Ankallisgalleriassa muiden ammatilais-ankkapiirtäjien kynäjälkeä.

Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Harvoin siellä tuollaisia on , mutta vähintään joka päivä löytyy noin 2 mestaripiirtäjän tekemää piirrustusta jonka joku tavallinen käyttäjä on lähettänyt siksi että saisi kuvan että olisi tosi taitava piirtäjä.

Ankallisgalleriaan pitää lähettää kuvia jotka on itse piirtänyt.

Sivut

Kommentit (39)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kuten tässä jo moni on sanonutkin, ei galleriaan saa lähettää kopioituja Don Rosan ynnä miden piirtämiä kuvia!! Piirtäkäähän mieluusti kuvat itse, niin pysyy touhu rehellisinä, ja muutenkin. Eihän Ankallis-galleria mikään kopioitujen kuvien sivusto ole, vaan mahdollisuus osoittaa miten itse osaa piirtää. En halua missään nimessä loukata ketään, mutta näin se on.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

On kyllä hieman epäreilua, että ne "parhaat piirrustukset" on osa matkittu Don Rosalta. Omissa piirrustuksissani (joita en ole vielä lähettänyt mutta tulen lähettämään) saatta myös olla hitunen Don Rosaa, mutta läpi niitä ei ole piirretty, eikä mallistakaan. On se niin väärin...

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Vierailija

Ankkarock kirjoitti:Itse olen piirtänyt mallin kanssa muutamia kuvia, mutta enimmikseen ilman mallia. Kaikkia töitäni en ole vielä galleriaan lähettänyt mutta eiköhän kohta varmaan ole aika alkaa niitäkin vähän lähettää.<br />

PS. Ylläpito todellakin voisi tehdä asialle jotain. Ja kuten wondy sanoi: Tekijänoikeuslaki

Minäkin olen piirtänyt enimmäkseen mallista, mutta joskus piirrän myös ilman mallia. Itsekin ihmettelen noita kopioituja piirroksia. Kerran katsoin galleriaan ja siellä oli Cavazzanon piirtämä Aku. Eikö toimitus huomaa, että ne ovat ammattilaisten piirroksia, eikä meidän.

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

On ne kyllä aika avuttomia, jos pitää matkia toiselta. (tämän tarkoitus ei nyt ollut loukata ketään)

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Vierailija

antti-99 kirjoitti:hahha mitä kakaroitate olette ne ovat <br />

ankkamestareitten vieraskirja piirroksia<br />

niin minkä ikäsiä te muka olette kun <br />

noin tietämätöntä porukkaa niinku haloo järki käteen

Suosittelen käyttämään pisteitä ja pilkkuja. Toiseksi: nyt ei puhuta niistä kuvista, vaan ihan toisten käyttäjien lähettämistä kuvista.

Vierailija

Siellä näkee monesti, kun selaan Vicarin piirtämän Akun. Mitä ideaa laittaa jonkun ammattilaisen kuva? Haluavat olla "hyviä" piirtäjiä. Eikö olisi hienompaa piirtää itse pitkään, vaikka ei saisi aikaiseksi niin hienoa kuvaa, kuin ammattilaisen aikaansaannos. Jää itselle hyvä mieli, ja muutkin käyttäjät voivat huomata sen. Itse jos näen sellaisen kopioidun kuvan pistän siihen heti huonoimman arvosanan. Armotta. Itse piirrän osan itse, osan piirrän mallista. Paljon järkevämpää ja hauskempaa, kuin kopsata.

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Frodo95 kirjoitti:Niimpä, epäilen että tuskimpa Don Rosa on rekisteröitynyt Suomen Aku Ankka sivuille, nimimerkillä Mäyrä-Ankka (siis tuo on vain esimerkki)ja lähettelee sillä omia piirroksiaan antti-99...

Mäyrä Ankka? Hehehee. Kyllä sinä hyviä nimimerkkiä keksit.

Don Rosa Mäyrä Ankka? Hahahaaaahaaa. Onhan tuo nimimerkki hyvä ja kenties laittaisin se toiselle profiililleni nimimerkiksi.

Vierailija

Hei kuulkaa kaikki oikeiden-piirtäjien-matkijat! Jos piirrätte itse aivan tosissanne galleriaan niin hienon piirroksen kuin pystytte, sitä arvostetaan ja saatte hyvät pisteet. Itse olen piirtänyt galleriaan tähän mennessä kaksi kuvaa. Otin niihin mahdollisimman vähän mallia ankka-sarjoista, ja sain mielestäni yllättävänkin hyvät arvosanat niistä.

Vierailija

Minäkin olen aloittanut piirtämällä mallista, mutta nykyään piirrän ilman. Pystyisin piirtämään myös ilman luonnostelua, mutta saan mielestäni parempaa jälkeä luonnostellen.

Voisin laittaa piirtämiäni kuvia galleriaan, jos saan skannerin toimimaan.

Vierailija

Mutta kuitenkin hyvät ihmiset piirtäkää kuvat itse, huijarit huomataan heti. Ankkamestarit tunnistetaan. Tehkää omat.

Vierailija

hahha mitä kakaroitate olette ne ovat

ankkamestareitten vieraskirja piirroksia

niin minkä ikäsiä te muka olette kun

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Donald-91 kirjoitti:Lisään aikaisempaan viestiini sen verran, että eiköhän se loukkaa tekijänoikeuksia, kun kopioidaan ammattilaisen piirtämä kuva galleriaan omalla nimellä? Vastausta ei tarvinne kauan miettiä! :s

Niinpä, toivottavasti ne poistettaisiin nopeasti sieltä.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Hauskaa, tyyppi joka on syntynyt kun minä olen jo kuluttanut ahteriani koulunpenkillä kutsuu minua kakaraksi : D Tiedän, mitä tarkoitat, muttet tiedä, mitä me tarkoitamme. Galleriassa on tosiaan ankkapiirtäjien kuvia, ja ihan luvan kanssa. Mutta niissäkin näyttelyissä, joissa on (tai siis pitäisi olla) vain käyttäjien piirroksia, on netistä kopsattuja kuvia jonkun käyttäjän nickillä. Katsohan seuraavalla kerralla hiukan tarkemmin, ennen kun alat kakaroittelemaan. Jos ikäni kiinnostaa, voin kertoa sen olevan melko tarkalleen 16,62 vuotta.

Vierailija

antti-99 kirjoitti:hahha mitä kakaroitate olette ne ovat <br />

ankkamestareitten vieraskirja piirroksia<br />

niin minkä ikäsiä te muka olette kun <br />

Juupa juu, onko siis Rosa tehnyt viisi vieraskirjapiirrosta Suomen Akkarin nettareille? Itse en usko hänen tehneen ainuttakaan. Typeräähän tuo kopioiminen on, enkä kannata läpipiirtämistäkään. Mallista taiteleminen taas on minun mielestäni suositeltavaa, siihen saa silloin helpommin oikeat mittasuhteet. Itse piirrän ilman ja mallilla, varsinkin vartalot ovat vaikeita saada luonteviksi ilman mallia.

King Henkka
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Otan nyt itsekin kantaa tähän. Eli edellä mainittiinkin jo tekijänoikeuslaki. Näitä kuvia "tuskin" on valtuutettu näille, jotka kopioivat Ankkamestareiden piirroksia. Onko täällä niin tyhmiä käyttäjiä, että ei tiedetä mitä on laki ja sen rikkomisen seuraus usein? Ei, enpä usko vaan tosiaan laitetaan toisten kuvia, jotta saataisiin huomiota ja hyvät pinnat. Jokainen kyllä tajuaa, että on suoraan kopioitu ammattilaisen piirros, jos sieltä sellainen tulee vastaan. Itse pistän ainakin 1 pojon tuommoisille. Tosin, jos voisi antaa miinuspisteitä niin arvata voi laittaisinko niin paljon, kuin voi.

Ylläpidon suuntaan joudun jälleen hieman pistämään noottia tässä. Arvostan kyllä näitä sivuja ja sivujen ylläpitäminen ei ole aina helppoa, mutta "ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön".

Eli kyllä hieman parempi ote pitäisi olla, ylläpito aivan varmasti tunnistaa nämä ammattilaisen piirtämät kuvat ja voisi ne olla julkaisematta. Toinen asia on se, että nämä "huijarit" saavat olla esimerkiksi trampoliinipuhalluksessa viikkotolkulla huijatuilla tuloksilla listalla, tälläinen vain motivoi lisää näitä kyseisiä käyttäjiä. Joten seula pitää olla ankara tälläisissä päivän selvissä huijaus tapauksissa, näissä ei voi katsoa läpi sormien.

Ylläpito tekee mielestäni ihan hyvää työtä jossain määrin, mutta jossain on selvää parannettavan varaa. Uskon, että mitä enemmän aikaa kuluu sen parempaa on toiminta, mutta joskus sen odottaminen on erittäin vaikeaa varsinkin, jos kehittyminen ei ole älyttömän nopeaa.

Seuraava asia onkin sitten ihan taas tuohon galleriaan. Eli nämä huijarit eivät ajattele samoin, kuin me rehdit käyttäjät. Ja se miten varmasti muutkin rehdit jotakuinkin ajattelee yleisesti on se, että eikö olekin hienoa, jos isolla työllä tekee hienon kuvan ja julkaisee sen ja sitä arvostetaan. Tälläinen on hyvin arvostettavaa, mikään ei tule ilmaiseksi ja itsestään siihen tarvitsee nähdä vaivaa, mutta palkkio on silloin hieno ja sitä voi arvostaa ja olla ylpeä itsestään.

No, itsetuntoni ei kestäisi edes julkaista toisen kuvaa. Miltä tekijästä tuntuisi, jos saisi tietää, että toinen kopioi toisen tekemää hienoa kuvaa ja vielä omissa nimissä. Eihän sitä edes voisi arvostaa, että saa hienoja pisteitä, kun ei ole nähnyt mitään vaivaa ja tehnyt omaa työtä. Tuollainen on erittäin epähienoa. Jossain asioissa on kyllä pakko todeta, että ei ole hyvä asia, että olemme erilaisia. Olisi paljon hienompaa, jos jokainen julkaisisi omia kuviaan, oli niihen käytetty sitten paljon tai vähän aikaa, kunhan ne on omatekemiä. Näin vain ei jotkut "sankarit" ajattele. Täytyy vain sanoa, että tuollainen toisten töiden kopioiminen on hyvin lapsellista.

Osin näitä asioita olikin jo mainittu toisten viesteistä, tässä oma kantani ja vähän joitain asioita lisäillen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat