Ratchet & Clank

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Kenellä on kyseisiä pelejä? Minulla on vain Ratchet & Clank 2: Going Commando.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Omistan kolmososan. Uskomattoman laaja ja koukuttava peli. Tasohyppelynä peli on tosin auttamattoman kehno, mutta pelihän on selvä toimintaseikkailu. Ja tasohyppelyähän löytyy pelin hauskimmasta minipelistä. Minipelit ovat muutenkin hyvin suunniteltuja ja itsenään koukuttavia. Aika helppoja tosin, mutta itse pelissä on onneksi laaja valikoima vaikeusasteita.

Pelissä eniten viehätyttää aseiden roolipelimäinen kehityssysteemi. Pelattavuus ei ole järin kehuttavaa, jos vertaa esim. ensimmäisen pleikkarin Crash Bandicoot-peleihin tai 2D-tasohyppelyihin, mutta omalla top-listallani peli on jopa sijalla 30 (listan alaraja on sija 66 tällä hetkellä). Peli on PS2-konsolin toiseksi paras omasta mielestäni.

Se on myös valitettavasti hyvä esimerkki siitä, että pelkistetyt seikkailutasohyppelyt alkavat vaihtua typerämpiin konsepteihin. Tämäkin peli on hyvin lineaarinen, mutta onneksi kerättävää löytyy paljon. Peliä jaksaa pelata ehkä 70 tuntia, joka on periaatteessa hyvin vähän toimintaseikkailulle, mutta paljon tasohyppelylle.

Uudelleenpeluuarvo on lähinnä pelaajasta kiinni, mutta minä olen tämän 70 tuntia pelannut kolmella eri versiolla (pääversio katosi itsestään ja kello näytti taatusti yli 30 tuntia, uusi pääversio on reilusti yli 40 tuntia ja kaveriversio alle 10 tuntia). Läpimeno vie aikansa, mutta peliä jaksaa pelata vain yhtenä aikakautena pari vuotta putkeen ja sitten se jää lojumaan huoneen nurkkaan. Pelin äänimaailmaa en kehuisi, mutta nettipeli on hyvä lisä. Moninpeliä jaksaa pelata aika pitkään, mikäli sitä koittaa ensimmäistä kertaa ja mikäli toinen pelaaja löytyy.

Ensimmäistä osaa olen pelannut jonkin verran ja samaten kakkososaa. Gladiator oli surkeahkoa rahastusta ja sarjan taso on muutenkin laskenut huimasti sitten kolmososan. Mutta Ratchet & Clank 3 on ehdottoman viihdyttävä peli ja Sonyn toimintatasohyppelyistä paras. 3D-tasohyppelynä se häviää Super Marioille, PS:n Crash Bandicooteille (PS2:n Crashit ovat surkeita), ensimmäiselle Spyrolle ja muutamille N64-klassikolle, kuten Banjo Kazooielle ja Donkey Kong 64:lle. Se häviää myös miltei kaikille 2D-tasohyppelyille. Kannattaa silti ostaa, mikäli pitää sarjasta tai toimintaseikkailun tapaisista tasohyppelyistä.

Vierailija

Omistan jokaisen Ps2:selle. Kun Ps3 oli ilmestynyt, olin halukas kokeilemaan Tools Of Destructionia, muttei niin kallista konsolia voi ostaa yhden pelin takia. Haluni pelata sarjan pelejä on hiipunut vähitellen, kakkosen olen mennyt suhteellisen huimat 35 kertaa läpi, joten ei toisaalta ole ihme että olen lopettanut tämän pelin pelaamisen täysin. Eniten pidän ykkösestä, ja kuten Mikko jo aiemmin aivan oikein totesi, pelisarjan taso tippui uskomattomasti kun Gladiator ilmestyi.

Vierailija

Minulla on ensimmäinen ja neljäs Ratchet ja Clank peli.Neljäs on liian helppo peli.Minun ykköseni on vähän rikki eikä se ole vanha peli.Siinä on yksi iso naarmu.Voisiko sen korjauttaa jossain ?

Vierailija

Minulla on Rachet and Clank2 -3 ja se Gladiator. Minusta kaikki on hyviä. Gladiator on huonoin, 2-versio paras ja 3. siitä välistä. Ihan kivoja.

Vierailija

A.N.K.K.A kirjoitti:Mulla on kaikki. Jotkin osat on melko hyvii.

Onko sulla Ratchet & Clank future: Tools of Destruction ja Secret Agent Clank?

Vierailija

Itse omistan Ratchetit ensimmäisestä Gladiaattoriin.

Mainioita pelejä, mutta liian helppoja. (sama juttu Slyssä: todella hyvä peli, ainakin osa 2, mutta aivan liian helppo)

Gladiaattorissa ei ole suurin piirtein ollenkaan juonta.

Parhausjärjestys menee näin: R&C 2, 1, 3, 4. Kolmannen ja ensimmäisen raja on häilyvä.

Futurea tai sen jatko-osaa en ole saanut edes pelata, kun en PS3:a omista.

Osaisiko joku suositella joatin Sly 2 pelin tapaista peliä? Meinaan hiiviskelyä/väijjymistä? Ulkoasun ei tarvitse olla lähellekään Slyä!

Vierailija

Mul on:

Ratchet & Clank 3

Ratchet & Clank 2

Ratchet Gladiator

Niiten parhaus järjestys:

1.3

2.2

3.Gladiator

kaikki on hyvii!

Aivan mahtavia pelejä! Oon vetäny Ratchet & Clank 3 läpi. Loppu vastus oli kyl aika vaikee. Gladiator ei toimi kauheen hyvin:(:(:(. Ja sit se 2. Se on aika uus sain sen viime jouluna. En tajuu yhest kentäst miten se mennään oliks se joku 2 tai 3 taso.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat