Viestien kirjoitus! Rauhallinen vai nopea tahti?

Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Itse käytän varsin rauhallista tahtia ja lueskelen paljon muiden viestejä.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Tahtiani ei voi ehkä sanoa rauhalliseksi vaan hitaaksi. Joskus saatan kirjoittaa puoli tuntiakin lyhyttä viestiä. Pitkissä viesteissä saattaa mennä tuntikin. Rauhallinen tahti siinä mielessä, että luen tekstini useaan kertaan läpi ennen kuin lähetän. Välillä kirjoitan tosin nopeammalla tahdilla. Tämänkin viestin kirjoittamiseen en kuluttanut kuin minuutin.

Vierailija

Minä yleensä luen ensimmäisen sivun viestit ja sitten kirjoitan vasta itse viestin. Mutta sitten kun pääsen kirjoittamaan kirjoitan aika nopeesti kun muistan ulkoa näppäinten paikat ja muutenkin kirjoitan koneella nopeesti.

Vierailija

Kirjoitan aika rauhalliseen tahtiin. Tosin jos vastailen tietovisa-keskusteluihin, niin silloin kirjoitan kuin hullu.

Vierailija

Vai on keskuudessamme 67-vuotias poliisi-setä... ;^D Itse edelleen, kuten ensimmäisellä sivullakin kirjoitan tavallaan rauhallisesti. Siis aina luen muiden kommentteja, mutta kumminkin aika nopeasti kirjoitan, tällä 9-sormijärjestelmällä. Kun yhdestä sormesta puuttuu 2cm pala, niin sitä sormea on vähän hankala käyttää.

Mutta mitäpä järkeä olisi kenenkään kirjoittaa millekkään foorumille, jos ei lukisi kenenkään rivikäyttäjän, taikka muunkaan viestejä. Mielipiteiden vaihtoahan tämä on - ja pitää muistaa perustella.

Sami-96

Vierailija

Sami-96 sanoi: Kun yhdestä sormesta puuttuu 2cm pala, niin sitä sormea on vähän hankala käyttää.

Mitä?! Puuttuuko sormestasi 2cm? Onko se siis kokonaan katki? Aika hurja tapaus, vaikka eihän se minulle kuulu.

No, asiaan. Itse luen aina ensimmäisen ja viimeisen sivun kommentit. Katson, onko asian aihe jotenkin muuttunut. Itse kirjoitan suht kohta nopeaan tahtiin.

Vierailija

Tuota,tuota, kyllähän tänne melko rauhalliseen tahtiin tulee juttua pistettyä. Useimmiten ennen viestin postaamista luen sen läpi pariin kertaan ja muokkaan sitä ehkä jollakin tavalla, esimerkiksi sanajärjestyksen tahi sanavalintojen saralla (niin kuin nytten). Joskus tosin, yleensä juuri ennen viestin postaamista (..), saatan muuttaa mieleni ja jättää koko leikin sikseen.

Joissakin tapauksissa, varsinkin jos on kulunut tovi etten ole juuri ollut paikalla, saattaa iskeä kauhea himo päästä selaamaan läpi kaikki pinnalla olevat keskustelut. Varmaankin mehukkaiden juttujen toivossa (mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan.. ;-D).

Vierailija

Rauhallisesti kirjoittelen, en edes pysty kirjoittamaan hirveän nopeasti, koulussa kolmosluokalla ope sanoi että kirjoitan kuin 67 vuotias poliisi, käytin yksöissormijärjestelmää;) Nykyään jotain nelisormijärjestelmää :p

Ja luen yleensä kaikki viestit joita topiciin on näppäilty, ärsyttää tämä visoissa, kun jotkut vastaavat ensimmäiseen kysymykseen, eivätkä viimeisellä sivulla olevaan kysymykseen...

Vierailija

Kyllä tulee enimmäkseen kirjoitettua rauhallisesti ja lueskeleen ensimmäiset ja viimeiset 3 sivua (jos on mahdollista).

Rauhallisimmin kirjoitan jos kirjoitaan listan (parhaisiin käyttäjiin).

Jos kaikki kirjoittaisivat hitaasti olisi helpompi lukea aiheita ja viestejä.

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Itselläni kirjoitusnopeus riippuu ajatuksenjuoksun nopeudesta. Jos pää suoltaa tekstiä vauhdilla, kaikki tarmo menee nopeaan kirjoittamiseen. Jos taasen minun on vaikea keksiä miten/mitä kirjoittaa, ei aihe oikeastaan ole itselleni vastaamisen arvoinen, sillä harvoin tuollainen "pakkovastaus" täyttäisi omat laatuvaatimukseni viesteille.

Eli mielummin jätän kokonaan kirjoittamatta, jos en mitään järjellistä keksi. Hyvät topicit tottakai ruokkivat hyvään ja pohtivaan kiroittamiseen ja silloin kirjotusnopeus on maksimissaan.

Normaalisti luen kaikki topicin viestit (tai ainakin silmäilen, kun yleensä suurimmat osat viesteistä turhia yhden kahden sanan viestejä, joita on käytännössä turha lukea) läpi ja sitten kerron asiasta oman mielipiteeni, kommentoin ja argumentoin muiden mielipiteitä sekä pohdiskelen syntyjä syviä :D

Typoja (aka. näppäilyvirheitä) sattuu aina, mutta niitä voi ehkäistä lukemalla tekstinsä läpi sekä harjotuksella. Ne eivät pienissä määrin ketään haittaa.

Mutta suoranaiset kielioppivirheet paistavat todella räikeästi silmään. Pahimmat ovat varmaan yhdys sana virheet sekä sanoiden taivuitukset. Niistä ei selviä kuin opiskelemalla ja käyttämällä järkeään.

Yleensä kirjoittamisessa käytän periaatetta "viestien laatu voittaa niiden määrän".

Vierailija

Fifty-fifty,välillä täytyy kirjoittaa rauhallisesti,koska aina kun yritän kirjoittaa nopeasti,tuloksena on yleensä aimo liuta kirjoitusvirheitä,ja sitten niitä korjaillaan puoli päivää,joten ehkä on viisaampaa(ja loppujen lopuksi jopa nopeampaa) kirjoittaa vain rauhallisesti ja maltillisesti

Vierailija

No ehkä sellainen keskiverto. Luen yleensä vain ensimmäisen sivun ja sitten kommentoin itse. Viestien pituus on yleensä kahdesta kymmeneen riviin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat