Naurettavia virheitä

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Lähiaikoina Akupediaa tutkiessani olen huomannut paljon todella silmiinpistäviä yhdyssanavirheitä. Esimerkiksi niinkin merkittävästä artikkelista kuin Roope Ankka löytyi heti kaksi yhdyssanavirhettä, eli kullan-kaivaja (kullankaivaja) ja kymmenen vuotiaana (kymmenvuotiaana). Asialle on tehtävä jotain.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Minullekkin varmasti on tullut miljoonia virheitä, ajatelkaas; ei äikkää kolmeen vuoteen!!! Samalla ihanaa ja kamalaa:S Vaikeaa selittää. Kauhea häpeä, kun joku joutuu koko ajan korjailemaan, ja olen tänä kesänä surukseni huomannut unohtavani niinkin yksinkertaisia sanoja kuin kattila. Pyysin äidiltäni "Tota metallista juttua jossa keitetään ruokaa." _N_O_L_O_A_!!!!!

Muistakaa, äikkä voi olla tylsää, mutta muistatte ainakin, mikä on hernekeitto suomeksi....

Vierailija

the legend of DUCK kirjoitti:Djordi, tai miten se nyt kirjoitetaan, mutta kuitenkin: Kyllä tarkoitin lapsi-iässä. PS.Mitä tarkoittaa joke?

Joke on englantia ja tarkoittaa vitsiä.

Vierailija

Huoh...Tiesitkö, että täällä on aika paljon niin nuoria henkilöitä, jotka eivät tiedä kaikkia yhdyssana sääntöjä sun muita. Jos ne sinua niin haittaa, niin korjaa ne virheet!! Kukaan ei ole täydellinen, ja virheitä tulee kaikille...

Vierailija

Niitähän voi korjailla itse, niinkuin on tarkoitettukin, mutta mielestäni pitäisi kuitenkin tarkistaa viestinssä ennen sen lähettämistä, jotta artikkelit olisivat mahdollisimman hyviä ja helppoa luettavaa, ei niin, että joka sanassa on kaksi kirjoitusvirhettä ja teksti on vaikealukuista.

Vierailija

Sami-96 kirjoitti:Huoh...Tiesitkö, että täällä on aika paljon niin nuoria henkilöitä, jotka eivät tiedä kaikkia yhdyssana sääntöjä sun muita. Jos ne sinua niin haittaa, niin korjaa ne virheet!! Kukaan ei ole täydellinen, ja virheitä tulee kaikille...

No oon samaa mieltä täällä on nuorta porukkaa mutta virheethän voi aina korjata! :I

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Sami-96 kirjoitti:Huoh...Tiesitkö, että täällä on aika paljon niin nuoria henkilöitä, jotka eivät tiedä kaikkia yhdyssana sääntöjä sun muita. Jos ne sinua niin haittaa, niin korjaa ne virheet!! Kukaan ei ole täydellinen, ja virheitä tulee kaikille...

Toisaalta, mutta nuoretkin henkilöt voisivat esimerkiksi tarkistaa asian jostain...

Ps. Kyllä ne virheet minuakin haittaa...

Vierailija

Minua ärsyttä enemmän turhat artikkelit. Kirjoitus virheethän voi korjata. En minäkään aina tänne keskustelupalstoille kirjoita mitään täydellistä suomenkieltä, koska tämähän on vain keskustelupalsta, mutta Akupediaan voisi edes yrittää kirjoittaa oikein. Onhan se toki ynmärrettävää, että jotkut pienet eivät vielä oikeinkirjoitusta hallitse. Siksi olisikin hyvä, että ne jotka sen hallitsevat korjaisiva virheitä.

Vierailija

Mr. Brownstone kirjoitti:Lähiaikoina Akupediaa tutkiessani olen huomannut paljon todella silmiinpistäviä yhdyssanavirheitä. Esimerkiksi niinkin merkittävästä artikkelista kuin Roope Ankka löytyi heti kaksi yhdyssanavirhettä, eli kullan-kaivaja (kullankaivaja) ja kymmenen vuotiaana (kymmenvuotiaana). Asialle on tehtävä jotain.

A) Pistä kuva: Ensin menet profiiliisi ja painat muokkaa. Sen jälkeen painat mustaa Akua.

B) Tee se!

C) KAIKKI EIVÄT OSAA KIRJOITTAA ILMAN VIRHEITÄ!!!

Vierailija

Olen samaa mieltä. Eihän kukaan ole täydellinen.

Vierailija

No näinhän se on..

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Kyllä, täällä suurin osa käyttäjistä on lapsi-iässä vielä (sinä muuten mukaan lukien... ^^). Mutta sehän ei tarkoita, etteikö heitä saisi valistaa kieliopin ihmeelliseen maailmaan.

Olen tämänkin joskus sanonut. Oletetaan, että uusi/nuori käyttäjä tulee tänne ja kirjoittaa miten sattuu tietämättään, mitä on tekemässä väärin. Joku vanhempi käyttäjä tulee ja huomauttaa asiasta ja kolmas käyttäjä tulee whineämään, että ei kaikki voi aina osata tälle huomauttaneelle käyttäjälle.

Noh, onhan tuo tavallaan totta. Tavallaan. Ihminen kun on oppiva olento ja kokemus on paras oppimistaktiikka. Jos ei väärin tekeville mitään huomauta, he olettavat tekevänsä oikein ja jatkavat spämmiä tai huonoa käytöstä.

Sama pätee kielioppiin. Mitä enemmän siitä muistutellaan, sitä paremmin sen ainakin PITÄSI jäädä käyttäjien päähän ja ehkä jonakin kauniina päivänä he kirjoittavatkin oikein.

Kyllä ne yhdyssanat pitäisi hallita tyhmänkin, ovathan ne opiskeltu jo ensimmäisillä luokilla. Eikä niitä oikeinkirjoituksen perusteita ole kovin vaikea opetella.

Vierailija

Rosa4tehwin kirjoitti:Kyllä, täällä suurin osa käyttäjistä on lapsi-iässä vielä (sinä muuten mukaan lukien... ^^). Mutta sehän ei tarkoita, etteikö heitä saisi valistaa kieliopin ihmeelliseen maailmaan.<br />

<br />

Olen tämänkin joskus sanonut. Oletetaan, että uusi/nuori käyttäjä tulee tänne ja kirjoittaa miten sattuu tietämättään, mitä on tekemässä väärin. Joku vanhempi käyttäjä tulee ja huomauttaa asiasta ja kolmas käyttäjä tulee whineämään, että ei kaikki voi aina osata tälle huomauttaneelle käyttäjälle.<br />

Noh, onhan tuo tavallaan totta. Tavallaan. Ihminen kun on oppiva olento ja kokemus on paras oppimistaktiikka. Jos ei väärin tekeville mitään huomauta, he olettavat tekevänsä oikein ja jatkavat spämmiä tai huonoa käytöstä.<br />

Sama pätee kielioppiin. Mitä enemmän siitä muistutellaan, sitä paremmin sen ainakin PITÄSI jäädä käyttäjien päähän ja ehkä jonakin kauniina päivänä he kirjoittavatkin oikein.<br />

<br />

Kyllä ne yhdyssanat pitäisi hallita tyhmänkin, ovathan ne opiskeltu jo ensimmäisillä luokilla. Eikä niitä oikeinkirjoituksen perusteita ole kovin vaikea opetella.

Juu, tiedän ykllä että olen myös lapsi-iässä...:) Noo, alussa kun minäkin tänne tulin, kirjoittelin vähän miten sattuu, ilman mitään sääntöjä, heh...No, nykyään kirjoitan niin hyvin kuin osaan...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat