Akujen keräilyarvo

Vierailija

Heips,

osaisko joku kertoa / mistä kysyä miten tallessa kansioissa olevien Akujen keräilyarvo kehittyy vuosien mittaan? Minulle on tullut Aku Ankka numerosta 49/1982 lähtien ja kaikki lehdet ovat tallessa ja mietin, että pitäiskö niitä alkaa jotenkin erikseen vakuuttaa vai meneekö niiden arvo vielä tavallisen kotivakuutuksen piikkiin?

Kommentit (9)

Vierailija

luzu kirjoitti:Heips,<br />

osaisko joku kertoa / mistä kysyä miten tallessa kansioissa olevien Akujen keräilyarvo kehittyy vuosien mittaan? Minulle on tullut Aku Ankka numerosta 49/1982 lähtien ja kaikki lehdet ovat tallessa ja mietin, että pitäiskö niitä alkaa jotenkin erikseen vakuuttaa vai meneekö niiden arvo vielä tavallisen kotivakuutuksen piikkiin?

Valitettavasti saat odottaa vielä ainakin 20 vuotta ennen kuin saat niistä hyvän voiton. Jos jaksat siihen asti, saat sen summan minkä maksoit niistä jopa nelin kertaisena, riippuu kysynnästä. Ne on nyt melko kysyttyjä, sillä ne on niin halpoja. Kappaleelta tarvii maksaa vaan n. 25 senttii. Meidän perhekin ostaa niitä koska ne on halpoja. :)

Vierailija

Ja pahoi pelkään, että vakuutus ei välttämättä korvaa niitä paitsi silloin, jos joku muu polttaa teidän talon ja jäljelle jää hiukan palaneita ja hiiltyneitä akkareita.

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Johan olet pitkään tilannut. Hintahan tunnetusti riippuu kunnosta ja jos lehtesi ovat huippukunnossa olet rikas. Et tosin niin rikas, kuin jos olisit jätänyt lehdet tilaamatta. Vakuutuksista en tiedä.

Vierailija

En kyllä usko, että niistä paljoa saisi. Palataan aiheeseen 84-vuoden päästä. Sitä paitsi kirjastoilla ja egmont-kustantamolla saattaa olla jo kaikki. Eivätkä antikvariaatit välttämättä suostu ottamaan akkareita. (Minun lempi antikvariaatini on melkein konkurssin partaalla, eivätkä kukaan osta häneltä akkareita. Minä olen kyllä ostanut 20 sentillä.

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Niin, kyllähän nuo 80-luvun lehdet arvokkaampia ovat kuin nykyiset. Tuosta vakuutusjutusta en osaa sanoa, mutta kyllä niiden vuosikertojen arvo on n. 15€ ja kansioissa yli 25€/vuosikerta.:)

Vierailija

keräilyarvosta en ole oikein varma, saattaa olla että 50-60 luvun Akkareista saattaa saada parikymppiä. En kyllä ole oikeastaan varma.:)

Vierailija

Lohis kirjoitti:keräilyarvosta en ole oikein varma, saattaa olla että 50-60 luvun Akkareista saattaa saada parikymppiä. En kyllä ole oikeastaan varma.:)

Toi ei ihan pidä paikkansa, sillä -50 luvun akkareista joutuu pulittaa useimmiten jopa satasen helposti. Onhan toki niitä heikkokuntoisiakin, joista ei tarvii maksaa kovin paljoo, mutta silloin niitä ei oikein voi lukee.

Vierailija

Ei 80-luvun lehdet nyt niin arvokkaita mutta odota 20-vuotta niin hinta on paljon korkeampi. Tosin hyväkuntoisista kokonaisista vuosikerroista saa ihan hyvän rahan. Vakuutukseen en osaa oikein sanoa mitään, soita vakuutusyhtiöön.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat