Manga

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Onko manga mielestänne ainoastaan tytöille? Minun mielestäni se on sekä tytöille ja pojille. Tykkään manga elokuvista ja haluaisin oppia piirtämään lohikäärmeitä. Mitä olette mangasta mieltä, osaatko piirtää mangaa, katsotko manga elokuvia...? Jos pidät mangasta, niin kerro siitä jotain.

Kommentit (13)

Vierailija

Ensinnäkin haluaisin ksyä että mitä on mangaelokuvat? Ne ovat kyllä anime-elokuvia... Mutta nojaa, itse olen mangafani ja sellainen tulen aina olemaan. Ja kuten jotkut jo tuossa mainitsivat manga ei oo vaan tytöille. Oon nimittäin käyny muutamassa siihen liittyvässä tapahtumassa ja oli siellä poikiakin. Itsekin haluaisin osata piirtää lohikäärmeitä mutta kun se on vaan niin vaikeeta...

Vierailija

the legend of DUCK:lla on suoraan sanotusti täydellinen vastaus. Hän vastasi kaikkeen mitä kysyin ja kertoi itsestään, ottakaa hänestä mallia. Itse pidän full metal panicista(elokuva). Se on sekä tytöille ja pojille, ja olen edelleen olen samaa mieltä, että manga/anime on tytöille ja pojille. Kysyin kysymyksen: onko manga ainoastaan tytöille, koska jotkut sanovat, että se on vain tytöille. (en tahdo aliarvioida miuden vastauksia, vaikka kehuinkin the legend of DUCK:ia)

Vierailija

Tietenkään manga ei ole vain joko tytöille tai pojille! Kaikki saavat lukea sitä mistä pitävät. Itse en lue kuin yhtä mangasarjaa, Inuyashaa, ja sen lisäksi tykkään piirtää mangaa. Animea ei tule hirveästi katsottua, olen nähnyt vain Kissojen valtakunnan ja Henkien kätkemä on DVD: llä mutta ei ole ollut aikaa katsoa sitä. Haluaisin kyllä nähdä myös Liikkuvan linnan ja Naapurini Totoron, kun vain saisin ne käsiini : D

Vierailija

Katson kyllä Haya Miazakin elokuvia (jos se nyt edes kirjoitetaan noin), ja nehän ovat animea. Manga-fanit, älkää nyt pahastuko, mutta minä olen lopen kyllästynyt mangaan. Acnexilla (isosisko) on hirveä läjä kaiken maailman mangoja ja hän lainaa niitä kirjastosta ja piirtää sitä ja niin edes päin. AARGH. Täytyy myöntää, että piirrän mangaa minikkraattisen vähän, esim. silmät ja nenun. Mutta muuten en tykkää mangasta yhtään. Plääh!

Vierailija

Mike 12 kirjoitti:Onko manga mielestänne ainoastaan tytöille? Minun mielestäni se on sekä tytöille ja pojille. Tykkään manga elokuvista ja haluaisin oppia piirtämään lohikäärmeitä. Mitä olette mangasta mieltä, osaatko piirtää mangaa, katsotko manga elokuvia...? Jos pidät mangasta, niin kerro siitä jotain.

Ainosastaan tytöille? AINOASTAAN TYTÖILLE?! No ei todelakaan, on useita eri mangoja joista jotkut ovat tytöille (esim. Emma) ja useimmat ovat kaikille tai pojille. Lempi mangani on One Piece, ja mulla on sitä 40 osaa. Sen idea on tämä: Monkey D. Lyffy niminen merirosvo etsii aaretta nimeltä One piece ja hän osaa venyttää itseään gumi gumi voimillaan. Hänen merirosvoihinsa kuuluu: Roronoa Zoro (miekkamestari joka aikoo maailman suurimmaksi miekkamestariksi) Nami (laivan navigaattori), Usopp (laivan pelkuri tykkimies), sanji (pahoja potkuja antava kokki), tony, tony, shopper (lääkäri, joka on puoliksi poro), Nico Robin (arkeologi) ja Franky (kyborgi). Lisää hahmoja tulee vaan lukemalla sarjaan mukaan:) Minun mielestä noista one piece hahmoista paras on Roronoa Zoro, hän on cool. Ai niin, lyffyn (kapteeni) suurin aare on hänen olkihattunsa jonka hän sai shanks nimiseltä piraatilta.

Pidän myös Inyasha nimisestä mangasta mutta en jaksa kertoa siitä juuri nyt. Joten pidän todella paljon mangasta, eikä se ole vain tytöille, niin kuin jo kaksi kertaa sanoin. Ja osaan piirtää mangaa. (olen harjoitellut 9 vuotiaasta) ja olen katsonut manga elokuvia, toisin sanoen anime elokuvia.

Vierailija

En osaa piirtää mangaa, en ole katsonut elokuvia, enkä pidä mangoista muutenkaan. Yhden luin, sen jälkeen en niihin koske.

Vierailija

The legend of DUCKin viestiin haluaisin vain sen verran lisätä, Emma ei ole tyttöjen manga, se on seineniä eli aikuisten miesten mangaa.

Mangahan on japanilaista sarjakuvaa, anime on japanilaista animaatiota. Pseudomanga on taas manga tyylin jäljittelyä. Sitten on mangan erit tyylit:

Shojo (tyttöjen manga)

Shonen (poikien manga)

Seinen (miesten manga)

Josei (naisten mangaa)

Kodomo (lasten mangaa)

Ja kuten huomaatte, mangaa löytyy iästä ja sukupuolesta riippumatta kaikille (eri asia, että saako sitä suomeksi). Ja voi poikakin lukea shojoa ja tyttö shonenia, että ei nämä mitään rajoitteita ole. Nuiden viiden tyylin lisäksi on myös alatyylejä, kuten yaoi ja mecha.

Mutta nyt asiaan: Luen mangaa. Ostelen kuukausittain tiettyjä sarjoja hyllyyni ja kohtapa minulla on satakunta pokkaria hyllyssäni. Mangassa kiehtoo juuri se erillaisuus länsimäiseen sarjakuvaan. Niissä ovat laajat juonet ja mangoja on myös hyvin erillaisia (varmasti jokaiselle jotakin) ja tämän hetken manga tarjonta suomeksi on hyvä ja myös englanniksi on helppo löytää Suomesta mangaa (Fantasiapelit liikeestä mm.).

Itse luen pääosin suomeksi (huono kielipää) ja lempisarjoihini kuuluu mm. Emma, One Piece, Fruits Basket, Yotsuba&!, Death Note ja NANA. Myös nuiden lisäksi tulee luettua kirjaston kautta ja osteltua hyllyyn jotain muutakin. Animea en katso, se ei oikeastaan minua kiinosta.

Ainut huono asia mangassa on sen kohoava hinta ja "wnb-fanit", jotka luulee tietävänsä Japanista ja mangasta kaiken, kun lukee Tokio Mew Mewii!

Ansku2001
Seuraa 
Liittynyt8.6.2011

Päätin viimein kirjoittaa tähän,vaikka se nosto onkin: )

Olen itse aikamoinen manga-fani - olen kehitelemässä itse sarjaa. Olen käsikirjoittanut tarinan,joten on kuvituksien vuoro. Veikkaan,että eka tarina on valmis joulukuun puolella.........

Eihän sitä koskaan tiedä.

-Ansku,ei tarvitse muistuttaa topicien nostosta,koska halusin kirjoittaa tähän.

Hiidenkirnu
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Harmi vain, että menit nostamaan väärän topicin. Tästä aiheesta nimittäin löytyy selvästi tätä suositumpi topic.

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/17847/manga_topic

Tuonne vain keskustelemaan mangasta. Tämä topic menee lukkoon.

"Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä."
~Hirnu, epätäydellistä kirjoittamista foorumilla vuodesta 2008

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat