Liian käytetty tekosyy! Eikö teistäkin?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Niin, asiaan. Keskusteluihin on tullut paljon uusia käyttäjiä, sitten he tekevät jonkun ihan turhan keskustelun ja he kommentoivat turhan keskustelun syyksi: En voinut tietää, olen uusi... :^/ Ärsyttävää, ja tuota tekosyytä on nähty käyttävän jotkut sellaisetkin jotka on jo kirjoittanut yli 100 viestiä, ja on muka "uusi", luulisi jo niin paljon kirjoittaneiden tietävän... Minusta tuo ei käy tekosyyksi että tekee "huonon" keskustelun, mitä mieltä te olette?

(sori jos on kirjoitusvirheitä, niin kuin luultavasti on...)

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Salwer on oikeassa...

"Kohta on tekosyynä se, että on liian vanha muistamaan sääntöjä!"

Toivottavasti tämän topicin myötä ymmärtävät asian laidan.

Vierailija

No kyllä sen silloin ymmärtää, jos kyseinen henkilö on kirjoittanut noin alle 20 viestiä ja tekee esim. viestketjun, jollaisia on ollut aiemminkin monia. En kyllä ole huomannut kenenkään yli sataa viestiä kirjoittaneen käyttäneen sitä "tekosyytä".

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Aivan totta. Selitys "olen uusi" ei ole hyväksyttävä MISSÄÄN tilanteessa. Ei, vaikka olisi kirjoittanut tasan yhden viestin.

Ja miksi sitten näin jyrkkä kanta? Kun on uusi. ei ole tarkoitus heti väsätä uusia topicceja yms. Ensin kannattaa mieluummin pyöriä ja tutustua foorumiin ja sen tapoihin, millaisia viestejä sinne kirjoitellaan, minkälaisia aiheita on jo olemassa ja minkälaisia viestejä/aiheita pidetään turhina.

Kannattaa siis ennen aktiivista uraansa seurailla tilannetta takavasemmalta, jolloin ei joudu siihen tilanteeseen, että tekee jotain typerää. Miksi ensimmäisinä päivinään foorumeilla pitäisi edes olla väsäämässä uutta topiccia? Eihän silloin voi mitenkään tietää, onko sellaista jo olemassa. Todettakoon vielä, että olen kaikkien foorumivuosieni aikana kaikilla eri foorumeilla tehnyt tasan yhden topicin.

Vierailija

_wonderlust_ kirjoitti:Aivan totta. Selitys "olen uusi" ei ole hyväksyttävä MISSÄÄN tilanteessa. Ei, vaikka olisi kirjoittanut tasan yhden viestin.<br />

<br />

Ja miksi sitten näin jyrkkä kanta? Kun on uusi. ei ole tarkoitus heti väsätä uusia topicceja yms. Ensin kannattaa mieluummin pyöriä ja tutustua foorumiin ja sen tapoihin, millaisia viestejä sinne kirjoitellaan, minkälaisia aiheita on jo olemassa ja minkälaisia viestejä/aiheita pidetään turhina.<br />

<br />

Kannattaa siis ennen aktiivista uraansa seurailla tilannetta takavasemmalta, jolloin ei joudu siihen tilanteeseen, että tekee jotain typerää. Miksi ensimmäisinä päivinään foorumeilla pitäisi edes olla väsäämässä uutta topiccia? Eihän silloin voi mitenkään tietää, onko sellaista jo olemassa. Todettakoon vielä, että olen kaikkien foorumivuosieni aikana kaikilla eri foorumeilla tehnyt tasan yhden topicin.

No, onhan tuokin totta.

nahtis
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

_wonderlust_ kirjoitti:Aivan totta. Selitys "olen uusi" ei ole hyväksyttävä MISSÄÄN tilanteessa. Ei, vaikka olisi kirjoittanut tasan yhden viestin.<br />

<br />

Ja miksi sitten näin jyrkkä kanta? Kun on uusi. ei ole tarkoitus heti väsätä uusia topicceja yms. Ensin kannattaa mieluummin pyöriä ja tutustua foorumiin ja sen tapoihin, millaisia viestejä sinne kirjoitellaan, minkälaisia aiheita on jo olemassa ja minkälaisia viestejä/aiheita pidetään turhina.<br />

<br />

juuri niin ensiksi kannattaisi tutkailla että onko joku kirjoittanut saman aiheen tai katsoa minkalaisia keskusteluita täällä tehdään jos on AIVAN UUSI KÄYTTÄJÄ sen voi vielä ymmärtää

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

nahtis kirjoitti:juuri niin ensiksi kannattaisi tutkailla että onko joku kirjoittanut saman aiheen tai katsoa minkalaisia keskusteluita täällä tehdään jos on AIVAN UUSI KÄYTTÄJÄ sen voi vielä ymmärtää

No ei kyllä, vaikka olisi rekisteröitynyt minuutti sitten. Ihan totta, ei täällä eletä kuin pellossa ja tulla ihan miten vaan tekemään mitä huvittaa. Tulokkaan velvollisuutena on tutustua paikkaan ennen kuin alkaa perustella topicceja ja häseltämään omiaan, selitys siitä että on ihan noviisi ei vain yksinkertaisesti toimi.

Vierailija

<br />

<br />

Olen myös samaa mieltä. Olen aika uusi täällä, mutta en kuitenkaan mennyt ensimäiseksi tekemään uutta keskustelua. Se olisi ollut typerää. Vasta n. 70 viestin jälkeen loin uuden mietittyäni onko sellaisi keskusteluja.

Tollaiset tekosyyt ovat tyhmiä ja turhia, kuka niitä enää uskoo.

Vierailija

Ja vielä lisään, että PITÄÄ lukea säännöt! Säännöt ovat aina ehdottomat, eikä niitä kannata rikkoa, ellei halua ikävää tulevaisuutta. Ja tämä tekosyy on yhtä uskottava, kuin rotan potta! Oikeastaan tämä tekosyy on jo niin kulunut, ettei sitä usko edes naapurin mummokaan, joka uskoo melkein kaiken. Ja vielä kertaan tyhmyreille, että koskaan ei pidä rikkoa sääntöjä! Ne jotka ovat tyhmiä, ovat tyhmiä ei sille vaan mahda mitään. Vaikka yrittäisitte pitää typerykset poissa, niin aina niitä tulee lisää ja lisää. Ja ajatelkaas, jos me kaikki oltaisiin tyhmiä, niin mitähän siitä seuraisi? Kaaos! En kommentoi tämän enempää, koska en halua "kiusata" ketään. Vaihdan viestiketjua, joten mua ei ainakaan tänään enää nähä tällä viestiketjulla. Heippa!

Vierailija

_wonderlust_ kirjoitti:No ei kyllä, vaikka olisi rekisteröitynyt minuutti sitten. Ihan totta, ei täällä eletä kuin pellossa ja tulla ihan miten vaan tekemään mitä huvittaa. Tulokkaan velvollisuutena on tutustua paikkaan ennen kuin alkaa perustella topicceja ja häseltämään omiaan, selitys siitä että on ihan noviisi ei vain yksinkertaisesti toimi.

Haa, puhut asiaa, kuten aina! :D Minäkin kun rekisteröidyin (ekaa kertaa) 11.3, minä vain kirjoitin viestejä, en keskusteluja, tein ensimmäisen keskusteluni 31.4...Ja sekin oli vähän...ööh, turha...mutta en vedonnut siihen että olen "uusi" nykyään en osaa sanoa tekemieni keskusteluiden laatua...Te päätätte sen.

Vierailija

the legend of DUCK kirjoitti:Tavallaan tuo on tottakin, mutta jos on on kirjoittanut alle 20 viestiä, niin on oikeus käyttää tuota (teko)syytä. En minäkään tajunnut tätä keskustelu hommelia, kuin vasta 75 viestin jälkeen.

Oon samaa mieltä.

(Pahoittelen jos tuli kirjoitusvirheitä

Vierailija

_wonderlust_ kirjoitti:

nahtis kirjoitti:juuri niin ensiksi kannattaisi tutkailla että onko joku kirjoittanut saman aiheen tai katsoa minkalaisia keskusteluita täällä tehdään jos on AIVAN UUSI KÄYTTÄJÄ sen voi vielä ymmärtää

No ei kyllä, vaikka olisi rekisteröitynyt minuutti sitten. Ihan totta, ei täällä eletä kuin pellossa ja tulla ihan miten vaan tekemään mitä huvittaa. Tulokkaan velvollisuutena on tutustua paikkaan ennen kuin alkaa perustella topicceja ja häseltämään omiaan, selitys siitä että on ihan noviisi ei vain yksinkertaisesti toimi.

Niin. Wonderlust on aivan oikeassa. Kun olin juuri liittynyt tänne sivustoille kävin katsomassa keskustelun aiheita, mutta en lähetellyt viestejä niihin. Uusien todellakin kannattaa käydä selailemassa keskusteluja, eikä vain alkaa heti turhia keskusteluja väsäämään. Ja vielä alkuperäiseen kysymykseen. En ole törmännyt vielä (Toivottavasti en törmääkään.) kertaakaan viestiin, jossa käyttäjä selittäisi viestiensä laatua, sillä että kertoo olevansa uusi.

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

Sami ja salwer ovat toisaalta oikeassa, toisaalta eivät. Voihan joku ollakin niin uusi, ettei tiedä, mutta ainakin säännöt pitäisi ensin lukea ellei niistä löydy porsaanreikiä.

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat