Hauskin ja jännittävin taskari-tarina?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mikä tai mitkä Aku Ankan taskukirjan tarinat ovat hauskimmat ja jännittävimmät, mitä olet lukenut?

Hauskoja ja jännittäviä jaksoja on tietysti paljon, mutta varmaan kaikille on jäänyt joku mieleen ylitse muiden. Toivon mukaan täällä sekä kommentoidaan toisten suosikkeja, että laitetaan lopuksi vielä omat suosikit.

Itse pidän hauskimpina jaksoina "Tyyris tyyli"-taskarin tarinaa "Kelo kasvattaja", jossa Aku naamioituu milloin miksikin pelleksi, jotta voisi kioskilla työskentelevät veljenpojat joutuisivat koville, ja toinen suosikkini on "Soita minulle, Aku"-taskarin tarina "Ankalinna International"-jossa Aku ja Touho sähläävät oikein kunnolla oman TV-ohjelmansa kanssa :D

Ja jännittävin tarina on mielestäni "Salaliitto"-taskarin "Kauhujen kartano", siinä oli todella ja jännittävä (ja ensimmäisen ja ehkä ainoan kerran) jopa hiukan pelottavakin tarina, kun Aku ja pojat joutuivat yöpymään kalliorannan yläpuolella sijaitsevassa kartanossa, jonka alapuolella sijaitsi vuosisatoja piilossa ollut aarre, joka oli myös tarkasti suojeltu räjähteiden kera. "Taivaan täydeltä"-taskarin "Arktista hysteriaa" tule tässä kategoriassa hyvänä kakkosena "Syvyyden saalistajien" takia :D

Mitä mieltä muut ovat näistä jaksoista? Löytyykö vielä parempia ja siinäkö ne olivat?

Kommentit (11)

Vierailija

No jännittävin tarina on tai oli Kultainen kypärä tai Vanhan linnan salaisuus. Pienempänä luin ne ja ne tuntuivat todella jännittäviltä ja ehkä jopa hiukan pelottavilta. Enää minua ei pelota mikään tarina, koska olen kasvanut siitä ikäluokasta...

Vierailija

Mac Ducky kirjoitti:No jännittävin tarina on tai oli Kultainen kypärä tai Vanhan linnan salaisuus. Pienempänä luin ne ja ne tuntuivat todella jännittäviltä ja ehkä jopa hiukan pelottavilta. Enää minua ei pelota mikään tarina, koska olen kasvanut siitä ikäluokasta...

Ähh... Mitä minäkin sekoilen. Eihän nuo tarinat ole olleet taskareissa!...

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Jännittävin tarina on minun mielestäni Perintö-Pergamentti. iinestä vihaava henkilö antaa hänelle Perinnöksi Kartanon jossa hänen pitää olla 3 päivää ja yötä YKSIN. Iinestä vihaava henkilö on noita ja teki Iinekselle ansan. Noita oli laittanut kirouksen jossa luki näin:jos luet tätä iines olen vihdoinkin löytänyt tien siihen synkkään paikkaan, jonne kuulun.se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa. perintöni on ansa. ansa jonka se pahan onnen pergamentti laukaisee. Kolmantena yönä kuoren avaamisen jälkeen klo 12 saapuu kartanoon noutamaan paha olento sen joka pergamenttiin viimeksi on koskenut! (tuo oli se viesti). Iineksen pitää siis olla kartanossa yksin ilman ketään muuta. Mutta aku tulee paikalle ja huomaa että Pergamentti on aito. Kun klo on 12 Iines ja Aku pitävät molemmat pergamenttia kädessään ja... (miten käy? Kannattaa ostaa) Taskari 324 Kalmanlehdon kartano!

Hauskin on varmaan:Lasihelmipeli, jossa aku on etsivä ja toheloi apurinsa Hansun kanssa. Taskari 317

Vierailija

Olen samaa mieltä tuosta Kauhujen Kartanosta. Ihan loistavat ja samalla kammottavat Miguelin piirrokset ja juonikin oli todella hyvä ja jännittävä. Luin tämän joskus pikkulapsena, ja sain silloin siitä painajaisunia.

Kelpo Kasvattaja oli myös mainio ja todella hulvaton. Itse voisin mainita Kalmanlehdon Kartano-taskarista tarinan nimeltä Perintöpergamentti. Flemming Andersenin piirrokset ovat loistavia ja kässäri oli hieno. Ehkäpä kuitenkin tuo loppu oli aika huono siinä tarinassa.

Olipa muuten ihan loistava aloitus keskustelulle, pointsit siitä, Miklu.

Vierailija

Kalmanlehdon Kartano-taskarista tarina nimeltä Perintöpergamentti on jännittävin, ja siinä alkoi vähän pelottaa. Ja toisena jännitävänä tarinana tulee taskarista Silmät selässä tarina Aku Ankka Kauhujen kartano.

Hauskinta en tiedä niitä on niin monta.;)

Vierailija

Korjataan kirjoitusvirhettä sen verran, että hauskin jakso on tietysti nimeltään "Kelpo kasvattaja", eikä mikään "Kelo kasvattaja" :D

Vierailija

Hauskin tarina on ehdottomasti Hankala vieras (AATK 321). Taneli Pulunen on mahtava hahmo. Andrea Frecceron huikeat piirrokset vielä päälle.

Huhhuh.

Jännimpiä juttuja edustaa Mustan aveen arvoitus (AATK 55). Hypnotisoitu Mikki yrittää tappaa poliisimestari Sisun, ja kaikenlaista muutakin tapahtuu.

Vierailija

MAHDOTON sanoa, taskareissa on nähty niin paljon hyviä ja jänniä seikkailuja...

Äkkiä tulee mieleen Scarpan Kalin kynsi, tosi hyvä sarja, mutta en voi missään nimessä sanoa että se olisi ollut kaikkien aikojen paras, sillä on toki NIIN paljon muitakin hyviä sarjoja...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat