Turhat viestit

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tuntuu siltä , että kaikki keskustelut täyttyvät nykyään turhista viesteistä , joita käyttäjät lähettävät vain ssadakseen viestien määrää profiilissa suuremmaksi.

Tietenkin iso määrä viestejä näyttää hienolta profiilissa , mutta mielestäni on tuhat kertaa tärkeämpää , että viestit ovat hyvin kirjoitettuja , asiallisia ja tarpeeksi pitkiä.

Monet käyttäjät lähettävät "Lisää viestejä!" "Vastauksia!!!" yms. viestejä , vaikka keskustelun lisäämisestä on kulunut vasta pari minuuttia!

Se on eri asia , jos keskustelu on ollut jo pari tuntia ja vastauksia ei ole tullut.

Toinen turhien viestien laji on "Turha aihe!" "Tälläisiä keskusteluita on niinku ainaki sata!" viestit.

Jos et pidä keskustelusta , niin älä sitten lähetä siihen minkäänlaisia viestejä!

Ja sitten vielä viesteissä on tärkeä muistaa sopiva käyttäytyminen ja yrittää kirjoittaa viestejä , jotka eivät matkisi muitten käyttäjien viestejä.

Ai niin , unohdin mainita , että jos jossakin kyselyssä (esimerkiksi Aku Ankka vai Iines-lehti) kaikkien vastaus on Aku Ankka , sinulla on täysi oikeus vastata Aku Ankan sijaan Iines-lehti.

On hienoa , että mielipiteillään eroaa muista ja uskaltaa olla asioista eri mieltä.

Tämän keskustelun pää-asiallinen tarkoitus on miettiä keinoja , joilla päästäisin turhista viesteistä eroon ja sanoa mielipiteensä turhista viesteistä.

Ankka96 kuittaa.

Kommentit (9)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Olen samaa mieltä. Toivon, että useat ovat huomanneet, että vaikka olen Aktiiviimmat kirjoittajat-listalla, niin viestini kuitenkin ovat asiallisia, eikä turhia. Useat tosiaan liioittelevat viestejä havitellessaan, ja kirjoittelevat tosiaan tällaisia viestejä: "moi", "LIsää viestejä!" ja "Menen nyt syömään." Eih! Nuo ovat huonojen viestien aatelia! :@Toisaalta, tällä sivustolla viestien laatu on kuitenkin parantunut alkuajoista, mikä on tietenkin hyvä. Ja, vielä lopuksi mottoni: Viestien ei tarvitse olla pitkiä, kunhan asiallisia.

---

Akuhullu97

Vierailija

Unohdin äskeisessä viestissäni mainita , että viesteissä on tärkeä olla pilkut ja pisteet oikealla paikoiillaan.

On tärkeä myös muistaa lisätä isot alkukirjaimet lauseen alussa ja erisnimissä.

Vierailija

Näitäkin keskusteluja on jo melko paljon, tosin, kai voin nyt jotain vastata tähän, kun kerran ensimmäinen viesti on hyvin kirjoitettu.

Onhan täällä keskusteluissa ollut paljon turhia viestejä, tosin parempaan suuntaan ollaan kylläkin menossa.

Turha aihe-viestejäkin alkaa olemaan aika paljon, minäkin lähettelen niitä, tosin minun omat "turha keskustelu"-viestit ovat yleensä tarpeeksi pitkiä, ja perusteltuja eli en kasvata tahallaan niiden avulla viestimäärääni. Turhista keskusteluista on vain pakko muistuttaa, ainakin jos turhan keskustelun tehnyt käyttäjä on ihan uusi tuttavuus näillä sivuilla, ja on hyvin kokematon keskusteluissa.

Mutta ei kannata liikaa haukkua keskusteluja, jotka ovat turhia, sillä siitä trollit vasta innostuvat ja ärsyttävät tahalleen muita käyttäjiä tekemällä useita turhia keskusteluja.

Mielipiteillä on tärkeä merkitys, tosin aika usein saattaa käydä niin, että kun pari ensimmäistä käyttäjää on vastannut johonkin keskusteluun että "Aku on paras hahmo", niin kukaan ei enää uskalla vastata vaikka: "Iines Ankka on lempihahmoni". Silloinhan kaikki pitäisivät tuota Iines Ankan kannattajaa ihan outona.

Turhista viesteistä voi kyllä päästä eroon, mutta itselläni ei ole tuohon ongelmaan mitään järkeviä ehdotuksia. Älkää vastatko turhiin keskusteluihin, vaan antakaa niiden suosiolla vajota maan alle.

Vierailija

Toisten viestien haukkuminen ja arvosteleminen ei ole hävytöntä jos perustelee väitteensä hyvin ja tekee sen asiallisesti loukkaamatta kenenkään tunteita.

Vierailija

Niin se vain on, että jotkut tekevät niitä turhia ja ei-Disneyhyn liittyviä aiheita. Mutta ei täällä ole kovin mukava käydäkkään, kun aina jossain on jokin turha aihe ja negatiivistä palautetta. Onneksi asia on menossa parempaan suuntaan. Yritetään kaikki olla asiallisia ja tehdä monipuolisia keskusteluja!

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kyllä, foorumi tursuaa turhia topicceja & keskusteluja. Kyllä, olen sitä mieltä, että modet olisivat hommaan erittäin hyvä ratkaisu. Ja koskapa olen Wonderi, minun on pakko tehdä wonderit ja väittää muita kirjoittajia vastaan sekä kertoa oma näkemykseni.

Ankka96 kirjoitti:Monet käyttäjät lähettävät "Lisää viestejä!" "Vastauksia!!!" yms. viestejä , vaikka keskustelun lisäämisestä on kulunut vasta pari minuuttia!<br />

Se on eri asia , jos keskustelu on ollut jo pari tuntia ja vastauksia ei ole tullut.

Ei, ei ja ei! Ei edes parin tunnin tai parinkymmenen tunnin kuluttua aleta postaamaan mitään "Vastatkaa!!!"-juttuja. Jos topic ei ole kiinnostava, ei se muutu kiinnostavammaksi spämmäämällä. Sitten täytyy vain todeta, että kyseessä on joko huono tai huonosti laadittu topic, antaa sen vajota alas ja seuraavalla kerralla miettiä tarkemmin millaisen ja miten topicin perustaa.

Painotan yhä, että mielestäni uusien käyttäjien toimia ei kuulu katsoa sen enempää läpi sormien kuin kokeneempien. Ensinnäkin hyvähän heidän on heti oppia tavoille ja toisekseen, heti tulokkaana ei kannata missään nimessä väsäillä uusia topicceja. Olen ollut niin monella topicilla, että sormet eivät riitä, ja useamman vuoden ajan - ja perustanut tasan yhden topicin. Ennen rekkautumistani yleensä pyörin vain lueskelemassa muiden viestejä, jotta näen, kuinka sillä foorumilla tulee käyttäytyä, mikä on viestien taso ja mistä on jo keskusteluja. Suosittelen tätä muillekin. Eipähän munaa heti alussa. Muutenkin alussa kannattaa pitää hiukan matalampaa profiilia, vasta foorumiin totuttua "osallistua" enemmän. Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan, en siis ehdottele tulokkaiden kirjoittavan yhtä viestiä päivässä tms.

Otto Ankka-94 kirjoitti:Mielipiteillä on tärkeä merkitys, tosin aika usein saattaa käydä niin, että kun pari ensimmäistä käyttäjää on vastannut johonkin keskusteluun että "Aku on paras hahmo", niin kukaan ei enää uskalla vastata vaikka: "Iines Ankka on lempihahmoni". Silloinhan kaikki pitäisivät tuota Iines Ankan kannattajaa ihan outona.

Tuo pätee mielestäni varsinkin nuorempiin tyyppeihin. Ala-asteajoista muistelen, että siellä muista poikkeaminen ja erilaisuus olivat huomattavasti pahempana pidettyjä asioita kuin vanhempien keskuudessa. Itse asiassa minua ärsyttää olla samaa mieltä kuin kaikki muutkin : D Riippuu ihmisestä ja iästä. Mutta oman mielipiteensä saa tosiaan sanoa, kunhan perustelee. Vapaus tuo vastuuta, vapaus sano mielipiteensä tuo vastuun perustella sen.

Ankka96 kirjoitti:Toisten viestien haukkuminen ja arvosteleminen ei ole hävytöntä jos perustelee väitteensä hyvin ja tekee sen asiallisesti loukkaamatta kenenkään tunteita.

Viestien haukkuminen ja arvostelu on kaksi eri asiaa. Haukkuminen ei ole mielestäni suvaittavaa, vaikka kyseessä olisi lähes ääri-idioottimainen topic/viesti. Tosin herkkänahkaisempien tyyppien mielestä raja arvostelun ja haukkumisen välillä on mitä ilmeisemmin varsin häilyvä. Jälleen kerran, perustelua miksi joku viesti/topic on tyhmä tai turha. Perustelujen kera kaikki on aina vakuuttavampaa.

Vierailija

Totta, turhia topiceja on, sekä turhia viestejä. Asialle voisi tehdä jotain nopeasti, ettei homma riistäytyisi kokonaan käsistä...Jos tänne laiteittaisi modeja niin asiaa saattaisi alkaa parantumaan parempaan suuntaan. Minä ainakin siis kannatan modeja sivustolle.

Kuten Aku Ankan taskukirja sanoi, mm. "lisää viestejä" huutoja tulee ihan turhaan. Se on pelkkää Späm.määmistä. Myös turhia "moi" viestejä on paljon. Ja sitten tämä Otto-Ankan kommentti oli hyvä.

Mielipiteillä on tärkeä merkitys, tosin aika usein saattaa käydä niin, että kun pari ensimmäistä käyttäjää on vastannut johonkin keskusteluun että "Aku on paras hahmo", niin kukaan ei enää uskalla vastata vaikka: "Iines Ankka on lempihahmoni". Silloinhan kaikki pitäisivät tuota Iines Ankan kannattajaa ihan outona.

Aivan, ne saattavat ajatella noin, mutta itse en ajattele totta tosiaankaan nuin, vaan sanon rehellisen oman mielipiteeni aina. Mutta yleensä kysymys on "milla magia vai matami mimmi" niin eikö ole jo aika selvää, että Milla Magia kerää enemmän ääniä? Mutta sitten, vaikka tällaisessa keskustelussa "Kroisos Pennonen vai Kulta Into Pii" saattaa olla, ettei ne uskalla vastata toisin kuin ensimmäiset ovat vastanneet. Mutta uskon, että tämä vain koskee nuorempia kävijöitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat