Yksipyöräiset... =)

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Hei!

Onko joku teistä ajanut yksipyöräisellä, ja miten pitkälle pääsette sillä. Minulla on yksipyöräinen, sain sen 5päivää sitten, ja ennätyksenä olen päässyt tuota meidän hiekkatietä pitkin sillä 150m... =D Sillä on kiva ajaa, kannattaa kokeilla!

Kertokaa myös, oletteko keksineet jonkun tavan, miten sillä on helpompi mennä? Minä yleensä nojaan eteenpäin, ja tasapainotan itseäni kädet levällä... :D

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

MULLA ON! Sain sen viime joululahjaksi ja olen kehittynyt aika paljon. Ekaksi ajoin sisällä käytävää kunnes pääsin sen ilman tukea ja sitten keväällä harjoittelin ulkona. Ruoholla ei onnistunut alkuunkaan mutta sitten kokeilin asfalttia ja vips osasin ajaa yksipyöräisellä :D Kun mä pyöräilen niin nojaan aina vähän taaksepäin, tai no, nojaan siihen satulaan että pysyn tasapainossa. Mun ennätys on noin puoli kilsaa. Jalat vaan väsyy kun siinä on niin pieni rengas. Seuraava tavoitteeni on pystyä lähtemään suoraan ettei pidä mistään tukea kun nousee pyörän selkään. Se on jo melkein onnistunut. Harmi vaan kun tulee talvi niin ei voi ajaa.

Vierailija

Ja sitten pidän kädet silleen sivulla tai ilmassa. Kääntyy vaan silleen että nojaa tiettyyn suuntaan niinkuin pyörälläkin. Se on vähän hankalaa mutta oon kääntyny kadunleveydeltä u-käännöksen. Mun vuotta vanhempi kaveri kinuaa koko ajan että mun pitää opettaa sitä ja oon opettanu nii se menee jotain 10 metriä : P Ja sille pitää aina sanoa että nojaa satulaan ja taaksepäin muuten se kaatuu.

Vierailija

Sori kun tuplatriplapostaan mutta tää on niin hyvä aihe ja multa unohtuu juttuja. Eli: Kun kaatuu/hyppää pois satulasta niin ottaa vaan siitä satulan etupuolelta kiinni ja sitten tippuu taaksepäin niin että pyörä jää sitte käteen eikä tipu maahan. Muuten siihen tulee kolhuja mun omassa on jo pari. Mulla ei oo ollu mitää vammoja paitsi kerran sain polveen haavan. Ja ne jotka ei ole vielä kokeilleet yksipyöräsiä: Hankkikaa sellanen ja harjoitelkaa, mäkään en ollu koskaan ennen kokeillu sellasta ennen kuin toivoin lahjaksi :)

Taikisfani
Seuraa 
Liittynyt2.7.2008

En osaa! En ole yrittänyt, mutta tiedän, etten osaa!

Ps: Lopettaistko laittamasta hymiöitä otsikoihin Sami?

Valta vaatii itsehillintää. Valta vaatii arvostelukykyä. Se on voimien mitta ja määrä.
- Xadhum (TK 12/2000)

Vierailija

Taikisfani kirjoitti:En osaa! En ole yrittänyt, mutta tiedän, etten osaa!<br />

Ps: Lopettaistko laittamasta hymiöitä otsikoihin Sami?

Heeei toi on itsensä aliarvioimista. Jos vain haluu ja harjottelee niin periaatteessa kuka tahansa voi oppia ajamaan. Kokeilkaa rohkeasti vaan!!

Vierailija

Tiedän muutaman todella taitavan yksipyörällä ajavaa ihmistä. He ovat meidän koulussa. Itse en ole koskaan testannut sitä, mutta olisi mukava päästä kokeilemaan miten se onnistuisi...

Vierailija

HanhiHannu, kokeile ihmeessä! :^D

Harmi että katkaisit kätesi... Jos alkaa mennä huonosti, hyppää taaksepäin pois. :^D

Sami-96

Vierailija

Joo,tänään koulussa oli mikälie sirkus ja kaikki sai ajaa ykspyöräsellä. En olis ajannut ellei yks yksipyöräsellä ammattiajaja ei ois pitännyt koko ajan kiinni.

Vierailija

Kyllähän minulta yksipyöräinen löytyy. Ajaminen sujuu ilman mitään pulmia. Ennätykseni on ainakin kolme kilometriä. Kesällä ajelen sillä melkein joka paikkaan, ja muutamia temppujakin on tullut kokeiltua. Hauskaahan sillä ajaminen on.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat