RC

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

nii, eli mitä RC-autoja, veneitä, lennokkeja, yms. omistatte

mitä virityksiä ja tuunauksia siinä on ja mitä on suunnitteilla

kuinka kovaa se kulkee ja muita tietoja

ja mitä itse haluaa kertoa.

itselläni on

kyosho mini inferno st

x-speed viritys moottori, itse maalattu kori ja suunnitteilla on valot joilla näkee yön pimeydessä

kulkee ihan mukavasti

Sivut

Kommentit (257)

Vierailija

Isoveljeni rakentaa niitä melkein aina, ja tilaa osia Japanista.

Itse minä ain tuunaan/korjailen meidän peltoautoja, ja tietenkin omaa Honda Monkytäni! :D

Vierailija

Itselläni on yksi Nikko, ihan rikki ja romu. Serkkuni (22v) teki joskus 15-17 vuotiaana paljon kaikkia kauko-ohjattavia. Kokosi itse valmiista osista ja sitten teki myös kokonaan alusta asti ihan itse. Itseänikin kiinnostaa tuo.

Ja sitä romua Nikkoani en ole tuunannut. Polkupyöriä olen kyllä tuunannut, ja maalannut. Teen tällähetkellä yhtä chopper-mallista pyörää ja saan hitsata. Onneksi kotoa löytyy kaikenmoisia vehkeitä ja välineitä kun Iskä on maajussi ja niitä tarvitsee kun traktoreita korjailee...

Vierailija

Minulla ei valitettavasti ole tietoa koko asiasta. Eli en omista. En kyllä menisi ihan noin vain sanomaan. Veljelläni saattaa olla, mutta muuten ei.

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

Minulla on nikko- auto, mutta sen akun lataus kestää 5 tuntia, mutta energiaa siinä akussa riittää vain pariksikymmeneksi minuutiksi!

Viallinen koko muovikasa!

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Johan löytyi mahtava keskustelu! Alaa olen harrastanut "vakavasti" kymmenisen vuotta, mutta ensimmäisen autoni taisin saada jo 3-vuotiaana. Mitään "Ready-to-Run" -malleja en harrasta, koska niissä kaikki komponentit ovat yleensä vakiokamaa, itse rakentamalla (ja rahaa polttamalla) saa aikaiseksi paljon katu-uskottavamman laitteen.

Autoja omistan lukuisia vanhoja (ja risoja) Nikkoja, Tronicoja, Tycoja, Dickieitä yms yms... Vakavammin otettavia löytyy mm. Kyosholta Pure Ten Alpha II EP ja Pure Ten Fazer GP sekä Team Associatedilta TC4 sähkötouring, jonka rakensin alusta asti kisoja ajatellen; Novak Racing Brushless 4,5R Harjaton kisamoottori (kiertää semmoiset 60 000 rpm) ja säädin, Hitecin Aggressor AM lähetin ja vastari sekä Futaban voimaservo ohjaukseen. Aerodynamiikan hoitaa Ferrari FXX:n kori, ja kruisailuun käytän omaa Astraani esittävää kuorta (tästä löytyy itse muokatut helmat ja spoileri sekä tietysti valot). Nopeutta löytyy välityksistä riippuen sellaiset 80-100 km/h.

Veneitä omistan myös monien Nikkojen ja Tronicojen lisäksi Kyoshon SunStorm 600:n ja suunnitelmissa olisi rakentaa höyrykäyttöinen paatti.

Lennokkeja en X-Twin-lelua lukuun ottamatta omista, mutta kaverin trainerilla on tullut lennettyä. "Oikeita" hulikukkereitakaan en omista, mutta Verkkokauppa.comin 9 euron Miniature Copteri lentää varsin hyvin. : D

Vierailija

Mä ajan mielummi mopolla!Se mun mopo kyl kulkee ihan kivasti..ja vielä kun ottais kurit pois nii ai että rupeis kulkee!:):D:]

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

No nyt on tuo "höyrylaivakin" tekeillä, Kärkkäiseltä kävin poistamassa dampfmaschinen alle satasella, enää puuttuu rungon piirustukset jotka kaverin isä luultavasti lainaa.

Tänään oltiin parin kaverin kanssa ajelemassa radalla. Hauskaa oli niin kauan kunnes maalisuoralla loppui löpö, oli siinä vuorostaan kavereilla aihetta vahingoniloon. Ei näemmä yhden pysähdyksen taktiikka toiminut tänään...

Vierailija

Heh heh!Teillä on kunnon autot mulla on kaks Nikko autoa XD!Toinen on maasturi ja toinen rata-auto.Niillä mä ajelen yleensä tossa meiän pihalla kun siinä on hiekkaa!Hmm...nyt kävin näin että rata-autoon löytyi kaikki laturia myöten mutta ohjaimesta oli patteri poissa eikä meillä enää ole sellaisia pattereita!Sitten:Maasturiin löytyi laturi,ite auto mut ei ohjainta!:o

Vierailija

Mulla on Kyosho Inferno 7.5 sports 4. Se on polttis ja neliveto buggy tyyppinen crossari rata käyttöön.

Ja tietty siihen löytyy sähköstarttilaatikko ettei tartte nykiä käyntiin.

Vierailija

Mitä mieltä olette asiantuntijat kun olen nyt vähän suunnitellu että ostaisin polttomoottori auton ja minulla ei ole ollenkaan tuntumaa polttis-autoista niin kannattaisko minun ostaa kyosho st-us sp2 koska en halua oikein monsteria enkä buggya niin se inferno st-us sp2 olisi minun makuun mutta en tiedä onko se kestävä ja hyvä aloittelijalle? (minulla on yksi tycco ja sähkö helikopteri että olen ajanut kauko-ohjattavillaa)

Vaa_ri
Seuraa 
Liittynyt7.4.2009

Rummuttajalle suosittelisin ensimmäiseksi polttikseksi jotain yksinkertaisempaa, esimerkiksi Kyosho Pure Ten Fazeria. Olen todennut ihan kelpo peliksi, vaikka Kyoshon halvemmille malleille tyypillinen hankalasti purettava rakenne hieman harmittaakin. Toisaalta tämä on yllättävän nopea auto luokassaan, ja neliveto luonnollisesti helpottaa hallittavuutta suuremmissa nopeuksissa. Etuakseli on kiinteä, ei tasauspyörästöä, joten aliohjaa melkoisesti. Tämän pitäisi kuulemma sallia nopeamman kaarteenoton ja agressiivisemman ajotavan, mutta olen eri mieltä. : D

Tällä hetkellä omistan tuon lisäksi siis myös kolme muuta "aidoksi" luokiteltavaa rc-autoa sekä yhden veneen. Autot ovat ikivanha Kyosho Pure Ten II EP, Team Associated TC-4 itse rakennettuna kisa-autona sekä saman valmistajan Nitro TC-3 kaksivaihteisella automaattiaskilla. Näistä tuon viimeisen valmiiksi rakennettu versiokin menee aloittelevalta, kunhan käyttää kunnon polttoaineita eikä mitään Model Technicsiä joka kelpaa suoraan Ekokemille. Tornado Fuelia käytän itse, ja Kyoshossa Morganin 25-prosenttisella nitrolla olevaa Sidewinderiä. Vene on niinikään Kyoshon SunStorm 600, sähkö, mutta aikomuksena olisi hommata vanha AirStreak nyt kun poistuvana kaupoista halvalla saa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat