valuvana. "Huhhuh, olipas se kylmä kylpy!" hän naurahti ääneen puistaen pitkät hiuksensa silmiltä astuen sammalpenkereelle vaatteidensa luokse pukeakseen ne päällensä ja lähteäkseen pitkälle retkelleen.

Samassa tuuheiden metsäpuiden seasta ryntäsi jokin kohti Haládrilia. Aamuaurinko paistoi Haládrilin silmiin hyökkääjän takaa eikä hän pystynyt näkemään, kuka tai mikä oli kyseessä. Juuri kun hän oli varjostamassa kämmenellään silmiä hänet tönäistiin metsäkasvikkoon ilkosillaan. Mukana lennähti myös muutama hänen vaatekappaleistaan sekä tikari, jonka hän salamannopeana nappasi käteensä sen kiitäessä ilman halki. 

"Kirottua!" Haládril karjui suureen ääneen alasti aamukasteen kastelemasta pöpiköstä. "Kuka olet, pahuksen vintiö?! " hän lisäsi ärtyneenä hypähtäen seisaalleen sammaleille. Hyökkääjä perääntyi kompastuen suureen kiveen ja lensi kirkuen päistikkaa kylmään veteen. Haládril loikkasi kivelle ja katsoi alas puroon jossa hyökkääjä nauroi hänelle: "Eikö soturimme Haládril olekaan aina valppaana? Yllätin sinut lähdössä retkellesi. Niinhän se oli, eikö ollutkin? Olet menossa niille seikkailuretkillesi!" 

"Sadhar, sinä pahuksen vintiö, mitä teet täällä?" Haládril vastasi puolihuvittuneena. "Yritätkö ängetä mukaani vai mistä oikein on kysymys", hän nauroi jatkaen: "vai halusitko tulla kanssani kylpemään?" 

"Haluan olla osallisena retkelläsi, Viherlehti." Sadhar vastasi nousten istualleen märästä purosta. "Olemmehan me kuin veljet, eikö vain?"

Derpzilla
Seuraa 
Liittynyt9.6.2014

August Arem on kalastamassa verkolla. Yhtäkkiä August huomaa vedessä jotakin omituista. "Miksi vene pysähtyi näin yllättäen",Hän pohti. Sitten hän näki vedessä hyvin suuren hauen. Hauella oli pituutta ainakin 6 metriä. Hän otti koukun ja yritti nostaa kahden muun miehen kanssa ylös vedestä. Hauki

vastusteli kiivaasti ja veti yhden miehistä mereen. Hauki ui pois ja vei miehen mennessään.

August tajusi ettei hänen ystäväänsä voida enää pelastaa. August aikoo mennä pohjoiseen etsimään hauen surmatakseen sen.

On on sana.

Ankkaiisalmelainen
Seuraa 
Liittynyt1.12.2013

Ensiksikin, hahmoni Hugo Pellierin sukupuoli on mies.

Tästä alkaa:

Hugo heräsi siihen samaan mihin joka aamu. Hänen kissansa, Tobian mourusi Hugolta aamupalaa. Hugo kaivoi eilen kalastamansa hauen tähteet esiin ja laittoi ne kuppiin. Hugo nappasi takkinsa ja lähti ulos. Pian metsästä alkoi kuulua ryminää. Ohi kiisivät kauppavaunut matkalla kylän torille myymään rihkamaa ja muita helyjä. Kyydistä tippui jotakin. Hugo noukki sen ja huomasi, että kyseessä oli putkilo jonka sisällä oli pieni kartta. Hugo katsoi karttaa. Se kuvasi Celduinin pohjoisia alueita joilla hän eleli. Kartta oli kuitenkin outo. Se sisälsi rakennuksia, luolia ja linnoja joita hän ei ollut koskaan nähnyt. Hugo otti asian tutkittavakseen. Hän suuntasi kylälle kysymään tietoa niiltä jotka osaisivat auttaa. 

Owls are not what they seem.

Derpzilla
Seuraa 
Liittynyt9.6.2014

August matkaa suurella veneellään kohti pohjolaa tappaakseen Jättihauen.

August otti mukaansa suuren kaksiteräisen kirveen,varsijousen,ongen ja vaapukkahilloa.

August ottaa mukaansa 10 miestä hänen lisäkseen. August loitsii tuulen kanteleellaan jotta laiva liikkuisi nopeammin...

On on sana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat