Joka viikon automestari! :D

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Noin, tämä voi olla hieman järjetön topic, mutta jostain mielijohteesta minun on tämä pakko tehdä...

Siis, tarkoituksena teidän täytyy valita joku autonmerkki ja malli. Kun olette valinnut sen, kirjoitatte siitä sen tiedon mitä tiedätte siitä, tosin en kiellä ettei wikipediasta saisi katsoa, mutta tässä on tarkoitus katsoa, mitä te tiedätte. katson jokaviikon torstai, kuka on kirjoittanut referaattinsa auton tiedosta kaikkein selviten ja kenellä sitä aitoa tietoa siinä on parhaiten. Minäkin osallistun tähän, mutta omaani en parhaaksi valitse. Älkää valitko sellaista, mistä ette tiedä mitään, koska joku muu ehkä tietää, ja haluisi siitä tehdä... Kun olisi toivottavaa että samasta autosta tehdään vain 1 tietopaketti.

Minä valitsen vuosimallia -86 olevan Fiat Uno Fire turbon, 1.3 litrasella moottorilla. Tämä Fiat esiteltiin Suomessa vuonna -83. Fiatin runko pysyi samana vuodesta -83 vuoteen -90 asti. Tuo Fire turbo moottori tuli Unoon vasta vuonna -85, jolloin myös verhoilu alkoi olla erilainen, jokaisessa eri varustelutasossa joita oli 4. Ja nehän on: Ice, Fire, IVH ja Nektor. Kun Uno oli esitelty vuonna -83, oli varustelutasona vain Nektor ja Ice, IVH tuli vuonna -87 ja tuon Firen tulovuoden jo kerroinkin. Kokemuksesta tiedän, kun meillä Unoja on ollu 4kpl, ja isäni joka on autokorjaaja, kertoi että jokaisesta Unosta kun sitä on pidetty käytössä yli 20v, niistä alkaa pakosarja ruostua. Lisäksi sylinterikansi alkaa hapettua liikaa, ja pinnoitusmaali alkaa kupristua, ja irtoaa, ja silloin kansi ruostuu, ja sen joutuu vaihatmaan, ja se on kallista.

(Sori jos on kirjoitusveriheitä).

Sivut

Kommentit (33)

Tapsa99
Seuraa 
Liittynyt7.9.2008

Valitsen Kia Ceed sw ex 1.6 (Meidän auto)

Kia Ceed sw on pitempi malli tavallisesta Kia Ceedistä. Kia Ceed sw on noin 4 ja puoli metriä pitkä, kun taas tavallinen Kia Ceed on noin 4 metriä ja 20 senttiä. (Kia Ceed sw on 30 senttiä pitempi kuin tavallinen Kia Ceed) Kia Ceed sw:n valmistaminen aloitettiin tämän vuoden alussa. Siinä saa valita kumman ottaa; ex malli tai lx malli. Ex mallissa on enemmän vakiovarusteita ja ovenkahvat ovat rungon väriset. Ex mallissa on myös mustat verhoilut. Kuten sanoinkin aikaisemmin, meillä on ex malli. Siinä tietoa mitä tiedän meidän autostamme.

Vierailija

Onko siinä järkeä, että kaksi seuraavaa sivua ovat pelkkiä "nostelu-viestejä"? Kuten Samikin mainitsi, että;

Sami: Puolen vuoden päästä taas. Mutta uudestaankin saa tähän topicciin kirjoittaa.

Tuolla hän tarkoitti, että annetaan tämän vajota, mutta jos on jotain järkevää sanottavaa niin saa sanoa.

Vierailija

Aston martin One-77:

Valmistusmäärä on nimen mukaisesti 77 autoa.

Auto esiteltiin keväällä 2009

Maailman kallein sarjavalmistettu auto hinta 1,2 Miljoonaa puntaa.

Vierailija

Mun mielest tää vois vajota, onhan olemassa autotopicin, sitäpaitsi minä en ainakaan ala kertoa autoist koska silloin tulisi liian pitkiä viestejä...:)

Vierailija

DJ Rela, vielä tätäkin ennen, samana päivänä kuin Pulinat aukesi, tein tämän foorumi-osion viidennen topicin, jonka nimeä en muista - mutta aiheena oli Autot, moottoripyörät, mopot, veneet ja muut kulkuvälineet.

Ja nyt samalla tämäkin topic nousee ylös. Ja tosiaan, Wikipediasta ja mistään muualta en kiellä, etteikö saisi katsoa, mutta kuitenkin jos katsoo se pitää sanoa. Ja yleensä sen huomaakin. Sen kyllä huomioin, kun vertailen niitä. Tarkoitushan oli kirjoittaa jostain autosta se, mitä oikeasti siitä tietää.

Sami-96

Vierailija

Sami-96 kirjoitti:Rela, vielä tätäkin ennen, samana päivänä kuin Pulinat aukesi, tein tämän foorumi-osion viidennen topicin, jonka nimeä en muista - mutta aiheena oli Autot, moottoripyörät, mopot, veneet ja muut kulkuvälineet.<br />

Ja nyt samalla tämäkin topic nousee ylös. Ja tosiaan, Wikipediasta ja mistään muualta en kiellä, etteikö saisi katsoa, mutta kuitenkin jos katsoo se pitää sanoa. Ja yleensä sen huomaakin. Sen kyllä huomioin, kun vertailen niitä. Tarkoitushan oli kirjoittaa jostain autosta se, mitä oikeasti siitä tietää.<br />

Sami-96

Selvä tein sen takia sen auto-topicin koska en löytänyt mitään vastaavaa keskustelua(jossa siis JUTELAAN autoista ei arvostella tai vastaavaa). Voit sanoa minua ihan Relaksi Sami.

Vierailija

Merkki: Ferrari

Malli: Enzo Ferrari

Tietoa: Ferrari Enzo on 12-sylinterinen Ferrarin superauto, joka on nimetty yhtiön perustajan Enzo Ferrarin mukaan. Tuotanto alkoi vuonna 2002 ja päättyi 2004. Autoja on valmistettu 399 kappaletta. Enzo on perustana Maseratin MC12 -autolle ja siihen perustuu osittain myös Ferrari FXX.

Mitat

Paino: 1 364 kg

Painojakauma: 43,9-56,1

Pituus: 4,702 m

Korkeus: 1,147 m

Leveys: 2,035 m

Akseliväli: 2,650 m

Vannekoko: 19 tuumaa

Moottori

Tyyppi: V12. Sylinterien kulma 65°.

Vetotapa: Takapyöräveto

Venttiilikoneisto: 48 venttiiliä, kaksi nokka-akselia sylinterikantta kohden, muuttuva venttiilien ajoitus.

Iskutilavuus: 6,0 l (5998cc)

Teho 660 hv (492 kW)/7800 rpm

Vääntömomentti: 657 Nm/5500 rpm

Suorituskyky

0-100 km/h (62 mph) 3,2 s

0-100 mph (160 km/h) 6,6 s

Huippunopeus: yli 350 km/h

Polttoaineenkulutus:

Kaupunkiajo: 29,4 l/100 km

Maantieajo: 19,6 l/100 km

Keskikulutus: 24,6 l/100 km

Ja noi on kopsattu wikipediasta

Vierailija

Mac Ducky kirjoitti:Onko siinä järkeä, että kaksi seuraavaa sivua ovat pelkkiä "nostelu-viestejä"? Kuten Samikin mainitsi, että; <br />

Sami: Puolen vuoden päästä taas. Mutta uudestaankin saa tähän topicciin kirjoittaa.

Tuolla hän tarkoitti, että annetaan tämän vajota, mutta jos on jotain järkevää sanottavaa niin saa sanoa.

Jaa no taisi ymmärtää vähän väärin annetaan sutten vajota.

Vierailija

Duke Duck kirjoitti:Bugatti Veyron<br />

Tällä hetkellä maailman nopein sarjavalmisteinen auto, omistaa superauton statuksen. Huippunopeus 407 km/h, kiihtyminen tähän nopeuteen kestää suhteellisen kauan, muuta Tv:ssä nopeus testattiin ja siihen päästiin. Mottori W16 eli ikään kuin kaksi V8 moottoria yhdessä. Auto on maailman kallein urheiluauto. Autoa on valmistettu vain 300kpl, ja niitä valmistaa VW konsernin omistama Bugatti Automobiles SAS -yhtiö. Auto kulutta 100 litran bensatankkinsa 12 minuutissa jos auto kulkee huippunopeutta, huippunopeudessa myös renkaat kuluvat puhki n. 45 minuutissa.

Duke Duck Bugatti ei nykyään ole nopein sarjavalmisteinen auto. Nykyään sen paika on saanut SSC Ultimate Aero TT (412 km/h).

Vierailija

Tässä vähän lisää tietoa Vw kuplasta...

Hitleri halusi auton joka saisi maksaa enintään 990RM matkanopeuden piti olla 100 km/h eikä kulutus saanut olla yli 8 l. 100km ja matkustamoon piti mahtua 2 aikuista ja 3 lasta kaiken tämän piti tehdä Porsche niminen veikkonen jopa hänen oli vaikea toteuttaa autoa. Vw3 ja Vw30 -prototyyppien jälkeen Porsche eisitteli Hitlerille vuonna 1938 lopulta Vw 30:n joka oli lähes lopullinen esi tuotanto malli. Esittelyseremoniassa oli näytillä sekä umpi-, rättikatto että avomalli, josta viimeksi mainittu annettiin Hitlerille lahjaksi 50 vutis lahjaksi.Volwakenin nimi oli silloin vielä Golfwaken kun Hitleri teki itsemurhan Golfwaken tuli Volkwakeniksi. Kupla tuotanto aluotettiin vuonna 1939 ja suomeen kuplaa alettiin tuomaan vuonna 49. Kun Saksaan tuli sota niin Volswaken alkoitekeen sota vernetä ja siitä hyvästä tehtaasta pommitettiin lähes puolet mutta tehdas selvosi siitä vähin vaurion. Kun sota oli loppunut Tehdäs meinattiin tuhota koska se oli valmista nut aseita sodassa mutta ihmeen kaupalla seselvisi. Kuplan tuotantoa rajotettiin koska sodan jälkeen ei ollut riittävästi materiaaleja.

Volkswaakenissa oli neli sylinterinen ilmajäähdytteinen bokser moottori (985cm3), jonka korvasi myöhemmin 1131-kuutioinen kone. Alusta oli Yksin kertainen:erillisen rungon tilalla oli keskusputkella varustettu pohja levy ja kaikilla pyörillä itsenäinen jousitus. Ensimmäisen polven Kupla sai takaikkunan muodon vuoksi lempinimekseen Brezelkäfen (rinkerilikuoriainen). Sitä valmistettiin aina vuoteen 1953 saakka, ja se on yksi halutuimpia malleja keräilijöitten keskuudessa. Miljoonas kupla valmistui vuonna 1955, ja se maalattiin juhlan kunniaksi kullan-väriseksi. Ensimmäinen suurempi muutos koriin tehtiin vuonna 1957, kun näkyvyyttä parannettiin erityisessti takaa, Kuplan suunnittelun aikana liikennettä oli vähän, eikä takaikkuna huolettanut auton valmintajia alkuvaiheen prototyypistä puuttui kokonaan taka ikkuna. Heinäkuussa alkoi kolmannen sukupolven kuplien valmistus. Kupla 1300:n tärkeimpiin parannuksiin kuuului tehokkaampi moottori (1285 cm3/40 hp). Volwaakenin 1200:n moottori tehoa oli nostettu 34 hp. Seuraavana vuonna esiteltiin tup 3 eli Volkswagen 1500, jonka moottoria oli suurennettu entisestään (1493 com3/44hp. Kuplan n:o 10 000 000 valmistui vonna 1965. Viimeinen kupla valmistui tuotanto linjalta 30 heinäkuussa 2003, ja sen järjestysnumero oli 21 529 464

kuplan lempinimet:

alankomaat: kever (koppakuoriainen)

Austraalia: Beetle (koppakuoriainen)

Belgia: Coccinelle (leppäkerttu)

Espanija: Escarsbajo (koppakuoriainen)

Etelä-Afrikka: Volla (koppakuoriainen)

Iso-Britannia: Beetle (koppakuoriainen)

Italia: Maggiolno (koppakuoriainen)

Japani: Kabutomushi (koppakuoriainen)

Kanada: Weevil (kärsäkäs)

Mexiko: Ei sedan

Norja : Boble (kupla)

Ranska: Coccinelle: (leppäkerttu)

Ruotsi: Bagge (koppakuoriainen)

Saksa: Käfer (koppakuoriainen)

Suomi: Kupla,Kuplavolkkari

Tanska: Bonblen (kupla)

Turkki: Toba (kipikonnan)

USA: Bug (lude, ötökkä)

Viro: Põrnikas (koppakuoriainen)

En o kopioinu!!

no vähä kattonut kirjasta(:

Vierailija

Aku 53 kirjoitti:Tässä vähän lisää tietoa Vw kuplasta...<br />

Hitleri halusi auton joka saisi maksaa enintään 990RM matkanopeuden piti olla 100 km/h eikä kulutus saanut olla yli 8 l. 100km ja matkustamoon piti mahtua 2 aikuista ja 3 lasta kaiken tämän piti tehdä Porsche niminen veikkonen jopa hänen oli vaikea toteuttaa autoa. Vw3 ja Vw30 -prototyyppien jälkeen Porsche eisitteli Hitlerille vuonna 1938 lopulta Vw 30:n joka oli lähes lopullinen esi tuotanto malli. Esittelyseremoniassa oli näytillä sekä umpi-, rättikatto että avomalli, josta viimeksi mainittu annettiin Hitlerille lahjaksi 50 vutis lahjaksi.Volwakenin nimi oli silloin vielä Golfwaken kun Hitleri teki itsemurhan Golfwaken tuli Volkwakeniksi. Kupla tuotanto aluotettiin vuonna 1939 ja suomeen kuplaa alettiin tuomaan vuonna 49. Kun Saksaan tuli sota niin Volswaken alkoitekeen sota vernetä ja siitä hyvästä tehtaasta pommitettiin lähes puolet mutta tehdas selvosi siitä vähin vaurion. Kun sota oli loppunut Tehdäs meinattiin tuhota koska se oli valmista nut aseita sodassa mutta ihmeen kaupalla seselvisi. Kuplan tuotantoa rajotettiin koska sodan jälkeen ei ollut riittävästi materiaaleja.<br />

Volkswaakenissa oli neli sylinterinen ilmajäähdytteinen bokser moottori (985cm3), jonka korvasi myöhemmin 1131-kuutioinen kone. Alusta oli Yksin kertainen:erillisen rungon tilalla oli keskusputkella varustettu pohja levy ja kaikilla pyörillä itsenäinen jousitus. Ensimmäisen polven Kupla sai takaikkunan muodon vuoksi lempinimekseen Brezelkäfen (rinkerilikuoriainen). Sitä valmistettiin aina vuoteen 1953 saakka, ja se on yksi halutuimpia malleja keräilijöitten keskuudessa. Miljoonas kupla valmistui vuonna 1955, ja se maalattiin juhlan kunniaksi kullan-väriseksi. Ensimmäinen suurempi muutos koriin tehtiin vuonna 1957, kun näkyvyyttä parannettiin erityisessti takaa, Kuplan suunnittelun aikana liikennettä oli vähän, eikä takaikkuna huolettanut auton valmintajia alkuvaiheen prototyypistä puuttui kokonaan taka ikkuna. Heinäkuussa alkoi kolmannen sukupolven kuplien valmistus. Kupla 1300:n tärkeimpiin parannuksiin kuuului tehokkaampi moottori (1285 cm3/40 hp). Volwaakenin 1200:n moottori tehoa oli nostettu 34 hp. Seuraavana vuonna esiteltiin tup 3 eli Volkswagen 1500, jonka moottoria oli suurennettu entisestään (1493 com3/44hp. Kuplan n:o 10 000 000 valmistui vonna 1965. Viimeinen kupla valmistui tuotanto linjalta 30 heinäkuussa 2003, ja sen järjestysnumero oli 21 529 464<br />

kuplan lempinimet:<br />

alankomaat: kever (koppakuoriainen)<br />

Austraalia: Beetle (koppakuoriainen)<br />

Belgia: Coccinelle (leppäkerttu)<br />

Espanija: Escarsbajo (koppakuoriainen)<br />

Etelä-Afrikka: Volla (koppakuoriainen)<br />

Iso-Britannia: Beetle (koppakuoriainen)<br />

Italia: Maggiolno (koppakuoriainen)<br />

Japani: Kabutomushi (koppakuoriainen)<br />

Kanada: Weevil (kärsäkäs)<br />

Mexiko: Ei sedan<br />

Norja : Boble (kupla)<br />

Ranska: Coccinelle: (leppäkerttu)<br />

Ruotsi: Bagge (koppakuoriainen)<br />

Saksa: Käfer (koppakuoriainen)<br />

Suomi: Kupla,Kuplavolkkari<br />

Tanska: Bonblen (kupla)<br />

Turkki: Toba (kipikonnan)<br />

USA: Bug (lude, ötökkä)<br />

Viro: Põrnikas (koppakuoriainen)<br />

En o kopioinu!!<br />

no vähä kattonut kirjasta(:

toi hymiön kohdalla pitäisi olla : o

(: ): -:

Vierailija

Ohhoh, kun tämä topic ei rakennus aikanaan suosiota saanut, vajosi tämä alas... Nyt on mennyt jo monta monta torstaita... Otankin uudeksi säännöksi, että valitsen voittajan heti osallistujista, kun kerkeän sen tekemään, ja tähän on tullut yli 20vastausta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat