Hänen majesteettinsa Roope Ankka

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ajattelin tehdä tällaisen, koska Julkaisut- ja Sarjat-osioihin ei aio syntyä aiheita. Tällaista en ole nähnyt siitä lähtien, kun reggasin, joten pahoittelut, jos niin on käynyt.

Niin, mitä mieltä olette tästä sarjasta? Mielestäni se oli erittäin hyvä. Varsinkin, se loppu, kun Roope joutuu kaksintaisteluun lakikettua vastaan. Ja Akun Amerikkalaiset sanan piirteet: "Caramba! Kuningas Roopen merkki!".

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Aaagh! Tuli turhaa jaarittelua! Korjaan sen lyhyesti ja ytimekkäästi tähän:

Krisse kirjoitti:

cAkkU kirjoitti:Mutta Rosa teki sarjassa VIRHEEN!! Sillä: Roope sulatti Sir Francis Draken laatan kruunuunsa, mutta silti hän ruokkii siitä lintuja sarjan lopussa! Eikö niin? Olen pohtinut tätä juttua pitkään ja... virhehän se on oltava vai? :D :^)

Rosa ei tehnyt siinä virhettä,(huomaathan kruunun viimeisen sivun neljännessä ruudussa)sillä Roope vain sanoi tehneensä niin, koska ei halunnut vaikuttaa pehmeältä Ankkalinnan autioitumisen suhteen. Hän ei siis koskaan sulatuttanut Sir Franncis Draken laattaa kruunuksi, vaan piti sitä(laattaa) koko ajan pöytälaatikossaan.

Vierailija

cAkkU kirjoitti:

cAkkU kirjoitti:

Jonsku Ankka kirjoitti:

cAkkU kirjoitti:Mutta Rosa teki sarjassa VIRHEEN!! Sillä: Roope sulatti Sir Francis Draken laatan kruunuunsa, mutta silti hän ruokkii siitä lintuja sarjan lopussa! Eikö niin? Olen pohtinut tätä juttua pitkään ja... virhehän se on oltava vai? :D :^)

&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Ai? Minä en ole huomannut tuota juttua. Ei, kun niin. Muistaakseni Roope sulatti sen takaisin. Vai?

No en usko. Luin tarinan viimeksi kyllä niin kauan sitten että oon ehkä jotain unohtanut, mutta... Missä kovakantisessa se muuten on? Meinaan jos lainaan kirjastosta : DD Voiko joku vastata?

Nostelen jos joku nyt vaivautuisi kertomaan...

Tarina löytyy ainakin Temppeliherrojen kätketty kruunu ja muita Don Rosan parhaita -kirjasta sekä jostain parin vuoden takaisesta Aku Ankka -lehdestä. Todella hyvä tarina minunkin mielestäni (ainahan Rosan tarinal ovat)! Ei kuitenkaan ehkä aivan paras. Itsekin pohdin tuota juttua että miksi Roope sanoi sulattaneensa sen laatan, mutta sitten hokasin, että hän sanoi sen vain ettei Ankkalinnan tarvisi suorittaa jättiveronpalautuksia.

Vierailija

Olen kyllä ihmetellyt samaa.

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Joo, on hyvä sarja, kuten kaikki Rosan tekemät. Tässäkin oli historiallista faktaa mukana. Pidän juuri sellaisista tarinoista, missä on jokin tositapahtuma mukana.

Vierailija

Ai? Minä en ole huomannut tuota juttua. Ei, kun niin. Muistaakseni Roope sulatti sen takaisin. Vai?

Vierailija

Tämä on minunkin mielestäni hyvä tarina Rosalta, hieno juoni(vaikka pohjana onkin elokuva) ja selitetty Ankkalinnan historiaa mm. maissintähkät. Se sisältää myös nämä molemmat kommentit: "En garde, liero!" ja niinkuin jo sanottiin "Caramba! Kuningas Roopen merkki!"

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Erinomainen tarina. Idea on melko poikkeuksellinen ja omalaatuinen, mikrovaltio... Mutta eipä tämän tarinan hyvyys sinänsä yllätä, onhan se Don Rosan käsikirjoittama ja piirtämä. Tuossa jossain edellä mainittiin että löytyy siitä ja siitä kirjasta sekä jostain Aku Ankasta. Se kyseinen Aku Ankka -numero on 27/2007. Siinä Don Rosa kertoo lehden sivulla 2, että monet pitävät kyseistä tarinaa hänen parhaanaan. Mielestäni ei aivan paras, mutta hyvä kuitenkin. (paras on ehkä Painovoima ongelmia)

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Mutta Rosa teki sarjassa VIRHEEN!! Sillä: Roope sulatti Sir Francis Draken laatan kruunuunsa, mutta silti hän ruokkii siitä lintuja sarjan lopussa! Eikö niin? Olen pohtinut tätä juttua pitkään ja... virhehän se on oltava vai? :D :^)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat