2015/23

Seuraa 
Liittynyt15.2.2015

MYÖHÄISET ONNITTELUT 81 VUOTIAALLE AKU ANKALLE!

Aku Ankka: Syntynyt yhdeksäs kesäkuuta

Olen alkanut jo tottua Korhosen vauhdikkaampaan piirrostyyliin, joten ei se enää niin hirvitä. Itse asiassa samalla kun hahmot ovat epämuodotuneet, maisemat ja muu tausta on minusta alkanut näyttää hienommalta. Ehkä se vain näyttää siltä muodottomien hahmojen seassa, tai sitten Korhonen on tosiaan alkanut panostaa enemmän taustaan ja maisemiin. Käsikirjoitus Korhoselta onneksi luonnistuu vielä yhtä hyvin kuin ennenkin. Hienosti käytiin kaikki Akun tutut läpi samalla kun Aku heidän avullaan kiirehti Hanhivaaraan. Loppu oli hyvä, kun Aku tajusi kuinka töykeästi oli käyttäytynyt tuttujaan kohtaan, mutta sai kuitenkin uuden telkkarin. 9-

Aku Ankka: Merten kauhut

Johtosarjaan liittyvä dekkari. Mukava oli taas vaihteeksi selvittää dekkareitakin, tosin vuonna 2013 julkaistut Arild Midthunin 2-sivuiset dekkarit ovat edelleenkin minusta parhaimpia Aku-dekkareita ikinä! Mutta hyvä suoritus tämäkin. 9-

Aku Ankka: Uima-allas

Carl Barksin legendaarinen klassikko! Tälle 9!

Aku Ankka: Voista työtä, osa 1

Vuonna 2012 jatkosarjojen kesä aloitettiin Barksin aivan mahtavalla seikkailulla, vuonna 2013 Rosan ensimmäisellä Roope Ankan elämä ja teot -sarjan osalla, vuonna 2014 Tonyn Stroblin klassikolla ja nyt... Odotukset olivat korkealla, mutta... Miquelin ja Halasin ihan tavallinen jatkis. Muuten ihan hyvä, mutta odotin jotain huikeaa. Onneksi lehdessä paljastettiin, että tulossa on myös klassikkoja ja yksi toivesarjakin. Mikkiäkin onneksi luvassa. Tälle ensimmäiselle osalle 8 1/2

Arvosana: 9-

Kommentit (1)

Lubu7
Seuraa 
Liittynyt26.10.2011

Pieni arvostelu tällekkin, vaikka onkin julkaistu jo muutama viikko sitten.

Aku Ankka: Syntynyt yhdeksäs kesäkuuta

Korhosen pirrokset ovat edistyneet ehkä hieman. Hahmot näyttiät silti todella epämuodostuneilta. Ja myös minusta taustat näyttivät peremmilta kuin ennnen. Mukava synttäritarina Akun kunniaksi. 9

Aku Ankka: Merten kauhut
Dekareita on aina mukava lukea. Harmi vain, että tämä oli todella helppo. Itse tykkään eniten roope-setien mukana tulevista dekkareista ja mummon mysteereistä. Korhonen on hyvä dekkareiden kanssa. 9-

Aku Ankka: Uima-allas

Tämän olen lukenut jo monta kertaa. Barksin tarinat jaksavat pistää iloiseksi uudestaan ja uudestaan. Vaikka tässä kaykin useita kertoja Akua sääliksi. Sellainen klassikko, että on pakko antaa 10

Aku Ankka: Voista työtä, 1. osa
Tällä kertaa jatkosarjojen kesän ensimmäinen tarina ei nyt kovin paljoa vakuuta. Tämä ei vain jotenkin tuntunut sellaiselta hyvältä akuseikkailulta. Voi johtua siitä, että sitä ennen luin Carl Barksin huippuklassion. Olihan nyt kuitenkin ihan ok tarina. 7 1/2 

Taikaviitta: Harvinainen asu
Taikaviittaa ei ihan heti uskoisi yhdeksi akkarin harvinisimmista hahmoista. Taikaviitta on esiintynyt vain vähän päälle 10 kertaa akkarin sivuilla. Tämä tarina oli ihan kiva piristys loppuun. 9-

Koko lehden arvosanaksi 9-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat