Musiikki

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Monipuolista, kiinnostavaa ja hyvätasoista keskustelua musiikista. Vastaaminen yhdellä lauseella äärimmäisen ei-toivottavaa, laajasta aiheesta riittää kyllä puhuttavaa pidempäänkin viestiin.

Apukysymyksiä jumittavan kuulan voiteluun:

Millaista musiikkia kuuntelet? Onko sinulla mahdollisesti lempibändiä/-artistia? Entäs lempikappaletta/-albumia? Mikä biisi tuo ne kauneimmat muistot mieleen, entä missä on parhaat lyriikat? Oletko käynyt jollakin keikalla, kenen ja milloin? Näkyykö musiikkimakusi pukeutumisessasi? ...

Mikäli oikein jurppii tai muuten vaan tuntuu siltä, voit toki luetella seikkaperäisesti, minkälainen musiikki saa sinut voimaan pahoin. Ota kuitenkin muut huomioon, eli älä kohdista sanojasi tietylle henkilölle. Muistakaa myös se, että kaikki eivät pidä siitä musiikista, mistä te: lempibändisi haukkuminen ei ole henkilökohtainen loukkaus juuri sinua kohtaan. Kehittävä ja toimiva väittely voi olla mielenkiintoinen, keskustelua eteenpäin vievä voima, lapsellinen inttäminen ja haukkuminen ei. Pidetään aivot matkassa, niin kukaan ei pahoita mieltään tai heitä tietsikkaansa ikkunasta.

Lisäksi voit kertoa musiikkiharrastuksestasi, eli mikäli laulat tai soitat jotakin soitinta, kenties teet omaa musiikkia, niin reippaasti tänne avautumaan.

Sivut

Kommentit (2511)

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Tykkään hippeistä ja hoppeista, rap-musiikki on ihanaa, Fintelligens (<3 ja silmät loistaa..) rulettaa, tykkään musiikki maultani räpistä, hipistä ja hopista, Pikku G (Hirveetä moskaa..) ei oo kiva.. mut Elastinen, Fintelligens, Madonna, Shakira, Rihanna (vanhat), Nightwish(vanhat), Leevi & the Leavings ja kumppanit kuulostaa paremmalle, ei metallia, se on parempaa hampaiden välissä.. tällasta..

Wondy? Musiikkityylin näkee vaatteista? Hahhahhaa! Kulkeeko hip hop-hullut villa-paita ja gollege-housut päällä, unohtamatta hirmu leveitä kenkiä.. muuten, meidän koulussa on kalpeanaama=Wondy-tyyppi, tänään ohi meni joulukuusi=Wondy-tyyppi, eilen lääkärissä oli joulukuusi=Wondy-tyyppi...juu..

Vierailija

Parhaimpia bändejä on Slipknot, Iron Maiden, Megadeth, Arch Enemy, Children Of Bodom, Metallica, Pantera, Dope, Disturbed, In Flames, Scorpions. Tuossa nyt parhaimpia.

A r s k a
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Nanne kirjoitti:

djlordi kirjoitti:

ankkaetsivä kirjoitti:Oonko yks ensimmäisistä, joka sanoo pitävänsä iskelmästä(Musiikkina, ja radiokanavana)? No, kuuntelen nytkin iskelmän nettiradiota... Parhaita on:&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Mamba -mä oon lakannut huolehtimasta&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Neljänsuora -Tuulikki, pidä huivistasi kii&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Jari Sillanpää -luotu kulkemaan&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Mamba -vielä on kesää jäljellä&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Lauri Tähkä &amp;amp;#38; elonkerjuu(Kaikki biisit)&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Jari Sillanpää -Lumilinna&amp;lt;br /&amp;gt;&lt;br /&gt;<br />

Kirka(Kaikki)

&lt;br /&gt;<br />

On Mamballa muutama hyvä laulu ja Lauri Tähkällä myös, mutta ne ei ole iskelmää.

<br />

Tähkä, Tähkä, Tähkää!! Mutta eipä se kyllä Iskelmää ole vaikka onkin esim.. Iskelmä festivaaleilla ollut ja muuta, niinkuin Djlordi sanoikin. Lauri Tähkä &#38; elonkerjuu on Folkrockia ja sen iskelmällisyyden siihen tekee viulu, mutta sitä ei silti luokitellä iskelmäksi. Tässä pienimääräinen oppitunti. :)

Oikeastaan tiesin sen, mutta hyvää musiikkia silti(En katsos kirjoittanu, että vihaan kaikkea Rockia(Ainakaan muistaakseni...).

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

Kaikki musiikki käy, jos siinä on hyvä sävel. Jos kuulen jonkun esim. englannin kielisen kappaaleen en missään nimessä ala suomentamaan sen sanoja. Sanat ovat lähes aina kaikissa kappaleissa huonoja. Lempiartistia ei ole, enkä keikoilla ole käynyt. Pukeutumiseen musiikkimaku ei ainakaan vaikuta (käytän aina vuodenaikaan nähden käytännöllisintä vaatetta, en sitä mikä on nyt muodissa). Levyn olen viimeksi ostanut... En muista. Ne ovat niin tolkuttoman kalliita, että viitsii ostaa korkeintaan yhden kolmessa vuodessa. Onneksi äiti on keräillyt niitä about sata eli kuunneltavaa riittää. Omia sovituksia teen joskus myös.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Olettehan kuulleet sellaisenkin asian, että musiikin kuuntelu parantaa/kehittää muistia sekä auttaa myös kielten opiskelussa?

Näin on joka tapauksessa.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

Itse en tykkää kauheasti hevistä, koska mielestäni suomirock on vain niin hyvää. :D Nyt kuuntelen kylläkin radiota, ja siellä on kanva nimeltä Iskelmä. :D Sieltä tulee hyvää musiikkia joskus. AC/DC, Eppu Normaali, Queen, Hurriganes, Yö, Popeda ja Klamydia, ne on sellasii mitä yleensä kuuntelen, mutta joskus tulee kuunneltua tuolta radiosta mitä nyt sieltä sattuu. Euroviisuja en kyllä jaksa katsoa aina, koska en tykkää yhtään siitä mitä siellä soitetaan. :D

Vierailija

Mää kuuntelen Hard Rockia ja Metallia. Paras bändi on ylivoimaisesti AC/DC! Muita hyviä on mm. Iron Maiden, Van Halen. Suomalaista musiikkia en kauheena kuuntele mutta parhaita on ehkä Sonata Arctica ja Nightwish. Rockia kuuntelen joskus mutta tuohon nuo Genret sitten rajoittuukin. Vaikka Metallia kuuntelenkin en kuitenkaan tykkää mistään COB tyyppisestä karjumisesta.

Vierailija

_wonderlust_ kirjoitti:

Tuli tässä mieleeni, onko muilla mitään omituisia musiikkimieltymyksiä? Eli esim. kuuntelee aina poppia, mutta yksi raskaaseen rockiin kuuluva biisi kolahtaa? Tai muuten ei siedä räppiä, mutta jokin biisi siltä puolelta löytyy ämpeestä?

lainaus]

No itselläni on ainakin muutama: Nightwish - Walking in the air, Marilyn Manson - This is Halloween Ja on niitä muitakin omituisia miatä ei muuten pidä, mutta on joku yksi biisi mistä tykkää ihan simona. Tosiaankin on tämä vähän vajonnut, mutta onneksi sen on aina joku nostanut pintaan. Muuten musamakuni ei ole sitten muuttunut sen edellisen jälkeen. Walking in the air:ista pidän kylläkin myös se takia, että soitamme sen joulujuhlassa ja soitan koskettimilla.

Vierailija

Af1 kirjoitti:ÄÄÄÄÄÄKK!!! Coldplay haastettiin oikeuteen plagioinnista..:'( Ei miun Coldplayta... nyyh.. AC/DC on muuten sairaan hyvä yhtye.. ja tokkiisa nykyään on myös Womanizer sairaan hyvä kappale Spearsin Britneyltä..

Eivätkös he jossain vaiheessa ihan hyvällä omallatunnolla jo myöntäneet, että ovat ainakin osittain plagioineet kappaleita? Näin muistaisin kuulleni.

Anteeksilyhytviesti

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

aku ankka508 kirjoitti:Tiiättekö children of bodomin Tie my rope kappaleen se on paras

Kyllähän minä. Pari kertaa olen kuullut, mutten rakastunut mitenkään erityisesti. Ei huono kuitenkaan, ei.

Duke Duck kirjoitti:COB on pelkkää huutoa ja tilutusta=aivan pa**aa. Alexi Laiho ei osaa muuta kuin vinguttaa kitaraa.

..mutta sitä tyyppi osaakin aivan käsittämättömän hyvin. Ja vielä mieheksi:O (Siis mikä feminismi?:')) Makuasioita, minusta CoB on oikein mukavan kuuloinen bändi juuri Laihon huutoäänen (joka ei ole sellaista sietämätöntä örinähuutoa), taidokkaan soitannan ja kuitenkin melodiat muistavan tyylin takia.

Rosa4tehwin kirjoitti:Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että __KAIKKI__ MUSIIKKIIN LIITTYVÄ tänne!?!

Jaa-a.. On se niin vaikeaa. Ei tähän kyllä muu auta, kuin ne m:llä alkavat ylläpidon kätyrit.

Duke Duck kirjoitti:Hyvä kun joku jaksaa etsiä. Tämä on hyvä keskustelu mutta harva jaksaa tänne enää kirjoittaa. Pitäisi keksiä tänne joku kysymys johon kaikki voisivat vastata niin saataisiin tännekin vähän eloa.

Muistutan, että kaikki saavat keksiä puheenaiheita ja vastata sellaisiinkin asioihin, joita ei aloitusviestissä mainita. Jotenkin kummasti porukalla täällä ei ole sen vartaa oma-aloitteisuutta, että vastaisivat ilmiselviin "kysymyksiin" ilman, että niitä erikseen esitetään.

Cradle of Filthiä olen kuunnellut tässä jo pienen tovin (ihan vaihteeksi: D), tällä kertaa mm. biisit Babalon A.D. (So Glad for the Madness), Mannequin ja nyt taitaa tulla Humana Inspired to Nightmare.

Tykästyin myös erääseen kappaleeseen, jota en ole koskaan koneellani noteerannut: The 69 Eyesin Dance d'Amour. Uusi The 69 Eyes ei ole mitenkään veret seisauttavaa, mutta vanhan matskun joukosta näemmä löytyy muutamia helmiä vähän rauhallisempaan fiilikseen. (Kun haluan kuunnella oikein rauhallista musaa, kallistun Kuusysien tai HIMin puoleen. Että näinkin nössöä menoa.) Äsken tutustuin myös Slipknotiin, positiivinen yllätys. Täytynee perehtyä enemmänkin.

--Tästä tulikin mieleeni: mikä on uusin bändi-/kappaleihastuksenne?--

Ojj, CoF on julkaissut uuden musavideon biisistä Honey and Sulphure<3 Namii..

Ja kun olen tässä jaaritellut, biisikin on ehtinyt vaihtua pariin otteeseen: edelleen CoF soljuu kohti kuuloelimiä, kappaleella Heaven Torn Asunder.

Vierailija

Ankkuri kirjoitti:Itse tykkään kuunnella eniten punk-tyyppistä rokkia. Vaatetuksessa ei kylläkään näy, koska musiikki on se mistä tykkään, eikä punkkaruus tms.

Eniten kuuntelen Apulantaa. Päivittäin joko cd-kiekosta, mp3-värkistä tai Apis-radiosta joka löytyy A-veikkojen sivulta. Green Daykin iskee kovaa. Välillä on kiva kuunnella myös Linking Parkkia.

Mac Ducky kirjoitti: Ouu, kuulostaa vaarallisen paljon meikäläiseltä. :D Apulantaa, Green Dayta ja Linkin Parkkia tulee kuunneltua päivittäin ja Green Dayta tietenkin eniten.

Wautsi! Meikäläisen musamaku on saanut aikas paljon kritiikkiä, mutta hyvä että löytyy joku muukin kummajainen!

En pidä iskelmämusiikista enkä suomenkielisestä hiphopista. Enkä High School Musicalin kiiltokuvatähdistä, joiden ääntä on sokeroitu tietokoneella...

Mac Ducky kirjoitti:Sanos muuta. Tuohon voisin vielä lisätä Hannah Montanan ja Tokio Hotellin. Lisäksi nämä Britney Spearsit sun muut ovat mielestäni täyttä sontaa. Sekä tietenkin suomi-rap jota ei voi mielestäni edes kutsua musiikiksi.

No, joidenkinhan nääkin on tehtävä. Eihän hyvä musa voi olla mitenkään erityistä jos näitä pinkan pohjimmaisia ei olisi...

Vierailija

Wonderlust kirjoitti:Patistelen vielä porukkaa kertomaan mielilyriikoistaan. Tehwin, älä väitä, ettei sulla ole tähän mitään sanottavaa>: D

Maan mainiot lyyricat:

Tämä Jenni Vartiaisen Ihmisten edessä biisin sanat on aika täydelliset, jotenkin niin kauniit ja minulle hyvin kolahtavat.

Chisun Mun koti Ei oo täällä lalun sanat on myös todella koskettavat ja kauniit, mutta samalla synkät. Ja nekin valottaa aika kiinostavasta näkökulmasta minun elämää.

Finlandersin Oikeesti laulun sanat on ihan sairaan hienot. Maailman paras rakkaudesta kertova laulu ikinä! Koskettaa ja samalla saa aikaa kylmienvärien tunteen koko kropassa.

Tuossa oli ehkä Top-3 lyyricat, mutta ei missään jrjestyksessä tai näin. Sitten jos mennään sen melodian puolelle (Siis melodian... Hä? Mutta kai tiedätte mitä tarkoitan?), niin parhaar melodiat ovat Madonnan Frozenissa, Gigi D'agostinon L'amour toujourssissa ja Finlandersin Oikeesti biisissä. Ja tästä Finlandersin Oikeesti lalusta vielä sen verran, että se oli mulla pitkään hukassa, mutta n. kuukausi sitten löysin sen taas Youtubesta ja kuuntelin se mooonta kertaa enkä ole vieläkäään kyllästynyt. Yhden sanan haluaisin laulusta vaihtaa, mutta empä kerro, että minkä.

Kipale biisin sanoista:

"Uskonut en silloin ennen,

että todellisen onnen löytäisin,

kun mä aina tullen mennen sitä juuri pakenin,

mutta nyt on kaikki toisin

luotas lähteä mä koskaan tahdo en.

Olet nainen suurenmoisin

mulle lahjoitit sä aidon rakkauden.

Tahdon oikeesti olla sinun

enkä vain leikisti rakastaa,

kanssas oikeesti kokea kaiken,

mikä ollut on unelmaa.