Mitä olette mieltä Aku Ankasta 36/2008?

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Eli mielipiteitä tämän viikon Aku Ankasta. Minun mielestäni tämän viikon numero on melko hyvä, vaikka tästä "hyvä" -arvosanasta pitää huolen lähes yksinomaan ensimmäinen tarina. Ensimmäinen tarina on siis mielestäni viikon numeron paras, vaikkakin hieman päätöntä kohellusta vailla järkevää ja selkeää juonta, mutta omaten silti pienen humoristisen "luonteen". Tarinan paras osuus on mielestäni viimeinen ruutu ja sen vitsi reiättömine lavuaareineen. Itse ainakin nauroin melkeimpä vedet silmissä. Heh heh.

Toinen tarina onkin se oudoin, missä Mikki veljeilee Mustan Pekan, rikollisen kanssa. Tämä seikka tekee tarinasta omaleimaisen. Mistähän lienee taas Don Markstein saanut ideansa tähän kyseiseen tarinaan? Muuten ihan ok, eli keskiverto.

Suoraan sanoen lehden ylivoimaisesti huonoin tarina on Karhukopla -juttu "Torttutaikina". Yksi syy lienee se, ettei silloin tällöin ilmestyvät Karhukopla -tarinat yleensäkään ole suosikkejani, mutta eniten tarinan surkeuteen vaikuttavat mielestäni kokonaisuudessaan mielestäni huono käsikirjoitus ja piirrostyyli.

Lehden neljäs ja viimeinen tarina "Älä jätä huomiseen..." kuvastaa tyypillistä Akun tuuria syy ja seuraus -periaatteella, jonka päätteeksi kaaos on valmis Ankan malliin.

PS. Toivottavasti Aku Ankassa nähtäisiin tulevaisuudessa vanhoja klassikoita vuosikymmenten varrelta!

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Kommentit (11)

Vierailija

Myös tässä keskustelussa nähdään tämä sama ilmiö, mikä nähdään joissain muissa keskusteluissa. Eli, kun keskustelun aloitusviesti on pitkä, niin muutkin keskusteluun vastanneet tekevät maraton-viestejä. Tästä asiasta ei ole tietenkään mitään haittaa...

...Sitten asiaan. Tämän viikkoinen akkari oli kaikenkaikkiaan melko hyvä. Mikään tarina ei ollut huono.

Erikoisin tarina lienee tämä Mikki-tarina, jossa Mikki auttaa Mustaa Pekkaa, tällaista ei uskoisi Mikin tekevän. Tämä tarina on mielestäni todella hyvä, jos vertaa tätä muihin samanpituisiin Mikki.tarinoihin.

Myös muut tarinat olivat ihan hyviä. Tykkään Akusta, sekä Karhukoplasta, joten niissä tarinoissa ei ole mitään valittamista.

Vierailija

Mun mielestä kaikin puolin mainio akkari. Itse pidin eniten Andrea Ferrariksen tarinasta Torttukeikka, koska se piti yllä niinsanottua klassikkojuonta. Varastetaan jotain - Paetaan - Piilotetaan saalis - Saalis on yksi tortuista - Syödään tortut - Saalis on viimeisessä tortussa - Virkavalta saapuu - Konnat pidätetään. Siinä se, miksi pidin siitä tarinasta niin kovasti. Feriolin Hädässä ystävä tunnetaan -tarinan viimeinen ruutu oli loistava. Katsokaahan Pekan ilmettä. Hänhän on vain iloinen että jäi kiinni. Rodriquesin Tulppu -tarina oli taas loistava. Aikoihin en ole lukenut niin hyvää tarinaa jossa päähenkilönä olisi Tulppu ja Aku. Loistavaa kynänjälkeä tuli myös Marsalilta tarinassa Älä jätä huomiseen... vaikka juoni olikin muihin lehden tarinoihin verrattuna aika tavanomaisen vaikeaymmärrettävä. Olen myös samaa mieltä klassikkotarinoista. Niitä saisi tulla reippaasti lisää. Kiitos.

Vierailija

Aloitustarina Hyödyllinen Vika oli todella hyvä ja hauska, arvosanaksi annan 9. Toinen, Mikki -tarina Hädässä ystävä tunnetaan oli hyvä, vaikka tarinan juoni olikin lievästi sanoen erikoinen. Perus-Mikkiä.

Sitten päästäänkin keskiaukeaman liitteeseen: Täyttä roskaa, pois semmoiset Aku Ankasta!

Ja Karhukopla-tarina, se oli kyllä ehdoton pohjanoteeraus. Lopun oli kai tarkoitus olla hauska, niin kuin lyhyissä vitsisarjoissa yleensä, mutta siinä ei kyllä onnistuttu. Viimeinen Älä Jätä Huomiseen-tarina oli muuten mainio, mutta mielestäni se loppui aika outoon kohtaan. Käänsin sivua, mutta siellä olivatkin mainokset. Sellaista ei ole koskaan ennen tapahtunut minulle.

Vierailija

Hyödyllinen vika -juttu oli totaalisen huono! Se on taas sen Per Hedmanin kirjottama ja itse en tykkää sitten ollenkaan ko. tyypin käsikirjoituksista. Valitettavasti niitä nyt on ollut tässä vähän ajan sisällä aivan liikaa... Siis täysin tuollaista päätöntä kohellusta ja henkilötkin ovat usein olleet niin epätyypillisiä. (vai mikä lie se sana nyt onkaan :D ) Alko taas nii paljo ärsyttää, ku huomasin tarian kirjottajan. Mrrrr...

No ei siinä mitään vielä. Seuraavaksi sitä tuttua Mikkiä. En vaivautunut edes lukemaan. Vaikka enhän minä oikeastaan ikinä lue yhtään Mikki -tarinaa loppuun asti. Hyvin harvoin edes alan lukea niitä... Niin ennalta-arvattavia ja tylsiä. Mikki on vaan yksinkertasesti ärsyttävä ja tylsä.

Noh, sitten tuo Torttukeikka. Tollasta perus Karhukopla -juttua. Eipä nyt niin hirveesti sykähdyttäny. Ennalta-arvattava juoni.

Älä jätä huomiseen... Hmmm, ihan tommonne kiva loppukevennys tarina lehdelle. Tyypillistä Akua... :D

Vaan olipahan TAAS melkonen pettymys uusin Akkari. Taso vaan huononee... Täytynee tästä mennä lukemaan vanhoja Aku Ankkoja ja toivoa, että seuraava Akkari olis taas ees hitusen parempi. ;)

Vierailija

Ihan normaalitasoinen lehti. Eniten esille taisi nousta tämä vähän erikoinen Mikki-juttu. Itse nauroin katketakseni kun Pekka kuristi sitä omenamyyjää. Muutenkin vähän naurettavaa kun mennään raastupaan omenavarkaudesta. :)

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ihan hyvä akkari, mutta olisi kaivannut "sen viimeisen silauksen", eli Rosan, Barksin, Rotan, Scarpan, Cavazzanon tai paikkapa Van Hornin sarjan. Sitten tarinoihin. Ensimmäisessä tarinassa "Hyödyllinen vika", on ihan OK piirrostyyli, Rodriquesin peruskamaa. Olisin kuitenkin toivonut jotain mainiota Vicarin johtosarjaa, mutta toisaalta ei asiasta enempää... Itse tarinassa on ihan hyvä juoni, vaikka en normaalisti tykkää Teppo Tulppu-tarinoista muiden kuin Rosan, Barksin piirtämänä. Toki kiitos hyvästä sarjasta kuuluu myös käsikirjoittaja Per Hedmanille...

Sitten toiseen tarinaan: Toinen tarina, "Hädässä ystävä tunnetaan", on Don Marksteinin käsikirjoittama. Piirroksetkin ovat Feriolin, joten olisin luullut tarinasta hieman parempaa. Mutta tuntuu siltä, että Ferolin piirrostyyli on hiukan huonontunut viime aikoina... Tarinan juonikin oli hiukan epäselvä, ja omituinen. Kuitenkin ihan riittävän hyvää luettavaa, että jaksoin lukea tarinan loppuun...:D

Sitten, Ferrariksen piirtämä Karhukopla-tarina "Torttukeikka"... Siinä on aikalailla hyvät piirrokset, niinkuin Ferrariksen sarjoissa normaalistikin. Käsikirjoitus oli myös ihan OK, ja sen oli tehnyt Gail Renard. Tuon nimen muistan vain muutamasta yksisivuisesta, jotka on julkaistu joskus 2000-luvun alussa. Toisaalta, tarinan juoni on myös aika kulunut (Karhukoplaa ajetaan takaa. Sitten he pakenevat jonnekin, kaikki näyttää menevän hyvin, mutta sitten tulee poliisit paikalle, ja sitten ollaan sellissä...)

Ja, viimeinen tarina on tosiaan Aika normaali tarina: Aku luulee osaavansa sitä sun tätä, mutta tunaroi kaiken. Tuon tarinan piirrokset, ovat Marsalin, ehkä hiukan keskivertoa huonompaa Marsalia... Käsikirjoittaja on Niels Roland, josta en ole kuullut melkeinpä ikinä. Ja, tämä tarina tiivistettynä: Melkoisen kulunut juoni, keskivertoa huonommat piirrokset jne. Ai niin! Vielä kannesta, että Gerben Valkeman aikaansaannoksia on julkaistu aiemminkin akkarissa, mutta tämä oli näkemistäni paras.

ps. Vihaan noita turhia liitteitä, joita tulee akkarin mukana...:@

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Joo olen täysin samaa mieltä noista väliliitteistä, Akuhullu, eli minäkin inhoan niitä. Ne kun repii irti, niin pahimmassa tapauksessa saattaa niititkin irrota lähes kokonaan. Niin ja lisään omaan viestiini kouluarvosanan tämän viikon Aku Ankasta, joka on 7½. :D

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Minusta tämän viikon Aku Ankka oli kaikinpuolin hyvä, siinä ei ollut yhtään sellaisia tarinoita mitä ei olisi jaksanut/halunnut lukea. Haluaisin kuitenkin vähän enemmän Rosaa tai Barksia. Don Rosan pitkät jatko-osat ovat aika harvinaisia, toivoisin niitä enemmän.

Itsekin i-n-h-o-a-n suorastaan Aku Ankan mukana tulevia liitteitä, ne ovat mielestäni turhia ja ne voisi jättää lehdestä kokonaan pois.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat