Luetteko saksaa?

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

Hallo! Kun mietin, että vanhalta luokaltani lähes kukaan ei lukenut saksaa. Uudella luokallani lähes kaikki lukevat saksaa. Uudessa pystyi valitsemaan ranskan, mutta tunnit pidettäisiin toisessa koulussa (Kukaan ei ottanut ranskaa.). Kun kirjoitatte jatkoa, voitte sanoa alussa "Hallo!" eli "Hei!" ja kun lopetatte, voitte sanoa "Tschüs!" eli "Hei hei!". En voi kitjoittaa kaikkia saksan kirjaimia koska näppäimistössö ei ole estset-kirjainta (kahden ässän merkki). No, kuitenkin: Tschüs!

Laturi Tapio

P. S. Niin, luetteko saksaa? Minä luen. (Innostuin liikaa ja unohdin kysyä!)

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Hallo ja saöut ja kaikkea muutakin. Saksan opiskelun aloitin tänä vuonna ja ranskaa olen lukenut vitoselta. Meidän koulussa ei taida olla muita ranskan lukijoita, kuin meidän ryhmä ja sitten ysien pari ryhmää. Ranskan opettaja oli pois niin sijaiseksikin tuli hänen poikansa, joten tuskin täällä muita ranskan opeja on. Saksan ryhmistä en tiedä, mutta useimmat tuntemani ottivat espanjan.

Miten näppiksestä saa saksalaisen yyn? Tschus!

Akuhullu97
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Hallo! Deutsch ist bequem Sprache... Ich lerne Deutsch, also. Na, denn ich hasse deutsch...:)

Eli: Hei! Saksa on mukava kieli... Minä luen saksaa, siis. No, oikeastaan vihaan saksaa...:)

Vierailija

Alkoi Deutch tänä vuonna ja en osaa paljoa vielä: Guten Tag, Wie Geht´s (Ihnen)? Danke, ganz gut. Wer bist du? Ich bin Cakku und ich komme aus Finnland. Ich wohne in - . Ich bin elf Jahre alt. Hallo! Tschüs! Auf Wiedersehen! jne. tollasia perusjuttuja. ß hei se toimi! Painakaa alt-nappi pohjaan ja sitten niistä oikealla olevista numeroista 0223, (ei kirjaimien yläpuolella olevista) ja tadaa :D Ja ton ü:n saa että painaa sen napin pohjaan missä lukee ¨^~ eli se joka on ruotsalaisen oon vieressä ja sen jälkeen tavallista u:ta. toimii muissakin kirjaimissa esim. ë, â, ê, î, ô, õ, ã, ñ jne.

Vierailija

Aleksi MacAnkkahullu 010898 kirjoitti:Hallo! En lue Saksaa. Olisi kiva opiskella... En vielä pysty lukemaan saksaa koska olen nelosella! Huoh... Tschus!

Vierailija

Hallo, Wis Gehts? Ja vastaus: Danke es geht mir gut. Eli luen saksaa ja olen lukenut kyseistä kieltä 3 luokalta lähtien. Auf wiedersehen!

Vierailija

En lue saksaa ja vaikka kerran vähän sitä opin niin siitä on jo 2 vuotta enkä muista enää sanaakaan. Inhoan kieliä joten en kyllä enää alottaisi yhtäkään.

Vierailija

Hallo vaan! En ole lukenut koska sen piti olla toisessa koulussa ja en halunnu kulkee edestakasin kahden koulun välissä. Ja se tuntuu tylsältä, parempaa kuin englanti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat