Kirjoitusvirheitä!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tällä sivulla on ihan hirveästi kirjoitusviheitä. Eikö niitä kirjoituksia voisi tarkistaa ennen kun ne lähettää?

Sivut

Kommentit (45)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Rosa4tehwin kirjoitti:Muistakaa, että jos valitatte kirjoitusvirheistä, tarkentakaa tarkoitatteko näppäilyvirheitä eli typoja vai kenties suoria kielioppivirheitä.

Jep, samaa mietin minäkin. Typoja tulee minulle vähän väliä, ja omalle tekstilleen on aivan kuten piirroksilleenkin ikään kuin "sokea". Koska ihmisen aivot eivät lukiessa tavaa sanaa kirjain kirjaimelta, vaan hahmottavat kokonaisuuden kunhan sanan kaksi ensimmäistä ja viimeistä kirjainta ovat oikein, sitä pientä virhettä on älyttömän vaikea huomata. Sen sijaan kieliopilliset virheet ottavat pattiin älyttömästi, esim. "Ketä soitti?" (aaargh, se on interrogatiivipronomini kuka, ketä-sanaa käytetään ihan eri yhteydessä!) ja aku ankan netti sivut (aargh jälleen, onko niin vaikea laittaa isoja alkukirjaimia ja muistaa, mikä se yhdyssana nyt taas olikaan). Typojen varalta kopioinkin pidemmät viestini Worksiin, jotta näen äkkiä, onko viestissä virheitä.

Vierailija

ama5 kirjoitti:No ei se mua ainakaan haittaa! Miten tää liittyy aku ankkaan? Tää on ollu monta kertaa et voisitko ystävällisesti LOPETTAA! Sitä paitsi se on jokaisen oma asia vaikka tietty se nyt vähän haittaa...

Vierailija

Tukedi kirjoitti:Ai keskusteluviesteissä? Minä ainakin tarkistan aina omat viestini, mutta pieniltä virheiltä en minäkään voi välttyä.<br />

Ja muuten, nimimerkissäsikin on kirjoitusvirhe.

Mikset korjaa nimimerkkiäsi? Jos vaihdat toisen kerran, niin mikään ei mene pieleen. Usko pois!

Vierailija

Pitää muistaa, että jotkin oikeinkirjoitusasiat ovat toisille todella hankalia - kaikilla ei vain kielikorva sano, kirjoitetaanko jalkalamppu yhteen vai erikseen. Pieniä virheitä sattuu kaikille, mutta lauseen "aku obn mielenkintoben,." saisi tarkistaa ennen lähettämistä - ja joku virhe siihen saattaa jäädä silti.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Pienet kirjotusvirheet eivät ole haitallisia. Itse pyrin välttämään kirjoitusvirheitä, ja tarkastan yleensä viestin kirjoittamisen jälkeen. Välillä, kun on kiire, ei välttämättä tarkista, ja se saattaa kostautua. No, kuten jo sanoin, pienet kirjoitusvirheet eivät haittaa ketään, mutta jos niitä on niin paljon, että viestistä ei ymmmärrä niin se on jo huonompi juttu.:)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Arnold ZwarzAnkka kirjoitti:Mutta vaikka tarkastankin aina viestini ennen sen lähettämistä,niin tiedän itsekin että joskus tulevaisuudessa minullekkin niitä tuppaa tulemaan,mutta toivottavasti ei lähiaikoina.

Noh, nyt se tuli. Minullekin kirjoitetaan yhdellä k:lla, sanavartalo minulle+liitepartikkeli -kin. Sorry, oli pakko. (Ja pilkun jäkeen tulee väli.) Älä ota kettuiluna, tuo on vain niin älyttömän yleinen virhe (minullekKin, joillekKin, tännekKin...) sekä joillekin äikkä on pakkomielle. Tervetuloa muuten foorumille, etkös ole uusi? Lupaavan oloinen tulokas, kirjoitahan vain hyviä viestejä kuten tähänkin asti. Oman vuodatukseni kirotus vihreistä löydätte edelliseltä sivulta.

Vierailija

_wonderlust_ kirjoitti:

Arnold ZwarzAnkka kirjoitti:Mutta vaikka tarkastankin aina viestini ennen sen lähettämistä,niin tiedän itsekin että joskus tulevaisuudessa minullekkin niitä tuppaa tulemaan,mutta toivottavasti ei lähiaikoina.

<br />

Noh, nyt se tuli. Minullekin kirjoitetaan yhdellä k:lla, sanavartalo minulle+liitepartikkeli -kin. Sorry, oli pakko. (Ja pilkun jäkeen tulee väli.) Älä ota kettuiluna, tuo on vain niin älyttömän yleinen virhe (minullekKin, joillekKin, tännekKin...) sekä joillekin äikkä on pakkomielle. Tervetuloa muuten foorumille, etkös ole uusi? Lupaavan oloinen tulokas, kirjoitahan vain hyviä viestejä kuten tähänkin asti. Oman vuodatukseni kirotus vihreistä löydätte edelliseltä sivulta.

kiitos paljon että huomautit tuosta kirjoitusvirheestä.

Nyt minäkin opin jotain uutta heti ensimmäisen keskustelupäiväni aikana. Kiitokset nyt vielä kerran.

PS. Tiedän , että nämä kiitosviestit eivät kuulu tänne, mutta oli nyt ihan pakko laittaa. Anteeksi siis jos jonkin mielestä tein turhan viestin. Huomenna nähdään! Siihen asti, Hyvää yötä.

Ja koetetaan nyt kaikki kirjoittaa asiallisia viestejä.

Vierailija

_Nelkku_ kirjoitti:Ei sille voi mitään jos tulee pieniä kirjoitus virheitä.

_Nelkku_... kirjoitusvirhe on yhdyssana joten siinäkin tuli pieni virhe :)

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Nimimerkki on abstrakti tapa ilmaista itseään, joten sen arvostelussa ei kirjoitusvirheitä oikeastaan pitäsi huomioida.

Typoja tulee aina, ne eivät ole pienissä määrin kovin vaarallinen asia. Mutta kielioppia voisi itse kukin harjoitella. Ja suomen puhutussakin kielessä käyttänette sanojen taivutuksia oikein ja siellä koulussa harjoitellaan niitä yhdyssanoja.

Vierailija

Minua ei ole koskaan kauheasti kirjoitusvirheet haitannut. Itselläkin tulee niitä aika paljon...Kyllä aina yritän lukea viestin ennen kun lähetän sen, mutta yleensä en vaan ehdi ajatella asiaa kun painan jo lähetä nappia. Mielestäni tähän ongelmaan olisi ratkaisu se, että viestejä voisi muokata jälkikäteen.

Vierailija

Ei pienet kirjoitusvirheet haittaa, mutta jos niitä tulee jatkuvasti ja oikein isoja, niin se onkin sitten huonompi juttu.

Vierailija

Pyrin tarkistamaan viestini mutta joskus jotkut kirjaimet menevät väärin päin, huomaan sen usein vasta sitten kun olen painanut "Lähetä" nappia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat