Harry Potter

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mitä mieltä olette tästä maailmaa laajuisesta kirja-sarjasta? Itse idän kovasti ja omista kaikki osat! (Tietenkin...) Potterit saa minut innostumaan ja saatan lukea niitä tunti tolkulla. JK.Rowling on saanut jokaiseen kirjaan oman tunteensa upeasti ja loppua kohden sarja paranee paljon. Viides kirja (Feeniksin Kilta) on mielestäni paras kun se pursuilee paljon kaikkea ylimääräistä ihanaa! Ja sarjan päätös oli todella hyvä ,mutta ehkä liiankin iloinen...HP elokuvista en kyllä paljon pidä, kun niissä ei saada kaikkea sitä tunnetta mukaan, joka on jokasessa kirjassa. Viisasten Kivi elokuvassa ollaan saatu ehkä eniten ja se on sen takia paras HP-elokuva.

Kertokaa te mielipiteenne Harry Potterista!

Sivut

Kommentit (188)

Vierailija

Rakastan Pottereita! Oon lukenut kaikki kirjat ja nähnyt kaikki leffat. Kirjat on olleet kyllä parempia kuin elokuvat. Paras kirja on Kuoleman Varjelukset. Paras elokuva on kyllä varmaan Feeniksin Kilta mutta luulen että se vaihtuu kun tulee uusi elokuva Puoliverinen Prinssi. Kalkaros oli ekoissa kirjoissa ärsyttävä, niin kuin pari mainitsikin ja Puoliverisessä prinssissä hahmo alkoi muutta kiinnostavaksi. Kuoleman Varjeluksissa alkoi todella kiinnostamaan kun Kalkaros vielä auttoi Potteria kukistamaan Voldemortin. Se oli jännittävää kun niin moni hahmo kuoli. Parhaita hahmoja vikassa kirjassa oli varmaan Kalkaros, Voldemort ja tietenkin Harry Potter!

Vierailija

Mä oon hulluna Pottereihin ja meil on ne kaikki videot ja dvd mitä on tullut... Mulla on myös Puoliverinen prinssi ja Kuoleman varjelukset kirjoina.

Vierailija

djlordi kirjoitti:Kaksi HP elokuvaa olen katsonut, mutta en ole lukenut kirjoja, enkä muutenkaan oikein tykkää niistä elokuvistakaan.

Ei todellakaan kannata verrata elokuvia kirjoihin! Elokuvista tulee monesti väärä kuva.

HOKS.Seuraava teksti sisältää yksityiskohtia Harry Potterin juonesta, eli jos et halua tietää niin elä lue tästä alaspäin!

Mielestäni parhaat henkilöt ovat Lupin, Tonks, Fred/George Dumbledore ja Sirius...Ja kaikki tietenkin minun onnella kuolivat kirja-sarjassa...Paitsi George, mutta ei hänkään pärjää ilman Frediä. Kun luin sen, että Tonks ja Lupin olivat kuoleet minulta pääsi v-kirjaimella alkava rumasana. Sitten Wondyn pitämä Kalkaros, ensinnäkin luulin häntä aluksi naiseksi...(Leffoista tuli järkytyksenä se, että hän olikin mies... :"D)Hän ärsytti minua ykkösessä kovasti, mutta pitihän olla yksi ärsyttävä opettaja. Kakkosessa jatkui sama linja. Kolmosessa tajusin, että hän on tosiaan ärsyttävä. Nelosessa hänestä alkoi näkymään kuolunsyöjämäisiä asioista. Vitosessa minä pihisin raivosta Kalkaroksen takia ja kutosessa minua INHOTTI Kalkaros...Vielä murhasi Dumbledoren...Sitten tuli seiska ja siinä tajusin, että Kalkaros olikin jotain aivan muuta mitä luulin ja siksi ehkä juuri Kalkaros olikin HP-sarjan kiinostavin hahmo...Kalkaroksen kuolema oikein otti pannuun, kun olin juuri alkanut pitämään hänestä hurjan paljon. Fredin kuolema oli mielestäni yksi hirveä katasrofi! Ja minulla oli sellainen tunne, että joku tuvanjohtajista (McGarmiwa, Lipet, Verso tai Kuhnusarvio) kuolisi, mutta eipäs kuolutkaan. Se hämmästytti...Ja sitten Ron ja Hermione suudelma ja rakkaus...aah...

Juonipaljastukset loppuvat tähän!

Muutes, eikö ykkösessä sanota, että McGarmiwalla ole mustat hiukset, mutta elokuvissahan hänellä on harmaat? Taas pieni leffa moka.

Vierailija

Itse tykkään tosi paljon Harry Potter kirjoista ja myös elokuvista. Ensimmäinen kirja jonka sain oli Feeniksen kilta (kolmanneksi viimeinen, osasin valita melkein viimeisen kirjan, siitä kirjasarjasta:)). Minulla on kaikki kirjat ja kaikki tähän asti ilmestyneet elokuvat. Parhainta kirjaa en osaa sanoa, ehkä viimeinen eli Kuoleman varjelukset. Parhainta elokuvaakaan en osaa sanoa. Feeniksen kilta on tosi hyvä kirja, mutta koska se on ensimmäinen jonka sain, olen lukenut se tosi monta kertaa ja nyt sitä ei enää jaksa lukea ja se tuntuu ihan tylsältä.

JUONIPALJASTUKSIA Kuoleman varjeluksista:

Dobby kuoli Kuoleman varjeluksia kirjassa. Se oli tosi surullinen kohta. Dobby oli melkein lempihahmoni. Se on niin ihana. Tosi ihana se on Salaisuuksien kammio elokuvassa, kun se sanoo: Dobby is free. Ei se kyllä sanonu noin, en ole varma en osaa englantia hyvin, mutta suomeksi se sanoi: Dobby on vapaa. Se on niin ihana kotitonttu ja sitten se kuoli siihen, kun se pelasti Harryn ja ne muut.

JUONIPALJASTUKSET LOPPUU (painotan vain tekstiä, koska ei ole alleviivausta ja muita juttuja)

En tiedä lempihahmoani, mutta tässä hyviä hahmoja: Sirius, Harry, Hermione, Ron, Kalkaros (viimeisessä kirjassa se on hyvä, mutta ei muissa niin hyvä), Lupin ja Luna Lovekiva. Ja monet muut hahmot. Luna Lovekiva on tosi hyvä elokuvassa, se näyttelijä, joka näyttelee Lunaa, osaa tosi hyvin näytellä. Muut näyttelijät eivät varmaan sopisi niin hyvin Lunaksi kuin se (joka sitä nyt näyttelee).

Vierailija

Harry Potter on lempi kirjasarjani ja vievät leffoja ihan sata nolla. Rowling on todellakin "velho". Itse pidän eniten seiska osasta toiseksi paras on kuutonen ja kolmanneks nelonen. Nuo hahmot kylläkin näyttävät leffoissa aivan erilaiselta kuin kirjoissa.

Vierailija

Potterit ovat parhaita!! Luin ekan HP:n 8 vuotiaana ja sit meni noin 1v niin kaikki oli luettuna kirjahyllyssä..

Leffamokasta puheen ollen, Kyl siinä tuli moka koska olen itse huomannut asian ja isosiskoni joka myös lukee Pottereita sanoi myös näin..

Kaikki ei tykkää pottereista ja muistan lukeneeni Koululainen lehdestä että Jussi96 on sanonut ``Potterit roviolle´´ :(

Vierailija

Harry Potter on hyvä sarja. Mäkin olen lukenut kaikki kirjat ja kattonu elokuvia. Tosiaan, elokuvat eivät ole läheskään yhtä hyviä kuin kirjat.

Vierailija

Kaikki kirjat lukenut ja myös katsonut kaikki elokuvat!

Mahtava sarja olen niihin hulluna (kuten myös veljeni, joka luki ensimmäisen Potterin 5-vuotiaana!)Luin ensimmäisen Potterin 7-vuotiaana, jolloin luin sen yhdessä päivässä! (Hulua)

Ja sittemmin olen lukenut Potteria ilmestymistahtiin.

Paras kirja on ollut "Kuoleman varjelukset" ja elokuva "Feeniksin kilta".

Vierailija

Oii Harry Potterit! Mun lempi kirjasarja!

Lempparini kirjoista on Liekehtivä pikari ja Kuoleman varjelukset. Leffoista taas paras on Feeniksin kilta. Meillä on kotona kaikki kirjat ja kaikki ilmestyneet leffat elikkä vitoseen saakka.

Varoitus niille jotka ei oo lukenu Kuoleman varjeluksia!

Älkää te lukeko tätä:

Yks traagisimmista kuolemista tais olla Dobbyn kuolema. Niinkin turha hahmo on mutta sen kuolema vaan osas olla surullinen. Siihen oli vielä laitettu sen hautaaminenkin joka teki tilanteesta vielä surullisemman.

Vierailija

Pidän todella paljon. Olen lukenut kaikki kirjat, tässä paremmuusjärjestys:

1. Kuoleman Varjelukset

2. Puoliverinen Prinssi

3. Azkabanin Vanki

4. Feeniksin Kilta

5. Salaisuuksien kammio

6. Viisasten Kivi

7. Liekehtivä Pikari

Elokuvista olen nähnyt ainoastaan ensimmäisen. Ihan hyvähän se on.

Minulla on myös Harry Potter ja Viisasten Kivi-peli, ja olen siinä viimeisessä kohdassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat