The Simpsons!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Terve kaikille tähän keskusteluun osallistuville.

Siis, ketkä pitää Sipmsoneista? Kertokaa tähän keskusteluun mielipiteennne niistä, joistakin sivu- ja pää henkilöistä.

Äänestetään samalla, kuka on paras hahmoista.

Minusta paras on ihan ehdottamasti: Barney Gumble, se juoppokuningas sieltä Moen baarisa, tiesittekö että silläkin on koira?

Sivut

Kommentit (119)

Vierailija

Minä olen nähnyt kaikki suomessa näytetyt tuotantokaudet, kun kaikki ne on DVD-levyllä... Paitsi tämä uusin, josta tulee uusia tyhmäksi kolmiuloitteiseksi tehdyt jaksot...

Vierailija

Sami-96 kirjoitti:Terve kaikille tähän keskusteluun osallistuville.<br />

<br />

Siis, ketkä pitää Sipmsoneista? Kertokaa tähän keskusteluun mielipiteennne niistä, joistakin sivu- ja pää henkilöistä.<br />

Äänestetään samalla, kuka on paras hahmoista.<br />

<br />

Minusta paras on ihan ehdottamasti: Barney Gumble, se juoppokuningas sieltä Moen baarisa, tiesittekö että silläkin on koira?

Mä katon simpsoneita silloin tällöin ja tiesin että Barneylla on koira. Mun mielestä paras hahmo on Homer.

Vierailija

djlordi kirjoitti:En tykkääö yhtään Simpsoneista, en vain tiedä miksi.

Noo, makuja on monia, minusta ne on hyviä... Totta, Apu Natashatka on myös ihan kiva hahmo, Barney huipulla, Sideshon-Mel on kyllä aika huono...keskiverto (huonoista)

Vierailija

Itse en pidä Simpsoneista ja minua ihmetyttää niiden suosio(?). Olenhan minä niitä joskus katsellut ja lempihenkilöni on Bart. Villi mukava poika. Simpsoneissa on joskus ihan naurattavia juttuja ja mukavia jaksoja, mutta mielestäni ne vähän jaaraa samoilla paikoilla. Mutta tajuan täysin, että jotkut pitävät niistä ja tämähän on makuasia!

Vierailija

Rosa4tehwin kirjoitti:Simpsonit. Olen suurikin fani, mutta kirjoittelen vasta nyt, sillä halusin samalla saarnata The Simpsons Moviesta ja inspiraatio/tylsyys iski vasta nyt.<br />

<br />

Simpsoneita olen katsonut likipitäen kaikki tähän mennessä ilmestyneet jaksot ja Suomessa ilmestymättömätkin. Muutama on saattanut jäädä välistä, mutta suurin osa on tuttua kauraa, ainakin uusimmat seasonit. Harmi vaan, että Suomessa tulee niin viiveellä kaikki, että on pakko katsella uusimman seasonin jaksot netistä/koneelta.<br />

<br />

Simpsonithan on nyt pyörinyt televisiossa jo liki 20 vuotta. Ensimmäisen esityksen 20. vuosipäivä on 17. joulukuuta vuonna 2009. Eli nyt ollaan 19 vuotta saatu Simpsoneista nauttia.<br />

<br />

Simpsoneita kunnioitan etenkin siksi, että se osoittaa, että kaikki piirretyt/animaatiot EIVÄT ole tarkoitettu lapsille. Se kylläkin ärsyttää minua suunnattomasti, että kaikkia piirrettyjä tai animoituja ohjelmia/sarjoja pidetään lasten sarjoina/leffoina.<br />

<br />

Tästä päästäänkin The Simpsons Movieen. Itsessään se oli keskinkertainen, mutta fanina näen sen kuitenkin keskivertoa parempana leffana. Onhan se hyvä leffa, vaikka kylläkin se tuntuukin vain pidennetyltä jaksolta.<br />

Mutta, suurimman rikoksen elokuvan suhteen tekivät Suomen elokuvan levittäjät. Kuka idiootti keksikään mennä dubbaamaan tuon leffan, sitä en tiedä. Mutta päätös oli ehdottoman väärä.<br />

Ei Simpsonit ole mikään lastenohjelma. Eli siis kaikki sitä katsovat osannevat lukea tekstitykset ja ymmärtänevät puheen ihan englanniksikin. Ei etenkään lukutaidottomassa iässä oleva lapsi voi ymmärtää sarjan tai elokuvan vitsejä. Se vaatii paljon enemmän kulttuurillista tietämystä, kuin mitä sen ikäisillä on.<br />

The Simpsons Movie kuuluu esittää sen alkuperäiskielellä jo senkin takia, että alkuperäiset ääninäyttelijät ovat yksinkertaisesti parhaita siihen hommaan. Etenkin iso kiitos Dan Castellanetalle.<br />

<br />

Mutta, loppuun vielä korostan, että nuo leffan suomidubit eivät ole mitenkään tarpeelliset ja ne ovat vain pyhäinhäväistys Simpsoneita kohtaan. Järkyttävää kuunneltavaa ne on.

Olen samaa mieltä kanssasi Rosa. Simpsonien dubbaus on aivan kamalan kuuloinen. Itse muuten pidän simpsoneista paljon ja lempihahmoni on bart, mutta simpsons movien dubbaus on kamala.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat