The Sims 2

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Muokataanpas aloitusviesti uuteen uskoon.

Eli siis rakentavaa keskustelua aiheesta, joka (yllätys yllätys) sims - pelit, jotka ovat suuren suosion saavuttaneet maailmalla.

Pelin idea tiivistettynä:

Lainaus:
Wikipedia:

Pelissä on tarkoituksena johtaa simien elämää hyvään suuntaan, mutta valinta hyvän ja huonon elämän välillä on lähes täysin pelaajalla.

Näin wikipedia sanoo, eli siis pelissä on tarkoitus luoda omat simit, henkilöt ja ohjata heidän elämäänsä.

Omista kokemuksistani voin kertoa sen verran, että itse olen ahkera pelaaja: kotoa löytyy kaikki osat ja lisäosia ensimmäiseen ja toiseen peliin. Pelaan tällä hetkellä eniten kolmatta osaa.

Koodien jakoa, pelivinkkejä, kokemuksia, kaikesta mahdollisesta voi siis keskustella.

Ilo - silkkaa perunamuusia jo vuodesta 2008

Sivut

Kommentit (78)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mary-Kate kirjoitti:Mitä ihmettä? Tuota en ole tiennytkään. Voi, kunpa voisit kertoa minullekin, mistä oikein noita lataat. Kerrotko edes, miten ne lataat tai mitä kirjoitat Googleen tms.

Totta kai kerron, ihan jo siksi, että kirjoitit "minullekin" yhdellä k:lla ; )

Lataaminen sinänsä on vähän hankala selittää, paras olisi, jos lataamiseen kykenevä ihminen näyttäisi homman ihan irl. Mutta sujuu tämä näinkin!

Aluksi suosittelen muutamaa sivustoa:

Radosims.com on suurin suomalainen The Sims 2 -fanisivusto, sisältää myös foorumin eli radolan. Radosimsin puolelta löytyy ohjeita ja ladattavia, foorumin puolelta myös käyttäjien laittamia. Osoitteen arvannet, jota en tähän voi laittaa.

ModTheSims2 on enkuksi, sivuille täytyy muistaakseni rekkautua, jotta lataaminen onnistuu. Vaatii hieman totuttelua, mutta kun sivuista saa kiinni, ladattavin määrä (ja taso!) on aivan uskomatonta. Osoitteeksi modthesims2 ja com perään. (Upea porsaanreikä!)

Sims Sukupolvet, niin ikään suomenkielinen sivusto. Paljon tietoa Simsistä, mm. urapalkinnoista ja muista peliin liittyvistä, omien vaatteiden yms. tekemisestä, koodeista ja lataamisesta. Löytyy Googlettamalla Sims Sukupolvet.

Lataamisen selittäminen näin on tosiaan kamalan vaikeaa, tarvitsisin siihen ScreenShotteja, joita on tässä mahdoton pistää. koeta kuitenkin googlata esim. The Sims2 latausohje jne. ja toivo, että löydät hyvät ohjeet. Ideana on kuitenkin klikata latauslinkkiä (lataa/download) ja purkaa zip esim. WinRARilla koneelleen tänne: EA games-->The Sims2-->Downloads. Näin selitettynä tuosta ei kyllä varmasti saa mitään selvää, prkl kun niitä kuvia ei voi pistää >: / Kysy, jos joku jäi epäselväksi. Ruotsin sivuille jos rekkaudut voin jaella linkkejäkin vapaammin. (kalleanka.se)

Vierailija

No, minulla ei valitettavasti mitään lisäosaa ole... Jos joskus sellaisen hankin, niin täytyy sitten kokeilla. Nyt täytyy vain pärjäillä ilman. Mutta tosiaan voisin ihan hyvin ostaa jonkun kivan lisäosan. Se toisi uusia asioita peliin... Ja sitten pitäisi vain toivoa, että se Body Shop toimisi.

Vierailija

Kyllähän minäkin tuon kakkosen omistan... Ykköstäkin olen joskus monta vuotta sitten kaverilla kokeillut, mutta en kyllä siitä enää juuri mitään muista. Eli en pysty niitä vertaamaan.

Mitään lisäosia/kamasettiä en tuohon peliini omista, mutta voisihan jonkun ostamista/joululahjaksi kinuamista:) harkita... Olisi kiva kuulla, mikä on mielestänne paras lisäosa, ja mikä siinä on niin hyvää. Siis mikä kannattaisi hankkia? Ja mitä niistä lisäosista ylipäätäänkin hyötyy?

Ja noista koodeista... Joskus taloa rakentaessani käytän rahakoodia, mutta muuten pelaan kyllä ihan ilman. Tuota, joka mahdollistaa tavaran laittamisen myös ruutujen väliin voisi kyllä kokeilla...

Ja hyvää ja huonoa. No hyvää on ainakin se, että pystyy päättämään itse, millainen hahmo on, missä se asuu, onko sillä ystäviä/perhettä jne. Huonoa ei nyt heti tule mieleen...

Vierailija

Minulla on tietokoneella Sims -keräilykokoelma jossa on The Sims -peruspeli, The Sims taikaa (lisäosa), The Sims lemmikit (lisäosa), The Sims matkoilla (lisäosa) The Sims bileet (lisäosa), The Sims kaupungilla (lisäosa) ja The Sims creactor. Vaikka The Sims on huonompi kuin seuraajansa, lisäosilla The Sims muuttuu puolet paremmaksi kuin kyseinen peli ilman lisäosia. Kaupoissahan on muitakin lisäosia kuin keräilykokoelman lisäosat kuten The Sims elämänkerrat, The Sims vuodenajat, The Sims vapaa-aika sekä The Sims yliopisto. Keskisen kyläkaupassa Tuurissa maksoin The Sims keräilykokoelmasta 9,95 euroa.

Laturi Tapio

Vierailija

En itse käytä koodeja muuten kun vain hätätilanteessa. Yleensä hätätilanteita ei kylläkään tule, ja osaan vain motherloden, ja siinä tulee ihan liikaa rahaa. Minulla olisi (huom. olisi) Vuodenajat, jos älykääpiötietokoneemme pyörittäisi niitä ja kamasettejä! :@ Koneemme muuten sattuu olemaan kannettava... Maisemat välkkyvät, mikä johtuu näytönohjaimesta. Mur... Ja peli bugittaa ihan hirveästi! Esim. kun teen lammen, se välkkyy, mikä todistaa, ettei peli toimi kokonaan, vain pääpiirteittäin. Joskus maastoni muuttuu ulkovalon takia mustaksi. Yhdessä vaiheessa kun pelini latasi, se jumitti musiikissa hetken ja sylki ponnahdusikkunan eteen. No, siihen auttoi pelin uudelleen asentaminen.

Olikohan tarpeeksi syitä... :)

Sitten koodeista: en pidä paljoa, vievät pelistä ilon. Kuten jo edellä sanoin, en käytä koodeja kuin joskus kun haluan sisustaa hulppean talon. Moveobjectsia (siis sitä, että pystyy liikuttelemaan esim. sim - osoitinta ym. tai asettelemaan esineitä toisten päälle) en käytä usein, koska se sekoittaa pelini. Tuskin muut koodit edes toimisivat pelissäni... Eli simsini on tosi surkea, mutta toimii pääpiirteittäin, ja sehän on loppujen lopuksi tärkeintä, vai mitä? ;)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mikko M kirjoitti:Lataaminen on perusideana asia, joka ei ole kovin suositeltavaa, ellei kyseessä ole Simsin virallinen palvelu. Muussa tapauksessa lakikirja sanoo selkokielellä: internetistä median lataaminen on periaatteessa suotavaa, mikäli lataaja ei levitä ladattua asiaa eteenpäin. Lataaminen itsessään on laiton teko vaikka latauksen kohde olisi tarkoitettu omaan käyttöön, mutta erinäisten syiden takia tekoa ei voi missään muodossa rangaista, mikäli lataaja ei levitä eteenpäin lataamaansa.

Lakipuoleen en ole järin tarkasti perehtynyt, luotan maalaisjärkeen, mutta tämä rupesi kiinnostamaan. Ymmärsin, että lataaminen ei ole sinusta puhtaasti lain hyväksymää toimintaa? Kyseessä ovat kuitenkin yksityisten tahojen itse tekemät tuotokset, joita levitetään ihan tekijän omalla luvalla. Toki tässäkään tapauksessa lataaja ei saa ladata asiaa (en keksinyt parempaakaan sanaa, "ladattavaa"?) eteenpäin. Mutta jos kyseessä on tosiaan itse tekemä tuotos, mikä sen eteenpäin levittämisessä olisi laitonta?

Vierailija

oon pelannu kaverilla tietokone versiota, ja on itelläki 3 simsii pleikkari 2:lla. Tosi hyvä peli! :)Haluaisin itelleki simsin tietokoneelle.Meillä on autiosaari, sims 2 ja ryntää raitille.. ;) Pelissä hyvää on perheen luominen ja talon rakentaminen, huonoo on se että, no ei oo mitää huonoo..:) Oon pelannu ekaaki mut aika huono se on!!:D

Vierailija

Olen pelannut. Omistan nimittäin The Sims 2 pelin,The Sims 2 Lemmikkielämän , The Sims 2 Autiosaaren , The sims ryntää raitille ja

ennen omistin The Simsin mutta myin sen.

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mary-Kate kirjoitti:Kiitos, kun jaksoit vaivautua takiani. Hiippailen tästä tutkiskelemaan kohta noita sivustoja. Pitää kuitenkin katsoa, etten lataa mitään maailman viruspesäkkeitä. Jos olet varma, että nuo ovat luotettavia, niin kaipa sitä voisi harkita.

Ei mitään, auttaminen netin välityksellä on vain kivaa : D Irl en enää olekaan aina yhtä avulias. (Todellisen ja netti-minän erot, osa yksi.) Kun netissä ollaan, satavarma virusten suhteen ei oikein voi olla. Kuitenkin nuo ovat erittäin luotettavia paikkoja, nimittäin noiden sivujen pitäjät ovat itse Sims-faneja henkeen ja vereen, ja he yrittävät saada sivuilleen kävijöitä mahdollisimman paljon. Troijalaisilla kuorrutettu kone ei yllättäen ole parasta mainosta, joten ylläpitäjien on hyödyllisempi keskittää tarmonsa muualle.

Mary-Kate kirjoitti:Kyllähän minä äidinkielen perusasiat taidan. ;D Sitä paitsi sehän näyttää tyhmältä, jos se kirjoitettaisiin kahdella k: lla: "minullekkin".

Usko tahi älä, minä tiedän myös. Minullekkin, itsekkin ja tännekkin ovat kuitenkin erittäin suosittuja kirjoitusmuotoja, samoin enään.

Mary-Kate kirjoitti:Olen yrittänyt tuonne Kalle Ankan sivuille reggata, muttei oikein ole onnistunut, sillä olen aivan surkea ruotsissa. En siis tajua ruotsinkielestä yhtään mitään, joten en myöskään löytänyt sitä lomaketta, missä edes voi rekisteröityä. Jos voisit jotenkin neuvoa, missä se koko paikka on, olisin hyyyviiin, hyvin kiitollinen.

Jee, neuvomista! : D Sivut varmaan löydät itsekin, eli kalleanka.se on Svenssonien osoite. Kirjoitin tarkat ohjeet joskut erääseen topicciin, jota en nyt tietenkään löydä. Eniveis, uudestaan, sanoivathan jo Teletapitkin:

Rekkautumiseen on hieman eri reittejä, tässä ehkäpä yksinkertaisin.

1. Klikkaa etusivun yläreunasta (Kalle Anka-tekstin alla) ANKEBORG (=Ankkalinna).

2. Tämän alle aukeaa useampia vaihtoehtoja, valitse "Bli medlem" (=tule jäseneksi).

3. Sitten täyttelemään! Ensimmäiseen kohtaan, Medlemsnamn (=käyttäjänimi) tulee haluamasi nick.

4. Lösenord = salasana.

5. Bekräfta lösenordet = vahvista salasana.

6. Signatur = allekirjoitus, näkyy automaattisesti viestiesi alla. Ei pakollinen, voidaan muokata möhemmin.

7. E-post = sähköpostiosoite, hyvin pakollinen, saat tähän osoitteeseen vahvituskoodin.

8. Bekräfta e-postadressen = vahvista sähköpostiosoite.

9. Födelsedag = syntymäpäivä. Koska syntymäpäivä on yli puolet sosiaaliturvatunnuksesta, kannattaa aina laittaa varmuudeksi päivällä/parilla heittävä syntymäpäivä. Alla oleva teksti (Du väljer själv om du vill uppge din födelsedag. Kanske har du tur och får en födelsedagshälsning från Kalle Anka.) tarkoittaa vain, että voit itse valita lisäätkö syntymäpäiväsi, jolloin voit saada synttärionnittelut Aku Ankalta.

10. Ja tack! Jag vill ha nyhetsbrev från www.kalleanka.se. = kyllä kiitos! Haluan saada uutiskirjeitä kalleanka.se.ltä. Rastitus oma valinta.

Alin teksti: * För att registrera dig behöver vi några uppgifter om dig. De fält med en * framför måste du fylla i. De utan kan du själv välja om du vill fylla i eller inte. Om det är något du funderar över kan du fråga dina föräldrar eller annan vuxen, eller skicka ett e-postmeddelande till oss. = Rekisteröityäkseen tarvitsemme muutamia tietoja sinusta. Kentät joissa on edessä * täytyy täyttää. Muut voit päättää täytätkö vai et. Jos on jotain jota ihmettelet (mikä suomennos, jätte bra!) voit kysyä vanhemmiltasi tai toiselta aikuiselta, tai lähettää sähköpostia meille.

11. Klikkaa Fortsätt (=jatka)

12. Du får inom kort ett e-postmeddelande med en kod. Knappa in koden i fältet här nedanför. = Saat lyhyen ajan sisällä sähköpostin koodin kanssa. Kopioi (knappa in, wtf. Kopiointi on kätevintä) koodi alhaalla olevaan kenttään.

13. Fortsätt, ja tästä eteenpäin ei tainnut olla mitään ihmeellistä.

Ankeborg on tosiaan paikan foorumi, ja Suomen porukat seikkailevat osiossa Kvacktuellt. Viestiin vastataan klikkaamalla Nytt svar eli uusi vastaus, ämneen tulee viestin otsikko ja postaus tapahtuu klikkaamalla Posta svar eli lähetä (vai olisiko enemmän postita, antaa olla) vastaus. Tillbaka eli takaisin vippaa nimensä mukaisesti takaisin edelliselle sivulle. Siinä taisi tulla ne yleisimmät, ja lisäähän saa toki kysyä^^

Mary-Kate kirjoitti:Mikko eikös säännöissä lue, että erilaisten linkkien sun muiden laittaminen on kiellettyä? Mielestäni siellä ei lue, ettei edes saa puhua lataamisesta.

Mikko puhuikin siitä, onko netistä lataaminen yleinsä laillista ja näin ollen sallittua. Eiväthän sivujen säännöt kiellä esim. musan lataamista (ilmaiseksi), vaikka se on lain mukaan kielletty.

Vierailija

Julkkis-simejä.. ; ) Minulla on siinä 1. sims versiossa joka "kenttä" taloja ja perheitä täynnä... Ensimmäinen tuohon peliin tekemäni talo on vieläkin pystyssä, ja siinä ensimmäisenä asunut simi, Tero Heinäkallio nimeltään, asuu siinä edelleen.. : ) Sillä on ammattina astronautti, ja sillä on kaikki taidot huipussa... Enkä ole siinä tallennuksessa käyttänyt yhtäkään koodia.

Wondy, onko sinulla Sims 1? Ja jos on, osaatko käyttää sitä koodia, missä pystyy laittamaan vaikka lattiaa vinoon pohjaan?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat