Missä koulussa ootte? (jos ootte)

Seuraa 
Liittynyt12.11.2015

mä olen ....... koulussa.

Edited by: webmaster on Nov 3, 2008 6:20 PM

Sivut

Kommentit (18)

_wonderlust_
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Mary-Kate kirjoitti:Sekä olen tietenkin nähnyt heidän kuvansa ja he ovat uskoutuneet minulle samalla tavalla.

Mistä tiedät, että tyyppi, jonka kanssa puhut, on hänen näyttämässään kuvassa? Voinhan minäkin pistää kuvan viisikymppisestä Jormasta ja sanoa, että tässäpä minä. Ok, näillä sivuilla ei ehkä menisi läpi, mutta jos olisin alusta asti vetänyt roolini kunnolla, tilanne olisi todennäköisesti toinen. Vastavuoroisesti, olen useassa paikassa täällä sanonut olevani 16-vuotias tyttö yms., mutta mikään ei todista, että se olisi totta.

JO€ POIKA $INGAPOR€$TA kirjoitti:Just niin! Ties vaikka minkälainen koulusurmaaja näitä viestejä lukeekin.:^) Ajatuskin kammottaa....(Grrrr.....)

Entäs sitten? Tuskin tämä koulusurmaaja katsoo, että kas, joku on xxx:n koulussa - hyökkäänkin sinne! Onhan sanomattakin selvää, että eri kouluissa on oppilaita. Eiköhän tuo koulusurmienkin kohdepaikka suunnitella eri asioiden perusteella.

Mary-Kate kirjoitti:Älä KOSKAAN kerro asuinpaikkaasi tai kouluasi internetissä. Et voi nimittäin koskaan tietää, kuka täällä näitä viestejä lukee. Myöskään puhelinnumeron tai oman nimen kertominen voi olla vaarallista. Etunimen kertominen ei ole sinäänsä, mutta myös sukunimen kertominen ei tosiaankaan ole kannattavaa.

Asun Hesassa. Olen siis yksi ~573 000 ihmisestä täällä. Tervetuloa etsimään. Koulun kertominen tietysti rajaa jonkin verran, mutta jos ei kerro paikkakuntaa ja koulu on joku piskuinen Yläpihkalan ala-aste, niin onnea etsintään taas. Puhelinnumeroa en suosittele kertomaan, kuten en osoitettakaan, niiden avulla kun henkilöllisyyden selvittäminen on helppoa. Sukunimen kertominen ei ole sekään ylivakavaa, mutten sitä suosittelekaan. Parempi olla vähän salaperäinen. Etunimi on harvalla niin erikoinen, että senkään perusteella voisi mitään selvittää. Itse en halua kertoa omaani vain siksi, että haluan olla tunnettu nickilläni. Samoin, jos kerron kouluni ja nimeni, voi käydä niin, että joku tuttuni oikeasti tunnistaa minut. haluan siis pitää oikean ja nettielämäni erillään. Sähköpostin ja mesen voisin hyvinkin kertoa, nimittäin kumpikaan ei sisällä omaa nimeäni. Sitä paitsi Yves Rocher pommittaa mesen sähköpostiani roskapostilla jo muutenkin, ja sähköpostini nyt on aina ihan täynnä roskaa, eli pari häirikköviestiä ei tuntuisi enää missään.

Kehotan kuitenkin olemaan liian varovainen kuin liian avoin. Jos emmit, jätä mieluummin kertomatta. Äläkä luota kahden kesken käytyihin keskusteluihin, mikäli alkaa tulla tapaamisehdotuksia tms. epämiellyttävää tai hämmentävää, vaan kerro asiasta jollekin aikuiselle. Vaikka he ovatkin fossiileita, he tietävät kyllä, onko tilanne ok. Äh, inhoan itse, kun minulle saarnataan netin vaaroista, ja nyt teen sitä itsekin. Jotten ihan selostaisi aiheen ohi, voin kertoa olevani eräässä Helsingin lukioista. Ihan tavallinen pakkolaitos.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

En halua paljastaa tarkkaa kotiseutuani joten sanon etten käy koulua (hyi, ällös valehtele) (nimittäin se on tarkan asuinpaikkani nimi..).

Vierailija

Älä KOSKAAN kerro asuinpaikkaasi tai kouluasi internetissä. Et voi nimittäin koskaan tietää, kuka täällä näitä viestejä lukee. Myöskään puhelinnumeron tai oman nimen kertominen voi olla vaarallista. Etunimen kertominen ei ole sinäänsä, mutta myös sukunimen kertominen ei tosiaankaan ole kannattavaa. Varoitan siis; älkää koskaan kertoko henkilöllisyyttänne netissä!

Vierailija

Mary-Kate kirjoitti:Älä KOSKAAN kerro asuinpaikkaasi tai kouluasi internetissä. Et voi nimittäin koskaan tietää, kuka täällä näitä viestejä lukee. Myöskään puhelinnumeron tai oman nimen kertominen voi olla vaarallista. Etunimen kertominen ei ole sinäänsä, mutta myös sukunimen kertominen ei tosiaankaan ole kannattavaa. Varoitan siis; älkää koskaan kertoko henkilöllisyyttänne netissä!

Just niin! Ties vaikka minkälainen koulusurmaaja näitä viestejä lukeekin.:^) Ajatuskin kammottaa....(Grrrr.....)

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Juu, tämähän on foorumi jolle pääse rekisteröitymättäkin lukemaan, ja kaiken maailman pedofiilit kiinnittää heti huomion tällaisiin ja muihin keskusteluihin ja alkaa katteleen.

Rosa4tehwin
Seuraa 
Liittynyt28.6.2008

Oikeastaan, en näe asuinpaikkansa paljastamisessa netissäkään mitään vaaraa. Siis paikkakuntaa, osoite nyt on jo toinen juttu.

Aivan hyvin tätä voi lukea "ulkopuoliset" eli kaiken maailman pedobearit sun muut, mutta mitäpä sitten? Eiköhän heillä ole omallakin paikkakunnallaan aivan riittämiin ahdisteltavia, niin heidän ei tarvitse satunnaista koululaista netistä valita.

Ei pedofiilit toimi (netissä) niin, että he vain poimivat jonkun, joka on paljastanut itsestään liikaa ja pomppaa joku kaunin päivä hänen kotiovelleen tai kouluun.

Ei ei, he itse tekevät tuttavuutta ja kyselevät henk. koht. tiedot yms. ja ehdottavat tapaamista itse tai pyrkivät siihen, että huijattava osapuoli sitä ehdottaa. Ei kukaan mitään kenenkään opiskelupaikasta hyödy.

Ja hyvä ihmistuntija kyllä pystyy netissäkin päättelemään, esittääkö joku jotain vai onko hän omana itsenään. Ainakaan itse en ole kovinkaan montaa kertaa erehtynyt.

Itse aiheeseen sanoen, että käyn lukiota Kangasniemellä. Pienen pieni korpikylä, jossa lukiossa on oppilaita se hieman reilu sata xD

Esimerkiksi etunimeänikään en pelkää missään netissä kertoa. Eräällä toisella foorumilla taitaa suunnilleen kaikki tuntea nimeni ja onhan minulla mesessäkin nickinä ihan oikea nimi. Eikä ole vielä yksikään pedofiili ovea kolkutellut.

Olenkin yleensä näiden ei-kriittisten (s-posti, nimi, asuinpaikka yms.) asioiden kanssa netissä sitä mieltä, että jos jotakin se oikeasti niin paljon kiinnostaa, että haluaa ottaa nimen ylös ja tulla moikkaamaan tai vaikka lisätä meseen, niin antaa palaa. Kyllä minä kutsumattomat vieraat osaan hoidella ja mesessähän nyt on ihan mukava jutustella nettituttujen kanssa.

Af1
Seuraa 
Liittynyt11.5.2008

Rosa4tehwin kirjoitti:Oikeastaan, en näe asuinpaikkansa paljastamisessa netissäkään mitään vaaraa. Siis paikkakuntaa, osoite nyt on jo toinen juttu.<br />

Aivan hyvin tätä voi lukea "ulkopuoliset" eli kaiken maailman pedobearit sun muut, mutta mitäpä sitten? Eiköhän heillä ole omallakin paikkakunnallaan aivan riittämiin ahdisteltavia, niin heidän ei tarvitse satunnaista koululaista netistä valita.<br />

Ei pedofiilit toimi (netissä) niin, että he vain poimivat jonkun, joka on paljastanut itsestään liikaa ja pomppaa joku kaunin päivä hänen kotiovelleen tai kouluun.<br />

Ei ei, he itse tekevät tuttavuutta ja kyselevät henk. koht. tiedot yms. ja ehdottavat tapaamista itse tai pyrkivät siihen, että huijattava osapuoli sitä ehdottaa. Ei kukaan mitään kenenkään opiskelupaikasta hyödy.<br />

Ja hyvä ihmistuntija kyllä pystyy netissäkin päättelemään, esittääkö joku jotain vai onko hän omana itsenään. Ainakaan itse en ole kovinkaan montaa kertaa erehtynyt.<br />

<br />

Itse aiheeseen sanoen, että käyn lukiota Kangasniemellä. Pienen pieni korpikylä, jossa lukiossa on oppilaita se hieman reilu sata xD<br />

Esimerkiksi etunimeänikään en pelkää missään netissä kertoa. Eräällä toisella foorumilla taitaa suunnilleen kaikki tuntea nimeni ja onhan minulla mesessäkin nickinä ihan oikea nimi. Eikä ole vielä yksikään pedofiili ovea kolkutellut.<br />

Olenkin yleensä näiden ei-kriittisten (s-posti, nimi, asuinpaikka yms.) asioiden kanssa netissä sitä mieltä, että jos jotakin se oikeasti niin paljon kiinnostaa, että haluaa ottaa nimen ylös ja tulla moikkaamaan tai vaikka lisätä meseen, niin antaa palaa. Kyllä minä kutsumattomat vieraat osaan hoidella ja mesessähän nyt on ihan mukava jutustella nettituttujen kanssa.

Kiitos tehwin!

Vierailija

Taisin tosiaankin mennä vähän hieman pitkähkölle. Eihän kukaan nyt voi tietää koulun perusteella nimeä tai osoitetta. x) Minullakin on muutamia nettituttuja mesessä, mutta tiedän, että he ovat luotettavia, sillä olen uskonut heille sivujeni salasanoja yms. ja he ovat auttaneet koodaamisessa. Sekä olen tietenkin nähnyt heidän kuvansa ja he ovat uskoutuneet minulle samalla tavalla.

Mutta osoitehan on tietenkin aivan eri juttu. Sitä en minäkään kerro kenellekään netissä liikkuvalle. Kyllähän minullakin on mesessä nickinä oikean nimeni lempinimi, eikä häirikköjä ovellemme ole silti ilmaantunut.

Internet on hyvin laaja, eikä koskaan voi tietää, minkälaisia henkilöjä siellä liikkuu. Sen takia kannattaa olla hieman varovainen, ettei paljastele itsestään liikaa. Jos tuntematon ehdottaa jotakin tapaamispaikkaa, niin ei missään nimessä kannata suostua siihen. Tämä tyyppihän siellä ruudun toisella puolella voi olla antanut väärän henkilöllisyyden itsestään, who know?

En toki usko, että koulun kertominen on siis kauhean vakavaa. Ei täällä sivuilla edes tuskin liiku mitään pedofiileja. Koulussahan voi olla vaikka kuinka monta sataa oppilasta, eihän pedofiilit edes löydä yhtä henkilötä kaikkien oppilaitten joukosta.

Taas lietsoin jotain ihme kauhukohtausta, voi minua. Koulun kertominen ei ole siis vaarallista YHDELLE henkilölle. Ja tuskin nyt muillekaan.

(Ärsyttää, kun U-näppäin ei toimi kunnolla.)

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Minun mielestäni ei ole kovin järkevää paljastella itsestäänsä kovin liikaa netissä. Itsellä raja kulkee profiilitietojen lisäksi siinä, että kerroin tuossa Halloween keskustelussa taannoin läänin, jossa asun. Sen tarkemmin en (tietenkään) kerro. Se on se yksityisyyden suoja.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Kroope
Seuraa 
Liittynyt18.6.2012

Sori kun nyt tuplapostaan, mutta korjaan tuota kun puhuin Halloween-keskustelusta edellä. Tarkoitin siis Off-Topic -keskustelua.

Kysymysmerkki-Roope - lyhemmin vaan Kroope

Vierailija

No, voin sanoa että olen eräällä ala-asteelle Pohjois-Karjalassa, Rääkkylän kunnassa, joka siis sijaitsee Kiteestä Ouluun päin n. 35km. ...

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat