Tärkeää asiaa, Luonnonsuojelu!

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Eli mielestäni tämä on asia, johon jokaisen täytyisi vaikuttaa. Esim. Sammuttelee turhat valot, ei heitä roskia luontoon, miettii mistä kaupoista ostaa vaatteensa, ostaa läheltä tuotettua ruokaa eikä osta turhaa tavaraa. Noilla vinkeillä pääsee jo pitkälle, kannattaa miettiä onko reilua tuhota luonto seuraavilta sukupolvilta.

Miettii nyt esim. sitä, että antarktiksen yläpuolella otsonikerroksessa niin suuri reikä, että sen kohdalle mahtuisi 40 miljoonaa tonnia otsonia! Kertokaa omat mielipiteenne.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Luonnonsuojelu on hyvin tärkeää!

Tässä muutama vinkki joilla säästät luontoa:

Älä käytä paljoa autoa

Heitä roskat roskiin

Laittele roskat

Vie pullot keräykseen

Kierrätä vaatteita

Käytä luonto-ystävällistä tavaraa.

Noilla pääsee pitkälle

Vierailija

Joo, sammutan aina tietsikan,television ja lamput kun lähden.Laitan myös omat roskani roskiin.Minä sanon vain yhden jutun:Mun isoveli(18v)jättää AINA television päälle kun lähtee.

Vierailija

tonnikala100 kirjoitti:Luonto on meidän tulevaisuus!Se pitää takoa päähän!!!!!<br />

Ja mää pyöräilen enintään 40km päivässä.

Minäpä pyöräilen enintään 100km päivässä.

Ei jaksa luonnonsuojelu innostaa...MUTTA....

Kyllähän se on järkevää kuluttaa vähemmän sähköä, että lasku olisi pienempi...

Mehän kulutamme tälläkin hetkellä sähköä kun luemme tätä viestiä.

Vierailija

Lisätäkseni vielä, äitini on kuntavaaleissa ehdokkaana, vihreissä.:)

Meillähän on varsinainen ympäristöperhe! ;) Ja on tosi ihanaa, että näin moni on ympäristön puolella.

Kammoli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2008

Olen aina kunnioittanut luontoa. Välillä ärsyttää kun luokkatoverit eivät tunnu välittävän yhtään luonnosta. Olen iloinen että näin moni on luonnon puolella.

Vierailija

Mattiii kirjoitti:Itse ainakin tykkään liikuskella metsässä ja luonnossa ja myös seurata lintujen elämää ja muutenkin lintuja, joten ei se olisi kivaa, että luonto tuhoutuisi. Itse säästän luontoa lajittelemalla roskat, sammuttamlla turhat valot ja sitten pyöräilen kaikki lyhyet matkat.

Sama juttu. Itsekin tykkään luonnosta ja liikuskelen paljon metsässä. Minäkin sammutan turhat valot ja pyöräilen yleensä lyhyet matkat esim. kouluun tai lähimpään kauppaan.

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Minäkin yritän aina kunnioittaa luontoa. Sammutan turhat valot ym. Me olemme osallistuneet siihen operaatio maahan. Kuka teistä muuten on osallistunut operaatio maahan?

Vierailija

Hyvä aihe, itse teen noita kaikkia juttuja ja kuulun luonnonsuojeluliittoon. Meillä on sellane "eko-perhe", äitini on SLL:n sihteeri ja on kauhea säästäjä ja kierrättäjä. Meiltä ei varmaan löydy yhtään muovikassia! Iste yritän mahdollisimman paljon säästää/suojella luontoa, olisihan kauheaa jos lumet katoaisivat... Kuljen kauppaan/harrastuksiin/kouluun pyörällä ja, yritän ainakin, sammuttaa turhat valot.

Vierailija

Tapsa99 kirjoitti:Minäkin yritän aina kunnioittaa luontoa. Sammutan turhat valot ym. Me olemme osallistuneet siihen operaatio maahan. Kuka teistä muuten on osallistunut operaatio maahan?

Miten siihen operaatio maahan voi osallistua?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat