Paintball ja softaaminen

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Niin, kuka harrastaa jompaa kumpaa lajia? Itse en harrasta kumpaakaan, sillä ei oo aikaa ja ne on aika kalliita harrastuksia. Olis tosin hauskaa kokeilla paintballii, sillä se on kuulemma hauskaa.

Kommentit (10)

Vierailija

En harrasta kumpaakkan,mutta meidän luokalle muutti tänä vuonna Espoosta yks poika joka harrastaa sitä ja nyt muutki meijän luokasta on innostunu siitä... :D

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Noh, itse olen muutaman vuoden jo harrastanut airsoftia. Nykyään vain keräilen lähinnä II MS:n jenkkikamoja ja kiertelen tuhon teemaan sijoittuvia pelejä. Historia rocks! ^^

Eräälle toiselle foorumille olen puolustuspuheen kirjoittanut:

Nimittäin, airsoft on liikunnallinen ja toiminnallinen harrastus siinä missä esim. paintballikin. Ja armeijassahan on aika pitkälti sama meininki? Miksi niitä kohtaan sitten ei ole sellaista ennakkoluuloa? Johtunee siitä, että ensimmäiset airsoft-aseet olivat pikkulasten Virosta ostamia "lussuaseita", joilla he jonkun takapihalla tai leikkikentällä ammuskelivat kaikkea mikä liikkuu ja toisiaankin. Oikeasti suomessakin airsoft on tarkkaan koordinoitua ja valvottua ja pelejä pidetään ainoastaan maannomistajan luvalla, joissakin tapauksissa myös poliisin tiedossa (osaavat reagoida mahdollisiin puhelinsoittoihin peleistä oikein).

Ase on kuitenkin luettavissa heikkotehoiseksi ilma-aseeksi, joten sen käyttö vaatii vastuuta ja järkeä sen käyttäjältä. Airsoft ei missään nimessä ole vain joidenkin militaristien silmitöntä räiskimistä, vaan taktista silmää vaativaa peliä. Voisi vaikka verrata sotapeleihin, oikeasti pelattuna ja koettuna. Ja tulevaisuudessa siitä on 99% varmuudella hyötyä armeijassa, jolloin turvallinen aseen käsittely ja taktinen liikkuminen on jo hallussa.

Vierailija

Softausta en harrasta, muttta muutamasti kokeillut olen. Omaa asetta minulla ei ole, mutta olen lainannut kaverilta. Sen kokeilukin tulee kuulien hinnan perusteellla kalliiksi, mutta kivaa se on! :D

Vierailija

No mun suurin osa kaverreista harrastaa Airsoftia ja yks kaveri harrasti ennen Paintballia (vai mikä se oli?) mutta se my aseensa ja staa airsoft aseen. ite oon harkinnu Sniperin ostamista

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat