LOTR-fanit. (Lord of the Rings)

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Meen aivan hulluks aina kun rupean puhumaan tästä. :)

Ketkä hahmoista ovat teidän lemppareita? -Elokuvat käy, kirjat: Taru Sormusten Herrasta, Hobitti ja Silmarillion ja mitä niitä muita sitten onkaan.

Ja lisäksi mitä olette lukeneet ja/tai katsoneet (TV, elokuvat)

Itse olen ensin lukenut itse kirjan ja sitten viime pääsiäisenä näin ekan kerran ne kaikki 3 elokuvaa :D . Hobittia en ole lukenut, mutta pikkuveljeni luki (sarjakuvana) niin hän kertoi siitä.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Taidan lainata sellasen kirjan seuraavaks kirjastosta

Jos sä voisit tulla vielä kerran takaisin niin mä lupaan että kaikki oisi paremmin eikä sun tarvii olla peloissa sielä koska ilman sua mulla ei oo syytä elää<333333333333333333333333333333333333333333333333

Vierailija

En ole mikään fani, vaikka tykkään niistä elokuvista. Minulla on LOTR-pelikortit. En ole lukenut kirjoja, mutta olen nähnyt ainakin osan niistä kaikista (tai sitten kahdesta, en muista) elokuvista. Meillä on ensimmäinen elokuva videolla melkein alusta, mutta en tiedä kuinka hyvin toimii, koska se on videolla. Haluaisin katsoa ne elokuvat uudestaan ja kokonaan, kun en muista niistä paljoakaan, enkä edes katsonut niitä kokonaan.

Ulappakeiju. kirjoitti:

Itse olen ensin lukenut itse kirjan ja sitten viime pääsiäisenä näin ekan kerran ne kaikki 3 elokuvaa :D .

Onko ne kirjat hyviä? Haluaisin lukea myös ne kirjat.:)

Vierailija

LOTR on hyvä sarja! Luin sen läpi, ja sen lisäksi olen nähnyt kuninkaan paluu-elokuvan. Ei minua kuitenkaan faniksi voi sanoa, kunhan nyt vain tarina on aivan mahtava!

Vierailija

Haa, meinasin itsekkin tehdä joku päivä LOTRista topiccin. Noo, kuten jo nimimerkistäni voi päätellä lukeudun LOTR faneihin. Taru Sormusten Herrasta trilogian olen lukenut 5 kertaa läpi, en kyllästy ikinä. Osaan sen melkein ulkoa...Elokuvat, nekin ovat kaikki mahtavia. Elokuvat olen lainannut kirjastosta, mutta tammikuussa huusin elokuvat Huuto.netistä. Käytin siellä nimimerkkiä frodo95. Juuri eilen kun täällä satoi, katsoin Kuninkaan Paluun, kohtaan jossa Legolas tappaa olifantin. Heh, kohdassa on aivan mahtava Gimlin repliikki: "Tuo lasketaan yhdeksi!"... Lempihahmojani, oih, niitä on monta, mutta esim. Gimli, Frodo, Sam, Pippin, Merri, Legolas, Gandalf, Aragorn, Faramir, Tom Bombadillo (Esiintyy kirjassa), Klonkku jne... Myös muu Tolkienin tuotanto on tuttua. Viime jouluna sain lahjaksi toivomani Silmarillionin. Silmarillion, erittäin vaikealukuinen kirja, täynnä hahmoja ja tärkeitä paikkoja, vuosilukuja. Laadin eräänlaisen sukukartan joka selkeyttää lukemista. Siinä olen laittanut Valarit ja heidän palvelijansa Maiarit järjestykseen, heistä lähtee viivat Eldariin ja muihin haltiaryhmiin. Samana jouluna sain myös toivomani teoksen Tolkienin Maailman kartat, jossa on taustatietoja kartoista, kuten Beleriandin ja Numenorin kartoista. Se sisälsi myös suuret (noin metri kertaa metri) julisteet kartoista. Ne komeilevat huoneeni seinällä, kuten Aku Ankka-julisteeni. Hobitin omistan myös, painoksen jossa ovat Tolkienin itsensä piirtämät kuvat, eivät kenenkään muun taiteilijan. Lukenut olen myös Bilbon laulun (Kirja on pelkästään yksi runo), sekä Roverandomin (Äärimmäisen hauska) ja Maamiehen ja Lohikäärmeen...

Ps. Tolkien on paras kirjailija:D

Vierailija

Olen kuullut, että Tolkien olisi saanut vaikutteita haltiakieleen suomenkielestä :D .Jea, noi kirjaimet pitäis opetella :)

Vierailija

Se on mahtava sarja. Olen lukenut Silmarillionin,Hobitin ja Tarun Sormusten herrasta ja nähnyt elokuvat. Hobitista pitäisi tulla elokuva jonkin ajan kuluttua.

Vierailija

Noo, kai minua voi faniksi sanoa, olen lukenut Hobitti, sinne ja takaisin -teoksen ja se oli yksi parhaista lukemistani kirjoista, aivan mahtava. Neljä päivää en varmaan muuta tehnytkään kuin istuin nenä kiinni kirjassa. Sen lisäksi olen myös katsonut kaikki LOTR-leffat, ja ne ovat suosikki elokuvani. Minulla on ne nauhoitettuna DVD:lle, mutta joskus haluaisin myös kirjat omakseni. Minäkin tykkään siitä Legolasin olifantin tappo -kohdasta, ja siitä kun Helmin syvänteessä Gimli ei näe kunnolla mitä tapahtuu, ja Legolas kysyy, että "Kerronko, vai haenko sinulle laatikon?" tai jtn sinne päin : D

Minkälainen kirja Sillmarillion muuten on? Onko se kovin monimutkainen tai vaikea ymmärtää? Mietin jos lainaisin sen kirjastosta tai ostaisin.

Vierailija

Frodo95 kirjoitti:Taru Sormusten Herrasta trilogian olen lukenut 5 kertaa läpi, en kyllästy ikinä. Osaan sen melkein ulkoa...Elokuvat, nekin ovat kaikki mahtavia. Elokuvat olen lainannut kirjastosta, mutta tammikuussa huusin elokuvat Huuto.netistä. Käytin siellä nimimerkkiä frodo95. Juuri eilen kun täällä satoi, katsoin Kuninkaan Paluun, kohtaan jossa Legolas tappaa olifantin. Heh, kohdassa on aivan mahtava Gimlin repliikki: "Tuo lasketaan yhdeksi!"... Myös muu Tolkienin tuotanto on tuttua. Viime jouluna sain lahjaksi toivomani Silmarillionin. Silmarillion, erittäin vaikealukuinen kirja, täynnä hahmoja ja tärkeitä paikkoja, vuosilukuja. Samana jouluna sain myös toivomani teoksen Tolkienin Maailman kartat, jossa on taustatietoja kartoista, kuten Beleriandin ja Numenorin kartoista. Se sisälsi myös suuret (noin metri kertaa metri) julisteet kartoista. Ne komeilevat huoneeni seinällä, kuten Aku Ankka-julisteeni. Hobitin omistan myös, painoksen jossa ovat Tolkienin itsensä piirtämät kuvat, eivät kenenkään muun taiteilijan. Lukenut olen myös Bilbon laulun (Kirja on pelkästään yksi runo), sekä Roverandomin (Äärimmäisen hauska) ja Maamiehen ja Lohikäärmeen...<br />

<br />

Vau! Olispa mullakin Taru Sormustan Herrasta -kirja ja toi Silmarillion. Olen kuullut, että se on kirja josta toiset tykkäävät ja toiset eivät, ja tuon, että se on vaikea lukuinen. Noi kartatkin olis ihan kiva saada, vois tutkia sitä :) . Meiltä kyllä löytyy kirja jossa esitellään Tolkienin keksimiä hahmoja ja maailmoja ja muita sellaisia, siinä on yks kartta mukana.

Pitäis varmaan lukea noita muita vaikka kirjastosta lainaten...

"Kohta jossa Legolas tappaa olifantin. Kohdassa on aivan mahtava Gimlin repliikki: "Tuo lasketaan yhdeksi!"..." -Tämä on minunkin mielestä tosi hyvä kohta :D

Vierailija

Aivan loistava sarja olen lukenut kirjan ja katsonut elokuvat. Muusta Tolkienin tuotannosta olen lukenut Silmarillionin ja Hobitin.

Vierailija

Frodo95 kirjoitti:Haa, meinasin itsekkin tehdä joku päivä LOTRista topiccin. Noo, kuten jo nimimerkistäni voi päätellä lukeudun LOTR faneihin. Taru Sormusten Herrasta trilogian olen lukenut 5 kertaa läpi, en kyllästy ikinä. Osaan sen melkein ulkoa...Elokuvat, nekin ovat kaikki mahtavia. Elokuvat olen lainannut kirjastosta, mutta tammikuussa huusin elokuvat Huuto.netistä. Käytin siellä nimimerkkiä frodo95. Juuri eilen kun täällä satoi, katsoin Kuninkaan Paluun, kohtaan jossa Legolas tappaa olifantin. Heh, kohdassa on aivan mahtava Gimlin repliikki: "Tuo lasketaan yhdeksi!"... Lempihahmojani, oih, niitä on monta, mutta esim. Gimli, Frodo, Sam, Pippin, Merri, Legolas, Gandalf, Aragorn, Faramir, Tom Bombadillo (Esiintyy kirjassa), Klonkku jne... Myös muu Tolkienin tuotanto on tuttua. Viime jouluna sain lahjaksi toivomani Silmarillionin. Silmarillion, erittäin vaikealukuinen kirja, täynnä hahmoja ja tärkeitä paikkoja, vuosilukuja. Laadin eräänlaisen sukukartan joka selkeyttää lukemista. Siinä olen laittanut Valarit ja heidän palvelijansa Maiarit järjestykseen, heistä lähtee viivat Eldariin ja muihin haltiaryhmiin. Samana jouluna sain myös toivomani teoksen Tolkienin Maailman kartat, jossa on taustatietoja kartoista, kuten Beleriandin ja Numenorin kartoista. Se sisälsi myös suuret (noin metri kertaa metri) julisteet kartoista. Ne komeilevat huoneeni seinällä, kuten Aku Ankka-julisteeni. Hobitin omistan myös, painoksen jossa ovat Tolkienin itsensä piirtämät kuvat, eivät kenenkään muun taiteilijan. Lukenut olen myös Bilbon laulun (Kirja on pelkästään yksi runo), sekä Roverandomin (Äärimmäisen hauska) ja Maamiehen ja Lohikäärmeen...

Juu, unohdin mainita viestistä, että kutosella tein enkussa esitelmän LOTRista. Luokkalaiset olivat muutenkin vähän pihalla, kun selitin juonta enkuksi aika pikkutarkasti, eivät varmaan suurin osa ymmärtäneet Farmireistä ja Lukitareista hölkäisen pöläystä:D Sitten tykkään myös piirellä paikkoja ja kohtia kirjasta. Ja se on totta, jotkut pitävät ja jotkut eivät pidä Silmarillionista, itse pidin.

Olen opetellut ulkoa nämä haltiakirjaimet jotka löytyvät Taru Sormusten Herrasta kirjasta, sieltä lopusta, en ole varma onko se kaikissa painoksissa kun itse omistan sen missä ovat kaikki kolme yhdessä. Epäilen, että hirveän moni tuskin on haltiakirjaimet ulkoa opetellut:)

Vierailija

Huh huh! Löysin tälläsen jostain. Minäkin olen aika kova LOTR-fani. Olen lukenut trilogian kerran, tänä syksynä ja luen parhaillaan Hobittia. LOTR-leffat pyydän joululahjaksi. Siis Sellaisen Extended Edition-boxin joka maksaa satasen.... =D Siinä on kivasti extraa jokaisen elokuvan teatteri-ja extended--versioden lisäksi. Ja tosta Sillmarillionista tiedän sen verran että sitä on tosi hankala lukea. Yks mun kaveri yritti lukea sitä mut ei kuulemma saanut mitään selvää. Sitten vielä hankintalistalla on LOTR-peli: LOTR:Conquest DS:ssälle. Haluaisin pelata LOTROnlinea, mutta on aika kallis eikä toimi meidän tietokoneella. Pelaako joku teistä sitä?

Mutta mun lempihahmo on Legolas. Lempikohtaa en nyt keksi mut Helmin Syväänteen taistelu oli kova kohta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat