Tuplapostaus

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Ketä ärsyttää tuplapostaus? Entä kuka on teidän mielestänne pahin tuplapostaaja? Minä en koskaan ole tuplapostannut turhasta asiasta, ja jos olen, niin olen korjannut vaikkapa kirjoitusvirheitäni, tai jotain muuta. Mielestäni pahin tuplapostaaja on varmaankin milzuuk, tai Joe_Mac_Duck ( ei pahalla ).

Sivut

Kommentit (48)

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Juttuhan menee näin, että pitäkää ihan vaan kunnianosoituksena sitä, että hämmästelen tietämättömyyttänne.

Minä nimittäin en alustavasti katso käyttäjän ikää tms., vaan kohtelen jokaista samalla tavalla, eli oletan perustietopohjan olevan sama. Ei voi mitään, kun näinhän ei sitten ole.

Eli oikeastaan kohtelen kaikkia kuin vertaisiani, eli tässä tapauksessa ikäisiäni. Voinhan toki lähteä teitä aliarvimoimaankin ja selittämään esim. jokaikisen lainasanan, mutta tässä ei olisi mitään ideaa, joten varautukaa vastaisuudessakin, että saatan hieman yliarvioida teitä.

Mutta sanat chat ja foorumin kyllä pitäisi hallita. Kun kerran toisella liikuttekin. Chatteja näette vaikka telkkarista tai sitten voi mennä sinne irkkiin.

Ja sitten hauska kysymys: Mitä tekee netistä mitään tietämätön netissä? Kannattaisi vähän termistöä ensin lueskella tai päätellä niitä asiayhteyksistä, kuin lähteä heti kaikkea uunona kyselemään. Wikipedia on tietämättömän paras ystävä ;D

Niin, vuosimalli oli -91 ;P

Vierailija

Kyllä minua tuplapostaus ärsyttää, ja paljon. Itse en yleensä edes korjaa pahojakaan kirjoitusvirheitä, mitä olen tehnyt. Muutama minuutti sitten kirjoitin toiseen keskusteluun viestin johon pulpahti ylimääräinen sana, mutta en vaivautunut korjaamaan sitä, koska viestin ymmärsi kyllä helposti. Eli ehdoton ei on mielipiteeni tuplapostauksesta.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Rosa4tehwin kirjoitti:Minä nimittäin en alustavasti katso käyttäjän ikää tms., vaan kohtelen jokaista samalla tavalla, eli oletan perustietopohjan olevan sama.

Vähän samoilla linjoilla mennään. Toisaalta sorrun usein myös hieman aliarvioimaan vähän kaikkea, unohtamatta itseäni. Pääsääntöisesti kuitenkin oletan kaikkia foorumilla pyöriviä ymmärtämään sen perusidean sekä yleisintä termistöä. Jos nyt tagit eivät ole ihan hanskassa, niin kyllä silti voi olettaa, että erottaa Shoutboxin foorumiviestistä.

Rosa4tehwin kirjoitti:Kannattaisi vähän termistöä ensin lueskella tai päätellä niitä asiayhteyksistä, kuin lähteä heti kaikkea uunona kyselemään. Wikipedia on tietämättömän paras ystävä ;D

Tätä olen painottanut noin tuhat ja yksi kertaa. Ette te voi irl (jahas, eipäs nyt aliarvioida niitä nuorempia käyttäjiä: irl=in real life=oikeassa elämässä) heti pienenkin ongelman kohdatessanne huutaa äitiä pyyhkimään tai opettajaa kertomaan vastauksen: ottakaa hyvät ihmiset itse selvää! Kykyä hakea tietoa, oli se sitten internetistä, tietokirjoista tai mistä hyvänsä, tulette tarvitsemaan koko elämänne ajan. Vaikkei Wikipedia se maailman luotettavin tietolähde olekaan, voi sitä hyvin käyttää juuri nettislangin kääntämiseen. Opetelkaa ihmiset Googlen käyttö, ilmainen palvelu syytää syliinne sekunnin murto-osissa läjäpäin tahtomaanne tietoa.

Eli yritän ymmärtää nuorempiakin käyttäjiä, mutten ensimmäisenä ajattele henkilön ikää. Mutta, kuten vanha sanonta sanoo: ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Jos on lähtenyt foorumille mukaan, täytyy olla varautunut ottamaan vastaan kritiikkiä sekä ennen tätä tutustua, mistä oikein on kyse.

Vierailija

Jaa,että minä tuplaan... Mistä sait tuon päähän? Minä olen viimeksi tuplannut kun en tiennyt että sitä ei saa tehdä eli 10.4.08 tai sinne päin kun oli näitä kultaryntäys juttuja .

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Af1 kirjoitti:Niin vissiin.. ja tarkoitin mitä se REAALIAIKAINEN tarkoittaa.

Minä kirjoitin, kannattaisi lukea:

Reaaliaikaisuus = lähetetyt viestit tulee heti kaikille näkyviin, ilman sivun päivittämistä yms. Chatissa kaikki keskutelu käydään samassa paikassa, ei hajautetusti, kuten foorumilla.

Eli siis reaaliaika = juuri kyseisellä hetkellä elettävä aika. Netissä tämä käsittää lähinnä juuri chatin, jossa viestit tulevat esiin ilman päivitystä.

Vierailija

djlordi kirjoitti:

adz kirjoitti:Hehhhee niinkö arvelet? Tuoreessa muistis on niiden jutut..huhu.&lt;br /&gt;<br />

Jos ovat tehneet uudet profiilit?

En usko, vaikka olis ihan mukavaa jos ne tulisi takaisin, jos ne osaisi jo käyttäytyä.

Joo, ei ole mitään vastaankaan.

Mutta onnea toisen kerran viikkovoitosta! Jihhaa ja poks* :D

Vierailija

Minäkään en mielestäni ole kauheasti tuplapostannut, mutta en ole aivan valkoisten jauhojen säkissä. En tässä nyt ala tietenkään mainitsemaan ketkä ovat suurimpia tuplapostaajia, sillä sehän on epäankkamaista touhua. Sellaiset sanat kuin "Juu"/"Okei"/"Kiitti!" ovat tuplapostaamista, varsinkin jos niitä pistää usean kerran samaan keskusteluun. Itse olen yrittänyt välttää niitä, olen kyllä pari kertaa kiittänyt joitakin henkilöitä muttamutta.. Ei siitä sen enempää.

Vierailija

Ärsyttää tuplapostaus, mutta ymmärrän jos on pakko laittaa perään jotain minkä unohti ekassa viestissä, tai bugituksia, mutta triplapostaus on syvältä..Ja jos kirjottaa samaan aiheeseen ihan turhia viestiä.

Vierailija

Mary-Kate kirjoitti:Minäkään en mielestäni ole kauheasti tuplapostannut, mutta en ole aivan valkoisten jauhojen säkissä. En tässä nyt ala tietenkään mainitsemaan ketkä ovat suurimpia tuplapostaajia, sillä sehän on epäankkamaista touhua. Sellaiset sanat kuin "Juu"/"Okei"/"Kiitti!" ovat tuplapostaamista, varsinkin jos niitä pistää usean kerran samaan keskusteluun. Itse olen yrittänyt välttää niitä, olen kyllä pari kertaa kiittänyt joitakin henkilöitä muttamutta.. Ei siitä sen enempää.

Sama täällä sä osaat sit sanoo asias niin hyvin ;)

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Rosa4tehwin kirjoitti:

Af1 kirjoitti:Niin vissiin.. ja tarkoitin mitä se REAALIAIKAINEN tarkoittaa.

Minä kirjoitin, kannattaisi lukea:<br />

Reaaliaikaisuus = lähetetyt viestit tulee heti kaikille näkyviin, ilman sivun päivittämistä yms. Chatissa kaikki keskutelu käydään samassa paikassa, ei hajautetusti, kuten foorumilla.

<br />

Eli siis reaaliaika = juuri kyseisellä hetkellä elettävä aika. Netissä tämä käsittää lähinnä juuri chatin, jossa viestit tulevat esiin ilman päivitystä.

Siis, kyllä luin sen viestistäsi, mutta tarkoitan, että tiesin mitä chatti ja foorumi tarkoittaa.. ethän suuttunut?

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Af1 kirjoitti: Siis, kyllä luin sen viestistäsi, mutta tarkoitan, että tiesin mitä chatti ja foorumi tarkoittaa.. ethän suuttunut?

Ai joo, oli vaan epäselvä ilmaus. Otin vaan varman päälle.

En minä toisen tietotasosta voi suuttua. Äreä ehkä olen, mutta ei muuta ja sekin yleensä toisista syistä.

Menee kyllä tämä viesti jo pahimman laatuiseksi off-topiciksi... : D

Back to the topic!

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Rosa4tehwin kirjoitti:

Af1 kirjoitti: Siis, kyllä luin sen viestistäsi, mutta tarkoitan, että tiesin mitä chatti ja foorumi tarkoittaa.. ethän suuttunut?

Ai joo, oli vaan epäselvä ilmaus. Otin vaan varman päälle.<br />

En minä toisen tietotasosta voi suuttua. Äreä ehkä olen, mutta ei muuta ja sekin yleensä toisista syistä.<br />

Menee kyllä tämä viesti jo pahimman laatuiseksi off-topiciksi... : D<br />

<br />

Back to the topic!

Juu.. sori et oon tänään kiduttanut sua kaikilla kysymyksillä.. epäselvilläkin.. ; )

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat