Laiskottaa vai puistattaa?

Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Olen huomannut, että tämä viikko on kirjoiteltu varsin vähin viestein. Onko tähän syylinen alkanut koulu ja kaiken maailman laiskotus vaiko nämä nykyään varsin suuren huomion saaneet "kriisit"? Itse veikkaisin kriisejä. Mm. keskustelussa "Onko aku ankan sivulla töykeää ja inhottavaa komentointia?" puhutaan, että kirjoittelu ei olisi enää kivaa. Mistähän moinen? Sekoittavitko "kriisit" pakan? Saa nähdä palaako väki enää ikinä tänne.

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Minulla on kyllä aikaa yleensä heti koulun jälkeen käyn koneella, mutta en ole oikeastaan paljon koskaan täällä tai jos olen kirjoitan vain muutamaan aiheeseen... Jotenkin kaiken sen sekametelin jälkeen ei enää ole saanut takaisin sitä kirjoitushalua akkarin sivuilla mikä oli ennen, ennen ainakin minun oli pakko aina tulla tänne ja kirjoitella koska sivuilla tapahtui niin paljon. Sitten mielestäni ainakin alkoi tapahtua aivan liikaa joten ajattelin että olen poissa niin kauan että tilanne saataisiin edes jotenkin hallintaan ja nyt kun se vissiin on rauhoittunut en enää oikein ole käynyt, en tiedä oikein että miksi.

Vierailija

Jokseenkin samaa mieltä Salwer. Minulla osasyyllinen on KOULU. En saa nykyään olla, kun jotain neljä kertaa viikossa koneella, ja nekin rajoitetulla ajalla. Olen itsekin huomannut sen, että moni on lakannut kirjoittelemasta. Olin pari päivää poissa eikä (yhtään) uutta keskustelua ollut tullut. Se saattaa johtua noista viesteistä, että: "Älkää tehkä turhia aiheita". Moni on lakannut kirjoittamasta ehkä osaksi sen takia. Se on turhankin näkyvää. Mutta kyllä täällä sentään vielä joitain aktiivisimpia vielä käy. Että ei hätää.

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

ankkaetsivä kirjoitti:Minulla ainakin johtuu koulun alusta: 3:mas luokka ja Englanti! Keskiviikkona esim 6 tunnin päivä(8-14), muulloin 4-5 tunnin päivä ja perjantaisin (niin kuin tänään) 3 tunnin päivä. Lisäksi jos kaveri tulee kylään, En ehkä kerkiä välillä ollenkaan tänne!

Oho! Luulin sinua vanhemmaksi. Meille oli tänään (perjantaina KÄÄK!) kuuden tunnin päivä.

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minulla ainakin johtuu koulun alusta: 3:mas luokka ja Englanti! Keskiviikkona esim 6 tunnin päivä(8-14), muulloin 4-5 tunnin päivä ja perjantaisin (niin kuin tänään) 3 tunnin päivä. Lisäksi jos kaveri tulee kylään, En ehkä kerkiä välillä ollenkaan tänne!

Vierailija

Tou, aikaisin päivä, kun koulusta minä pääsen on klo 14.00 (olen kutosella...) Nuo "kriisit" ei minua ainakaan saa täältä lähtemää, tämä täällä olo alkaa jo tulla jokapäivän "rutiiniksi" pitää aika iso juttu olla, ennen kun minä täältä lähden...harmi kun koulu vie niin paljon aikaa...

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Olen huomannut saman. Itseeni ei ole aluksi vaikuttanut muu, kuin koulun alku. Nyttemmin, kun olen käynyt enemmän tällä sivulla, olen huomannut, ettei täällä ole paljoa ketään. Hankala keskustella, kun ei ole ketään, kuka vastaisi...:D Aktiivisimmat kirjoittajat-listalla olevien käyttäjien käynnit ovat vähentyneet. Myöskään sinä et ole muistaakseni ollut täällä nyt niin paljon. Kyllä osaa varmasti myös kriisit sekoittavat. Ei täällä ole minunkaan mielestä ihan niin kiva kirjoitella, kuin ennen, vaikka ei täällä todellakaan tylsääkään ole. Minua siis taitaa enemmän laiskottaa, kuin puistattaa. :D

King Henkka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

_wonderlust_ kirjoitti:Olihan tilanne arvattavissa, ennen oli kesä ja vapaus sekä runsaasti luppoaikaa. Kyllähän koulun alku syö aikaa muualta. Ihan hyvä, että sivut ovat rauhoittuneet, tämä alka vaikuttaa jo paremmalta. Varsinkin uusia topicceja on tullut harvemmin, mistä olen erittäin kiitollinen.<br />

<br />

ankkaetsivä kirjoitti:Minulla ainakin johtuu koulun alusta: 3:mas luokka ja Englanti! Keskiviikkona esim 6 tunnin päivä(8-14), muulloin 4-5 tunnin päivä ja perjantaisin (niin kuin tänään) 3 tunnin päivä.

<br />

Jep, kuten sanoin, koulu vie aikaa muutenkin kuin ihan siellä penkkiä kuluttamassa. Kotonakin on tekemistä; läksyt, kokeet, esseet, tutkielmat... Vai alkoi enkku. Meikäläinen on takonut kyseistä kieltä päähän nyt seitsemän vuotta, kahdeksas lähti. Sen sijaan aloitin saksan pari päivää sitten. Onhan se alku aina vähän ei-jouhevaa.<br />

<br />

Jonsku Ankka kirjoitti:Minullakin on monet päivät pitkään. Esim. Maanantaina ja Perjantaina klo 13:00, Tiistaina ja Torstaina klo 15:00 ja Keskiviikkona klo 14:00.

<br />

Pitkään? Revi huumoria 35 viikkotunnista. Joka aamu kasiin, kaksi päivää neljään.. Kaipaan ala-asteen pariakymmentä viikkotuntia! Silloin sitä ei osannut arvostaa, kaiken tajuaa liian myöhään.<br />

<br />

Toivon tietysti, että käyttäjien kaaleihin on myös mennyt foorumin idea paremmin, ettei uusia topicceja edes yritettäisi tunkea koko ajan kaikkialle.

Aivan täyttä asiaa.

Itse pidän laiskuuttani välivuoden ennen amista tai minne ikinä tie viekin (eli koulu ei vie aikaani sinänsä täällä olemisesta). Yläasteella liikkuu viikkotunnit 28-33 välissä jotakuinkin. Ai että oli ala-asteella vähät tunnit, tosin yläasteen jaksotus teki joskus jotain aivan ihmepäiviä. Nimittäin tulin monessa jaksossa yhtenä päivänä viikossa 11.30 kouluun. Ja joskus oli ainakin jotain muutaman tunnin päivä ja taas vastapainona pitkiä päiviä.

Aivan eihän sitä pariakymmentä tuntia viikossa silloin arvosta, kuin miten nyt arvostaisi, mutta sopii muistaa, että silloin on paljon nuorempi ja ei vielä tarpeeksi vanha pitkiin päiviin verrattuna taas myöhemässä iässä, joten ne parikymmentäkin viikkotuntia siinä iässä on kuitenkin ikään nähden vähän rankempia. Sopii kuitenkin muistaa, että kyllä se ero on suuri onhan se paljon lepsumpaa ala-asteella ja ei sovi vain katsoa tuntimäärää vaan ihan muutenkin tunnin sisällöt on paljon lepsumpia, muttei voikkaan olla yhtä haastavia ikään nähden, kuin yläasteella.

Hieman sekava selitys tuo, mutta luettavissa kyllä ihan hyvin..

Mennäkseni aiheeseen tosiaan koulu vie aikaa monelta ja aina ei muutenkaan aika riitä täällä olemiseen, itse välillä (silloin tällöin) pidän päivän välin kirjoittamisesta ja käyttäjätunnuksella käymisellä (saatan piipahtaa uloskirjautuneena jonkun aikaa) ihan syystä, että välillä on tehtävä muutakin ja antava hermojen levätä näiltä typeriltä aiheilta täällä keskusteluissa, jota ei ehkä tule nyt niin paljoa kuin jossain vaiheessa ja pientä edistystä on havaittavissa niinkuin Wonderlust totesikin. Hyvä vaan, että ei tehtä aina uusia aiheita on toki sääli, jos ei kirjoittajia ole tarpeeksi, mutta tähänkin sopii se niin verraton sanonta jälleen "määrä ei korvaa laatua". Ja muutenkin on muutakin elämää, kuin vain Aku Ankka, todellisuutta välillä peliin eikä mielikuvitusmaailmaa jatkuvasti.

Vierailija

SIRU05 kirjoitti:

Akuhullu97 kirjoitti:

Otto Ankka-94 kirjoitti:

ipu99 kirjoitti:No on se eniten ehkä kolmas luokka kun on kaiken mailman läksyjä ja vielä Englanti! Mutta kyllä luulen että se on kriisi. Meidän pitäisi olla kiltimpiä uusille käyttäjille. Syy siihen on että viestejä tulisi juuri enemmän.

&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Ole onnellinen että sinulla on koulussa vain englanti, minulla on englanti ja ruotsi!

Olen vasta 5. luokalla. Kuitenkin minulla on ollut jo yli 2 vuotta englanti ja yli vuoden saksa. Viikossa oppitunteja kertyy 27...:(

Saksa?! Kui sul Saksa on ku oot vasta vitosel.Mä oon kutosel ja mul on vaan Englanti

Minäkin olen kutosella, ja vieraskielisinä aineina mulla on: Englanti ja ranska...otin Ranskan kolmannella valinnaiseksi aineeksi.

Vierailija

Koulu varmaan on syyllinen, nyt kun olen käynyt ekan viikon ja tämän päivän, voin sanoa, että olisin paljon mieluummin alakoulussa, vaikka yläkoulun jaksosysteemin ansiosta, se voisi olla rankempaakin. Mulla on kaikki päivät kuusi tuntia pitkiä, paitsi huominen on seitsemän tuntia. Tänään juostiin liikassa tosi monta kilsaa ja sit vielä satoi, joten saatoin vilustua.

Vierailija

Minullakin on monet päivät pitkään. Esim. Maanantaina ja Perjantaina klo 13:00, Tiistaina ja Torstaina klo 15:00 ja Keskiviikkona klo 14:00. Eli siis aloitin yläasteen. Mutta keitähän nuo kellonajat kiinnostaa ... :D.

Vierailija

Mulla on pisin päivä kolmeen asti ja mennään sitten kasiin ja kun on totuttu kesään niin ei paljoo nukuta iltasin ja aamulla taas väsyttää ja päivä menee joskus nukkuumiseen

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Master of puppets kirjoitti:No minä ainaski käy täällä on kiva viettää teidän seurassanne aikaa!

Jep, sama täällä. Ei tässä nyt koulun takia kokonaan leikistä luovuta. Rajoitetaan kylläkin.

ipu99 kirjoitti:Meillä pisin päivä on kasista varttia vaille kahteen.

Eli sama kuin minun lyhyin päiväni. Olipa muutn ihanaa kun tuli viikonloppu, nukuin saman tien kahteentoista. On niin väsyttävää herätä joka aamu aikaisin, ennen puoli seitsemää, kun puoli kasila täytyy jo lähteä kouluun. Aamulla en siis koskaan ehdi koneelle, kun on kaikenlaista puuhaa, välttämättömyyksiä ja turhamaisuuksia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat