Aku Ankka K.O.O.D.I.*

Mitä mahtaakaan syntyä, kun yhdistetään Aku Ankan hulvattomat tarinat ja koodaus? (Tässä välissä voi kuvitella kuulevansa rumpujen pärinää.) Vastaus on tietenkin: tarinakoodaus!

Nyt sinulla on mahdollisuus opetella koodaamista Ankkalinnan asukkien mainiossa seurassa. Koodauksessa annetaan komentoja tietokoneelle ja saadaan valitut hahmot toimimaan halutulla tavalla. Mikäpä olisikaan hauskempaa kuin uppoutua vauhdikkaisiin sarjiksiin ja koodata tarinoiden kohtaukset elämään?

Testaa ensin, millainen koodari olet vastaamalla hupaisaan koodarivisaan.

Mainio esimerkki tarinakoodauksesta on erääseen Aku Ankka -sarjaan liittyvä luistelupeli, joka löytyy alta. Vastaavanlaisia pelejä voit koodata kohta itsekin! Pystytkö sinä välttelemään lumipaakkuja liikuttelemalla Akua nuolinäppäimillä? Linkki koodausohjeisiin on pelin alapuolella.

(Huomioithan, että tässä pelissä ja koodaustehtävissä käytetty Scratch-ympäristö ei vielä tue mobiilikäyttöä, joten suosittelemme tekemään tehtävät tietokoneella, jossa on päivitetty Flash-ohjelma.)

Voit myös kokeilla ihan itse koodata ankat liikkeelle. Eikä aikaakaan, kun: Pim, osaat koodata!

 

*K.O.O.D.I. = Kaikki Ovat Onnellisia Devaajia** Ikuisesti

** Devaaja= Developer, ohjelmistokehittäjä

 

PUOTIPUKSU TIEDOTTAA: 
Aku Ankka kaupasta löydät myös Taskarin Koodausspesiaalin, joka sulkee kansiensa sisään 240-sivua sarjakuvaa ja 10-sivua kiintoisaa koodaustietoa. Kauppaan pääset tästä.

 

 

Tarinassa Luistelukilpailu Tupun, Hupun ja Lupun on näytettävä kykynsä Aku-sedälle ja suihkittava vanteen...

Suosituimmat