Jou, jou... kuvista!

Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Eli pidättekö kuvaamataidosta ja mikä on lempitekniikkanne tai tyyli tai mitä keksittekin.. Itse pidän kuviksesta paljon, ja tykkään maalaamisesta ja piirtämisestä, lempi maalaus-tapani ovat ehdottomasti laveeraus ja pointillismi. Kertokaas omia juttuja, onko koulun kuvis-tunneilla jotain kivaa tai muualla, toivottavasti, ois kiva kuulla, kertokaa! Ja jos vaan voi niin saa perustella, suotavaa.

Sivut

Kommentit (47)

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Taikisfani kirjoitti:Sinä näytät edistyvän af1! Hienoa että tiedät asiallisen käyttäjän kriteerit! Minä itse pidän aivan hirveästi kuviksesta! <br />

Ps: Tule keskustelemaan tänne torstai-iltana, olen silloin täällä.

Oj.. Sorry Taikisfani, ihan hirveästi, alkoi ihan itkettää, en päässyt eilen kun koneeni on mamilla ja pääsin vasta nyt, olen todella pahoillani etten päässyt, ja..

Joe, sun ei tarvii valittaa, ja se olet AINA yleensä sinä joka kirjoittaa vähän huonosti. Joten en ole vakavasti valittanutkaan.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

tinzii kirjoitti:mitäs järkeä sitä taas on kirjoittaa topic näin turhasta aiheesta!tällaisista asioista voi kirjoittaa off-topicciin!

Turhasta? Kuvataide on erittäin laaja aihe, joka kattaa piirtämisen (puukynillä, lyijäreilla, grafiittikynillä, hiilellä..), maalaamisen (akvarellit, öljyvärit, akryylit..), kuvanveiston ja keramiikan, valo- ja videokuvauksen, kuvanmuokkaamisen ja ties mitä. Ja Off-Topicciin olisi pitänyt laittaa? Ei sinnekään nyt IHAN kaikkea tarvitse pistää, jos aihe on näin laaja. Sen sijaan aihe "akvarellimaalaus" tai "piirtäminen" olisivat liian suppeita aiheita. Pienet kysymykset, kuten "onko kukaan käyttänyt öljyvärejä?", olisi voinut pistää Offiin.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mike 12 kirjoitti:Pidän myös liitu töistä. Pidän niistä siksi, että niillä on helppo värittää lähes mitä vain ja niillä saa aikaan hyvää jälkeä.)

Millaisista liiduista on kyse? Pastelliliiduista, öljypastelleista, vahaliiduista..? Ovat nimittäin hyvinkin erilaisia käyttää. Totta on, että liiduilla saa miellyttävää jälkeä, jos jaksaa tehdä kunnolla. Puukynillä tulee herkästi liian haaleaa ja hutiloitua jälkeä (varsinkin taustoihin), mutta liiduista riippuen niillä voi saada hyvinkin intensiivisiä ja syviä sävyjä. Pastelliliiduilla saa vastaisesti luotoa myös hyvinkin herkkiä pintoja. Tämä kyllä vaatii fiksatiivin kuten hiilikin, muttei se ole kallista.

JO€ POIKA $INGAPOR€$TA kirjoitti:Älä nyt aina rupea arvostelemaan toisia tuolla lailla. Se ei tunnu kivalta.

Älä selitä, ettet tietäisi, millaisia viestejä täällä vaaditaan. Säännöt ovat sääntöjä, turha kitistä jos joku asiasta huomauttaa.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

_wonderlust_ kirjoitti:Hyvä kun nostit, olin itse juuri Googlettamassa samaista topiccia.<br />

Af1 kirjoitti:Nyt olen edistynyt, olen onnistunut piirtämään kokonaisen ankan, eli kokovartalokuvan.. se on aika tylsähkö vielä mutta pitää harjoitella. Harjoitus tekee mestarin!

Ehdottomasti! Suosittelen aluksi paljolti mallista piirtämistä, ja taas lisää mallista piirtämistä. Yritä katsoa vain sitä mallia, äläkä kuvittele, miltä asia muistaaksesi näyttää. Tämä on niin luontaista ihmiselle, että täytyy oikein keskittyä katsomaan vain mallia. Piirrettyäsi kuvan kannattaa katsoa sitä ylösalaisin ja peilin kautta; tällöin näkee virheet paremmin, joille itse sokaistuu piirtämisen aikana. Jos oikein tehoharjoitusta haluaa, kannattaa piirtää niin, että laittaa mallin ylösalaisin ja piirtää kuvankin väärin päin. Tällöin ei ainakaan voi tehdä siten kuin olettaa kuvan näyttävän.

Kiitosta vain. Itse olenkin pähkäillyt miten oikein oppisin paremmin.. piirtämisen elämäntarinani alkoi kun tuossa vajaa 1kk sitten aloin etsiä vanhojen akkareiden KANSIA (ei lehtiä, kansia, minulla on vaan kansia..), niin siellä oli muutama kiva joista otin mallia niin kauan että se hahmo oli tuttu ja aloin pikkuhiljaa kehittelemään siitä omaa luomustani, sitten lisäsin sille hiukset, paitaa ja käsiä ja eilen, rakas ankkani oli kokonainen ; ) Olen iänkaiken harjoitellut ankkojen käsien muotoja ja räpylöitä.. nyt ne alkaa näyttää aika luonnollisilta ; ) Kiitos muuten tuosta (hauskasta(?)) vihjeestäsi, pitää kokeilla. Ajattelin alkaa väritellä tuota vasta tekemääni ankkaa tietokoneella, kokeeksi.. photoshop on ohjelma jolla yritän.. ensimmäinen kerta toden sanoo ;) Eniten pidän siis piirtämisestä jos joku ei huomannut.. ;)

Vierailija

Joo kuvis on siinä mielessä hyvä aine , että ei tule läksyä , mutta ei taas siinä , että en tykkää piirtää , kun en osaa.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Kuvataide sekä aineena että harrastuksena on lähellä sydäntäni. Ja termihän on siis kuvataide eikä kuvaamataito. Koulussa kuvisnumeroni onkin se kymppi, toivottavasti aiheesta.

Harrastan kuvista ihan "oikeasti", nimittäin olen ollut Helsingin kuvataidekoulussa vuodesta -98. Ihan kiitettävän aikaa siis. Mieluiten maalaan akvarelleilla ja yhdistän siihen musteen, mutta myös perinteinen lyijykynällä tai jopa puuväreillä piirtäminen on mukavaa. Kuviksessa tulee sitten maalailtua öljyväreillä ja tehtyä vähän kokeellisempiakin juttuja.

Af1 kirjoitti:Oi, oli varmaan rankkaa kirjoittaa viisi sanaa.. kahdessa oli kaksi kirjainta, kahdessa neljä, ja sitten vielä viiden kirjaimen sana, otti varmaan koville kirjoittaa tuo.. mutta please, kirjoittakaa kunnolla!

Tsk, pata kattilaa soimaa, kuten vanha hyvä sanonta kertoo.

Vierailija

Mulla ei oo kuvista ollut enää pitkään aikaan, koska en ottanut sitä valinnaiseksi. Mulla oli se 8, en koskaan oo ollut mikään kovin hyvä piirtäjä. Sellainen keskikertainen.

Vierailija

Jihhuu kuvista! Yksi lempiaineistani, meillä on koulussa sitä vaan 2h viikossa mutta olen onneksi kuvataidekoulussa (viidettä vuotta). Lempitekniikoitani ovat: temperamaalaus, peitevärit ja akvarellit, tussi, pastelliliidut, savityöt, silkkimaalaus m.m. Ja kuviksella on ollut näyttelyitä sekä Pietarissa että Belgiassa. Mulla on näyttelytokarit sieltä. Me saamme vasta tänä vuonna numeron kuvataiteesta koulussa mutta uskoisin että se on kymppi :'D

Vierailija

Juu kyllä kuvis on tosi mukava aine. Otin sitä valinnaiseksi ja täytyy sanoa että mahtava aine. Lyijykynäpiirrustus on suosikkini.

Tupu&Hupu&Lupu
Seuraa 
Liittynyt2.6.2008

Af1 kirjoitti:

Otto Ankka-94 kirjoitti:Kuvaamataito on ihan hyvä aine. Mulla oli sitä tänään koulussa.

<br />

Niin mullakin, 4h.

Ja mulla. Ihan ok vaikka joskus kyllästyn niihin iänikuisiin tyhmyyksiin joita tehdään kuviksen tunniilla.

Vierailija

Af1 kirjoitti:Eli pidättekö kuvaamataidosta ja mikä on lempitekniikkanne tai tyyli tai mitä keksittekin.. Itse pidän kuviksesta paljon, ja tykkään maalaamisesta ja piirtämisestä, lempi maalaus-tapani ovat ehdottomasti laveeraus ja pointillismi. Kertokaas omia juttuja, onko koulun kuvis-tunneilla jotain kivaa tai muualla, toivottavasti, ois kiva kuulla, kertokaa! Ja jos vaan voi niin saa perustella, suotavaa.

kiva kun tästäkin keskustellaa . ite käyn käsityökoulu näpsässä.

Vierailija

Pidän kuvaamataidosta, aina 9 tai 10 tullut, ala-asteella luokan parhaimmaksi usein valittu.

Parhaimmat piirrostyylit ja tyylisuunnat ovat kubismi ja surrealismi, mitä olen itse hyödyntänyt useissa töissäni. Opettajat ovat olleet mukavia ja muutenkin ihan hyvät tunnit. Sarjakuviakin ollaan usein saatu piirtää. Eniten olen piirtänyt ns. "realistisempia" kuten Spider-man ja Teräsmies, joita olen luonnostellut useita kuvistuntien aikana.

Savitöissä kahdeksannella luokalla tein kopiota Rodinin Ajattelijasta, joka toikin minulle kympin aineesta. En tiedä mihin se on joutunut, taisi jäädä hakematta jakson loputtua.

Eli kyllä, pidän kuviksesta

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Juu, sain joululahjaksi ihanan piirtäjän käsikirjan, ihania tekniikoita. Sitten harmaita, maisema- ja joitain muita Faber-Castellin ihania tusseja. Sitten Kalligrafian taito-kirjan sain myös, ja paljon luonnospaperia! Myös kiinalaista kalligrafiapaperia<3 Jei..

Nyt olen edistynyt, olen onnistunut piirtämään kokonaisen ankan, eli kokovartalokuvan.. se on aika tylsähkö vielä mutta pitää harjoitella. Harjoitus tekee mestarin!

Ps. Nostin tämän topicin kun tänäänkin tuli yksi uusi piirtoon liittyvä keskustelu.

Vierailija

Kuvis on paras aine! Aion ottaa sen valinnaiseksi 8. luokalle. Tykkään piirtää kuivapastelliliiduilla, ja kävin ostamassa itselleni liidut ja niille tarkoitettua paperia. Fiksatiivia en vielä ostanut. Oikeastaan kaikki piirustus tyylit, jotka nyt tiedän, ovat mukavia. Vesiväreistä en pidä hirveästi x))

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat