Mikä on Roopen tärkein esine?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mikä on sinun mielestäsi Roope Ankan tärkein esine? Minä tiedän! Se on Kultu Kimalluksen hiuskiehkura!

Sivut

Kommentit (187)

Vierailija

Dippy Dawg kirjoitti:Mikä on sinun mielestäsi Roope Ankan tärkein esine? Minä tiedän! Se on Kultu Kimalluksen hiuskiehkura!

Olen tästä samaa mieltä. Se paljastuu lempijatkosarjani lopussa, jonka on piirtänyt ja kirjoittanut - yllätys yllätys - Don Rosa. Roopelle tärkeintä on hiuskiehkura, koska se tuo niin paljon muistoja sieltä Klondiken ajoilta. ;) Ensilantti on tietenkin myös yksi Roopen tärkeitä tavaroita, kuten rahasäiliökin.

Onneksi se on Kultun hiuskiehkura, koska Kultu on paras! 8--))

Vierailija

Jos alkaisin pilkkua viilaamaan, vastaisin, että hänen muistonsa, mutta tässä kysytään jotakin maallisempaa. Käännyn siis hiustupsun kannalle, vaikka ajatus hanhenmunahipusta tai ensilantista kutkutteleekin...

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Asiaa on luultavasti lähestyttävä hieman abstraktimmalla tavalla. Raha näyttäisi ensisilmäyksellä olevan Roopelle kaikki kaikessa, mutta ei pelkkä kolme kuutioeekkeriä kylmää käteistä Roopea niin kiehdo. Suurimman siteen hänen ja kyseisten rahojen välille luo muistot, joita hänelle kertyi noita rahoja kerätessä.

Tässä tapauksessa ensilantti on Roopelle tärkeääkin tärkeämpi, sillä juuri sen ansaitsemisen muisto ajoi hänet keräämään laarillisen sen lajitovereita. Tämä lienee suurimman osan käsikirjoittajista tulkinta.

Itse pidän Rosan ratkaisusta viedä Roopen arvostusta nuoruudelleen ja tunteilleen eteenpäin ja antaa Kultun hiuskiehkuralle noin suuri arvo. Tämä ratkaisu tekee Roopen tarinasta jotenkin eeppisemmän.

On aika hätkähdyttävää, että kovia kokenut ja rahaa yli kaiken arvostava henkilö arvostaakin eniten elämässään muistoa naisesta. Se rikkoo stereotypioita ja antaa jälleen uuden ulottuvuuden Roopen historiaan.

Ilman nuoruuttaanhan Roope ei olisi mitään, eikä ainakaan näin suosittu.

Vierailija

No mielestäni se on ensilantti ja hiuksenkiekura mutta luulen että tärkein on ensilantti koska Roope on sanonut niin monta kertaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat