Euroviisut

Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tässä keskustelussa saa siis vapaasti kertoa oman mielipiteensä kyseisestä tapahtumasta. Eli tykkääkö tapahtumasta vai ei jne, esim onko kauankin seuraillut. Sana on vapaa, kunhan EI törkeyksiin mennä.

Itse ainakin arvostan Euroviisuja todella paljon, eli tapahtuma on minun mielestäni aivan mahtava tapahtuma. Olen katsonut ja kuunnellut ne jo vuodesta 2001 lähtien (eli 10 vuotiaasta lähtien). Vaikka Lordin Euroviisu-voitto 2006 olikin mahtava asia, sen jälkeen on tapahtumassa nähty erillaisia Lordin voiton aiheuttamia lieve ilmiöitä, eli kaikenlaisia pellejä laidasta laitaan. Tästä hyvänä esimerkkinä tämän vuoden Irlannin Dustin-kalkkuna. Tapahtuman ainoa huonopuoli on se, kun Itä-Euroopan maat suosivat aina pisteiden laskussa toisiaan. Tämän takia heillä on pieni etulyönti-asema pisteiden laskussa.

Eli siis vapaata keskustelua aiheeseen liittyen?

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Sivut

Kommentit (1057)

Vierailija

T-O-U! laittakaa Waldo-pojat vähän huumoria peliin,myös antakaa kyytiä niille norjan-kauhu-kaksosille ja rikkokaa niitten piste-ennätys. P.S. djlordi,olet aina ajan tasalla.

Vierailija

Minäkin aloin pitää euroviisuista vuodesta 2006 lähtien. Eikös muuten kaavailla jotain sääntöä, jonka avulla naapurimaiden suosiminen lopetetaan? Mielestäni tämän vuoden parhaita kappaleita olivat Kreikan "Secret Combination", Ukrainan "Shady Lady" ja Georgian "Peace Will Come".

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

adz kirjoitti:

Ehkä taidan sittenkin katsoa toisetki semifinaalit.

Rohkeasti vain katsot nekin, niin teen mäkin :)

Norja ja Kreikka suurimmat ennakkosuosikit ilmeisesti. Peltsi oli kyllä taitava semifinaalissa, kun sanoi, että Suomi tulee viidentenä, mutta olikin sitten kuudes, ja alkoi selittämään...:D

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Noniin, Suomen edustaja Euroviisuihin on nyt sitten valittu. Finaalissa yllättävän paljon ääniä sai Signmark, mutta onneksi hyvä laulu valittiin Suomen edustajaksi, eli Waldo's Peoplen "Lose Control". Niukalla erolla voitto kuitenkin tuli Signmarkiin (45,1 % ja 41,2 %). Passionworksin laulaja oli kuumeessa ja "joutui" laulamaan monta kertaa selviydyttyään superfinaaliin asti. Äänikin oli aika pahasti mennyt. Ehkä se vaikuttikin siihen ettei Passionworks päässyt Suomen edustajaksi. Onnea kuitenkin Waldolle Moskovaan. Moskovan finaali järjestetään lauantaina 16. toukokuuta Olympiski-areenalla. Finaalia edeltävät kaksi semifinaalia, joista ensimmäisessä esiintyy Suomi. Semifinaalit ti 12.5. ja to 14.5. Uskon, että Waldo's People pääsee finaaliin ja siellä kymmenen joukkoon.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minä myös uskon Suomen voiton mahdollisuuksiin, vaikka finaalissa onkin toki paljon muitakin äärimmäisen hyviä maita. Niistä nyt ihan "ohi mennen" vain mainitakseni Norja, Kreikka, Azerbaidshan, Espanja, Turkki, Romania, Albania, Kroatia... finaalissa on todella paljon erinomaisen hyviä kappaleita. Joten tiukkaa tekee niin sanotusti Suomella, jos meinaa voittaa. Lauantainahan se nähdään puolen yön jälkeen, että toistaako Waldo's People Lordin kolmen vuoden takaisen ihmeen/supersenaation? Lähetys Euroviisujen finaalista alkaa tv2:ssa lauantaina kello 22.00. Lehtitietojen mukaan finaalin pisteenlasku yms. kestäisi noin klo 01.15 asti!!

Tässäpä vielä veikkaus Euroviisujen kärjestä:

1. Norja

2. Kreikka

3. Turkki

4. Suomi

5. Espanja

6. Romania

7. Azerbaidshan

8. Kroatia

9. Albania

10.Islanti

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Tänään se on sitten Euroviisujen Grande Finale!

Se mitä Euroviisujen politiikkasuuteen tulee, niin ainoa asia, miten politiikka liittyy Euroviisuihin, Wondy erityisesti, on juuri pisteiden laskussa esiintyvä ex-Neuvostoliiton ja ex-Jugoslavian maiden suosimiskulttuuri toisia kohtaan keskenään. Mutta ei ne kaksi asiaa siis mielestäni mitenkään muuten liity. Ja onhan tähänkin, mistä edellä jo mainitsinkin, tulossa tästä vuodesta lähtien muutos. Ja se muutos on ammattiraatien mukaantulo äänestyksessä jälleen kerran.

Mielestäni on hyvä, että ammattiraadit palaavat. Tällä tavalla Euroviisujen pisteenlaskusta saadaan todennäköisesti entistä paljon reilumpi, kun naapureiden suosiminen ei puhelin- ja tekstiviesti äänestyksessä enää niin paljon vaikutakkaan lopputulokseen. Puhelinäänestyksen vaikutus lopputulokseenhan on nyt nykyisin "vain" 50%, kun raadit ovat mukana.

Mahtavaa, kun saan tänään tämän vuoden Euroviisu-levyn!

Vierailija

Hehhhe djlordi! :D Rohkeutta riittää juu kun aamulla en osallistukaan juoksuun..Ei ihan riittäis koko viikon saldoksi alle 10h unta..krooh.

Tänään pitää pänttää kokeeseenkin..mutta mutta, Norjan viisu on vahvoilla kun olen kans kuullu että on suosikkeja.

Varmaan Ruotsi äänestää Suomea ja samma toisinpäin..ainakin nytkn Waldo's Peoplen biisi muistutti Ruotsin biisejä ja Malena Ernmanin La Voix kuin Suomen Nightwish.

Vkl Finaalia on jännä seurata! :D

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Azerbaidhanin laulu on myös hyvä. Myös hyvät laulajat, Arash (iranilais-ruotsalainen) on itselleni jo aiemminkin tuttu laulaja. Häneltä olen kuullut vuosina 2005-2008 laulut Boro Boro, Arash, Temptation, Suddenly ja Chori Chori saksankieliseltä musiikkikanavalta. Ruotsalaisia on mukana aika monessa laulussa, joten Ruotsi varmaan antaa hyviä pisteitä niillekin.

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

SUPER-FANI kirjoitti:musta euroviisut on ihan hyvä ohjelma.oon kattonu sitä siitä asti kun lordi voitti.tiesittekö että lordin pisteet oli euroviisujen historian suurimmat

Tiesin. Ja olkaamme suomalaisina siitä ylpeitä. Ihmeellistä toisaalta, että juuri Suomi pitää hallussaan Euroviisujen piste-ennätystä. Nimittäin kun ennen sitä vuotta (2006) Suomi oli yksi heikoimmin pärjännyt maa Euroviisuissa. Ja sitten voitetaan ennätyspisteillä... huh huh... siinä meni "maailman kirjat sekaisin". Jos Euroviisuissakin puhuttaisiin samoilla kriteereillä "SUURESTA MAASTA" kuin joukkue lajeissa, niin Suomi on vuoden 2006 jälkeen Euroviisuissakin nyt suuri maa! ;)

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Ilo-97 kirjoitti:Norja sai ansaitun voiton!!!!!! :) :) :)<br />

Latasin jo nyt Itunesista voittobiisin Ipodiin, koska se oli niin hyvä. Äänestin itse Norjaa, kaksi kertaa. Islannin kappaleen hopeasijasta yllätyin, koska kappale oli tylsä.

Latasin sen laulun jo viikko ennen Euroviisufinaalia YouTubesta koneelleni. Ei Islannin laulu tylsä ollut. Onneksi Ukraina ei pärjännyt kovin hyvin, en tykännyt siitä.

djlordi
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Oho, edelliseen viestiini tuli Milla Magian hymiö, kun laitoin sen vahingossa niin. No niille tulee 6/10 pistettä. Tänään siis 1. semifinaali TV2 klo 22-0.00. Suomi esiintyy siinä, ja 10 parasta finaaliin tänään, toinen semifinaali torstaina ja finaali lauantaina. Kaikki klo 22.00 alkaen.

Vierailija

djlordi kirjoitti:Suomen euroviisuehdokkaat 2009 ja heidän laulut:<br />

<br />

1. ALKUKARSINTA<br />

Aika: pe 9.1.2009, suora lähetys klo: 21.00-21.50 (YLE TV2)<br />

<br />

KWAN<br />

"10 000 Light Years"<br />

<br />

RIIKKA<br />

"Meren"<br />

<br />

TAPANI KANSA<br />

"Rakkautta on, rauhaa ei"<br />

<br />

TIARA<br />

"Manala"<br />

<br />

* * * * * * * * * * * *

<br />

2. ALKUKARSINTA<br />

Aika: pe 16.1.2009, suora lähetys klo: 21.00-21.50 (YLE TV2)<br />

<br />

SANI<br />

"Doctor, Doctor"<br />

<br />

PASSIONWORKS<br />

"Surrender"<br />

<br />

REMU<br />

"Planeetta"<br />

<br />

WALDO'S PEOPLE<br />

"Lose Control"<br />

<br />

* * * * * * * * * * * *

<br />

3. ALKUKARSINTA<br />

Aika: pe 23.1.2009, suora lähetys klo: 21.00-21.50 (YLE TV2)<br />

<br />

SIGNMARK feat. OSMO IKONEN<br />

"Speakerbox"<br />

<br />

JANITA<br />

"Martian"<br />

<br />

VINK<br />

"The Greatest Plan"<br />

<br />

JARI SILLANPÄÄ<br />

"Kirkas kipinä"<br />

<br />

Ruotsin karsijoita:<br />

Velvet, Amy Diamond<br />

<br />

Lähde: Yle euroviisut.<br />

<br />

Mikä saisi päästä edustamaan Suomea euroviisuihin?<br />

Mielestäni Passionworks, en kyllä ole kuunnellut lauluja vielä.

Waldo´s people on paras!

Vierailija

Minusta Waldo's People on niistä paras. Passionworks oli myös ihan hyvä, mutta se ei päässyt Suomen edustajakappaleeksi. Ja djlordi, minäkin luulen, että se pääsee kymmenen parhaan joukkoon oikeassa kisassa.

A.A93
Seuraa 
Liittynyt24.9.2008

Oon kanssa samaa mieltä tosta Itä-Euroopan maiden toistensa suosimisesta (eli Venäjän). Kyllä mä itse katon aina ne kisat, vaikka niiden laulun taso on ollut ja on oleva surkea

Vierailija

adz kirjoitti:Olipa jännä seurata kun Waldo's people lunasti finaalipaikan.

Niin, olihan sitä hieno seurata, kun Suomi pääsi neljättä kertaa peräkkäin semifinaalista jatkoon.

adz kirjoitti:Hämmästyin hieman kun Sveitsi ei selvinny finaalin, mutta jotenkin nyt esitys olikin huonompi kuin Ruotsin kanavan ennakossa, miksihän?Huomisen mittelöitä en taida katsoa, on tullu valvottua enemmän kuin laki sallisi..mutta finaaliesitys on kyllä katsottava!

Sveitsin esitys oli, kyllä hyvä, mutta ei niin hyvä, että sen jatkoon olisi pitänyt päästä ;^)

Minä aion katsoa myös huomisen semi-finaalin ja lauantaisen finaalin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat