Millainen on hyvä keskustelija teidän mielestänne?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Minusta hyvä keskustelija on sellainen, että hän kirjoittaa asiallisia että hauskoja viestejä, ottaa oppia virheistään sekä on ystävällinen ja kaverillinen toisia käyttäjiä kohtaan. Hyvä keskustelija uskaltaa myös olla oma itsensä.

Sivut

Kommentit (52)

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

adz kirjoitti:

djlordi kirjoitti:Hyvä keskustelija on ystävällinen, osaa kielioppiasiat hyvin, ei kirjoita turhia eikä asiattomia viestejä.

Kielioppiasiat jotenkuten, ei räikeitä virheitä, mutta sallin "pikkuvihreet" joskus niin käy kelle vain taitoniekallekkin!

Esim. sulle kävi niin, kirjoitit "pikkuvihreet". :)

Tietenkin vähän niitäkin saa tulla.

Vierailija

djlordi kirjoitti:

Tonzy kirjoitti:ps. Minulle ei ole opetettu pistämään välimerkkiä pisteen jälkeen, joten täysin turha tulla minulle sanomaan asiasta, kiitos.

Oikeastikin pisteen jälkeen laitetaan välimerkki.Muutenhan teksti menisi näin rumasti,myös pilkun jälkeen välilyönti,eli ei näin.

Kyseessä on ( tieto )koneella kirjoittamiseen liittyvä periaate.

Vierailija

Hyvään keskustelijaan kuuluu kaksi eripuolta. Toinen on "asiallinen" keskustelija ja toinen on "kiva" keskustelija. Asiallisen keskustelijan täytyy muistaa kaikki kielioppi hommelit, tehdä kolmenrivin viestejä jne. Kivan keskustelijan täytyy olla ystävällinen,huumorintajuinen ja muita puolustava tyyppi. Hyvä keskustelija on sekä kiva keskustelija että asiallinen keskustelija.

Vierailija

Mielestäni hyvä keskustelija on sellainen joka kirjoittaa asiallisia viestejä joissa on jotain sisältöä.Hyvän keskustelijan pitää mielestäni myös perustella vastauksensa hyvin eikä kirjoittaa vain yksisanaisia vastauksia......

Vierailija

Otto Ankka-94 kirjoitti:Voivoi kun kukaan ei sitä opi (paitsi aika moni, heh, ei kuitenkaan kaikki) Sheherezade:n voi muistaa näin: She-here-zade = Sheherezade.<br />

<br />

Anteeksi, tämä voi olla hiukan turha viesti, mutta oli pakko muistuttaa asiasta.

Harmi vain, mutta olen lukenut kirjan tuhat ja yksi yötä, ja kyllä siinä vain mielestäni luki Seheheredaze! Oletko itse lukenut kyseistä kirjaa? En tahtoisi olla nyt tällainen tosikko, mutta ei voi mitään, kun oli pakko huomauttaa. Ja tämä taisi olla hiukan turha viesti, mutta oppihan Otto Ankka-94 pitämään suunsa kiinni tällaisissa asioissa. Ja eikö se ole minun oma asiani.

Vierailija

Hyvä keskustelija on asiallinen, kiva, ystävällinen ja oma itsensä.

Hyvä keskustelija kirjoittaa enemmän kuin pari sanaa viesteihinsä (ainakin 2-3 riviä ja enemmän) eikä HUUDA. Tämä nyt vain on sitten minun mielipiteeni.

Vierailija

Hyvä keskutelija on kohtelias, noudattaa sääntöjä, ei syrji, kertoo mielipiteensä suoraan ja perustelee ne jollain lailla!

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tonzy kirjoitti:ps. Minulle ei ole opetettu pistämään välimerkkiä pisteen jälkeen, joten täysin turha tulla minulle sanomaan asiasta, kiitos.

Oikeastikin pisteen jälkeen laitetaan välimerkki.Muutenhan teksti menisi näin rumasti,myös pilkun jälkeen välilyönti,eli ei näin.

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Hyvä keskustelija on joka kirjoittaa hauskoja ja mukavia viestejä (Ei puhu rumia ym) ja ottaa kaikki keskustelijat huomioon. Hyvä keskustelija kirjoitaa myös kirjakieltä. Ei semmoisesti että "mä sä häh". Hyvän keskustelijan pitää myös osata kirjoittaa oikein eIkÄ TÄMMÖIsesti. Siinä on minun mielestäni hyvä käyttäjä.

Vierailija

minun mielestä keskustelijan täytyisi olla asiallinen ja kohtelias.

semmonen joka kirjoittaa pitkiä kirjeitä ja on mukava.terveisiä kaikille keskustelijoille!

Vierailija

Sellainen joka kirjoittaa asiallista tekstiä, käyttää isoja alkukirjiamia, silloin, kun tarvitaan. Ja myös muita oikeinkirjoituksen taitoja. Lisäksi tietysti myös se, että perustellut viestit, jokaiseen mielipiteeseen. Tai siis niin, kuin sellaiseen...

Viestin pituus olisi myös, hyvä olla, siinä yhden lauseen paikkeilla, jossa olisi vähintään seitsemän sanaa, eikä vain 1-3.

Vierailija

Ei kiroile eikä muutenkaan riko sääntöjä ja kirjoittaa mukavia viestejä, joka tarkoittaa sitä ettei tarvitse tulistua lukiessaan viestiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat