Kokous nettisivujen hyväksi

Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

Kuten tiedämme, näillä sivuilla on noussut jos monkinmoista keskustelua pinnalle. Kaikenlaisia kohujuttuja Ankkarockin ja Mac Duckyyn liittyvistä asioista. Mitä tämä tarkoittaa?! Miksi kaikki on mennyt tällaiseksi? Ennen tämä oli ystävällinen ja rauhallinen sivu! Kun tulin lomalta en voinut uskoa että asiat ovat muuttuneet näin! Sokerina pohjalla ovat väärinkäsitykset ja terroristit!

Olemme kokoontuneet tänne saadaksemme sivut uuteen kukoistukseen ja että päivänvalo alkaisi paistaa kaikkiin käsityksiin. Toivon että olette kuulolla? Okei.

Siis, minä olen kokouksen puheenjohtaja kunnes toisin päätetään. erityisesti sinä, Wonderlust, olisit kanssani hyvä puheenjohtaja.

Tämän tarkoitus ei ole loukata ketään eikä terrorisoida sivuja vain auttaa niitä! Täällä saatte itse keskustella kaikista asioista millä voisi parantaa sivujen olemusta. Täällä voitte tehdä omia ehdotuksia sekä kannattaa muita. Tämä ei ole keskustelupaikka hahmoista sun muista mikä ei kuulu tähän aiheeseen. YMMÄRSIVÄTHÄN KAIKKI? Hyvä on aloitetaan.

Ps:Sori jos jankkasin samaa asiaa monta kertaa/käytin Capsia, mutta haluan tämän keskustelun idean menevän perille.

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Sivut

Kommentit (3318)

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Donald-91 kirjoitti: Kirjoituksestasi saa nyt sen kuvan, että jos ei (satu) olemaan moderaattori, niin mielipide jostain asiasta voi olla nimenomaan sen takia "väärä" mutta jos taas sattuu olemaan mode, niin mielipide ei voiisi olla "väärä".

Jotta modeksi pääsee, niin pitäähän ylläpidon olla varma, että kyseisen henkilön harkintakyky ja oikeudentunto on riittävä kyseiseen hommaan? Varmaan tuosta olet samaa mieltä. Ja voimme taas pikaisen päättelyketjun avulla johtaa tuosta väittämästä, että moderaattori myös harvoin asiassaan erehtyy, sillä hänen tietonsa ja taitonsa ovat niinkin suureen asemaan riittäneet. Moderaattorin, jonka tietotaito on siis oletettavasti teoriassa tavan käyttäjää suuremmalla tasolla, luulisi osaavan siis ihan aiheesta valittaa tai jättää valittamatta. Tavan käyttäjän tietoutta taas ei ole "testattu" tahi arvioitu, joten heidän kirjoittamaansa teksitä ei voi niin hyvin ennakoida ja näin teoriapohjalla voidaan sanoa, että he myös helpommin nimenomaan tätä kyseistä harkintakykyä tarvittavissa tilanteissa "mokaavat".

Siis ylipäätään moden mielipide tai kanta näissä asioissa ylittää muiden vastaavat. Ainakin henkilökohtaisesti luottaisin ensikädeltä moden sanaan muiden yli, jos en jotain tietäisi.

Pöllö Pöö kirjoitti: minä olen täällä ainakin huvikseni enkä opiskelemassa.

_ELÄMÄ_ ON OPPIMISTA. On aivan turha vedota mihinkään tyyliin "en oo nyt koulussa, en omaksu mitään uutta ja teen mitä haluun missä haluun". Yhteiskunnissa on tietystä syystä tietyt normit ja säännöt. Ja niitä on kyllä totuttava. Nettiyhteisössä on sellaiset normit, että hyvä käytös muistetaan täälläkin ja mahdollisimman paljon ajatellaan muita (hyvä ja selvä kirjoitus, jota muiden on helppo lukea yms.). Ei mikään toimi yhtään missään, jos vain (näin kuvainnollisesti) juoksennellaan alasti pellolla ilman mitään ajatuksen häivää.

Väittäisinpä, ettei kukaan voi viikkoa elää missään elämänsä vaiheessa niin, ettei mitään oppisi. AINA ihminen oppii jotain uutta ja se on se tärkein. Hyvä käytös on nyt vain jokaisen osattava, että tämä elämä johonkin suuntaan vähäkitkaisesti menee. Jos lähtee elämään asenteella, että vain koulussa opitaan ja muu tieto on aivan turhaa ja mitätöntä, lähtee aika huonolta pohjalta ja yllätyksiä voi tulla. Oppimatta ei elämää voi läpi päästä. Eikä oppiminen todellakaan rajoitu kouluun.

Valittaminen tuo vastuuta ja se ei käy ihan helposti. Vaikka keskustelu ihan oikeasti olisi turha kuin mikä, niin siitä huomauttamiseen EI kelpaa lyhyt "turha topic" -viesti. Etenkin näissä tapauksissa VALITTAMISET PITÄÄ AINA PERUSTELLA. Vaikka se olisikin aivan paikkaansapitävä väite, niin paljon paremman pohjan se saa, kun jotenkin asiaa pohjustaa tai perustelee. Se myös ohjeistaa topicin aloittajaa, jolloin tämä (toivottavasti) oppii tekemään parempia keskusteluja.

Uskoisin, että nämä palkokasvit nenäonteloon vetäneet (quote from Wond ^^) suuttuvat/ottavat nokkiinsa lähinnä näistä pelkistä "turha topic" -viesteistä. Hyvin perusteltunahan valitukseen ei pitäisi jäädä mitään suuttumisen varaa, kun virheet ihan oikeasti tiedostetaan. Kyllä minäkin suuttuisin, jos minua syytettäisiin jostain, mistä itse en edes tiedä. Eli jos millään tapaa valittaa, myös perustelee!

Vierailija

Scoore McDuck kirjoitti:Olen lähettänyt joku aika sitten palautetta ylläpidolle moderaattori-asiasta. Vastaus ei mielestäni ollut kovin tyhjentävä, mutta kuitenkin ainakin tyhjää parempi. Modeista kyseisessä vastauksessa sanotaan vain: "Moderaattorien tuloa on suunniteltu, mutta teknisten ongelmien vuoksi (Moderaattorien) toteutus on siirtynyt tulevaisuuteen, eli tarkkaa ajankohtaa ei uskalleta luvata."

Toimitus ANSAITSISI nyt kritiikkiä, heidän kaikki jutut kääntyy tulevaisuuteen..kansikuva..on ykkösasia, kohta vuosi mennyt. Vai onko joku nähnyt ko.asiasta jotain. Kirjastoa sai odottaa tooodella kauan ja vastaus oli kotva, muutenkin kaikki on niin vaikeaa, modeja saa odottaa kotvan eli about vuoden.

Djlordin kanssa arvuuteltiin minkäpituinen mahtaa olla toimituksen "kotva".;)

Viikkokisat hävisi, etusivuäänestys samoin, viime keväänä luvattiin jotta uusi kisa tulee vrt.kultaryntäys. Sellaista tutinaa on havaittu Ankkalinnan mmaperällä tai jossain, mutta olikohan sekin jotain mutua.

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Ankkarock kirjoitti:

Rosa4tehwin kirjoitti:Itse olen toitottanut tämän foorumin epäkohdista jo siitä asti, kun rekkasin foorumille. Eihän minua toki ole kuunneltu, myötäilty vain ja oppi on mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.&lt;br /&gt;<br />

&lt;br /&gt;<br />

Sanoisinpa, että juuri nämä nuoremmat käyttäjät ovat &#034;ongelma&#034; (*****, jos joku suuttuu tuosta, niin saa olla aika lapsellinen)(ja &#034;*****&#034; ei ole kirosana, koittakaapas väittää muuta xD). He eivät luultavammin tiedä, miten foorumeilla tulisi käyttäytyä, luultavasti juuri siksi, kuten wonderlust sanoi, että heillä ei ole aikaisempia kokemuksia.&lt;br /&gt;<br />

Niinhän se on, että tekemällä oppii, joten ylläpidon täytyisi ottaa jämptimpi asenne sääntöjen ja käyttäytymisen suhteen! Jos kaikkea katsotaan läpi sormien, seuraa tämän hetkistä tilannettakin pahempi katastrofi. Ja ei se tämäkään tilanne kovin ruusuinen ole...&lt;br /&gt;<br />

&lt;br /&gt;<br />

Kaiken oleellisen kerkesikin sanoa jo wonderlust (damn, kun mulla on töitä, niin ei kerkee), mutta painotan vielä OMAA JÄRJEN KÄYTTÖÄ!!! Onko siinä mitään järkeä tehdä uusi (ja turha) topic jonkun pikkujutun takia tai tehdä se vielä kaiken lisäksi väärään alueeseen?&lt;br /&gt;<br />

En tiedä muista, mutta minusta se kuulostaakin älyttömältä. Johan sen järki sanoo, ettei kukaan hyödy yhtikäs mitään kahden kolmen sanan viesteistä tai turhaakin turhempia asioita kysyvistä topiceista! Ja foorumeiden tarkoitus internetissä EI ole laukoa itsestään selvyyksiä!&lt;br /&gt;<br />

Oli ikä mikä tahansa, kyllä järkeä pitää käyttää!&lt;br /&gt;<br />

&lt;br /&gt;<br />

Nyt minun on turha lähteä saarnaamaan uudestaan wonderlustin mainitsemista asioista, joten jos jollakin on nokan koputtamista tai muuten vaan ei ymmärrä, tulen tähänkin topicciin mielelläni takomaan sitä järkeä päähän.

<br />

Ylläpidon työssä ei ole mitään vikaa.<br />

Vika on meissä. Itse me teemme niitä huonoja aiheita ja Kokouksen sijaispuheenjohtajana sanon että ylläpito tekee mahtavaa työtä.<br />

Me teemme niitä huonoja aiheita joita Ylläpidon pitää jatkuvasti poistaa. Meidän pitää käyttää voimaa. Voima on tällä hetkellä oveluus.<br />

Ja jos vastaa vihaan vihalla tilanne vain pahentuu. Pimeän puolen voima tulee Vihasta,Kivusta ja kärsimyksestä. Emme alistu siihen.<br />

Emme ole niin tyhmiä. Viha saa tekemään mitä omituisimpia asioita ja sen voi estää vain käyttämällä voimaa ja taistelemalla Pahuutta vastaan. Olkoon voima kanssamme

Ja lukekaa tämä koko viesti! Mukaan lukien rosa4tehwinnin oma.

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

Opettelepa vähän käytöstapoja Rosa4tehwin! Toivottavasti tämä ei loukkaa MaDia. Pysytäänpä nyt aiheessa. Okei lisää viestejä siitä miten tätä tilannetta voisi parantaa. Yritetään ainakin tämä keskustelu nostaa pinnalle tuolta tyhmyyksien suosta. Olemmepas tyhmiä. (Vitsi vain) Mutta nyt lopetetaan siilä MaD saattaa tulla aikanaan.

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Vierailija

Nekin henkilöt on ärsyttäviä ketkä niin tulee vaan ja puhuu ihan sääntojen vastaisesti Ai niin melkein unohdin ne jotka tulee vaikka visaan ja sanoo mistä minä tie täisin ja sitten on # näillä merkeil tehty kirosana.

Rela

Vierailija

Salwer1st/ kirjoitti:Eli, ei saisi siis moittia, jos tekee Rosa vs. Barks topicin, joita löytyy Tekijät-foorumin etusivulta kolme kappaletta? Ja uudet pitää opettaa tavoille. Eihän siinä ole mitään järkeä, jos uudet saavat spämmätä vappasti, eikä kukaan saisi puuttua siihen. Ja tokihan modet voisivat siirtää aiheita, jos niitä olisi! Niitä ei ole, joten turha kääntyä niiden puoleen.

Juuri niin, Salwer! Ilman moittimista tämä olisi vain iloisten trollien pesä!

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Sami-96 kirjoitti: VÄHINTÄÄN YKSI TOPIC YHDESTÄ __KUNNON__ AIHEESTA!

Mitä tämä tarkoittaa? "vähintään" eli ns. kunnon aiheesta pitää tehdä enemmän kuin yksi topic? Kyseessä lienee virhe. :o

Vierailija

Kas, tuosta minun tavastani laitta nimimerkki viestin alle on tullut tässä topicissa aika käytetty...

Henna_Duck kirjoittti:Mutta Sami-96, jotkut eivät välttämättä ole kanssanne samaa mieltä, mutta ei he välttämättä ole niitä "tuhat-tavara-spämmääjiäkään". Eli, esim minä olin vähä aikaa sellainen; olin teitä vastaan, mutta EN ollut, enkä mielestäni olekaan, ns. "tuhat-tavara-spämmääjä". Tuosta sinun huomautuksestasi sai sellaisen kuvan, että jos ei ole kanssanne samaa mieltä, on spämmääjä. Anteeksi nyt vain.

En minä nyt tarkoita, että kaikki rivikäyttäjät siellä olisi niitä "tuhat-tavara-spämmääjiä". On siellä yös kunnon käyttäjiä! Minkäkin kirjoittelen sinne usein, ja monet muut kunnon käyttäjät.

Ja Otto, sinua mie ainakaan en ole miksikää spämmäriksi sanonut.

Akuhullu97 kirjoitti:Joillakin ei ole edes kiinnostusta jakaa mielipiteitään vastaamalla topicceihin, mutta viestimäärän takia hekin vastailevat vain liukuhihnatyönä spämmiviesteillä spämmitopiceihin saadakseen vain viestimääränsä kasvamaan. Osa lopettaa kirjoittamisen heti sen jälkeen, kun on esim. juuri se 160 viestiä(??), eli 1.keskustelumitalin raja täynnä. Ja sen eteen on kirjoitettu of course ne kaikki 160 spämmiviestiä, joissa on yhteensä suunnilleen saman verran merkkejä, kun pitkäsäs hyvässä YHDESSÄ viestissä, parin tunnin aikana.

Kyllä, kun selaa noita vanhempia profiileja, joilla on keskusteluihin kirjoitettu, on hymin monet lopettanut siihen 160viestin rajaan. Sellaista minä en ymmärrä, miksi juuri siihen asti, kun saa sen keskustelu 1 mitalin. :^/

Sami-96

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Sami-96 kirjoitti:

Ylläpito kirjoitti: Hei! Tuollainen keskustelurajoitin olisi erittäin hyvä keksintö, mutta se on ehkä hieman vaikeasti toteutettavissa. Mekin olemme huomanneet, että samoista aiheista on liikaa keskusteluketjuja. Olisi mainiota jos jokin koodaus estäisi kaksoiskappaleiden tulon. Muutenhan mekin täällä ylläpidon puolella poistaisimme kaksoikappaleita, mutta kun melkein jokaiseen keskusteluun on tullut myös hyviä viestejä. Ideaasi mietitään. <br />

Ystävällisin terveisin Aku Ankan tekninen asiakaspalvelu.

Kerrankin sieltä ylläpidon puolelta saatiin jokseenkin hyvä vastaus. ;^D Eikä sitä pelkkää "ideaasi mietitään"-viestiä, vaikka kyllähän sekin tuolla loppuvaiheessa oli.<br />

Sami-96

Minulle ei ole varmaan ikinä vastattu noin hyvin. Välillä on saanut kuitenkin ihan viestiä lukea, ettei ole vain juuti tuota "ideaasi mietitään", tai jotain samanlaista vastausta tullut.

Tuollainen keskustelurajoitin olisi mahtava, mutta kuten toimituskin totesi, niin todella hankala varmasti toteuttaa, ja se on ikävää. Toivotaan kuitenkin, että joskus saisimme tuollaisenkin, tai edes jonkun vastaavan systeemin.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Teppo Tulppu kirjoitti:Epäilen, että moderaattorin pitää olla täysi-ikäinen, että pääsee hommaan.

Enpä usko että täytyisi. Riittävän pätevä vain tarvitsee olla moderaattoriksi. Itse veikkaan että heitä ovat vähintäänkin Wonderlust, Rosa4tehwin sekä -kirja- -nimiset käyttäjät.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

Oliko siis Af 1 ja PPF yksi ja sama henkilö? Sitä ei voida tietää varmuudella mutta luulisin että on sillä hän on vaihdellut nimimerkkiään alituiseen.

Ps: Vaihdan tämän keskustelun ajaksi avaani siksi että olen puheenjohtaja. nickistä tunnistatte minut.

EDIT; (21.1.2012) :D Jos olisin pitänyt tämän lupauksen, niin olisin näemmä joutunut pitämään sitä professori-profiilikuvaa hamaan loppuuni asti!

- Xadhum (TK 12/2000)

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Ankkarock kirjoitti:Ehdotan uutta Strategiaa:<br />

Välitämme Sitheistä, kyllä. Mutta emme sano painu hiiteen vaan toivotamme Tervetulleeksi. Tai sanomme: Et ole muuten kertonut mikä on lempitaskarisi tyyppisiä kommentteja. Hyvällä lykyllä he innostuvat puhumaan kanssamme ihan normaalisti. Ja pääsemme heistä yksitellen eroon.<br />

Kommetoimme heille pahalla: 10 %<br />

Emme välitä 38 %<br />

Toivotamme tervetuuleeksi ja kysymme kuulumisia: 52 %<br />

<br />

Eli prosenttimäärä nousee huimasti jos toteutamme ideani.<br />

Mitä mieltä Arvon Puheenherra on asiasta?

Tässä on se minun ideani! Kuka kannattaa?

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

ankka30 kirjoitti:Tällä hetkellä on ehkä järkevintä:<br />

<br />

-Laittaa palautetta modeista.<br />

-Olla itse kirjoittamatta turhia ja asiattomia viestejä.<br />

-Ennen uuden keskustelun tekemistä tarkistaa, onko sellainen jo tehty ja kaivaa vanha keskustelu esiin, jos sellaista on.<br />

-Keskustella vain Aku Ankasta, Disneystä ja Aku Ankan nettisivuista.<br />

<br />

Kuten jo sanoin, meillä on vain tavallisten käyttäjien oikeudet.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi, Ankka30, ainakin viestisi kolmesta ylimmästä kohdasta.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

_wonderlust_ kirjoitti:

Touhula kirjoitti:Ja sanon vielä sen, että olen täällä keskustelemassa porukan kanssa Aku Ankasta (ja toki muustakin pulinoissa) eikä minua juuri kiinnosta topiccien määrä.

Juu, sitähän varmaan aika moni muukin. Verrataanpa tätä ihan oikeaan elämään. Sielläkin voi "ihan vaan jutella kaverien kanssa", johon ei näin nopeasti ajateltuna liity mitään ihmeellisempiä muodollisuuksia tai sääntöjä. Silti tuskin puhut aina muiden päälle, haukottelet kovaäänisesti jonkun kertoessa sinulle asiastaan, kuuntele musaa niin, ettet kuule muiden puhetta, puhut vain niistä asioista, jotka sattuvat kiinnostamaan juuri sinua, et välitä muiden jutuista.. Keskustellessa irl on olemassa omia kirjoittamattomia sääntöjä.

Sama pätee nettiin. Internet on keskustelussa erilainen ympäristö, joten samoja sääntöjä ei voida soveltaa suoraan. Silti on kohteliasta esim. lukea muiden viestejä eikä vain omaa napaa pusutellen kirjoittaa sitä, mitä nyt itse sattuu juuri sillä hetkellä pohtimaan ("mist saa nit akun päitä????" ja vastaus suoraan yllä olevassa viestissä jne.) sekä useita muita.

Ei se topiccien määrä nyt suoraan varmaan ketään riso. Kyseessä on se tosiasia, joka on luettavissa tuosta jättiluvusta: turhuuden määrä. Se nyt vaan sattuu vaikeuttamaan kunnon topiccien elinvoimaisuutta, keskustelun yhtenäisenä pysymistä (ei musajuttuja kahteenkymmeneen topicciin, vaan kaikki keskitettynä yhteen). Suppeat topicit eivät palvele ketään. Kumpaankohan topicciin saadaan pidempiä viestejä: "Urheilu" vai "Pisin uimasi matka"?

Täysin totta tämä Wondyn teksti. Miksei samoissa topiceissa voisi jutella monta vuotta, miksi jokaisesta asiasta pitäisi tehdä uusi? Tuskin ketään kiinnostaa kauan jutella esim. aiheesta "tiiättekö aku ankan veljenpoikien nimet??", kun sen voisi suoraan laittaa topicciin "Ankkalinna".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat