Ensinmäinen aku ankka (?)

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Elikkäs milloin ensinmäinen aku ankka ilmestui maailmassa??

Halaisin tietää :)

Kommentit (14)

Vierailija

Joo, Google on hyvä vaihtoehto, tai sitten meet kirjastoon ja etit ensimmäisen Aku Ankan näköispainoksen ja katsot julkaisuvuoden.Tietysti tämä toimii vain, jos kirjastossa sattuu olemaan kyseinen näköispainos...

Vierailija

Suomessa eka akkari ilmestyi joulukuussa 1951. Sen nimi oli silloin Aku Ankka ja kumppanit. Yhdysvalloista ja muista en tiiä.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Aivan maailman ensimmäisestä Aku Ankka lehdestä minulla ei ole minkäänlaista tietoa, mutta ainakin Suomen ensimmäinen Aku Ankkahan ilmestyi 1951. Jos en aivan väärin muista, niin ajankohtana taisi olla joulukuu kyseiseltä vuodelta. Siitähän on tehty vuonna 2001 juhlavuoden kunniaksi sittemmin uusintapainos, jonka tietysti luin.

Ja hyvä olikin. Varsinkin ensimmäinen juttu, jossa Aku on joku salapoliisi tai vastaava, ja pojat yrittävät lintsata koulusta parhaansa mukaan...

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Hehee minulla on maailman ensimmäinen Aku Ankka! Kenellä kaikilla on se? Sain sen vuonna nakkimakkara jonkin lehden liitteenä..

Mutta minulla ei ole hajuakaan, milloin ensimmäinen Aku Ankka ilmestyi. Kannattaa katsoa Googlesta. (sitähän tässä monet ovat sanoneetkin.)

Vierailija

Mary-Kate kirjoitti:Hehee minulla on maailman ensimmäinen Aku Ankka! Kenellä kaikilla on se? Sain sen vuonna nakkimakkara jonkin lehden liitteenä..<br />

<br />

Mutta minulla ei ole hajuakaan, milloin ensimmäinen Aku Ankka ilmestyi. Kannattaa katsoa Googlesta. (sitähän tässä monet ovat sanoneet

painos minullakin on muuten se tuli joskus aikoi sitten akkarin mukana hyvä lehti muuten ;)

Vierailija

Niin, minäkin sen muistelin Duke Duck. Taliaferro taisi tehdä ensimmäisen Aku-julkaisun. Eli jonkinmoisen lehden. Tarkempaa tietoa en kyllä tiedä, mutta kaipa se Wikipediasta löytyy, tai jostain muusta Googlen tiedoista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat