Temppelinherrojen Kätketty Kruunu ja muita Don Rosan parhaita

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Oletteko lukeneet tätä kovakantista? Siinä on mielestäni mahtavia tarinoita. Parhaita on mielestäni Temppelin Herrojen Kätketty Kruunu, Kroisoksen Aarre, Krokotiilimetsästäjä ja Andien Kutsu.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Mirkku kirjoitti:Krokotiilinmetsästäjässä oli minussa hauska loppu, mutta olisin toivonut, että ensimmäiseen tarinaan olisi tullut jatko-osa:/. Andien kutsussa parasta oli loppulausahdus/ruudut. Oli muuten tosi hienosti saatu hyvä vitsi suomeksikin!...they made it square!!!^

Eikös Kirje kotoa ole jatko-osa Temppeliherrojen kätketylle kruunulle? Joo, kirja on mainio, taisi muuten olla ensimmäinen tai toinen lukemani Rosa -kokoelma. Kaikki sen kirjan sarjat ovat aivan huippuja (kuten Rosalla aina), varsinkin Temppeliherrojen kätketty kruunu, Suurin kurpitsa ja Tyylittä taplaten.

Vierailija

En ole lukenut kyseistä kirjaa(vielä, saan jouluna), mutta olen lukenut joitakin sen tarinoista. Esim. Andien kutsun.

Vierailija

Todella hyvä kirja, pidin erityisesti Temppeliherrojen kadonneesta kruunusta. Sen päivämääräsysteemit pistivät hiljaiseksi. Kirja on suomentajien taidonnäyte, sillä "kielioppivitsejä" on niin järkyttävän paljon. Ja juuri niin, they made it square :)

Vierailija

Krokotiilinmetsästäjässä oli minussa hauska loppu, mutta olisin toivonut, että ensimmäiseen tarinaan olisi tullut jatko-osa:/. Andien kutsussa parasta oli loppulausahdus/ruudut. Oli muuten tosi hienosti saatu hyvä vitsi suomeksikin!...they made it square!!!^

Vierailija

Onko niin monta hyvää sarjaa?Olin ajatellut kyllä ostaa sen tänä kuukautena mutta ostankin sen parin viikon sisällä.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Temppelinherrojen Kätketty Kruunu ja muita Don Rosan parhaita.

Temppeliherrojen kätketty kruunu

Mahtava tarina. Tarinan juoni on aivan mahtava ja Rosan piirrokset hienoja kuten aina. 9

Suurin kurpitsa

Kiva tarina. 8½

Krokotiilin metsästäjä

Tämä tarina oli ensimmäinen ankkaseikkailu historiallisiin tapahtumiin perustuva tarina, jonka Don Rosa teki. Juoni oli hyvä ja kerrankin Aku onnistui voittamaan Roopen ja tienaamaan enemmän rahaa. 9

Tyylittä taaplaten

Tämäkin tarina oli kiva luettava. Ankanpojat eivät päässeet karkuun Akulta ja Akukin joutui kärsimään siitä syödessään poikien pudottamia taikina klönttejä. 9

Andien kutsu

Tarina on jatkoa kulmikkaille munille. Arvosana:9

Hänen majesteettinsa Roope Ankka

Huikeita juonen käänteitä sisältävä tarina oli myös historiaa täynnä.Tarinassa kerrottiin Ankkalinnakeen tarina ja miten se päätyi Julle Ankanpään haltuun.Tarinassa en kyllä tajua miten MacAnkkain haarniskat mukana myös Lordi Ohranpään luuranko on joutunut Roopen rahasäiliöön? Arvosana:9

Hopea lautasella

Vuonna 1989 tehty tarina oli kirjan hauskin tarina, mutta ei paras. Arvosana:9

Kroisoksen aarre

Viimeinen tarina ei tehnyt poikkeusta muista kirjan tarinoista ja oli aivan hyvä. Arvosana:9

Hieno kirja jossa kaikki tarinat olivat hienosti piirrettyjä.

Arvosana:9-

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Olenhan minä kysesisen kirjan lukenut. Lainasin krijastosta, joten arvostelua on paha enää mennä värkkäämään. Muistelisin, että oikein mainio kirjanen oli.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat