Onko suomalaiset nykyleffat huonoja?

Seuraa 
Liittynyt9.6.2008

Niin, haluaisin tietää onko kukaan mun kanssa samaa mieltä, itse en pidä niistä koska ne ovat todella tylsiä, ja alkoholikin on aina pääosassa valitettavan usein.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Onhan niitä muutamia hyviä, mutta on niitä huonojakin todella paljon. Muutamia suosikkeja on Tuntematon sotilas, Täällä Pohjantähden alla. Muita ei nyt tuu mieleen.

Vierailija

Ei kaikki kotimaiset elokuvat kuitenkaan ole mitään huonoja... Itse pidän monista, mutta kyllä se silti kääntyy joidenkin kohdalla sille jonnekkin huonompaan.

Yksinkertaisesti sanottuna, toiset ovat hyviä, mutta toiset eivät sitten todellakaan ole mitän maailman parasta kamaa.

Vierailija

Jotkut on ihan hyviä mutta monet ovat huonoja. Komediat ja Aleksi Mäkelän leffat on yleensä hyviä. Enemmän katson kuitenkin Amerikkalaisia ja Brittiläisiä leffoja.

Vierailija

minä tykkään suomalaisista leffoista, lempielokuvat ovatkin: Tyttö, sinä olet tähti, saippuaprinssi, FC venus... paljon on, ne on vaan niin hyviä : D

Salwer1st/
Seuraa 
Liittynyt6.5.2008

En ole elokuvien suurkuluttaja (viimeksi kävin elokuvissa viime vuoden puolella), joten sanon, että elokuvat ovat aina yhtä huonoja oli ne tehty missä päin maailmaa tahansa.

Vierailija

Mielestäni ne ovat aika hyviä, sillä ei tarvitse lukea tekstejä ja ne kertovat yleensä suomalaisesta elämästä.

Vierailija

En ole mikään niiden intohimoinen fani, mutta kyllä voin katsoa niitä. Ihan mukavia yhden katselu kerran elokuvia yleensä.

Mutta sitten joku mustavalko leffat ovat vähemmän tai enemmän imeliä ja ällöttäviä. Naiset puhuu niissä yleensä kimeästi ja ne aina loppuu johonkin romanttiseen suudelmaan. Niitä en voi millään katsoa nukahtamatta.

Vierailija

Mielestäni on. Nykynäyttelijätkin on aika huonoja, ja nuoriso suurimmassa osassa kyseisistä elokuvista haastelee tyyliin "onse niinQ ihQ" joka mielestäni vain huonontaa elokuvia. On niitä pari hyvää jotka on yllättänyt, mutta suurin osa on suoranaista lantaa...

Keskinkertaisissakin vanhoissa leffoissa on kuitenkin se nostalgia mukana, joka tekee niistä parempia. Ja juuri vanhat suomalaiset leffat on muokannut suomalaista populäärikulttuuria mielestäni näinkin kauniiksi. Vasta kun liikaa vaikutteita oli tullut muualta, niin leffat ja muutenkin tuntemani populäärikulttuuri alkoi romahtamaan. Tuskin Tolkienkaan mielellään katsoisi rakastamansa suomen kielen rappiota.

oho, lähti offtopiciin. Kuitenkin vanhat suomalaiset elokuvat on mielestäni parempia, otetaan esimerkiksi vaikka Tuntematon sotilas, joka pieksee minkä tahansa suomalaisen nykyleffan 100-0. Tämä siis on mielipiteeni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat