Nettisivujen taso?

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Niin, kuinka hyvät nämä Aku Ankan nykyiset netti-sivut ovat? Minkä arvosanan antaisit, perusteluineen?

(Sori jos tällainen keskustelu jo mahdollisesti on.)

Itse sanoisin arvosanaksi 8+.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Kommentit (12)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Olen samaa mieltä kanssasi, _wonderlust_, erityisesti viestisi kahdesta viimeisimmästä kappaleesta. Keskustelujen suurin ongelma on juuri lepsu puuttuminen häiriköintiin ja muuhun vastaavaan, se kun saadaan täysin kuntoon niin hyvä tulee. Mitä olen muutamia viestejä tai keskusteluja lukenut niin aina ei se sisältö ole kovin korkeatasoista, valitettavasti. Minäkään en ymmärrä, miten ylläpito hyväksyy galleriaan kopioituja teoksia?? Sehän on aivan tavallista piratismia, joka tietääkseni on (tietysti) kielletty! Toivottavasti näihin häiriköintiin keskustelu-osastolla ja piratismiin galleria-osastolla tulee loppu.

Vierailija

Otto Ankka-94 kirjoitti:Nettisivujen taso ei ole paras mahdollinen, Akupedia ja Galleria ovat ihan hyviä, eikä niihin keksi paljoakaan parannettavaa. Pelit-osioon voi tehdä pieniä parannuksia, ja korjata bugeja.<br />

<br />

Sitten keskustelu on hyvä juttu näille sivuille, mutta kaikki keskustelijat eivät. Viestien laatu ei ole paljoakaan parantunut tämän kuukauden aikana. Valitettavasti. <br />

<br />

Arvosana: Hyvät sivut, 9+.

Minäkin olen samaa mieltä jotain pelei voisi tulla lisää.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Niin omat perusteluni ovat jotakuinkin näin:

+selkeät

+paljon keskusteluja ja muuta puuhaa (tarvittaessa)

+monipuoliset

+hauskat

-mutta keskustelu osiosta puuttuu hakulaite, jolla voisi

etsiä että onko sellaista keskustelua jo ennestään jonka on

tekemässä tai on jo tehnyt uudelleen (turhaan)

En nyt keksi enempää.

Vierailija

+ Paljon selkeämmät sivut, kuin muiden maiden sivut, joissa olen käynyt

+ Ihan tarpeeksi pelejä, ja muuta puuhaa

+ Keskustelut ovat aivan loistava lisä

+ Todella monipuoliset sivut mm. Pelit&Puuhat, Tietolaari -> Akupedia, toimituksen blogi, Kirjasto -> Ankkalainnalaisten nimipäivät, julkaisukokoelma. Keskustelut -> Hahmot, Tekijät jne..

+ Viikon Kupla, Viikon Vieras kilpailut

- Miinusta voisi tulla bugien ja sivujen hitauksien takia. Esim. säkäväkävimpaukset, ja muut sellaiset..

Yksityisviestit olisivat vielä hyvä lisä, kaiken muun lisäksi.

Arvosana nettisivuille: 9+.

Vierailija

Jonsku Ankka kirjoitti:+ Paljon selke*****t sivut, kuin muiden maiden sivut, joissa olen käynyt<br />

+ Ihan tarpeeksi pelejä, ja muuta puuhaa<br />

+ Keskustelut ovat aivan loistava lisä<br />

+ Todella monipuoliset sivut mm. Pelit&#38;Puuhat, Tietolaari -&gt; Akupedia, toimituksen blogi, Kirjasto -&gt; Ankkalainnalaisten nimipäivät, julkaisukokoelma. Keskustelut -&gt; Hahmot, Tekijät jne..<br />

+ Viikon Kupla, Viikon Vieras kilpailut<br />

<br />

Miinusta voisi tulla bugien ja sivujen hitauksien takia. Esim. säkäväkävimpaukset, ja muut sellaiset..

<br />

Yksityisviestit olisivat vielä hyvä lisä, kaiken muun lisäksi.<br />

<br />

Arvosana nettisivuille: 9+.

Joo minä olen samaa mieltä noista mainitsemistasi asioista.

Vierailija

Nettisivujen taso ei ole paras mahdollinen, Akupedia ja Galleria ovat ihan hyviä, eikä niihin keksi paljoakaan parannettavaa. Pelit-osioon voi tehdä pieniä parannuksia, ja korjata bugeja.

Sitten keskustelu on hyvä juttu näille sivuille, mutta kaikki keskustelijat eivät. Viestien laatu ei ole paljoakaan parantunut tämän kuukauden aikana. Valitettavasti.

Arvosana: Hyvät sivut, 9+.

Vierailija

Tässä on nyt muutamia asioia, jotka tekevät sivuista hyvät:

+keskustelut

+paljon keskustelijoita

+nimipäivät

+Akupedia

+kiva Ankkabulevardi

+viikkokisat

...ja vähän huonommat:

-vähän profiilikuvia

-pelejen taso, pitäisi olla muutakin kuin visailuja

-bugit

-moderaattoreiden puuttuminen

-gallerian kopioidut työt

-sivujen hitaus

Vierailija

Sivustoissa parasta on: (suluissa on aina huonot puolet)

-pelit (mutta niitä voisi olla enemmän ja ne voisivat olla paremman laatusia)

-keskustelut (Laatu laskemassa ja liian vähän kävijöitä

-akupedia (Sekavaa!)

-Toimituksen blogi (Ei saa mitalleita

-Sivujen keskitaso: 9-.

Vierailija

Mirkku kirjoitti:Tässä on nyt muutamia asioia, jotka tekevät sivuista hyvät:<br />

+keskustelut<br />

+paljon keskustelijoita<br />

+nimipäivät<br />

+Akupedia<br />

+kiva Ankkabulevardi<br />

+viikkokisat<br />

...ja vähän huonommat:<br />

-vähän profiilikuvia<br />

-pelejen taso, pitäisi olla muutakin kuin visailuja<br />

-bugit<br />

-moderaattoreiden puuttuminen<br />

-gallerian kopioidut työt<br />

-sivujen hitaus

Ja vielä arvosanaksi 9 puoli, siksi niin hyvä numero, kun keskusteluissa on niin mahdottoman kivaa pienistä puutteista huolimatta. Toisaalta ne yksityisviestit voisivat olla ihan kiva lisä, mutta luulen, että porukka viihtyisi niillä paremmin kuin täällä, ja uudet käyttäjät eivät tulisi välttämättä niin hyvin tutuiksi. Onhan niitä muitakin hyviä juttuja, esim. selkeys (niin kuin Jonsku mainitsikin), eri-ikäiset käyttäjät ja piirustuskoulu jne. Pahoittelen tuplapostausta.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tarkennan nyt erikseen sekä itse sivujen ja niiden toiminnan sekä käyttäjien vaikutuksen tason. Ei ole ihan sama, kummasta/mistä puhuu.

Sivut itsessään ovat ulkoasultaan miellyttävät ja selkeät, esim. Ruotsin Kalle Ankan sivuihin verrattuna. Tästä suuri plussa. Kaikki on helposti käsillä, viestin lainaaminen, foorumit, palautteeseenkin on hyvin näkyvillä oleva linkki sekä galleria ja Akupedia ovat helppokäyttöisiä. Foorumipohja on erikoinen, toivottavasti bugitukset eivät ole sen syytä, mutta ainakin ulkoasu on miellyttävä. Avataret ovat miellyttävän isoja ja käyttäjän profiilisivulle pääsee näppärästi nickin linkistä. Sen sijaan profiiliin en ole niin tyytyväinen, valmiiksi määrätyt kohdat joihin saa vain pari sanaa sekä sudenpentuarvonimi, jota ei saa laitettua mikäli on pelituloksia. Tämä olisi ollut ihan kiva tietää ennen kuin kokeili innoissaan ensimmäisenä uusia pelejä.

Sitten pääsemme ylläpidon toimintaan. Muuten minulla ei ole valittamista The Adminin/Admineiden toiminnasta kuin kunnon kurin puute. "Nuorna vitsa väännettävä", sanottiinhan se jo Akkarissakin. Puuttuminen käyttäjien käytökseen on hämmentävän lepsua, "Lapsi on terve kun se leikkii" näyttää olevan vallitseva aate. Itse kannatan enemmän aiemmin mainitsemaani sananpartta. Tämä näkyy, missäpä muuallakaan, kuin foorumin aiheissa, viesteissä ja Akupediassa. Lisäksi on kummallista, että ylläpito ei rankkaa suoraan netistä kopsattuja töitä galleriasta ennen kuin ne ovat sinne ehtineetkään. Kuinka nämä voidaan hyväksyä? Bannit pelkästä yrittämisestä, sanoisin.

Viimeisimpänä vaan ei tosiaan vähäisimpänä käyttäjät: mitä olisivat nettisivut ja foorumi ilman käyttäjiä? Kuin matikanluokka viikonloppuna, tyhjää täynnä. Onkin siis äärimmäisen oleellista, millaista settiä käyttäjät tunkevat sivuille. Tässä on parannettavaa, ja juuri ylläpito voisi ottaa tiukemman linjan koskien pers.. persoonallisia viestejä. Vika ei kuitenkaan ole tässä kohtaa ylläpidossa: se on meissä käyttäjissä. Mehän tämän foorumin teemme, tai ylläpitohan sen on vääntänyt, mutta vain kuoren. Sisällöstä vastaamme me. Jotta saisimme toimivan, viihtyisän ja hyvän kokonaisuuden on jokaisen kannettava kortensa kekoon tyylillä. Jätetään suosiolla se jäte sinne jäteastiaan.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mirkku kirjoitti:Tässä on nyt muutamia asioia, jotka tekevät sivuista hyvät:<br />

+keskustelut<br />

+paljon keskustelijoita<br />

+nimipäivät<br />

+Akupedia<br />

+kiva Ankkabulevardi<br />

+viikkokisat<br />

...ja vähän huonommat:<br />

-vähän profiilikuvia<br />

-pelejen taso, pitäisi olla muutakin kuin visailuja<br />

-bugit<br />

-moderaattoreiden puuttuminen<br />

-gallerian kopioidut työt<br />

-sivujen hitaus

Onhan profiilikuvia aika paljon, varmaan yli 100 erilaista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat