Mopokeskustelu!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Hahaa Wondy ja Nanne! Nyt tein sen tännekkin ;) Niin, tuolla ruotsin sivuilla olen jo kauan höpöttänyt Samin kanssa mopoista, nyt se käy täälläkin, jippiii! Eli kertokaa vaikka omistatteko jonkinmoisen mopon/kevarin/moottoripyörän. Kertokaa millainen se on ja muuta jännää siihen liittyvää. Muutenkin saa keskustella ilmanputsareista tehoputkiin.

Itse omistan Suzuki PV:een. Vuosimallista ei tarkkaa tietoa, 80-95, varmaan siitä väliltä. Tankki on sininen, kuten myös tämä mystinen sivulla ilmanputsarin edessä oleva läpyskä. Siinä mystisessä läpyskässä, on Malossin tarrat ja myös erittäin hieno "No fear" tarra. Runko on hopea ja moottori/magneetto musta. Takaloksua on lyhennetty, ja mittari on otettu pois, hajosi. Nyt hieno pyöränmittari tilalla.

Keulia osaan senverran kun laittaa ykkösen päällä ja kytkimen pohjaan ja antaa kaasua ja irrottaa. Saa sen vauhdistakin jotenkuten keulimaan.

En malta odottaa keskustelua mopoista! :D

Sivut

Kommentit (195)

Vierailija

Juu Honda Monkey löytyy ihan vakio on niin ei noi poliisit ainakaan pysäyttele korttiahan minulla ei ole , mutta sillä ei ajella. Sitten löytyy tuollainen Helkama Raisu jossa 90cc kone ja vähän teharia ym mukavaa kiihtyy ja kulkee. Ja sitten on peltoautokin Lada 1200s ite maalailtu ja spoilerit ja popit karvanopat ym sellaiset löytyy.

Vierailija

Ei ole mopoa kun en saa vielä ajaa. Isosiskollani on kuitenkin kiva Derbi Atlantis. Vaaleansininen ja huippunopeus 80 kilometriä tunnissa. Kerran mentiin kirjastoon ja mentiin ainakin 70 kilometriä tunnissa huippunopeudelta. Penkin alalokeroon mahtui juuri ja juuri Ankkalinnan rämäpää ja ankkatarinoita 1970 - luvulta(niin kuin hänen kirjansa myös) Itselläni on kuitenkin monkijä Loncin - moottorilla, musta ja huippunopeus 30 kilometriä tunnissa menevä ketterä mönkijä. Kerran putosi ojaan ja moottori savusi 40 minuutin tauottoman ajon jälkeen. 30 minuutin välein yleensä jäähdytän moottorin koska kerran osui jalkaan moottori ja vähän aikaa poltti.

Vierailija

Mulla on 2 X TREME mallista Derbiä (Eka on 2006 vuoden malli, 85cc, tehoputket.Ja kulkee riittävästi),(Toinen on vuoden 2007 malli, 50cc,

tehoputket, ja viritetty kulkee 90km/h).

Sitte mulla on vielä tavallinen PV

(Harrastan motocrossia)

Vierailija

No ei minuakaan hirveästi mopot kiinnosta, kun olen jo kauan aikaa sitten ohittanut tuon mopoiän. Kun nyt tässä lähentelen täyttä ikää, minua kiinnostaa enemmän nuo autot ja kohtahan pääsen ajamaan autoilla, kun hankin tuon ajokortin.

Vierailija

Kääk! Eilen sattui outo sattuma. Kun yleensä ajelen meidän pellolla joka on tuossa talon vieressä, mutta eilen se oli aivan märkä ja kurainen, niin äiti ehdotti, että mninisimme kaverin kanssa pärryyttämään tuohon meidän läheiselle pellolle. Matkaa oli 300 metriä tietä pitkin (saimme luvan ajaa sinne, sillä eihän nyt ikää löydy;)), no matka sujui hyvin eikä ketään edes tullut vastaan. Ja näytänhän minäkin kypärä päässä 15-vuotiaalta suunnilleen.

Kun olimme tarpeeksi ajelleet lähdimme takaisin. Kyllä, tietä pitkin:s

Illalla kun Iskä tuli hirvimetsältä (oli ollut siellä koko päivän) sanoi että oli nähnyt poliisiauton tulossa tänne kylälle päin!^^ Siis poliisi käy täällä korvessa ehkä kerran vuodessa, semmottiin että ajaa ohi vain! Ja sattui sitten juuri samalle päivälle kun itsestäni tuli "rikollinen".

Jos joku nyt luulee että Äitini on hirveä vastuuton huoltaja, niin en saa edes mopoani vielä virittää. Enkä nyt muutenkaan aja tiellä, kun ei sitä ikääkään löydy vielä...

Vierailija

Minä äänestän myös PV:tä, vaikka en olekaan mikään mopo-fani, mutta kai nyt johonkin mopo-keskusteluun on vastattava. : D

Vierailija

Salwer1st/ kirjoitti:En harrasta mopoilua, kun en sellaista härveliä omistakaan. Jos sellaisen sitten joskus hankin, kannattaako hankkia mopo vai skootteri?

Jos minulta kysytään hanki joku isopyöräinen mopo esim Yamaha , Derbi no miksei Mana tai Pv jos lyhyt olet , mutta lehtipuhallinta/pölynimuria en suosittele ne on sellasia tyttöjen vehkeitä rumiakin ovat. Tämä oli siis vain minun mielipiteeni.

Vierailija

PADII kirjoitti:Jos ottaisin jonkun menopelin 15-vuotiaana niin ottaisin ehkä musan Gileran kevytmoottoripyörän.

Niin, voisihan sen aina 15-vuotiaana hankkia, mutta kevytmoottoripyöräkortin saa hankkia vasta 16-vuotiaana.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Davidsonit on moottoripyöristä parhaita! En kai minäkään olisi pitänyt semmoista mustaa nahka-liiviä valkoisen villa-paidan kanssa 3-vuotiaana joka oli merkitty harley davidson... oonpa söpö suurilla poskilla, polkka-tukalla ja muulla..

Vierailija

Ja siis, ei me mitään poliisia nähty, oli vain tullut vastaan joskus illalla kun Iskä oli tullut hirvimetsältä. Menimme sinne pellolle ajamaan joskus klo: 11:00 ja iskä oli poliisin nähnyt noin kello 17:00... Ihan vain selvennykseksi...

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Frodo95 kirjoitti:Nostinpahan tämän, jos irtoaisi taas mopoista juttua.

Gallup: Suzuki PV, Honda Monkey vai jokin Derbi?

Annan ääneni tuolle apinalle, siis Honda Monkey..

Vierailija

Ainiin annan itse ääneni Mankille mulla ollut 7v eikä koskaan jättänyt tien päälle takarengas ja kytkin vaijeri vaihettu muuta ei ole tarvinnut tehdä paetsi tieysti pieniä tarkastuksia :)

Vierailija

Frodo95 kirjoitti:Gallupin tilanne:<br />

Pv: 3 ääntä (Jippii!)<br />

Manki: 1 ääni<br />

Derbit: 1 ääni<br />

<br />

Osaatko Make keulia, itse olen nyt oppinut paremmin. Enää ei tarvitse yrittää vain lähdössä kekettää, vaan pystyn keulimaan muutenkin hiukan.----------------------------------------&gt;PV!!:D

Hehei! Ei tuo pistetilanne paikkaansa pidä! Lisääppä ihan kiltisti mankille 1ääni lisää... : )

Mankilla on suht helppo keulia, vaikka en kovin pitkälle pääse, kaverini on aika hyvä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat