Fingerpori

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Tässä topicissa voi keskustella tästä Pertti Jarlan piirtämästä maanmainiosta sarjakuvasta. Fingerporin kuivahko huumori perustuu alapäävitseihin ja kaksimielisyksiin. Tiesittekö muuten, että Pertti Jarla vierailee myös Helsingin kirjamessuilla lokakuussa?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Luen sen hesarista, on hauska, aina ei heti tajua mikä vitsi on kun on aina jokin jekku siinä.Esim.kaks lääkäriä, toinen kieltäytyy leikkaamasta potilasta, toinen sanoo:Muistutan valastasi. Toinen näyttää valastaulua ja sanoo: niin muistutatkin! Ja em.naama näyttikin valaanpäältä.

Esim.toinen, tyypit eli Fingerpori ja joku muu on vuokrannut lentokoneen, Fingerporin pitä vaihtaa cd-levy, niin painaakin vahingossa heittoistuinnappia, tyypit lentää mereen, toinen sanoo että onneksi mereen, mutta täällä on paljon haita, Fingerpori laskee alleen kauhusta, ja toinen sanoo: Ai sulla on hainkarkotetta..

Riitta ruokalanpitäjä on aina alapäävitseilijä.Sarja on ihan hauska. en tiennyt että tekijä tulee messuille, mutta ei niin kiinnosta ku Ankkapiirtäjät.

Vierailija

En tiennyt, että vierailee. Eikä oikein kiinnostakaan. Mutta yksi asia huolestuttaa näitä sivuja ajatellen. Miten pitkään nämä pysyvät "ehjinä"? Oletteko huomanneet, että sivut ovat ihan tukossa. Jokaiseen aiheeseen sivulla vastataan melkein samaan aikaan? Huhhuuh. Ihan tukoksessa..

Vierailija

djlordi kirjoitti:Ei voisi vähempää kiinnostaa joku Fingerpori.

No niinpä! En ole edes ikinä kuullutkaan mistään Fingerporista, enkä olisi halunnutkaan.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Fingerpori! Jesh, luen aina : D Siinä on kyllä niin hyviä oivalluksia, purevat täydellisesti meikäläisen huumoriin.

Tollo Peloton kirjoitti:Fingerporin kuivahko huumori perustuu alapäävitseihin ja kaksimielisyksiin.

Saat sen kuulostamaan hyvin laadukkaalta:'D Mutta näinhän se on. Tosin, nämä alapäänjutut ovat hauskasti kerrottuja, ei suoraan vaan esim. sanontojen ja suomen kielen mahdollistamien sanaleikkien kautta. Pelkästään tuo äidinkielellä kikkailu ansaitsee jo minulta pointsit. Enkä muuten tiennyt, että Jarlaa näkee kirjamessuilla. En kyllä ole tapahtumaan muutenkaan perehtynyt, vaikka lähellään tuo olisi.

Vierailija

Voisitteko hieman sivistää minua kun en edes tiedä mikä on Fingerpori...(?)Se kuulosta kyllää juuri minulle tarkoitetulta sarjikselta...

Vierailija

Hanhihannu kirjoitti:Voisitteko hieman sivistää minua kun en edes tiedä mikä on Fingerpori...(?)Se kuulosta kyllää juuri minulle tarkoitetulta sarjikselta...

No kuule Hannu, Fingerporihan on vuonna 2006 alkanut strippimuotoon piirretty sarjakuva. Se alkoi Iltiksen kuukauden kotimaisena, jonka jälkeen sitä alettiin helmikuussa julkaista Hesarissa. Tänä keväänä sarjasta julkaistiin kokoelmanide Arktisen Banaanin toimesta. Fingerporin enemmän tai vähemmän kummalliseen castiin kuuluvat mm. kissaa ulkoiluttava Heimo Vesa, elämän totuuksia laukova Rivo-Riitta ja Heimon nimetön itsensäpaljastaja kaveri.

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

Jonsku Ankka kirjoitti:En tiennyt, että vierailee. Eikä oikein kiinnostakaan. Mutta yksi asia huolestuttaa näitä sivuja ajatellen. Miten pitkään nämä pysyvät "ehjinä"? Oletteko huomanneet, että sivut ovat ihan tukossa. Jokaiseen aiheeseen sivulla vastataan melkein samaan aikaan? Huhhuuh. Ihan tukoksessa..

Voi olla oikeassa... tämän uuden osion takia. Minä huomasinkin äsken jonkun bugin. Katsokaa mun viimeisimmät keskustelut ja nopsaan.

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Vierailija

Eikö tarkoitus ollut keskustella itse sarjakuvasta, eikä vain mollata sitä? Esim: "ei vois vähempää kiinnostaa joku Fingerpori". Mutta itse ainakin rakastan sitä!! aivan mahtava sarjis! luen sen joka päivä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat