Ristiriitainen Roope

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

On hassua millainen hahmo Roopesta on aikojen saatossa, muotoutunut. Välillä ei oikeen itsekkään tiedä millainen hahmo Roopen tulisi olla. esimerkiksi Barksin ensimmäisiä Roope-tarinoita, joissa esimerkiksi Miljoonan sakot saadessaan roope lätkäisee kaksi miljoonaa pöytään ja toteaa: "Ottakaa toinenkin miljoona, siltä varalta, että palaamme". Ja sitten kun katselee uunituoreita tarinoita, jossa Roope ei edes suostu ostamaan sanomalehteä vaan tonkii sen roskiksesta. Ne ovat kuin kaksi eri hahmoa! Millainen roope on teidän mieleenne???

Kommentit (6)

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Noh, oikeastaan kyse on taas piirtäjistä.

Barks korosti lähinnä Roopen valtavaa rikkautta ja muodosti siitä huumoria.

Nykyajan piirtäjät taas lähinnä yrittävät naurattaa Roopen valtavalla kitsaudella.

Ongelmahan on vain siinä, että sitä on joka tarinassa korostettu niin paljon, että mikään vastaava ei voi enää huvittaakaan ja kitsaushuumori on todella loppuunkulunut.

Barksin ja Rosan esittämänä Roope on vain yksinkertaisesti paras.

Tuleepa muuten muistoja mieleen, kun ajattelen niitä kaikkia BArksin loistavia Roope-tarinoita. Ei sellaiseen jälkeen yllä kukaan muu kuin Rosa (huom. minun mielipiteeni, sillä vannoutunut Rosa-fani olen).

Vierailija

Roopen kuuluu olla tosi saita, joka tekee hyviä kauppoja ja hyviä sopimuksia. Lisäksi hänen pitää käskyttää Aku Ankkaa:)

Vierailija

Rosa4tehwin kirjoitti:Noh, oikeastaan kyse on taas piirtäjistä.<br />

<br />

Barks korosti lähinnä Roopen valtavaa rikkautta ja muodosti siitä huumoria.<br />

Nykyajan piirtäjät taas lähinnä yrittävät naurattaa Roopen valtavalla kitsaudella.<br />

Ongelmahan on vain siinä, että sitä on joka tarinassa korostettu niin paljon, että mikään vastaava ei voi enää huvittaakaan ja kitsaushuumori on todella loppuunkulunut.<br />

<br />

Barksin ja Rosan esittämänä Roope on vain yksinkertaisesti paras.<br />

<br />

Tuleepa muuten muistoja mieleen, kun ajattelen niitä kaikkia BArksin loistavia Roope-tarinoita. Ei sellaiseen jälkeen yllä kukaan muu kuin Rosa (huom. minun mielipiteeni, sillä vannoutunut Rosa-fani olen).

En tiedä piirtäjistä, mutta käsikirjoittajistahan se riippuu. Yhdessäkin tarinassa Roope söi paljon herkkuja ja hampurilaisia ym. jotka tietysti maksavat. Toisin kuin yleensä hän on niin saita eikä tuhlaa rahaa mihinkään.

Minun mielestäni Don Rosan tekemät Roopet ovat pairhaimpia. (ja ainoita oikeita)

Vierailija

Lainaus:
RE:Ristiriitainen Roope

Vierailija - 03.10.08 04:14 (ID 208087)

Jep mutta Barksin Roope on paras siis se aito ja alkuperäinen

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat