Aku Ankka-Sarjistietoa itsestänne!

Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Kertokaa itsestänne kaikkea mikä liittyy AKU ANKKAAN! Esimerkiksi: Ensimmäisen taskukirjani ostin vuonna... Ensimmäisen taskukirjani nimi oli... Kävin eile divarissa ja... Menen huomenna kirpputorille katsomaan onko siellä... Aloitin tilaamaan akkaria.... Tilaamme ropsua.... Lempipiirtäjäni on... Lempihahmoni on...

haluaisin nähdä enemmän kyseisen hahmon seikkaiuja... ja plaa plaa plaa.

Hehe. Noin! Kertokaa ankkasarjistietoa sillä jokainen joka tähän aiheeseen tulee on hänstä varmaan kiva katsoa toista akutietoa toisesta käyttäjästä.

Kerron oman tietoni kohta .

Kommentit (13)

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Ensimmäinen taskukirja taitaa olla 91, Mikin kuulento. Aku Ankkaa on tilattu ensin joskus vuonna 98(en ole ihan varma), sitten se stopattiin kolmeksi vuodeksi ja alettiin uudestaan vuonna 2001. Siitä lähtien on tullut Aku Ankka. Roope-setää tuli muistaakseni kaksi vuotta, ei tule enää. Ostelen välillä Ropsuja ja AATK:ta.(kerään tämän vuoden selkämyskuvan). Lempipiirtäjiäni ovat Barks, Rosa ja Vicar, kaikki loistavia tekijöitä. Tässä oli jotain tietoa :)

Vierailija

Tässä hiukan tietoa by Otto Ankka:

Aku Ankka (aloitin tilaamisen 2001 lopussa)

Aku Ankan taskukirja (AATK 271, kovaa valuuttaa, aloitin keräämisen vuonna 2002)

Aku Ankka Ekstra (aloitin tilaamisen tammikuussa 2006)

ensimmäinen kovakantiseni (ostettu vuonna 2002 tai 2003, nimi: Ankkalinnan Konkkaronkka)

Ensimmäiset Aku-piirrokseni (puhdas arvaus: vasta vuonna 2004)

Roope Setä-lehti (en tilaa Roope-Setää, enkä oikein kunnolla kerääkään, ensimmäinen Roope-Setäni on ostettu tammikuussa 3003)

Menen varmaankin huomenna tai ylihuomenna kauppaan ostamaan jonkin uuden Ankka-julkaisun.

Touhula
Seuraa 
Liittynyt25.8.2008

Otto Ankka-94 kirjoitti:Tässä hiukan tietoa by Otto Ankka:<br />

<br />

Aku Ankka (aloitin tilaamisen 2001 lopussa)<br />

Aku Ankan taskukirja (AATK 271, kovaa valuuttaa, aloitin keräämisen vuonna 2002)<br />

Aku Ankka Ekstra (aloitin tilaamisen tammikuussa 2006)<br />

ensimmäinen kovakantiseni (ostettu vuonna 2002 tai 2003, nimi: Ankkalinnan Konkkaronkka)<br />

Ensimmäiset Aku-piirrokseni (puhdas arvaus: vasta vuonna 2004)<br />

Roope Setä-lehti (en tilaa Roope-Setää, enkä oikein kunnolla kerääkään, ensimmäinen Roope-Setäni on ostettu tammikuussa 3003)<br />

<br />

Menen varmaankin huomenna tai ylihuomenna kauppaan ostamaan jonkin uuden Ankka-julkaisun.

3003? :D

Vierailija

meitsin tieto ermelä:

akkarin tilaaminen alko 2006.

sarjis eksrta tuli vuoden ( nyt iskällä ennen tuli äiskällä )

ropsua tuli puoli vuotta.

eka AAkt oli kauniita unia.

siinä vähän tietoa:D

Vierailija

Touhula kirjoitti:

Otto Ankka-94 kirjoitti:Tässä hiukan tietoa by Otto Ankka:&lt;br /&gt;<br />

&lt;br /&gt;<br />

Aku Ankka (aloitin tilaamisen 2001 lopussa)&lt;br /&gt;<br />

Aku Ankan taskukirja (AATK 271, kovaa valuuttaa, aloitin keräämisen vuonna 2002)&lt;br /&gt;<br />

Aku Ankka Ekstra (aloitin tilaamisen tammikuussa 2006)&lt;br /&gt;<br />

ensimmäinen kovakantiseni (ostettu vuonna 2002 tai 2003, nimi: Ankkalinnan Konkkaronkka)&lt;br /&gt;<br />

Ensimmäiset Aku-piirrokseni (puhdas arvaus: vasta vuonna 2004)&lt;br /&gt;<br />

Roope Setä-lehti (en tilaa Roope-Setää, enkä oikein kunnolla kerääkään, ensimmäinen Roope-Setäni on ostettu tammikuussa 3003)&lt;br /&gt;<br />

&lt;br /&gt;<br />

<br />

3003? :D

Anteeksi! Tuli tehtyä pieni virhe, siinä pitäisi lukea 2003.

Ankkarock
Seuraa 
Liittynyt14.5.2008

Kiinnostuin Aku Ankasta (erityisesti Ankkalehdestä) noin 4 vuotiaana. Aloin selaamaan sarjakuvia ja yksi oli erityisesti mieleeni. lehti joka on hauskaakin hauskempi. Nimittäin Aku Ankka. Aloin katsomaan kuvia Aku Ankasta ja lopulta opin lukemaan noin 5 v vanhana. Meni noin puoli vuotta ja aloin jo innostua todella Ankkojen perheestä, ja aloitin keräilyn joka kestää vielä monta vuosikymmentä.

Olen oppinut ankoista sun yhtä ja toista ja joka vuosi oppii enemmän.

Taskukirjoja aloitin keräämään 6 v vanhana. Nyt minulla onkin jo kaikki Taskukirjat+ Teemanumerot. Minä en omista kuitenkaan kuin vain 4 Erikoisnumeroa.

Parhain taskukirja jonka olen saanut tai lukenut on varmaankin nyt numero 297 Tähtikaksikko (Tupla), tai Taskukirja 345 Tähtihetki (Tupla).

Taskukirjoja on paljon ja aina ei 0le helppoa valita sitä itselleen parhainta, mutta näin minä sanon. Tykkään erityisesti vanhoista taskukirjoista sillä ne sisältää paljon cavazzanon tarinoista parhaimpia.

Tilaan ja keräilen myös Roope Setää jota voi kutsua Ropsuksi.

Roope Setää olemme tilanneet jo monta vuotta.

Onhan meillä jo noin 280 Roope Setää.

Iines lehteä minä myös keräilen sillä se sisältää hauskoja johtosarjoja.

Huonoin puoli kyseisessä lehdessä on kuitenkin se, että se sisältää myös tarinoita joita on vuosien 1980-2000 Aku Ankkalehdissä jo nähty.

Mutta keräilen sitä kuitenkin.

Jumbo-Kirjasarjaa myös keräilen ja tulee ostettua aina noin 2-6 päivää sen jälkeen kun uusin on ilmstynyt. Nyt niitä meillä on 13 eli yksi Jumbo puuttuu, mutta kyllä minä sen vielä saan.

Lempihahmoni on Aku Ankka. On kivaa katsoa kun Aku toilailee ja on myös kiva katsa niitä kun Hannu ja Aku tappelee Iineksen suosiosta.

Pidän eniten kyseisistä ankkajulkaisuista taskukirjasta joka ilmestyy kerran kuukaudessa.

Tässä oli tietoa itsestäni. (pienin osa tietenkin).

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Meine Akutietoa

Aku aloitin tilaamaan 2004, Ropsua 2007 ja ekstraa 2006. Lempihahmoni ovat Aku, Roope ja Pikku-Aku. Lempipiirtäjäni on Keno Don Hugo Rosa. Parhaita sarjoja on monia. Hounoin piirtäjä on José Ramón Bernadó. Keräilen vähän kaikkea, erityisesti taskareita. Olen lukenut lähes kaikki taskarit. Kovakantisia hyllystäni löytyy seitsemän ja taskareita n. 100. Ropsuja on n.60-70 ja akkareita 12 kansiollista, ehkä enemmänkin. Seuraavan kirppisreissun ajankohtaa en vielä tiedä.

Vierailija

Minulle alettiin tilaamaan Aku Ankkaa vuonna 1995 ja tilaus on jatkunut aina tähän päivään menneessä ja tulee jatkumaan ikuisesti! Tuona vuonna kiinnostuin Aku Ankasta ja rupesin katsomaan kuvia lehdistä ja välillä iskä luki niitä minulle. Ensimmäisen lehden luin joskus ennen kuin menin kouluun ekalle luokalle ja se oli joku Barksin Pelle peloton erikoisnumero.

Taskukirjoistani ensimmäinen on numero 3 Mikki ja viidakon vaarat. Tuon ja monta muuta sain äidiltä, kun sekin oli lukenut taskukirjoja pienempänä. Ensimmäinen taskukirja, jonka ostin oli numero 224 Kevyellä linjalla ja siitä lähtien olen kerännyt taskukirjoja. Tänä vuonna kävin ensimmäisen kerran divarissa ja silloin ensimmäinen ostokseni oli taskukirja numero 100.

Tilaan myös Aku Ankka Ekstraa ja Roope-setää. Ekstra on tullut vuodesta 2002 ja Roope-setäkin on muistaakseni samasta vuodesta asti tullut. Ja olen myös ostanut ne kaksi Ekstra kirjaa, jotka on tullut, koska minulta puuttuu niitä lehtiä Ekstran alkuvuosilta.

Lempipiirtäjäni ovat Rosa, Barks ja Vicar sekä lempihahmoni ovat Aku, Taikaviitta, Ankanpojat, Roope ja Pelle.

Siinäpä oli vähän tietoa omasta Aku Ankkailusta.

Vierailija

Tutustuin ensi kerran Akuun ja muihin Ankkalinnan asukkeihin noin 3-vuotiaana selailemalla vanhoja Aku Ankkoja mummolassa. Ukkini myös luki niitä minulle ääneen, pidin silloin erityisesti Karhukoplan toilailuista. Kun sitten viiden vanhana opin lukemaan, Ankka-harrastukseni vain syveni entisestään. Ihka ensimmäinen kokonaan itse lukemani sarjakuva taisi olla Carl Barksin Vanhan linnan salaisuus.

Kolme vuotta lainasin Aku Ankkoja kirjastosta, kunnes mummoni tilasi minulle joululahjaksi kyseisen lehden. Olin aivan innoissani.

Tskukirjoista olen myös aina rakastanut, vaikken olekaan niin sanotusti niitä keräillyt. Muistan ikuisesti, kun äitini osti minulle ollessani 7-vuotias ensimmäisen taskukirjani, numeron 100 - Juhlakalu Akun.

Roope-Sedät eivät ole oikein ikinä iskeneet, mutta luen silti vieläkin uskollisesti niistä dekkaripähkinät. Tällä hetkellä omistan vain yhden Roope-Sedän - muut olen myynyt kirpputorilla.

Nyt olen tilannut Aku Ankkaa jo vuodesta 2001, eli seitsemän ja puoli vuotta ja lehtipinoja on jo täytynyt siirtää varastoon.

Vierailija

olen pitänyt pienestä asti aku ankasta ja se ei ole ehtynyt. olen nykyään keräilijä ja minulla on aika kova kokoelma.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat