Ikilasi - Kysymys, johon ei ole vastausta?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Barksin kertomuksessa "Ikilasi" Roope-setä on valmistuttanut

(varmaankin Pelle Peloton)lasia,joka kestää mitä vaan.

Esimerkiksi moukarin iskut,katujyrän,kuumennuksen tai

Karhukoplan räjäytysyritykset.Myöskään Milla ei pystynyt hajottamaan

lasia. Ainoastaan raakkujahyyppä pystyy äänellään lasin hajottamaan.

Miten on siis mahdollista valmistaa aineesta esim Roopen

silmälasit tai kokonaisen rahasäiliön, jos kerta aineeseen

ei mikään pysty. Mun isi,joka sanoi tietävänsä akuista kaiken,

on kuulemma miettinyt vastausta tähän kymmeniä vuosia. Mulla

on vastausajatus tähän kysymykseen,mutta mitä mieltä te olette?

Kommentit (15)

Vierailija

Ehkä lasi on muotoiluvaiheessa aivan tavallista lasia, mutta kun lasi on halutussa muodossa, siihen laitetaan päälle jokin särkymättömäksi tekevä suihke tms. : )))

Vierailija

Pahvitimali kirjoitti:Pysytisikö korkeita ääniä jotenkin ohjailemaan niin tarkasti, että lasi saataisiin leikattua haluttuun muotoon niiden avulla? Tai onko lasi voitu jo suoraan valmistaa esim. linssien tai Roopen rahasäiliön "kuorrutuksen" muotoon?

Olen myös samaa mieltä.

Vierailija

Mac Ducky kirjoitti:Tuo Pahvitmailin teoria voisi olla totta, mutta pitää muistaa, että se on mielikuvitusta.

Niin,akkarissa kaikki on mahdollista,pitäisi vain nauttia niistä sarjakuvista,eikä jäädä miettimään jotain tieteellisiä selityksiä kaikelle :D Ovathan lehmätkin joskus akkarissa lentäneet :)

Vierailija

Pysytisikö korkeita ääniä jotenkin ohjailemaan niin tarkasti, että lasi saataisiin leikattua haluttuun muotoon niiden avulla? Tai onko lasi voitu jo suoraan valmistaa esim. linssien tai Roopen rahasäiliön "kuorrutuksen" muotoon?

Vierailija

Niinpä niin,milläs sitä lasia leikataan niihin rilleihin,jos sitä ei pysty leikkaamaan :D Pelle on varmaa kehittäny siihen soveltuvat sakset

Vierailija

Ensin ajattelin, että siinäpä vasta kysymys, mutta sittenpä huomasin:

Puhuva Koira kirjoitti:Itsekin ajattelin, että ne on voitu tehdä valmiiksi lasien muotoon. Kun aine kovettuu/kuivuu, ainetta ei enää läpäise mikään.

Puhuva koira räplättää asiaa. Noin se on tehty, jos jotenkin. ;)

Vierailija

Tulipa hyviä ratkaisuvaihtoehtoja.Mun mielestä ikilasia voi

käsitellä niin kauan kun se on jähmettynyt.Tällöin ikilasia voi muokata tai puhaltaa,kuten tavallistakin lasia.Kun ikilasi jähmettyy,

ei siihen pysty mikään.Paitsi tietty ne raakkujalinnut.

Vierailija

Tuo tarina on julkaistu ainkin 1991 vuonna kolme oaisena jatkosarjana. Itse en ole kauheana miettinyt miten lasit on vavistettu.

Vierailija

Itsekin ajattelin, että ne on voitu tehdä valmiiksi lasien muotoon. Kun aine kovettuu/kuivuu, ainetta ei enää läpäise mikään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat