Tarinakilpailu

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ideana on, että jokainen kirjoittaa tarinan, lähettää sen tähän keskusteluun ja äänestää viikon päästä parhaan tarinan, joka on julkaistu tänne. Ensi viikon tiistaina lasken äänet, katson voittajat, ja annan uuden aiheen ja kirjoitusajan. Tämänkertainen aihe on Indiana Hopo. Näppäimistö sauhuamaan!

PS.Kirjoitin äskenkin tällaisen, mutta se ei ilmestynyt.Toivottavasti se ei nyt putkahda mistään esille.

PPS. Eihän tällaista ole vielä?

Sivut

Kommentit (28)

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Indiana Hopo lähti Ranskaan etsimään kadonnutta Eiffel-tornia, koska se ei ollut paikallaan. Ensin hän etsi Pariisin meristä ja muista paikoista ja löysi tornin lopulta metsästä, hän kutsui Superhessun nostamaan sen paikoilleen. LOPPU

Vierailija

Salwer1st/ kirjoitti:

-Katajasydän- kirjoitti:Ai niin, viimeksi kun yritin lähettää tällaisen, mainitsin siinä, että on ollut monenlaisia kirjoituskisoja yms., mutta en ole ainakaan tällaista huomannut. Samantapaisia kyllä, mutten tällaista. Ja olen jo pitkään miettinyt tehdä tallaista kisaa. Siis on ollut, että "Kirjoita mahdollisimman pitkä viesti", "Krro mahdollisimman pitkästi Roope Ankasta"yms. Toivottavasti tätä ei nyt sentään lasketa kopioinniksi...

Juu, ja nuo molemmat mainitsemasi asiat löytyvät keskustelusta Viestimaraton: Hanhivaaran osakilpailu. En laske tätä kopioimiseksi (kuten esim tarina-maratonin) vaan hyväksi keskusteluksi.

No hyvä. Sovitaanko muuten niin, että viikon päästä maanantaina alkaa äänestys, ja loppuu illalla. Sitten tiistaina alkaa uusi "kierros."

Vierailija

Anteeksi tuplapostaus, se oli melkein tahallistakin. Luulin, ettei tuo ensimmäinen mennyt perille ja kirjoitin uuden. Koittakaa kirjoittaa jonkinlaisia tarinoita, MUISTAKAA(!), aiheena on Ankkalinnan palloseura.

Vierailija

MillaMagia8 kirjoitti:Tarina siitä, kun Indiana Hopo siepattiin.<br />

<br />

Indiana löhösi aurinkotuolilla, ja kuvitteli olevansa ihana seikkailijaenkeli. Silloin Hessu tallusteli kävelytiellä.<br />

Ai, morjensta, Indiana! Höhöö! Hessu sanoi.

Indiana ei huomannut mitään. Hessu luuli, että Indiana oli pyörtynyt, ja Hessu meni kotiinsa, ja täytti sangon jääkylmällä vedellä, ja meni Indianan pihaan. Mutta mitä kummaa, aurinkotuoli oli kadonnut! Täsmälleen siinä kohdassa missä aurinkotuoli oli ollut, oli vain Indianan leveälierinen hattu, ja lappu. Hessu poimi lapun, ja hui kauhistus, siinä luki: ET NÄE INDIAA ENÄÄ IKINÄ, KUKA NYT OLETKIN! Hessua pelotti tavattomasti, ja heitti sangon pois, ja lainasi Mikiltä suurennuslasin lainaksi, ja tutki sen avulla Indianan pihaa. Silloin hän huomasi maassa suolapähkinöitä. Hessu seurasi suolapähkinävanaa, kunnes päätyi kammottavan röttelön eteen. Hessu otti hatustaan superpähkinän, ja PUF vain, niin hän oli muuttunut Superhessuksi, ja yllättänyt varasliigan, jonne oli vangittu Indiana, ja mätkinyt varaskorstoilta tajun kankaalle, ja pelastanut Indian. LOPPU.<br />

<br />

Mutta varkaita ei vielä siepattu, voihan tapahtua vielä ties mitä kauheuksia. En keksi enempää kirjoitettavaa, joten se oli siinä. En keksinyt pidempää.

Kyllähän tuo tarina ihan kohtuullisen hyvä oli, mutta aihe oli jo vanhentunut. Nyt siis on tarkoitus kirjoittaa tarina Ankkalinnan palloseurasta. Itse en varmaan ehdi/jaksa osallistua tällä kierroksella, mutta nostan tämän nyt esille.

Vierailija

---------------------------------Testi-------------------------

Eräänä aamuna kun Indiana Hopo oli seikkailijoiden klubitalolla lukemassa ADVENTURE-lehteä, kerhon puheenjohtaja asteli huoneeseen. Hän alkoi puhua:

"Olen kutsunut teidät kaikki tänne, koska kaupunginhallitus on väittänyt, että klubimme jäsenet ovat täysin kyvyttömiä..."

"Törkeää!" kuului huoneen takana olevasta nojatuolista. "Ei täällä ole muita kyvyttömiä kuin tuo Indiana Hoopo, vai mikä sen nimi nyt olikaan..." Se oli Kaivanto...

"Mitä! Nyt sä kyllä saat perua sanas!" Indiana huusi ja syöksyi kaivantoa kohti. Pian molemmat olivat aivan mustelmilla, ja Kaivannon lasit hajonneet. Pian kuitenkin puheenjohtaja keskeytti riitelyn.

"Hiljaa, tai teidät erotetaan klubista!"

"Mu-mutta" änkyttivät Kaivanto ja Indiana yhtäaikaa.

"Saatte kyllä todistaa olevanne taitavia arkeologeja -puheenjohtaja keskeytti selittelyt-, kun kaupungin isot pamput sitä kerran vaativat. Jaan teille tälläiset laput, joissa on ohjeita kaupungin pamppujen kätkemän "aarteen" löytämiseksi. Se, joka löytää "aarteen" ensimmäisenä, saa erikoismaininnan ja kunniakirjan." Sitten puheenjohtaja jakoi laput kaikille, ja käski heitä aloittamaan etsinnät.

Indiana Hopo käveli metsäpolkua pitkin, ja mietti ankarasti.Mitä saattoi tarkoittaa:

"Kävele, kunnes löydät perustajan perustan."

Indiana jatkoi matkaa, muttei keksinyt vastausta.

"Kävele, kunnes löydät perustajan perustan, kävele, kunnes löydät perustajan perustan..." Hän mutisi itsekseen.

"Hei, nyt mä älysin!" Indiana huudahti ja lähti juoksemaan Mikki Hiiren taloa kohti.

Ding-dong...

Mikki Hiiri avasi oven.

"Indiana! Mitä sinä täällä teet? Luulin, että etsit vielä sitä krokotiilikuninkaan kruunua! Tule sisälle ja kerro kaikki!"

"En mä nyt ehdi, mutta sä voit varmaan auttaa mua. Mitä tämä voisi tarkoittaa. "Kävele, kunnes löydät perustajan perustan.""

"Hmm... Jos tuo tarkoittaa Ankkalinnan perustajaa, mene tutkimaan Julle Ankanpään patsaan pohjaa. Itse en nyt ehdi tulemaan mukaan."

"Kiitti Mikki, sä olet nero!", Indiana sanoi ja lähti jälleen juoksemaan.

Indiana Hopo istui Julle Ankanpään patsaan vieressä masentuneena. Hän ei ollut löytänyt patsaasta mitään.

"Jos se ei tarkoittanut Ankanpään patsasta, niin mitä sitten?"

Hetken aikaa mietittyään hän päätti tutkia patsaan vielä kerran. Hän koputteli, paineli ja katseli tarkasti koko patsaan, mutta ei löytänyt mitään. Kun hän koputteli kalkkikiveä Jullen jalan vierestä(muttei löytänyt mitään), tuli eräs kaupungin työläinen (Pertti nimeltään) hänen viereensä ja sanoi:

"Niin, eikös ollutkin huono ratkaisu tuo kalkkikivi? Sitä joutuu hoitamaan aika usein, kun tätä patsasta vielä sään päälle pestäänkin kaksi kertaa viikossa. Olisi siihen tarvinnut mielestäni laittaa jotakin kestävämpää kiviplaatua. Vaikka, saanhan minä tästä työpaikan, kun hoidan tätä patsasta..."

Silloin Indiana älysi."Kalkkikivi! Miten mä en älynnyt tätä heti? Kiitti kaveri, tarjoon joskus lakukahvit" hän huudahti ja lähti jälleen kerran juoksemaan vimmatusti.

Putputputputput, Indiana Hopon jeeppi sanoi sammuessaan.

"Jahas, tästä eteenpäin saakin vain kävellä, joten kävelen, kunnes löydän perustajan perustuskiveä.Höhöö!"

Hän oli Ankkalinnan Kalkkikivilouhimon laidalla, siitä eteenpäin oli kiellettyä kulkea muulla tavoin kuin kävellen. Noin vartin päästä hän oli päässyt erään luolan suulle, jossa luki:

TÄÄLLÄ ON LEGENDAARISTA, ERIKOISLAATUISTA KALKKIKIVEÄ, JOSTA TEHTIIN JULLE ANKANPÄÄN PATSAS

"Bingo!", Indiana huudahti, ja astui sisälle. Siellä häntä tuli heti palvelemaan opas.

"Päivää. Mitä haluaisitte nähdä?"

"En tällä hetkellä mitään muuta kuin Julle Ankanpään patsaaseen käytetyn kalkkikiven huone. Uskon katsos, että löydän sieltä etsimäni."

"Kuulutteko seikkailijoiden kerhoon?" opas kysyi. Indiana nyökkäsi.

"Hyvä, teitä varten minulle on annettu erikoisohjeet. Seuratkaa minua."

"Onko kaikki selvää", opas kysyi.

"Jep", kuului vastaus.

"Hyvä, nyt sitten vain koetatte löytää oikeat reitit."

Indiana Hopo heitti lakupalleron suuhunsa ja lähti kävelemään. Hänen pitäisi selvittää kolmesta kohdasta, minne hän kääntyisi. Reitin päässä olisi hänen kaipaamansa kaupunginhallituksen laittama "aarre."

Pian tuli ensimmäinen valinta vastaan. Oli kaksi käytävää, joiden väliin oli kiinnitetty taulu. Jos hän valitsisi väärän reitin kahdesta, hän joutuisi "ansaan", eli hän ei enää voisi etsiä aarretta. Ensimmäinen kohdan taulussa luki:

"Kummalla puolen tietä pitää ajaa autoa? Ajat väärää kaistaa!"

"Höhöö, onpas helppo", Indiana sanoi ja kääntyi vasemmalle.

Pian tuli vastaan toinen kohta:

"Oikealle vai vasemmalle? Malle."

"Onpas tosiaan päättäjien mielikuvitus homehtunut, kun eivät tuon pahempia arvoituksia keksi", Indiana tokaisi, heitti lakun suuhunsa ja lähti vasemmalle. Pian tuli kuitenkin kolmas kohta vastaan:

"Seikkailija-arkeologilla pitää olla vaistoa. Valitse oikea reitti."

Päätös olisi ollut vaikea kenelle tahansa muulle, mutta ei Indiana Hopolle. Hän nimittäin kuuluu Hopon hoopoon sukuun:

"Mikäs arvoitus tämä nyt on olevinaan? Tässähän sanotaan: valitse oikea reitti!" Niinpä hän siis kääntyi oikealle.

Pian hän saapui soihduilla himmeästi valaistuun luolaan, jossa oli pöytä. Pöydässä oli lappu. Indiana Hopo otti lapun käteensä, ja luki:

"Onneksi olkoon, olet löytänyt kaupunginvaltuuston kätkemän "aarteen", ja todistanut, ettei seikkailijakerhon jäsenet ole nahjuksia."

"Höhöö, tämähän oli melkein liian helppoa", Indiana sanoi lähtiessään kävelemään pois luolasta. Mutta tullessaan huoneen oviaukolle, Kaivanto hyppäsi pistooli kädessä hänen eteensä.

"Jospa nyt sitten antaisit sen lappusen minulle, jotta saan kaiken kunnian."

"Kaivanto! Oletko seurannut minua alusta asti, niinkuin tavallisestikin. Todistit siis jälleen, ettei sinulla ole omia aivoja! Mutta en anna sinun voittaa huijaamalla!"

Indiana hyppäsi salamannopeasti Kaivannon kimppuun, ja kaatoi tämän maahan. He kieriskelivät hetken aikaa luolan lattialla, kunnes Kaivanto pääsi voitolle.

"Joko olisit valmis antamaan sen lappusen?" Hän kysyi istuessaan Indianan mahan päällä.

"En!"Indiana huusi ja iski kädellään Kaivannon aseen irti. Ase lensi luolan perälle, ja laukesi. Luoti kimpoili sinne tänne, kunnes osui erääseen huoneen ulkopuolella olevaan ruutitynnyriin... BWOOOOOOOOOOOOMM!!! Indianasta tuntui, kuin koko vuori olisi räjähtänyt, vaikka tosiasiassa siitä räjähti vain sen verran, että käytävä heidän takanaan tukkeutui, eivätkä he päässeet pois.

"Oletko nyt tyytyväinen, hoopo Hopo? Oliko pakko laukaista se ase?"

"Häh, ittehän sä aloit heilutteleen sitä, enkä mä!" Indiana vastasi.

"Oli miten oli, tuota käytävää ei saada raivattua auki, ennenkuin olemme kuolleet tänne nälkään ja janoon..."Kaivanto tuskaili.

"Sä saat kyllä mun puolesta jäädä tänne mätäneen, mut mä ainakin lähen tästä pois", Indiana sanoi tutkiessaan erästä koloa, jonka räjädys oli aiheuttanut."Saatamme hyvinkin saada levennettyä tätä niin, että me päästään pois."

Monen monituisen, tuskaisen ja likaisen kaivuutunnin jälkeen kaksi väsynyttä seikkilija-arkeologia näki jälleen päivänvalon.

"Ihanaa, vapaus!" Indiana huusi, ja antoi tuulen hyväillä kasvojaan.

"Vielä ihanampaa on, jos annat minulle sen lapun", Kaivanto sanoi osoittaessaan Indianaa aseella, jota oli säilyttänyt piilossa saappaassaan.

"Kaivanto, sinä se et koskaan muutu! Katala konna!" Sitten Indiana potkaisi Kaivantoa päähän kierrepotkulla, jonka oli oppinut harrastaessaan taannoin karatea. Kaivanto kaatui tajuttomana maahan.

"Minulla on suuri kunnia ja ilo ojentaa Indiana Hopolle tämä kunniakirjan, joka osoittaa hänen olevan nokkela ja taitava. Hänellä on myös hyvä vaisto, joka tuli ilmi järjestämässämme kokeessa..." Näin aloitti puheensa Ankkalinnan pormestari, Petrus Plösö. Indiana kihisi onnesta, ei sen takia, että hän sai tämän kunniakirjan, eikä senkään takia, että hän tiesi saavansa pian myös seikkailijoiden kerhon puheenjohtajalta kunniakirjan, -vaikka ne tietysti osaltaan vaikuttivat- vaan sen takia, että hän tiesi kaivannon kihisevän jossain talonsa nurkassa raivosta ja kateudesta.

LOPPU

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siinä oli mun tarinani, oliko hyvä? ; )

Vierailija

Tarina siitä, kun Indiana Hopo siepattiin.

Indiana löhösi aurinkotuolilla, ja kuvitteli olevansa ihana seikkailijaenkeli. Silloin Hessu tallusteli kävelytiellä.

- Ai, morjensta, Indiana! Höhöö! Hessu sanoi.

Indiana ei huomannut mitään. Hessu luuli, että Indiana oli pyörtynyt, ja Hessu meni kotiinsa, ja täytti sangon jääkylmällä vedellä, ja meni Indianan pihaan. Mutta mitä kummaa, aurinkotuoli oli kadonnut! Täsmälleen siinä kohdassa missä aurinkotuoli oli ollut, oli vain Indianan leveälierinen hattu, ja lappu. Hessu poimi lapun, ja hui kauhistus, siinä luki: ET NÄE INDIAA ENÄÄ IKINÄ, KUKA NYT OLETKIN! Hessua pelotti tavattomasti, ja heitti sangon pois, ja lainasi Mikiltä suurennuslasin lainaksi, ja tutki sen avulla Indianan pihaa. Silloin hän huomasi maassa suolapähkinöitä. Hessu seurasi suolapähkinävanaa, kunnes päätyi kammottavan röttelön eteen. Hessu otti hatustaan superpähkinän, ja PUF vain, niin hän oli muuttunut Superhessuksi, ja yllättänyt varasliigan, jonne oli vangittu Indiana, ja mätkinyt varaskorstoilta tajun kankaalle, ja pelastanut Indian. LOPPU.

Mutta varkaita ei vielä siepattu, voihan tapahtua vielä ties mitä kauheuksia. En keksi enempää kirjoitettavaa, joten se oli siinä. En keksinyt pidempää.

Tupu&Hupu&Lupu
Seuraa 
Liittynyt2.6.2008

P.J Petkunkerä kirjoitti:--------------------------Indiana Hopo-------------------------------<br />

<p />

<br />

Eräänä kauniina päivänä indiana löhöili riippumatossaan kunnes hän havahtui huutoon indiana teidät on pidätetty indiana huudahti mitäh kuka minut on määrännyt pidätettäväksi? Pormestari, vastasi poliisi päällikkö. Minä kyllä selvitän tämän jutun oikeudessa Indiana sanoi. Oikeudessa Indiana näki pormestarin ja kysyi mitä ihmettä täällä on meneillään. Pormestari vastasi: olette vahingoittaneet kasveja monissa... Jatkan ensi kerralla. (Entinen Tupu&#38;Hupu&#38;Lupu).

...eri paikoissa Indiana riuhtaisi itsensä irti ja karjaisi: Mistä lähtien on ollut laitonta vahingoittaa kasveja? Pormestari vastasi siitä kun kukkien tuhooja laite. Mikäs laite se on kysyi Indiana. LAITE joka tuhoaa kasveja. Indiana marssi pois... äh en mä jaksa ku mun pää pursuaa ideoista enkä jaksa kirjottaa. (Sain koulussa stipendin tarinoide kirjottamisesta(luulen että se keksittiin minulle)(ei ole tarkoitus rehennellä))

Vierailija

Noh, nyt on hyvä nostella tätä vanhaa keskustelua...

Tänne siis sama juttu kuin keskusteluun "Ilta-Pulun viikon artikkeli" Tarinan kirjoitusaikaa on enemmän, aihe vaihtuu vain kuukauden välein. Äänestys alkaa viikkoa ennen tämän kuun loppua.

Vierailija

Annan oman ääneni Taikisfanin Taikanaamiolle. Vaikka se ajoittain kärsikin kirjoitusvirheistä. Se myös oli ainut, joka oli tarpeeksi pitkä voittaakseen. Taikisfani saa siis yhden äänen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat