Keulimiset yms...

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Mikä pyörä sinulla on, miten pitkälle vedät kekee, ja mitä BMX temppuja osaat?

Mulla on vuoden 2008 Tunturi Duke (Dirtti pyörä)

Sillä mun enkka on kekittää 75m

Osaan sillä linkun ja 3 muuta BMX temppua mutten tiedä niiden nimiä.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Moi! En ole harjoitellut kuin keulimista. BMX en harrasta. Osaan keulia jotain 100 metriä kepokasti. Pyörä on Panther 200x. Muistaakseni. Tavallinen pyörä vain, jokin erikoinen maastopyörä siltikin.

Vierailija

Voin ottaa tehtäväkseni kertoa näitä termejä:

Keuliminen (Keketys, kekettäminen)

Ajamista takarenkaalla niin, että eturengas on ilmassa.

Jarrua kannattaa käyttää kun meinaa mennä ympäri, eli paina jarrua hivenen jos meinaat keulia yli.

Manuaali (Manu, manuttaminen)

Keulimista ilman, että poljet. Manuttaminen on omasta mielestäni vaikeampaa kuin tavallinen keketys. Manuaalissa tarvitsee uskaltaa ottaa enemmän kulmaa. Jarrua täytyy myös osata käyttää hyvin. Manuaalia kannattaa tehdä alamäessä.

Endo

Takarenkaan nostaminen ilmaan etujarrulla, niin että kuitenkin liikut eteenpäin pelkällä eturenkaalla, tosi vaikeata!

Stoppie

Takarenkaan nostaminen ilmaan. Eroaa endosta että tässä et liiku eteenpäin, vain pysähdyt ja nostat takapäätä. Stoppiessa ilmaistaan joskus asteluku esim. 360 stoppie. Nämä tarkoittavat, että nostat takarenkaan ilmaan ja eturenkaan varassa käännät takarengasta, ymmärsittekö?;)

Kulman ottaminen

Jos otat kulmaa eli keulit ja nostat eturenkaan mahdollisimman korkealle ilman että menet yli, täytyy osata käyttää jarrua.

Kuule puhuttavan "kello 12 kulmasta" sen on että olet keulimaasennossa siten että pyörä on aivan suorana (eturengas suoraan ilmassa takarenkaan päällä)

Jos osaat kaikki nämä jutut, voin sanoa että olet "Kauhee Bomber!!"

Itse osaan keulia noin 300 metriä, manuttaa niin pitkälle kuin vauhti riittää. Kulmaa saa noin kello 11. Endota en osaa kuin metrin ja stoppien nyt osaan ja saan parhaimmillaan 90 stoppien, jos haluat tietää pyöristäni, olen kirjoittanut aika pitkän eepoksen siitä topicciin "Polkupyöränne" mutta lainaan sen tähän:

Hohoo! Itselläni on hieman yli vuoden vanha pyörä, sain sen synttärilahjaksi. Lisäksi pari muuta pyörää. Tässä tiedot pyöristäni:

Merkki: Madison

Malli: Wembley

Väri: Matta-tummanvihreä, tekstit oranssit

Jarrut: Edessä levyjarru, joka on ihan löysä, täytyy kiristää. Takana tavallinen jarru joka on säädetty keulimiseen juuri sopivaksi!

Jouset: Kyllä löytyy, pyöräni on täysjousitettu.

Vaihteet: Vaihteita löytyy 21 kpl.

Hyppyrit: Viime talvella keksittiin pikkuveljeni ja kaverini kanssa mennä hyppimään pyörillä pulkkamäkeemme, joka on meidän yhdellä kesantopellolla. Olemme sinne tehneet hyppyrin joskus 5 vuotta sitten, ja olimme siihen asti hyppineet siitä pulkilla ja rattikelkoilla. Mutta kellään meistä ei ollut ehjää pulkaa menimme pyörillä. Ensin poljimme hullun lailla jyrkkää mäkeä alas ja hyppäsimme hyppyristä. Mittasimme hyppymme ja pisin hyppyni kantoi 4,70 metriä.

Lisäksi osaan hypätä paikallani pyörällä, siis ilman mitään hyppyriä tai töyssyä.

Keuliiko: Totta kai! Lisäksi pääsee manuaalia, ottamaan kulmaa (ennätys kello 11 kulmaan) pystyy endoomaan kun kiristää etujarrun. Manuttaminen on kyllä melkeimpä hauskinta, mutta kyllähän perus keketyskin on hauskaa. Mikään pitkänmatkan keulija en ole, ennätys vain 300 metriä (tällähetkellä, en ole vähään aikaan koittanut pitkäämatkaa)Parempi olen manuttamaan tai ottamaan kulmaa sun muuta, endoomaankaan en mikää mahti ole.

Erikoista: Harrastan sen kanssa aika usein meidän metsässä alamäkipyöräilyä, ja maastöpyöräilyä, niin pyörä ei oikein tykkää siitä, kun muutenkin on niin surkea rutku. Pyörä on ollut korjauksessa jo kolme kertaa vaikka ei ole ollut kuin hiukan yli vuoden itsellä.

Oma mielipide: Keulimiseen hyvä pyörä, mutta muuten surkea. Menee rikki vaikka sillä vain ajaa. Esim, mutterit löystyy vaikka pyörällä vain ajaa!

Toinen pyörä on ns. "Tuunattu pikkupyörä".

Merkki: Monark

Malli: Ei muista

Väri: Kun olen sen maalannut niin siinä ei ole alkuperäsivärejä. Maalauksen jälkeen se on rungosta mattamusta ja ketjusuoja on hopea jossa on musta raita (Hauska maalata!)

Tuunaamiset: Takalokari ja etulokari on vaihtanut paikkaa keskenään, eli etuloksussa maavaraa vain sentti, muutenkin melkein koskee renkaaseen, takaloksu alkaa melkein maasta ja loppuu renkaan keskivaiheille, sitten tanko on otettu eräästä toisesta pyörästä.

Lisäksi olen sen maalannut.

Erityistä: Renkaat ovat vain 16 tuumaiset, elikkä pienet. On huvittavan näköistä kun sillä ajan.

Lisäksi löysimme pikkuveljen ja kaverin kanssa eilen eräästä aitastamme vanhan pyörän jolla voisi ajaa, muutenkin se on hienon näköinen, merkki on Jupiter ja mallista ei tietoa, vanha on, hieman Jopon näköinen. Lisäksi se on naistenpyörä ja aivan hieno!

Lisäksi meinaan ruveta tekemään chopperpyörää johon hitsaa jatkopalat etuhaarukkaan. Mutta sen teen vain jos saan iskältä luvan hitsata.

Siinä semmoista bomberointia:)

Vierailija

heh, tollane focus Whistler löytyy parin vuoden takaa, olisko 05 ja uus pitäis hankkii (on meinaan vähän pieni) Focus fat boy olis suunnitelmis...

no keulii lähtee vaarmaa tollane 5m (oon mestari :D), mut ilman käsii pystyy ajaa vaik 5km.

Vierailija

Mac partyduc kirjoitti:heh, tollane focus Whistler löytyy parin vuoden takaa, olisko 05 ja uus pitäis hankkii (on meinaan vähän pieni) Focus fat boy olis suunnitelmis...<br />

<br />

no keulii lähtee vaarmaa tollane 5m (oon mestari :D), mut ilman käsii pystyy ajaa vaik 5km.

Ketä ny ei ilman käsii pääsis mää pääsen ajaa ilman käsii seisovaltee taka periiki :D

Vierailija

Aku.Ankka.313 kirjoitti:

Mac partyduc kirjoitti:heh, tollane focus Whistler löytyy parin vuoden takaa, olisko 05 ja uus pitäis hankkii (on meinaan vähän pieni) Focus fat boy olis suunnitelmis...&lt;br /&gt;<br />

&lt;br /&gt;<br />

Ketä ny ei ilman käsii pääsis mää pääsen ajaa ilman käsii seisovaltee taka periiki :D

senku näkis. varmaan aika huvittavan näköst

Vierailija

Jonsku Ankka kirjoitti:Moi! En ole harjoitellut kuin keulimista. BMX en harrasta. Osaan keulia jotain 100 metriä kepokasti. Pyörä on Panther 200x. Muistaakseni. Tavallinen pyörä vain, jokin erikoinen maastopyörä siltikin.

Itse olen tehnyt huiman ennätyksen, ja se on; 10 senttimetriä. Huikeaa, eikö? En tajua keulimisesta mitään, saati jostain BMX:sästä. Onneksi tällaisten tyttöjen ei tarvitsekaan tajuta. (;

Vierailija

Kiitos Siru, Bomber on toinen nimeni:D

Ps. Ylempi viestini taitaa olla pisin mitä ole ikinä kirjoittanut, vaikka osan tekstistä olen ottanut toisesta viestistäni topiccista "Polkupyöränne?".

Vierailija

Frodo95 kirjoitti:Kiitos Siru, Bomber on toinen nimeni:D<br />

<br />

Ps. Ylempi viestini taitaa olla pisin mitä ole ikinä kirjoittanut, vaikka osan tekstistä olen ottanut toisesta viestistäni topiccista "Polkupyöränne?".

niinpäs oletkin :) tuu nyt Ruotsin sivuille

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat